تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

پنج نکته برای آماده شدن برای مصاحبه ویزا آمریکا

وی والت آمریکا ایالات متحده ویزا و مهاجرت اطلاعات ویزا و مهاجرت آمریکا پنج نکته برای آماده شدن برای مصاحبه ویزا آمریکا

مصاحبه ویزا آمریکا

شما در برنامه ی انتخابی خود Student and Exchange Visitor Program (SEVP)-certified school پذیرفته شده اید و هزینه ی I-901 Student and Exchange Visitor Information System (SEVIS) Fee را پرداخت کرده اید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید و برای مصاحبه ویزای آمریکا خود آماده شوید.

وزارت امور خارجه ایالات متحده، ویزاها را در سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالات متحده صادر می کند. روند درخواست ویزا آمریکا شامل مصاحبه با نماینده ی وزارت امور خارجه ی ایالات متحده یا افسر کنسولگری است. این مصاحبه فرصتی است تا شما در مورد برنامه های خود برای مدت زمانی که در ایالات متحده هستید و اینکه پس از اتمام تحصیل چه خواهید کرد، به افسر کنسولگری توضیح دهید.

در اینجا پنج نکته که در مصاحبه ی ویزا آمریکا باید انتظارشان را داشته باشید و برایشان آمادگی داشته باشید، آورده شده است:

  1.     شما باید مدارک پذیرش خود در یک دانشگاه دارای گواهینامه  (SEVP-certified school) را نشان دهید. فرم  (Form I-20) شما ، ‘گواهی صلاحیت وضعیت دانشجویی غیر مهاجر (Certificate of Eligibility for Nonimmigrant Student Status) ، و نامه پذیرش از دانشگاهی که در آن شرکت خواهید کرد، می تواند پذیرش شما را تأیید کند.
  2.     شما باید نشان دهید که توانایی مالی پرداخت هزینه های دانشگاه، به علاوه ی هزینه های زندگی (به میزان مبلغ نشان داده شده در فرم I-20 که از دانشگاه خود دریافت خواهید کرد) را دارید. برای مصاحبه، نسخه هایی از مدارک مالی (مانند صورتحساب های بانکی) که به دانشگاهی که قصد ثبت نام در آن را دارید را ارائه کرده اید، بیاورید. برای اثبات اینکه پرداختی خود را به SEVP ارسال کرده اید، باید رسید I-901SEVIS Fee را نیز بیاورید.
  3.     اگر متقاضی ویزای F-1 هستید ، باید آمادگی خود برای برنامه ی علمی که قصد شرکت در آن دارید را نشان دهید. برای انجام این کار، وزارت امور خارجه پیشنهاد می کند که نسخه هایی از نمرات آزمون های استاندارد، ریز نمرات تحصیلی، دیپلم ها یا گواهینامه های تحصیلات قبلی که به دانشگاه آمریکایی که می خواهید در آن ثبت نام کنید، ارائه داده اید، را همراه داشته باشید.
  4.     از شما خواسته می شود که تأیید کنید که اقامت شما در آمریکا موقت است (یعنی شما به طور دائم مهاجرت نمی کنید).
  5.    ممکن است که مقام مصاحبه کننده علاقمند باشد تا بداند که شما هنگام بازگشت به خانه (وطن) چگونه می خواهید از تحصیلاتی که در ایالات متحده دریافت می کنید استفاده کنید.

مراقب افرادی که پیشنهاد می کنند اسناد ذکر شده در بالا را که برای دریافت ویزا لازم است به شما بفروشند، باشید. همیشه برای درخواست ویزا مدارک اصل، واقعی و غیرجعلی را ارائه دهید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی