تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهاجرت کبک: گواهی انتخاب کبک CSQ


برای افراد و خانواده هایی که مایل به مهاجرت از طریق یک برنامه اقتصادی به کبک هستند ، اولین قدم دریافت گواهی انتخاب کبک / Certificat de Sélection du Québec (CSQ) است.

گواهی انتخاب کبک  Certificat د انتخاب کبک (CSQ)  یک سند صادر شده توسط است MINISTERE DE L’مهاجرت، د لا diversité همکاران د l ‘گنجاندن (وزارت مهاجرت، تنوع، و شمول، یا MIDI) اعلام کرد که دارنده برای اقامت در کبک انتخاب شده است. با داشتن CSQ ، متقاضی می تواند درخواست اقامت دائم کانادا را به مقامات مهاجرت فدرال ارائه دهد. کبک می تواند مهاجران را طبق معیارهای خاص خود انتخاب کند ، اما نمی تواند به متقاضیان ویزای اقامت دائم اعطا کند. بنابراین ، CSQ یک ویزای اقامت دائم نیست و نمی توان از آن برای ورود به کانادا استفاده کرد.

توجه : براساس آیین نامه مهاجرت کبک که در تاریخ 2،2018 آگوست لازم الاجرا شد ، مدت اعتبار یک CSQ 24 ماه یا تا زمان مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) در مورد درخواست اقامت دائم کانادا تصمیم می گیرد. کلیه CSQ های صادر شده قبل از 2 آگوست 2018 ، مدت اعتبار قبلی 36 ماه را حفظ می کند. 

برنامه های مهاجرت کبک

داوطلبانی که مایل به مهاجرت به کبک از طریق یک برنامه اقتصادی هستند ممکن است از طریق یکی از برنامه های زیر درخواست CSQ کنند:

هر برنامه دارای معیارهای واجد شرایط بودن است که یک متقاضی بالقوه برای دریافت CSQ باید ملاقات کند. این معیارها مبتنی بر عواملی است که می تواند شامل وضعیت مدنی فرد ، سابقه کار ، تاریخ آموزش ، دانش زبان ، اطلاعات خانواده ، تجربه در کبک و دارایی های مالی باشد.  

هنگامی که یک متقاضی بالقوه معتقد است که وی برای یک برنامه خاص واجد شرایط است ، می تواند یک درخواست CSQ را به MIDI ارسال کند. با این حال ، کبک فقط در طی دوره های دریافتی ، برنامه هایی را برای برنامه های خاص دریافت می کند. بسته به برنامه ، متقاضی بالقوه ممکن است برای ارسال درخواست در انتظار باز شدن دوره دریافت باشد. 

بعد از اخذ CSQ

پس از اخذ CSQ ، متقاضی می تواند درخواست جداگانه ای برای اقامت دائم را به مقامات مهاجرت فدرال کانادا ارسال کند. 

در این مرحله ، از آنجا که متقاضی قبلاً از طریق کبک برای مهاجرت انتخاب شده بود ، مقامات فدرال مهاجرت روی بررسی های کیفری و پزشکی متمرکز شده اند. گواهینامه های ترخیص پلیس  و  نتایج معاینات پزشکی در مرحله درخواست فدرال لازم است.

مقامات رسمی مهاجرت فدرال همچنین تاریخچه سفر متقاضی را بررسی می كنند ، و ممكن است برای تأیید هرگونه اطلاعاتی كه در درخواست CSQ است ، اسناد اضافی بخواهند. در بعضی موارد ، ممکن است متقاضی دعوت به مصاحبه شود.

کار در کبک با CSQ

افرادی که دارای یک CSQ معتبر هستند ممکن است بدون نیاز به تأمین ارزیابی اثرات بازار کار (LMIA) در این کبک کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جواز کار مبتنی بر CSQ ، اینجا را کلیک کنید .

اقامت در کبک بدون CSQ

CSQ اولین قدم در روند مهاجرت دائم به کبک است. برای کسانی که مایل به اقامت در کبک به عنوان یک کارگر موقت خارجی یا به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستند ، CSQ لازم نیست. در این شرایط ، متقاضی بالقوه ممکن است نیاز به یک گواهی پذیرش کبک را داشته باشد (CAQ) .

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی