تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آزمون ماک برای تست های آیلتس و تافل

وی والت مشترک کشورها اطلاعات کاربردی آزمون و یادگیری زبان آزمون ماک برای تست های آیلتس و تافل

آنچه در این مطلب میخوانید:

  • آزمون ماک آیلتس یا آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟
    • هدف از شرکت در آزمون ماک یا شبیه ساز چیست؟
    • ساختار آزمون ماک آیلتس آکادمیک
    • نکته
    • هزینه تقریبی آزمون ماک آیلتس چقدر است؟
  • آزمون ماک تافل
    • مزایای شرکت در آزمون ماک تافل
    • نکات لازم در مورد آزمون ها

آزمون ماک آیلتس یا آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟

آزمون ماک آیلتس آزمونی شبیه سازی شده است از امتحان اصلی می باشد. سوالات و شرایط برگزاری آزمون نیز مانند آزمون آیلتس اصلی می باشد. همان طور که خود آیلتس در دو فرم جنرال و آکادمیک اجرا می شود، آزمون شبیه سازی آن هم در دو فرم جنرال و آکادمیک برگزار می شود. امتحان دارای 4 بخش مختلف می باشد:

  1. خواندن
  2. شنیداری
  3. مکالمه
  4. نوشتاری

آیلتس آکادمیک برای متقاضیانی هست که قصد ادامه تحصیل در سایر کشور ها در مقطع کارشناسی و یا بالاتر را دارند و آیلتس جنرال برای کسانی است که قصد مهاجرت یا تحصیل در مقاطع قبل کارشناسی را دارند.

هدف از شرکت در آزمون ماک یا شبیه ساز چیست؟

از آن جا که هزینه شرکت در آزمون آیلتس اصلی بسیار بالا است بهتر از قبل از اقدام به شرکت در آن، میزان آمادگی خود را بسنجید. بهتر است پس از خواندن کتاب های خودخوان آزمون آیلتس یا اتمام دوره های آموزشی خود، در یک آزمون ماک آیلتس شرکت کنید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و در صورت نیاز بر روی نقاط ضعف خود تمرکز بیشتری داشته باشید و و نقاط قوت را تثبیت کنید.

ساختار آزمون ماک آیلتس آکادمیک

بخش نوشتاری:

دو قسمت دارد که بخش اول یا تحلیل و تفسیر یک نقشه، نمودار یا جدول است و یا نوشتن یک گزارش است. در بخش دوم تفسیر یک مشکل  به علاوه راه حل ها و نظر شخصی خود داوطلب است. مدت زمان پاسخگویی هم 60 دقیقه می باشد.

بخش خواندن:

متن ها در این بخش بسیار تخصصی و مربوط به رشته خاصی نیستند اما متونی تحلیلی و توصیفی و علمی  را شامل می شود.

بخش شنیداری:

این بخش از 4 قسمت تشکیل می شود:

قسمت اول مربوط به گفت و گو روزمره بین دو نفر است،قسمت دوم مربوط به گفت و گو شخصی در بافت موقعیت اجتماعی است و قسمت سوم گفت و گو 2نفر یا بیشتر در موقعیت آموزشی است مثلا گفت و گو اساتید و دانشجویان در مورد موضوعی خاص.درنهایت قسمت آخر یک سخنرانی با موضوعیت علمی و آکادمیک است.

بخش مکالمه:

این بخش از سه قسمت تشکیل شده است:

قسمت اول، اطلاعات شخصی شما مثل حوزه ی علاقه تان،رشته ی تحصیلی،خانواده ی شما  و برنامه هایتان برای آینده مورد پرسش قرار می گیرد.

در قسمت دوم کارتی به شما نمایش داده می شود که بعد از یک دقیقه فکر کردن و سازمان بندی ذهنی مطالب مربوط به آن باید به مدت دو دقیقه راجع آن صحبت کنید و آن را به درستی توصیف کنید.

در قسمت سوم هم امتحان گیرنده سوالاتی مفهومی تر و با جزئیات بیشتر در مورد کارتی که در قسمت دوم ارائه شده بود، می پرسد و شما می بایست به درستی آن را پاسخ دهید.

نکته

منابع خودخوان آیلتس هم به چند دسته تقسیم می شوند که با استفاده از آن ها می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و نیاز به گذراندن دوره های آموزشی نداشته باشید،البته اگر سطح زبان شما متوسط رو به بالا باشد از این منابع بهره می برید اما اگر زبان شما در سطحی است که نیاز دارید ابتدا به تقویت آن بپردازید، حتما این فرآیند را با حضور در دوره های آموزشی آمادگی آیلتس طی کنید.

بهتر است آزمون ماک را با فاصله 3یا 6 ماه قبل از شرکت در آزمون اصلی تکرار کنید تا بتوانید بیشترین بهره را ببرید و با آمادگی بیشتری در امتحان شرکت کنید.

هزینه تقریبی آزمون ماک آیلتس چقدر است؟

هزینه این آزمون در مراکز معتبر آموزش زبان انگلیسی در سطح کشور مبلغی حدود 215 تومان می باشد.

آزمون ماک تافل

تافل آزمون بین الملل معتبر دیگری است که مخفف Test of English as a Foreign Languageمی باشد،نمره این آزمون در بیشتر 9000دانشگاه جهان اعتبار دارد و اعتبار این آزمون دو سال است، پس از گذشت دو سال شما باید دوباره شرکت کنید.

زمان آزمون تافل اصلی سه ساعت و نیم می باشد. تافل به دو شکل برگزار می شود: فرم اینترنتی، فرم کاغذی.

مزایای شرکت در آزمون ماک تافل

همان طور که در قسمت قبل گفتیم با توجه به آن که هزینه های شرکت در آزمون های بین المللی بالا می باشد لذا بهتر است به جای آن که چندین بار در این آزمون ها شرکت کنیم،به صرفه تر خواهد  بود از آزمون شبیه سازی شده  آن ها برای سنجش سطح مهارت های خود استفاده کنیم. از طرفی با شرکت در این آزمون ها می توانیم نقاط ضعف و قوت خودتان را بهتر بشناسیید.

آزمون ماک به شما کمک می کند تا استرس کم تری در امتحان اصلی داشته باشید چرا که شما ساختار و نمونه سوال های امتحان را از قبل مرور کرده اید و علاوه بر دانش،مهارت لازم برای پاسخگویی هم دارید.

بعد از گذراندن دوره های آموزشی یا خواندن منابع معتبر تافل بهتر است در آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید.اگر نمره ی دلخواه را کسب کردید آن گاه می توانید برای ثبت نام آزمون اصلی اقدام کنید.

شما به راحتی می توانید با دانلود کردن آخرین نسخه  نرم افزار TPO چند نمونه آزمون شبیه سازی تافل را دریافت کنید،این نرم افزار مطمئن ترین راه برای سنجش میزان آمادگی شما برای آزمون تافل اصلی است.

تا آزمون شماره پنج این نرم افزار شما در حال نمرین هستید و به بیان دیگر، نمره پنج آزمون اول اعتبار چندانی ندارد چرا که از امتحان اصلی بسیار آسان تر است و اگر قصد دارید مهارت ها و تکنیک های خود را بسنجید بهتر است از آزمون پنجم به بعد شروع کنید به آزمون دادن.

نکات لازم در مورد آزمون ها

  1. دقت کنید شرکت در آزمون شبیه سازی شده تنها راه سنجش مهارت و دانش شما نیست، شما می توانید از یک متخصص در زمینه آموزش زبان انگلیسی کمک بگیرید یا نمونه سوال آزمون های قبلی را تمرین کنید.
  2. لازم نیست برای تمامی مهارت های آزمون ها در دوره های هزینه بر و وقت گیر شرکت کنید، چناچه نیاز به تقویت مهارت خاصی داشتید می توانید کلاس های مهارتی خاص را شرکت یا کتب مهارتی را مطالعه کنید.
  3. طریق ثبت نام آزمون ها را از سایت های معتبر و آموزشگاه های معتبر پیگیری کنید.
  4. حتما قبل از اقدام به شرکت در آزمون ، حدنصاب نمره ی لازم برای دانشگاه مورد نظر را چک کنید.
  5. سعی کنید به موقع برای هر یک از آزمون ها ثبت نام کنید در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه ای بیشتر از مبلغ معمول ثبت نام، می باشید.
  6. علاوه بر ارتقای دانش پایه،شما نیازمند فراگیری تکنیک ها و مهارت های مختلف هستید و مدیریت جلسه آزمون هم مسئله ی دیگری است که باید بدان توجه کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی