تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

ارزانترین شهرهای دنیا برای ادامه تحصیل

وی والت مشترک کشورها تحصیلات ارزانترین شهرهای دنیا برای ادامه تحصیل

برخی از ارزانترین شهرهای دنیا برای ادامه تحصیل

سوالی كه خیلی پرسیده می‌شود این است که كدام شهر همزمان با کیفیت بالای تحصیلی، هزینه زندگی و شهریه پایین است؟

تایپه
پایتخت تایوان جزء 25  شهر برتر برای زندگی دانشجویی و اولین شهر کم‌هزینه است. شهریه دانشگاه‌های این شهر برای دانشجویان بین المللی سالانه معادل 3800 دلار آمریکاست. 

مکزیکوسیتی
مثل تایپه جزء كم هزینه ترین شهرهاست. 8 دانشگاه با رده‌بندی‌ برتر جهانی دارد. شهریه‌ها سالانه 4000 دلار آمریکا است. البته هزینه‌های زندگی نسبت به تایپه کمی ارزان‌تر است.

برلین
به‌جز آمریکا و انگلیس آلمان از محبوب‌ترین مقصدهای دنیا برای درس خواندن است. پایتخت المان هم جزء ارزان‌ترین شهرهای دانشجویی قرار دارد. امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی وجود دارد.

وین
تحصیلات عالی در اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است و برای خارجی‌ها هم هزینه بسیار پایینی دارد. هزینه‌های زندگی در این شهر کمی بالاتر است اما باز هم از خیلی از شهرهای برتر دانشجویی کمتر به حساب می‌آید.

مونیخ
هزینه‌های زندگی در مونیخ نسبت به برلین کمی بالاتر است اما چون شهریه رایگان است مونیخ باز هم از شهرهای ارزان دانشجویی به حساب می‌آید. این شهر میزبان بیشترین اتفاقات و رویدادهای فرهنگی و ورزشی در آلمان هم هست.

اوزاکا
اوزاکا نسبت به توکیو پایتخت ژاپن و کیوتو شهر مهم دیگر آن برای دانشجویان به صرفه‌تر است. دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های این شهر حدود 5000 دلار در سال شهریه می‌پردازند و هزینه‌های زندگی در این شهر قابل تحمل‌تر از پایتخت و کیوتوست.

مادرید
چهارمین انتخاب بین شهرهای اروپایی است. شهری پر از جاذبه‌های خوراکی و هنری و جشن و فستیوال. دانشجویان خارجی می‌توانند با 2000 دلار در سال درس بخوانند. هزینه‌های زندگی در این شهر چیزی بین تایپه و برلین است و به‌راحتی می‌تواند تامین شود.

بارسلونا
بعد از مادرید، این شهر اسپانیایی که برای معماری و زندگی‌ شبانه‌اش معروف است قرار می‌گیرد. دو دانشگاه برتر جهان در این شهر هستند. هزینه این شهر کمی بالاتر از مادرید است. در دانشگاه‌های برتر این شهر با 2500 دلار در سال می‌شود تحصیل کرد.

سانتیاگو
پایتخت شیلی  دومین شهر ارزان دانشجویی در آمریکای جنوبی است. هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار پایین است اما شهریه‌ها در آن کمی بالاتر از شهرهای دیگر این محدوده است. شهریه پنج دانشگاه برتر این شهر حدود 7500 دلار در سال است.

پراگ
پایتخت جذاب و تاریخی جمهوری چک با هزینه‌هایی کمتر از سانتیاگو است. شهریه سه دانشگاه معتبر جهانی در این شهر حدود 7 هزار دلار در سال است، اما هزینه  زندگی در پراگ پایین است و می‌تواند یکی از گزینه‌های تحصیل ارزان باشد.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی