تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بررسی کشور آلمان در یک نگاه

وی والت اروپا آلمان بررسی اجمالی بررسی کشور آلمان در یک نگاه

آلمان در یک نگاه

کشور آلمان مناظری زیبا، شهرها و فرهنگی متفاوت و فوق العاده ایی دارد. آلمان قوی ترین اقتصاد را در حوزه اروپا را دارد و چهارمین کشور از نظر اقتصادی در دنیاست. بسیاری از اختراعات در کشور آلمان پایه ریزی شده اند، مطالعه و تحقیق سنته دیرینه ایی در این کشور است، حدود  13% از افرادی که در آلمان زندگی می کنند از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت کرده اند، از این رو آلمان کشوری چند ملیتی است.

آلمان در مرکز اروپا واقع شده است و بیش از 83 میلیون جمعیت دارد و پرجمعیت ترین کشور در اتحادیه اروپا می باشد. کشور آلمان یکی از پایه گذاران اتحادیه اروپا است و همیشه در تلاش است که رابطه ی محکم تری را بین این کشور ها به وجود آورد. به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد.

مناظر و شهرها

جاذبه های طبیعی آلمان متنوع ، متفاوت و جذاب هستند، در شمال و دریای بالتیک، زنجیره ایی از جزایر با ساحل های ماسه قرار گرفته است. جنگل های انبوه و قلعه هایی از قرون وسطا در رشته کوه های مرکزی آلمان واقع شده اند و در جنوب، رشته کوه آلپ با چشمه های جوشان در دشت های هموار سربرآورده است.

حدود نصف جمعیت آلمان در هشتاد شهر آن، که هر شهر جمعیتی بالغ بر 100،000 نفر دارد زندگی می کنند. بزرگ ترین شهر آلمان برلین (با جعیت 3.6 میلیون) است و هامبورگ (جمعیت 1.8 میلیون) و مونیخ (جمعیت 1.5) به ترتیب در رتبه های بعدی قرار می گیرند.  

تاریخی غنی

در مقایسه با سایر کشورها، در کشورآلمان انسیتوهای فرهنگی متفاوتی وجود دارد،  شما می توانید از حدود 5،000 موزه و تقریبا 8،000 کتابخانه در این شهر بازدید کنید. شما می توانید، این مکان ها را نه فقط در شهرهای و نواحی روستایی بلکه در کلان شهرها نیز ببینید.

در کنار قلعه های هزار ساله شما میتوانید ساختمان های مدرن Bauhaus و آسمان خراش ها را نیز ببینید. از 1،092 میراث جهانی یونسکو، چهل و چهار مورد از آن ها در آلمان هستند.

نوآوری و تحقیقات

ایده های خلاقانه گذشته ی کشور آلمان و حال و بدون شک آینده این کشور را شکل داده و می دهند. در کشور آلمان لیست اختراع هایی که دنیا را تغیر داده است بسیار است از جمله : اتومبیل، تکنولوژی x-ray، آسپرین، کامپیوتر، چیپ کارت، MP3. در این کشور بیش از هر کشور دیگری ثبت اختراع صورت می گیرد.

قدیمی ترین دانشگاه آلمان در سال 1386 در Heidelberg تاسیس شده است. لیست افراد آلمانی که  جایزه صلح نوبل ر ا دریافت کرده اند، بسیار قابل توجه است  که بیش از هفتاد نفر از آنها در حوزه پزشکی بوده اند، از این افراد می توان Wilhelm Conrad Röntgen، Robert Koch، Max Planck، Albert Einstein، Christiane Nüsslein-Volhard و Harald zur Husen را نام برد.

چند فرهنگی (بین المللی)

جمعیتی حدود 10.6 میلیون نفر از ساکنین کشور آلمان از کشورهای دیگر از جمله ترکیه، لهستان و سوریه آمده اند. مردم با فرهنگ ها و عقاید مختلف در کنار هم در آرامش زندگی می کنند. در اکثر شهرهای آلمان انجمن هایی برای مهاجران هر کشور تاسیس شده است که می توانند دور هم جمع شوند و فرهنگ خود را حفظ کنند، در این انجمن ها شما بخشی از کشور خود را می یابید.

اقتصادی پویا

آلمان قوی ترین اقتصاد را در حوزه اروپا دارد و چهارمین قطب اقتصادی در دنیاست.  در سال 2018، درآمد صادرات شرکت های آلمانی ببیش از 1.3 تریلیون یورو بوده است. اکثر شرکت های آلمانی در زمینه های مهندسی برق، مکاترونیک، ماشین های سنگین، صنعت اتومبیل سازی، تکنولوژی های محیط زیست، داروسازی و شیمی فعالیات دارند. مصرف کنندگان در تمام دنیا  واژه ی ‘Made in Germany’ را به عنوان تاییدیه کیفیت می شناسند. کشور آلمان خانه ی بسیاری از برندهای برتر دنیا از جمله Mercedes، BMW، Audi و خیلی از برندهای مطرح دنیا می باشد.

سیاست

جمهوری فدرال آلمان در سال   1949 به عنوان دموکراسی پارلمانی شکل گرفته است. قانون اساسی این کشور، حقوق همه را یکسان می شمارد از جمله آزادی در انتخاب دین، یکسان بودن در برابر قانون.  شهر برلین بعد از یکی شده آلمان-شرق و غرب به عنوان پایتخت این کشور در اکتبر 1990 انتخاب شد.

کشور آلمان به شانزده ایالت تقسیم بندی می شود، که هر ایالت در حوزهای مختلف، قوانین استانی وضع می کند، به طور مثال در بخش آموزش و فرهنگ، تحصیلات تکمیلی در هر استان نسبت به استان دیگر متفاوت است.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی