تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آنچه باید درمورد ونکوور بدانید


ونکوور کانادا

ونکوور هر ساله در میان ده شهر محبوب جهان قرار می‌گیرد. این شهر به دلیل برنامه‌های ابتکاری خود در زمینه‌های پایداری محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی، از مقاصد اصلی مهاجرت به کانادا است. مردم شهر رفتاری دوستانه دارند و مهاجران را با آغوشی باز می‌پذیرند. از نظر شرایط زندگی، کار، تحصیلات، درمان و بسیاری موارد دیگر، ونکورر جایی برای رشد و آرامش است.

ونکوور (Vancouver) یک شهر بندری – ساحلی در سرزمین بریتیش کلمبیا در کانادا است. این شهر در ساحل غربی کانادا قرار دارد و از شمال در مرز 50 کیلومتری با ایالات متحده قرار دارد. شهر سیاتل در 230 کیلومتری جنوب ونکوور قرار دارد که برای رسیدن به آنجا نیاز به رانندگی در حدود 3 تا 4 ساعت است. تنگه جورجیا نیز در غرب شهر واقع شده است.

ونکوور به عنوان بهترین شهر برای زندگی در آمریکای شمالی شناخته شده است. موقعیت دیدنی این شهر در نزدیکی اقیانوس و واقع در کوه‌های ساحل شمالی، زندگی در ونکوور را بسیار ایده آل ساخته است.

زندگی در ونکوور به دلیل قرار گرفتن شهر در نزدیکی دریا و کوهستان، بسیار لذت بخش است. این شهر دارای یک منطقه متنوع طبیعی با کلان شهری پویا است. هسته مرکزی شهر ونکوور در یک شبه جزیره قرار دارد که از سه طرف با آب احاطه شده است.

این فضا در محدوده کوچک شهری و متراکمی قرار دارد که مشخصه‌های آن ساختمان‌های مسکونی بلند مرتبه و بلوک‌های اداری هستند که ظاهر مدرنی به شهر بخشیده‌اند. انگلیش بای در جنوب مرکزی شهر، مجموعه‌ای از سواحل شنی زیبا را ارائه می‌دهد. ونکوور شهری تمیز و بسیار زیبا است. تمیزی و زیبایی این شهر نتیجه داشتن محیط طبیعی منحصر به فرد و سیاست محکم زیست محیطی دولت است.

ونکوور از نظر قومیتی یکی از متنوع‌ترین شهرهای کشور کانادا است. تاریخ احداث این شهر به سال 1886 باز می‌گردد، به همین دلیل شهری جدید محسوب می‌شود. مردم از نژاد انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی و آلمانی از نظر تاریخی بزرگ‌ترین گروه‌های قومی در این شهر هستند.

در 30 سال گذشته، مهاجرت به طرز چشمگیری افزایش یافته است و از نظر قومی و زبانی در شهر شاهد تنوع بسیاری هستیم. تقریبا 30 درصد از ساکنان شهر از نژاد آسیایی هستند. در سال 2021 جمعیت ونکوور 2606000 نفر است که نسبت به سال 2020 در حدود 0.97 درصد افزایش داشته است. ایرانیان ساکن در ونکوور، 22 درصد جمعیت ایرانیان کانادا را تشکیل می‌دهد.

بریتیش کلمبیا که در قلب آن ونکوور قرار دارد، یکی از مرفه‌ترین اقتصادهای کانادا را دارد. این شهر یکی از بزرگ‌ترین مراکز صنعتی کانادا است و اقتصاد بسیار پویا و متنوعی دارد. ونکوور بزرگ‌ترین بندر کانادا است که روزانه 200 میلیون دلار بار در بنادر آن حمل می‌شود.

این بندر برای صادرات در رتبه یک شهرهای آمریکای شمالی قرار دارد و از این طریق حدود 115000 شغل تولید می‌کند. ونکوور همچنین در صنایع مختلف دیگری از جمله بیوتکنولوژی، سوخت‌های جایگزین و توسعه نرم افزار پیشگام است. وضعیت کار در ونکوور خوب است و افراد متخصص و غیرمتخصص به زودی جذب بازار کار می‌شوند.

ونکوور دارای دو دانشگاه بزرگ اعم از دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و دانشگاه سایمون فریزر است. دانشگاه بریتیش کلمبیا دومین مؤسسه آموزشی برتر کانادا است. دانشگاه سیمون فریزر در طول شش سال گذشته به عنوان بهترین دانشگاه جامع کانادا رتبه بندی شده است. انستیتوی فنآوری بریتیش کلمبیا دارای آموزش‌های پلی تکنیک است و مدارک تحصیلی مختلفی را در رشته‌های گوناگون ارائه می‌دهد.

ونکوور همچنین دارای چندین کالج محلی و دانشگاه هنر و طراحی و مدرسه فیلم ونکوور است. مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها با بودجه دولتی تأمین می‌شوند و کیفیت آموزشی در سطح بالا را ارائه می‌دهند. مدارس خصوصی نیز در شهر هستند که برای تحصیل در آنها باید هزینه پرداخت شود.

مزایای زندگی در ونکوور

منابع زیادی شهر ونکوور را به عنوان یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای زندگی معرفی می‌کنند. در ادامه تعدادی از مزایای زندگی در ونکوور را برای شما شرح می‌دهیم تا بدانید چرا این شهر یکی از بهترین شهرهای دنیا است.

تفریح و سرگرمی در ونکوور

ونکوور مرکز اصلی موسیقی کانادایی است. گالری هنری ونکوور یکی از اصلی‌ترین صحنه‌های هنری شهر است و موزه ونکوور نیز بسیار محبوب می‌باشد. ونکوور محل برگزاری یک جشنواره سالانه فرینج (Fringe) و یک جشنواره بین المللی فیلم است.

ونکوور به راحتی از نظر آب و هوا، مجاورت با اقیانوس، کوه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سواحل، یکی از قطب‌ها اصلی گردشگری کانادا است. دوچرخه سواری، گلف، قایقرانی، پیاده روی، اسکی و اسنوبرد در این شهر بسیار محبوب هستند.

در ونکوور بیش از 3200 هکتار پارک وجود دارد که بزرگ‌ترین آن پارک استنلی است. این شهر شش تیم ورزشی حرفه‌ای از جمله دو تیم هاکی روی یخ، یک تیم بیسبال و فوتبال را در خود جای داده است.

طبیعت بسیار زیبا

شکی نیست که ونکوور شهری بسیار زیبا است. تا زمانی که به این شهر سفر نکنید متوجه نخواهید شد که دیدن مناظر زیبای آن چه تجربه فوق‌العاده‌ای است. پیدا کردن قسمتی از شهر ونکوور که منظره زیبایی نداشته باشد کاری بسیار دشوار است. تقریباً در همه‌جای آن کوه‌های باشکوه و منظره‌ای از یک اسکله وجود دارد.

این شهر ساحل بسیار بزرگی دارد که حتی در زمانی که هوا برای شنا کردن سرد است می‌توانید برای پیاده‌روی و یا دیدن غروب خوشید از آن لذت ببرید. هم‌چنین با فاصله یک تا دو ساعت دورتر از ونکوور جنگل‌هایی با درخت‌های بسیار بزرگ و زیبا قرار دارد. مناظر زیبای دیگری نیز با کمی فاصله از این شهر در انتظار شما است.

آب‌وهوای معتدل

آب‌وهوای شهر ونکوور برخلاف شهرهای دیگر کانادا که زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های گرم دارند، آب‌وهوایی بسیار معتدل است. دمای هوا در شهر ونکوور در زمستان به‌صورت میانگین حدود ۴ تا ۶ درجه سانتی‌گراد و در تابستان به‌صورت میانگین حدود ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. بسیاری از افراد ساکن شهرهای دیگر کانادا قصد دارند که حداقل دوران بازنشستگی خود را در ونکوور بگذرانند!

زمستان بدون برف

شاید درست نباشد که بگوییم زمستان ونکوور بدون برف است، اما بر اساس استانداردهای کانادایی در این شهر برف بسیار کمی می‌بارد. برفی که می‌بارد نیز به دلیل هوای گرم و بارانی روی زمین یخ نمی‌زند. مزایای این مورد چیست؟ این که هیچ نمکی روی جاده وجود ندارد و خودروها با نگهداری مناسب می‌توانند چند دهه عمر کنند.

برف زیاد در ارتفاعات برای اسکی کردن

چند منطقه مناسب از جمله Whistler، Blackcomb، Cypress Mountain و غیره برای اسکی کردن با فاصله‌ای دو تا چهار ساعته از مرکز شهر تورنتو واقع شده‌اند. اگر به اسکی علاقه دارید باید بدانید که مکان‌های زیادی در دنیا وجود ندارند که به اندازه ونکوور مناسب اسکی کردن باشند.

طراحی شهری

طراحی شهری ونکوور به‌قدری تأثیرگذار است که اسم مخصوص خودش را دارد: ونکووریسم. طراحان شهری از سراسر دنیا برای مطالعه در مورد سبک طراحی شهری ونکوور به این شهر سفر می‌کنند.

ونکووریسم بیشتر بر افزودن تراکم و افزودن به فضاهای سبز در تمامی محله‌های شهر متمرکز است. طراحان شهری می‌دانند که مناظر کوه‌ها و اقیانوس برای افراد اهمیت زیادی دارد، بنابراین سعی می‌کنند تا جای ممکن این مناظر را حفظ کنند. برج‌های بلند در شهر ونکوور با ساختمان‌های کوتاه محاصره شده‌اند تا منظره خط افق در شهر حفظ شود. تقریباً تمام ساختمان‌های این شهر کاربری‌های ترکیبی دارند؛ یعنی در طبقه همکف آن‌ها مغازه و دفاتر کاری و در طبقات بالایی آپارتمان‌های مسکونی قرار گرفته است.

قطار هوایی (SkyTrain)

زمانی که ریل‌های حمل‌ونقل ونکوور ساخته شد، سازندگان ریل‌ها را مانند بسیاری از شهرهای دیگر زیر زمین قرار ندادند بلکه آن‌ها را بالای شهر گذاشتند. اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که بتوانید با این قطارها سفر کنید، در رفت‌وآمد روزانه خود شاهد منظره بسیار زیبایی از شهر خواهید بود.

ریل اولیه حالا با دو لاین دیگر ترکیب شده و در مجموع به طول ۵۰ کیلومتر رسیده است و برای گسترش خط ریلی در آینده نیز برنامه‌هایی وجود دارد.

معایب و مشکلات زندگی در ونکوور

همیشه همه‌چیز ایده‌آل نیست و این موضوع در مورد زندگی در ونکوور نیز صدق می‌کند. به طور کلی استان بریتیش کلمبیا استان گرانی است. در ادامه در مورد تعدادی از مشکلات زندگی در ونکوور می‌خوانید و متوجه خواهید شد که چرا بریتیش کلمبیا به گرانی مشهور است!

این شهر به شکلی باورنکردنی گران است

به طور کلی هزینه زندگی در ونکوور بالا است. بخشی از گرانی مسکن در شهر ونکوور به دلیل فعالیت واسطه‌های املاک است، اما این تنها دلیل و دلیل اصلی گرانی در این شهر نیست. واقعیت این است که مساحت زمین در شهر ونکوور بسیار محدود است. اقیانوس و کوه‌هایی که منظره شهر را بسیار زیبا کرده‌اند باعث شده‌اند این شهر مساحت زمین زیادی نداشته باشد. از طرفی دیگر هر سال به جمعیت ساکنین شهر ونکوور افزوده می‌شود. بنابراین وقتی ذخایر محدود است و تقاضا رو به افزایش، چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، کمیابی و قیمت‌های افزاینده. البته مالیات زیاد خرید خانه‌های خارجی و واحدهای مسکونی خالی کمی اوضاع را بهتر می‌کند. اما تا زمانی که مساحت زمین بیشتر نشود، قیمت‌ها کاهش زیادی نخواهند داشت.

بیشترین ترافیک در آمریکای شمالی

باور این موضوع مشکل است اما ترافیک در ونکوور بیشتر از ترافیک در لس‌آنجلس است! اگر محل کار شما آن‌قدر به محل زندگی‌تان نزدیک نیست که بتوانید پیاده بین دو محل رفت‌وآمد کنید، باید انتظار گیر کردن در ترافیک طولانی شهر را داشته باشید.

نرخ جرم و جنایت بالا

با این‌که میزان جرم و جنایت در این شهر به اندازه شهرهای دیگر آمریکایی زیاد نیست، نرخ جنایت در آن از شهرهای کانادایی دیگر مانند اتاوا یا شهرهای کوچک‌تر بیشتر است. ونکوور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای کانادا، یکی از ده شهر دارای بیشترین نرخ جرم و جنایت در این کشور است.

البته مقایسه آمار میزان وقوع جرم در ونکوور نشان می‌دهد که نرخ خشونت در این شهر در سال‌های گذشته رو به کاهش بوده است و این موضوع می‌تواند هم‌زمان از مزایا و مشکلات زندگی در ونکوور باشد.

شاید این شهر برای شما کسل‌کننده باشد

به نظر می‌رسد که افراد ساکن شهرهای بزرگ دیگر در کانادا مانند ساکنان اتاوا تصور می‌کنند زندگی در ونکوور کسل‌کننده است. بعضی افراد معتقدند که ونکوور نسبت به اتاوا و مونترال، شهری بی‌روح و خسته‌کننده است. البته مونترال جذاب‌ترین شهر در کانادا است. اگر شما به زندگی در شهری هیجان‌انگیز مثل مونترال عادت دارید، زندگی در هر شهر دیگری می‌تواند ناامیدکننده باشد.

ونکوور شهر زندگی سالم است. این شهر هم‌چنین قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای مدیریت زندگی شبانه دارد. اگر به دنبال زندگی سالم و لذت بردن از فضای باز و فعالیت‌هایی مانند کوه‌نوردی، صخره‌نوردی، قایق‌سواری و اسکی هستید، ونکوور شهر مناسب شما است.

احتمال وقوع خطر!

در ونکوور درست مثل شهرهای همتای آمریکایی‌اش در ساحل غربی (West Coast) احتمال مواجهه با زلزله یا وقایع مشابه دیگر وجود دارد. کوه‌های ونکوور جوان و فعال هستند و گاهی زلزله‌های کوچک در این شهر حس می‌شوند. زلزله‌شناس‌ها پیش‌بینی می‌کنند که به خاطر شرایط موجود در اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره ونکوور احتمال وقوع زلزله‌ای بزرگ در ۵۰ سال آینده در این شهر وجود دارد. مشکل دیگر این است که ساختمان‌های زیادی در این شهر وجود دارند که به نظر می‌رسد در برابر زلزله‌ای بزرگ مقاوم نیستند.

کلام آخر

ونکوور شهری است که چیزی متفاوت از اکثر شهرها ارائه می‌دهد. هسته اصلی شهر مملوء از حرکت و هیجان است و هر مهاجری را سر ذوق می‌آورد. علاوه بر این، ونکوور توسط اقیانوس و کوه احاطه شده است که این مهم آب و هوای معتدل را فراهم کرد است. از این رو، فعالیت‌های تفریحی در فضای باز را در تمام طول سال امکان پذیر می‌کند. از نظر کیفیت زندگی و کار، ونکوور در بالای لیست بهترین شهرهای کانادا قرار دارد.

با وجود تمام مزایا و مشکلات زندگی در ونکوور که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد اگر یک پیشنهاد شغلی در این شهر منتظر شما است حتماً به این شهر مهاجرت کنید. اما اگر بودجه محدودی دارید ممکن است نتوانید از جاذبه‌های طبیعی این شهر استفاده کنید.

به هر حال مزایای زندگی در ونکوور به اندازه کافی زیاد است که ارزش امتحان کردن را داشته باشد. حتی اگر نتوانید هزینه‌های زندگی در این شهر را بپردازید، می‌توانید بعد از آن به شهر ویکتوریا که هزینه‌های زندگی کمتری دارد مهاجرت کنید.

منابع: wemovetheworldnumbeo

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی