تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

اجازه اقامت موقت (TRP) کانادا


برنامهمجوزهای اقامت موقت یا TRPs کانادا

افرادی که مایل به ورود کشور هستند، به عنوان اقامتگاه دائم یا اجازه اقامت موقت (TRP) کانادا، باید شرایط و مقررات مهاجرت را رعایت کنند ، به خصوص که آنها بهداشت و امنیت را در نظر می گیرند.

برای افرادی که برای کانادا غیرقابل قبول هستند ، برنامه Temporary resident permits (TRPs) ممکن است به آنها نشان دهد که ورود آنها به این کشور موجه است.

TRPs چیست؟

سندی که به افرادی صادر می شود که در غیر این صورت برای کانادا غیرقابل قبول هستند و اجازه ورود آنها به این کشور را می دهند.

یک TRPs ممکن است مفید باشد

برای افرادی که به دلایل غیرمجاز جرم یا پزشکی در کانادا غیرقابل قبول هستند.

درخواست TRPs کنید

در یک کنسولگری یا (فقط برای شهروندان آمریکایی و اقامت دائم) مستقیماً در مرز کانادا.

زمان پردازش و هزینه دولت

اجازه اقامت موقت (TRP) کانادا در حالت عادی 3-6 ماه (در کنسولگری) ، یا چند دقیقه یا بیشتر (در مرز). هزینه 200 دلار کانادا اعمال می شود.


TRP ممکن است برای افرادی صادر شود که در غیر اینصورت بخاطر مسائل بهداشتی یا جرم و جنایات در کانادا غیرقابل قبول هستند و به آنها اجازه ورود یا اقامت در کانادا را می دهند ، در صورت توجیه با شرایط قانع کننده.

TRP:

  • ورود قانونی به کانادا را برای مدت معینی اعطا می کند.
  • در هر نقطه (برخلاف توان بخشی مجرمانه > افرادی که مایل به ورود به کانادا هستند ، بطور دائم یا موقت به عنوان بازدید کننده ، کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی ، ممکن است در صورت عدم پذیرش یا وابستگانشان به صورت غیرقانونی مجاز به ورود باشند.) ،  یک TRP در رابطه با اتمام حكم مشمول یک بازه زمانی مشخص نیست. در حقیقت فرد می تواند در حالی كه هنوز بخشی از مجازات خود را سپری می كند TRP اعطا شود. در شرایط خاص)؛ و
  • برای مدت اقامت در کانادا (حداکثر سه سال) صادر می شود و ممکن است از داخل کانادا تمدید شود.

یک مأمور ویزای مهاجرت کانادا نیاز غیرقابل قبول فرد برای ورود به کانادا را در برابر خطرات بهداشتی و امنیتی برای جمعیت کانادا در نظر خواهد گرفت. متقاضیان باید بتوانند ثابت كنند كه ورود آنها به كانادا توجیه شده است.

اگر دارنده از کانادا خارج شود ، این مجوز دیگر اعتبار ندارد ، مگر اینکه ورود مجدد در زمان صدور مجوز مجاز بوده باشد. مجوز همچنین می تواند در هر زمان توسط یک افسر لغو شود. در برخی شرایط ، به دارنده TRP اجازه اقامت دائم در کانادا داده می شود.

برای درخواست TRP ، باید با اسناد و مدارک پشتیبان درخواست دهید که دلیل عدم پذیرش و دلیل ورود شما به کانادا را توجیه می کند ، ارسال کنید. اگر شهروند یک کشور دارای معافیت ویزا هستید ، باید براساس دستورالعمل های تعیین شده توسط کشور خاص خود اقدام کنید ، زیرا فرم درخواست متفاوت است.

تقاضای TRP

دو روش برای درخواست TRP وجود دارد:

  • درخواستی را به کنسولگری ارسال کنید. یا
  • اعمال مستقیم در مرز (فقط شهروندان ایالات متحده و ساکنان دائم).

از آنجا که اتباع کشورهایی غیر از ایالات متحده برای ورود به کانادا به ویزا موقت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز دارند ، در صورت تمایل به پرواز به کانادا ، یک برنامه کنسولی تنها گزینه است. بسته به محل ارائه درخواست ، زمان پردازش متفاوت است.

شهروندان ایالات متحده و ساکنان دائم

شهروند آمریکایی و ساکنان دائم (دارندگان گرین کارت) با گذراندن وقت خود برای گذراندن وقت قبل از ورود به کانادا ، ممکن است تصمیم به درخواست در کنسولگری بگیرند. از طرف دیگر ، آنها می توانند پس از ورود به کانادا ، یک برنامه TRP را در بندر ورودی ارسال کنند. مزیت اصلی استفاده از این روش ، سرعتی است که فرد می تواند TRP را بدست آورد ، که ممکن است طی چند دقیقه به شما اعطا شود. ضرر اصلی درگاه ورود به برنامه عدم اطمینان است. شما نمی دانید TRP توسط افسر مهاجرت بررسی برنامه تأیید یا رد خواهد شد. در صورت انکار ، مجاز به ورود به کانادا نخواهید بود. 


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی