تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آنچه که باید درمورد آفریقا بدانید

وی والت آفریقا مشترک آفریقا بررسی اجمالی آنچه که باید درمورد آفریقا بدانید

آشنایی با آفریقا

آفریقا یا اِفریقا دومین قاره پهناور جهان (پس از آسیا، و دومین؛ در متد قاره آمریکای شمالی/ قاره آمریکای جنوبی، پس از آسیا)، است که با مساحتی حدود ۳۰٬۲۲۱٬۵۳۲ کیلومتر مربع ۲۰٫۳٪ از مجموع خشکی‌های زمین را در بر می‌گیرد. عرض این قاره حدود ۸۰۰۰ کیلومتر از شمال به جنوب و طول آن در حدود ۷۴۰۰ کیلومتر از شرق به غرب است. آفریقا با بیش از ۱٬۳۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر جمعیت، دارای ۶۱ کشور بوده که حدود یک هفتم از جمعیت کنونی جهان را در خود جای داده‌است.

این قاره از شمال به دریای مدیترانه، از شمال شرق به کانال سوئز و دریای سرخ، از شرق به خلیج عدن، از جنوب شرق به اقیانوس هند، و از غرب به اقیانوس اطلس محدود می‌شود.

آفریقا در دو سوی خط استوا قرار گرفته و نواحی اقلیمی مختلفی را در بر می‌گیرد؛ آفریقا تنها قاره‌ای است که از منطقه معتدله شمالی تا منطقه معتدله جنوبی امتداد یافته‌است (با فرض در نظر نگرفتن قاره پیوسته آمریکا). به دلیل فقدان بارش‌های منظم طبیعی و آبیاری، و نیز تاحدودی عدم وجود سیستم‌های توده‌ای یخ یا سفره‌های زیرزمینی کوهستانی، هیچگونه اثر معتدل‌کننده طبیعی بر اقلیم به استثنای نزدیک سواحل در آن وجود ندارد.

در مرکز آفریقا (نزدیک استوا) نیمی از سال بارانی می‌باشد که دارای هوای گرم و مرطوب است و جنگل‌های زیبایی را پدیدمی‌آورد که عمری بیشتر از یک نیم سال ندارد چرا که بعد از این فصل بارانی، گرمایی سخت و طاقت فرسا تمام منطقه را فرا می‌گیرد و هیچ جانوری طاقت آن را ندارد و پس مدتی آن جنگل‌ها به بیابانی خشک و بی آب و علف تبدیل می‌شود. (نیمه دیگر سال گرم و خشک است که در مجموع طبیعتی ۲ فصل را پدیدمی‌آورد)

اگرچه گمانه‌زنی‌های اروپاییان دربارهٔ ماهیت صحرای اتیوپی در جنوب آفریقا به زمانی بیش از دو هزار سال قبل بازمی‌گردد، آفریقا به عنوان قدیمی‌ترین قاره‌ای که بشر در آن سکونت داشته به‌شمار می‌آید.



نام آفریقا

نوشتار اصلی: ریشه نام آفریقا

دربارهٔ ریشه‌شناسی واژه آفریقا نظرهای گوناگونی آمده‌است. برخی آن را از واژه فنیقی آفِر به معنی گرد و غبار دانسته‌اند، برخی از نام تیرهٔ آفریدی ساکن شمال آفریقا در پیرامون کارتاژ و برخی از واژه یونانی آفریکه (aphrike) به معنی بی سرما و همیشه گرم یاد می‌کنند.



10 کشور پر جمعیت آفریقا

  1.  نیجریه بیش از ۲۰۶ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر
  2.  اتیوپی بیش از ۱۱۵ میلیون و ۱۱۷ هزار نفر
  3.  مصر بیش از ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر
  4.  جمهوری دموکراتیک کنگو ۸۹ میلیون نفر
  5.  تانزانیا بیش از ۵۹ میلیون و ۹۱۰ هزار نفر
  6.  آفریقای جنوبی بیش از ۵۹ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر
  7.  کنیا بیش از ۵۳ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر
  8.  اوگاندا بیش از ۴۵ میلیون نفر
  9.  سودان بیش از ۴۳ میلیون و ۶۳۲ هزار نفر
  10.  الجزایر بیش از ۴۳ میلیون و ۵۰۸ هزار نفر



بهترین کشورهای آفریقایی

آیا تا به حال دنبال یک مقصد عالی برای سفری جذاب و خاطره انگیز بوده‌اید؟ اکثر ما ایرانیان زمانی که قصد سفر خارجی داریم، معمولا کشورهای همسایه مثل ترکیه، گرجستان یا امارات را به عنوان اولین تجربه خود برای خروج از کشور انتخاب می‌کنیم. پس از مدتی، به دنبال سفرهای آسیای جنوب شرقی خواهیم رفت و اوج لذت را در سفرهای اروپایی می‌دانیم. اما آیا تاکنون در مورد سفر به کشورهای آفریقایی فکر کرده‌اید؟



تجربه سفری منحصر به فرد و رویایی در کشور آفریقا

به نظر شما آفریقا چطور قاره‌ای است؟ آیا تصور شما از این قاره سرزمینی است که هنوز قسمت‌های زیادی از آن را جنگل‌های خالی از سکنه تشکیل داده‌اند و زیست بوم حیوانات کمیابی مانند شیر و فیل است؟ اگر اینطور تصور می‌کنید، بد نیست بدانید که کشورهای آفریقایی در حال حاضر پیشرفت بسیار زیادی کرده‌اند و برخی از آنها جزو کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شوند. به همین خاطر بهتر است برای سفر خود حتما به دنبال بهترین کشورهای آفریقایی بگردید تا یک سفر کاملا جدید، خاطره انگیز و همچنین منحصر به فرد را تجربه کنید. با وی والت همراه باشید تا بهترین کشورهای آفریقایی را بهتر بشناسید. 



بهترین کشورهای آفریقایی برای سفر کدام‌اند؟ 

بسیاری از ما زمانی که صحبت از آفریقا به میان می‌آید، تصورمان را محدود به یک کشور می‌کنیم. اما آفریقا یک قاره بسیار بزرگ است و هر گوشه از آن، جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد خود را دارد. به همین خاطر باید بدانید که برای تجربه یک لذت تمام عیار از آفریقا، باید به کدام کشور‌ها سفر کنید. البته برخی از موسسات توریستی و گردشگری، تورهای ترکیبی آفریقای جنوبی را برگزار می‌کنند تا بتوانید به صورت همزمان از چندین کشور مختلف دیدن فرمایید و طعم هر یک را به قدر توان بچشید. اما در اینجا قصد داریم تا شما را با برترین و بهترین کشورهای آفریقایی برای سفر آشنا کنیم. پس با همراه باشید! 


ماداگاسکار 

قطعا با وجود کارتون زیبای ماداگاسکار، همه ما حداقل نام این کشور تماشایی را شنیده‌ایم. ماداگاسکار نام یکی از کشورهای آفریقایی است که همه آن را به داشتن طبیعتی بکر و دیدنی می‌شناسند. مهم‌تر از هر چیز اینکه ماداگاسکار یک کشور جزیره‌ای بوده و همین مساله باعث چندین برابر شدن جذابیت آن در چشم گردشگران شده است.

ماداگاسکار چهارمین جزیره بزرگ جهان محسوب می‌شود و در دل خود مناظر طبیعی مختلفی مثل ساحل، جنگل و صحرا را جای داده است! پس در سفر به ماداگاسکار، باید آماده دیدن زیباترین مناظری که در عمر خود دیده‌اید، باشید. شاید از شنیدن این موضوع تعجب کنید که حدود پنج درصد از کل گونه‌های حیوانی و گیاهی جهان در ماداگاسکار حضور دارند! سفر به ماداگاسکار خیلی گران نیست و می‌توانید تجربه یک طبیعت گردی عالی را داشته باشید. 


مصر 

معمولا زمانی که صحبت از سفرهای آفریقایی به میان می‌آید، کمتر کسی به فکر مصر می‌افتد. اغلب همه ما از آفریقا تنها تصور جنگل‌های بارانی و انبوه را داریم. اما مصر نیز جزء کشورهای زیبای آفریقایی به شمار می‌آید که همه ساله گردشگران بسیار زیادی را جذب خود می‌کند. البته سفر به مصر، سفر گران قیمتی هم نیست و می‌توانید با صرف هزینه‌ای مناسب، از کشور مصر بازدید کنید. در مورد جاذبه‌های گردشگری مصر هم که اصلا لازم به توضیح نیست.

اهرام ثلاثه مصر، یکی از عجایب هفتگانه جهان، در این کشور کویری قرار دارد. همچنین شما می‌توانید تجربه بکری از کویرنوردی را در مصر داشته باشید و سوار بر شترهای محلی، به یاد فیلم‌های ایندینا جونز بیافتید! معمولا کسانی که به دنبال اقامتی ارزان هستند، به شهرهای مارسا علم، سفاگا و اسوان مراجعه می‌کنند. اغلب هزینه اقامت در قاهره بسیار زیاد است و همین موضوع هزینه سفر شما را به شدت افزایش خواهد داد. 


کنیا

کنیا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای شرق آفریقا محسوب می‌شود و همان جایی است که در آن می‌توانید صحنه‌های مستند راز بقا را از نزدیک مشاهده کنید! هر ساله بیش از دو میلیون گاومیش، گورخر و غزال محلی از پارک ملی کنیا، یعنی ماسای مارا، به دشت سرنگتی کنیا مهاجرت می‌کنند. اگر قصد سفر به کنیا را دارید، بهتر است حتما سفر خود را در این بازه زمانی برنامه ریزی کنید تا بتوانید از نزدیک شاهد این واقعه طبیعی، زیبا و شگفت انگیز باشید.

در کنیا تورهای سافاری ویژه‌ای در ماشین‌های محافظت شده انجام می‌شود و شما می‌توانید از نزدیک نظاره‌گر حیوانات بی‌نظیری مثل فیل‌، شیر، پلنگ‌، میمون‌ و حتی زرافه‌های عظیم‌الجثه باشید. معمولا سفر به کنیا خیلی گران قیمت نیست و در مقایسه با سفرهای اروپایی قیمت مناسبی دارد. احتمالا در اخذ ویزا نیز دچار مشکل نمی‌شوید، پس بی شک می‌توان آن را جزء بهترین کشورهای آفریقایی برای سفر دانست.  


اتیوپی 

شاید بنا بر باور عامه و اخبارهایی که از دور و نزدیک به گوش ما می‌رسند، تصور کنید که اتیوپی یک کشور بسیار فقیر است و می‌توانید سفری فوق العاده ارزان را به آن تجربه کنید. اما به محض اینکه وارد اتیوپی می‌شوید، نظرتان به کلی تغییر می‌کند. سفر به اتیوپی سفری ارزان نخواهد بود، پس با دیدن قیمت‌ اقامت یا نرخ بازدید از اماکن تفریحی مختلف آن شوکه نشوید. در این کشور زیبا و طبیعی، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد و پارک‌های طبیعی متعددی وجود دارند.

مردم محلی این منطقه شباهت زیادی به کسانی دارند که در فیلم‌های مستند می‌بینید. البته گفتنی است که فرهنگ مردم اتیوپی، به شدت تحت تاثیر دوران استعمار پرتغالی‌ها در قرن هفدهم میلادی است و این مساله را می‌توان حتی در زندگی روزمره آنها نیز به وضوح مشاهده کرد. به هر صورت سفر به اتیوپی می‌تواند یک سفر اکتشافی و هیجان انگیز برای افراد ماجراجو باشد. 


تور ترکیبی آفریقای جنوبی 

در حال حاضر برخی از موسسات توریستی، تورهای ترکیبی آفریقای جنوبی را برگزار می‌کنند. در این تورها شما می‌توانید از چندین شهر و کشور مختلف بازدید کنید و به صورت کامل با فرهنگ مردم این قاره آشنا شوید. این تور برای افراد ماجراجو و کنجکاو بسیار مناسب است و به این شکل می‌توانید سفری خاطره انگیز و کم نظیر را تجربه کنید.

در بخش‌هایی از این نوع تورهای ترکیبی، شما با هواپیما‌های کوچک ملخی بر فراز آب‌های آزاد پرواز می‌کنید و حتی در برخی مواقع روی آب فرود می‌آیید. تورهای سافاری که در بخش‌های مختلف از کشورهای آفریقایی برگزار می‌شوند، کاملا با هم متفاوت هستند و شما می‌توانید در این نوع تورها، از تمام مناطق آفریقا به خوبی دیدن کنید و با تنوع جانوری و گیاهی آن آشنا شوید.  

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی