تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهاجرت از طریق کارآفرینی در بریتیش کلمبیا


برنامه سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا کانادا

کارآفرینی در استان بریتیش کلمبیا با هزینه های مالیاتی پایین نیروی کار ماهر یکی از برترین موقعیت های مکانی کانادا برای راه اندازی کسب و کار است

استان بریتیش کلمبیا با موقعیت استراتژیک، هزینه های مالیاتی پایین، هزینه های عملیاتی رقابتی و یک نیروی کار چندفرهنگی بسیار تحصیلکرده، ماهر و موثر، یکی از پویاترین موقعیت های مکانی کانادا برای راه اندازی کسب و کار است که فرصت های تجاری منحصر به فردی را برای کارآفرینان فراهم می آورد.

متقاضیان موفق، مجوز کار دریافت خواهند نمود و در صورتی که بیزینس در بریتیش کلمبیا به صورت مستمر، شرایط طرح کارآفرینی را محقق نماید، خواهند توانست که از طریق برنامه ی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا درخواست نمایند. این طرح مسیری برای اخذ اقامت دائم، برای کارفرمایان با تجربه ای که می توانند در استان مستقر شده و یک کسب و کار قابل اعتماد که با فواید قابل توجه برای اقتصاد استان راه اندازی نمایند، به ارمغان می آورد.

BC PNP، متقاضیان را تشویق می کند، قبل از ثبت نام، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت ها و محیط کار و کار محلی یک سفر اکتشافی به استان بریتیش کلمبیا داشته باشند.  متقاضیان بهتر است تا قبل از امضای توافنامه ی عملکردی با BC PNP و اخذ یک مجوز کار معتبر از سازمان IRCC، هیچ گونه سرمایه گذاری یا تعهد مالی انجام ندهند. ریسک هر گونه سرمایه گذاری که قبل از اخذ یک مجوز کار معتبر انجام شود، صرفا به عهده ی خود فرد می شود.


مقایسه دو برنامه مهاجرت تجاری استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا یکی از جذاب ترین مکان های دنیا برای زندگی و مهاجرت است و همین امر سبب میشود سالیانه هزاران نفر در سرتاسر دنیا فکر و برنامه سرمایه گذاری در این استان زیبا را در سر داشته باشند. اما آیا همه این سرمایه گذاران میتوانند به این استان مهاجرت کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. پاسخ منفی است. استان بریتیش کلمبیا از طریق طراحی دو برنامه مهاجرتی، تجار را برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار و زندگی جذب میکند. هدف استان این است که این تجار باعث رونق کسب و کار و استخدام هر چه بیشتر در این استان شوند و به توسعه استانی یا منطقه ای  کمک کنند. دولت بریتیش کلمبیا به دنبال افرادی که قصد سرمایه گذاری با هدف اخذ اقامت دارند، نیست. بلکه هدف از برنامه های تجاری استان این است که افراد پس از ورود به استان، سرمایه گذاری کنند و در حیطه اقتصادی فعال باشند. از این رو، در مرحله اول ویزای کار موقت برای متقاضی صادر میشود و در ادامه با اثبات انجام تعهدات، اقامت دائم قابل درخواست خواهد بود.


تغییرات جدید کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

از تاریخ 29 ژانویه 2020

برنامه اصلی استان BC

این برنامه در جامعه ایرانی با نام برنامه ۲۰۰ هزار دلاری شناخته می‌شود. در این برنامه امکان سرمایه گذاری در تمام مناطق بریتیش کلمبیا هست، ولی هر منطقه در سیستم امتیاز شماری امتیاز خود را دارد.

شرایط طرح مهاجرت کارآفرینی در بریتیش کلمبیا (BC PNP)

درخواست ها بر اساس تعدادی فاکتور مورد ارزیابی قرار می گیرند،این فاکتورها شامل:

  • سابقه ی کار یا کسب و کار
  • دارایی خالص شخصی و منبع تامین مالی
  • سازگاری
  • پیشنهاد کسب و کار که شامل سرمایه گذاری پیشنهاد شده و ایجاد شغل دربریتیش کلمبیا می باشد.

حداقل شرایط فردی

  • مدیریت فعال و مستمر فعالیت های روزانه ی کسب و کار
  • اقامت در فاصله ی حداکثر 100 کیلومتری از کسب و کار
  • متقاضی باید تا زمانی که در وضعیت اقامت با مجوز کار است، حداقل 75 درصد از زمان خود را در بریتیش کلمبیا اقامت داشته باشد.
  • مقبولیت در کانادا
  • متقاضی نباید:
  • ممنوع الورود به کانادا باشد.
  • به طور غیرقانونی در کانادا بوده باشد.
  • ادعای حفاظت بشر دوستانه بی نتیجه ای در کاندا داشته باشد.
  • دستور اخراج او صادر شده باشد.
  • داشتن دارایی خالصی معادل با حداقل 600 هزار دلار( از جمله پول نقد، دارایی در حساب بانکی، سپرده های ثابت، املاک واقعی، سرمایه گذاری و …) که به نام داوطلب یا همسر او باشد. این دارایی خالص باید به طور قانونی به دست آمده باشد و قابل اثبات باشد.
  • داشتن حداقل یک مدرک تحصیلی حداقل دو ساله بعد از دوره ی متوسطه یا حداقل طی 3 سال از 5 سال گذشته، دارای سابقه ی کار به عنوان مالک یا مدیر فعال کسب و کار با مالکیت 100 درصدی کسب و کار بوده باشد.
  • مالکیت 100 درصد قابل اشتراک بین متقاضی، همسر و هر یک از فرزندان او می باشد.
  • سابقه ی کار- داوطلب باید نشان دهد که دارای دانش و تجربه ی کافی برای راه اندازی موفقیت آمیز کسب و کار خود در بریتیش کلمبیا را در اختیار دارد.داوطلب باید حداقل دارای موارد زیر باشد:
  • بیش از سه سال سابقه ی کار در سمت مدیریت ارشد یا
  • ترکیبی از حداقل یک سال سابقه ی کار به عنوان مالک- مدیر کسب و کار و حداقل دو سال سابقه ی کار به عنوان مدیر ارشد.


حداقل شرایط کسب و کار برای کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

یک مفهوم کوتاه از کسب و کار باید در هنگام ثبت نام ارائه شود. و بر اساس مکان پذیری تجاری، قابلیت انتقال مهارت های داوطلب و منافع اقتصادی پیشنهاد شده، امتیازاتی تخصیص داده خواهد شد. در صورتی که داوطلب بعد از ثبت نام، دعوت به اپلای شود، باید طرح کسب و کار جامعی ارائه نماید.برنامه ی  BC PNP، ثبت نام های مربوط به راه اندازی یک کسب و کار جدید، خرید یکی از کسب و کارهای موجود، شراکت با یکی از کسب و کارهای موجود و شراکت با یکی از کارآفرینان محلی یا خارجی برای استقرار یک کسب و کار جدید را در نظر می گیرد.


حداقل شرایط سرمایه گذاری کارآفرینی بریتیش کلمبیا

داوطلب باید نشان دهد که یک سرمایه گذاری شخصی واجد شرایط با حداقل مبلغ 200,000 دلار در یکی از کسب و کارهای پیشنهادی انجام خواهد داد. در صورت پیشنهاد به یکی از اعضای کلیدی کسب و کار،مبلغ سرمایه گذاری شخصی باید حداقل 400,000 دلار باشد.


حداقل شرایط کار

داوطلب باید نشان دهد که در کسب و کار پیشنهاد شده، حداقل یک شغل تمام وقت جدید و دائم برای یکی از شهروندان یا ساکنان دائم کانادا ایجاد خواهند کرد و همچنین احتمال فراهم کردن اشتغال بلند مدت برای ساکنان و شهروندان کانادا از طریق آن کسب و کار را به نمایش گذارد. شرایط ایجاد شغل برای داوطلبینی که در درخواست خود به یکی از کارکنان کلیدی پیشنهاد دهند، متفاوت می باشد.

توجه: ثبت نام مهاجرت کارآفرینان، درخواستی برای طرح کارآفرینی یا تضمینی برای اینکه داوطلب حتما دعوت خواهد شد، نمی باشد.


دعوت به اپلای

برآورده کردن حداقل شرایط لازم، تضمین نمی کند که یک داوطلب قرار است حتما دعوت به اپلای شود.

اگر داوطلب به بانک انتخاب داوطلبین وارد شود، امتیاز نهایی او به طور دوره ای، به همراه داوطلبین دیگر رتبه بندی خواهد شد. BC PNP، داوطلبی را که دارای بالاترین رتبه است، دعوت به اپلای برنامه کارآفرینی خواهد کرد. اگر داوطلبی دعوت به اپلای شود، ایمیلی دریافت خواهند نمود. وی حداکثر 4 ماه از تاریخ دعوت، زمان برای ارائه ی یک درخواست کامل دارد. در این مرحله، متقاضی باید 3,500 دلار هزینه ی رسیدگی به درخواست را به استان را پرداخت نماید. او یا همسر و فرزندان وابسته اش نیز در این هزینه در نظر گرفته می شوند. در صورت درخواست، باید در یک مصاحبه ی حضوری در دفتر برتیش کلمبیا در شهر ونکور حضور داشته باشد. مصاحبه ها فقط به زبان انگلیسی یا فرانسوی انجام می شوند.

در صورت تایید یک پرونده،  BC PNP تاییدیه ای صادر می نماید. این نامه به عنوان نامه ای برای صدور مجوز کار به کار گرفته میشود تا داوطلب بتواند برای یک مجوز کار دو ساله به سازمان IRCC درخواست دهد. سپس متقاضی می تواند همراه با خانواده اش به بریتیش کلمبیا نقل مکان نموده و یک طرح کسب و کار پیاده سازی نماید. متقاضی یک توافق نامه ی عملکردی امضا خواهد نمود و برای اجرای طرح تجاری خود در B.C حداکثر 20 ماه زمان خواهد داشت. متقاضیانی که دعوت به اپلای می شوند باید از یک تامین کننده ی واجد شرایط کمک گیرند تا دارایی شخصی خالص و مجموع بودجه ی آنها را به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب، تایید نماید.


تغییر به وضعیت اقامت دائم

اگر فرد، ظرف 20 ماه، شرایط توافقنامه عملکردی را برآورده نماید، BC PNP او را برای اقامت دائم انتخاب می کند. او و خانواده ی وابسته به او می توانند از طریق برنامه ی BC PNP به سازمان IRCC درخواست دهند. هنگامی که کارآفرین، شرایط توافقنامه ی عملکردی را برآورده نماید، می تواند گزارش نهایی خود را به BC PNP ارائه نماید تا برای وی یک گواهینامه ی انتخاب استانی صادر شود. کارآفرین باید  به B.C نشان دهد که:

  • مدیریت فعال یک بیزنس در بریتیش کلمبیا را بر عهده دارد (یعنی مسئول فعالیت های روزانه ی آن بیزنس می باشد)
  • در محدوده ی 100 کیلومتری از آن بیزنس، سکونت دارد.
  • حداقل 75 درصد از زمان اعتبار مجوز کارش را در بریتیش کلمبیا حضور دارد
  • با هر یک از بندهای دیگر توافق نامه ی عملکردی سازگار است.

از مزاياي اين طرح همراه بردن يك نفر(يك خانواده) به عنوان مدير سرمايه گذاري به همراه فرد اصلي سرمايه گذار ميباشد


نحوه ی امتیاز دهی کارآفرینی بریتیش کلمبیا

هر یک از بخش های ثبت نام، دارای یک حداقل امتیاز می باشد. داوطلبین برای ورود به بانک انتخاب داوطلبین باید به حداقل امتیازات هر بخش دست یابند. حداکثر امتیاز موجود، 200 می باشد.

بخش های امتیازدهیامتیازات
1. سابقه ی کار24
2. دارایی خالص12
3. سرمایه گذاری فردی30
4. مشاغل36
5. سازگاری18
6. مفهوم کسب و کار80
مجموع کل امتیازات موجود200


سابقه ی کار (تجربه)

داوطلبین بر اساس سابقه ی مالکیت کسب و کار شخصی یا سابقه ی کار در سمت مدیریت ارشد، امتیازاتی را دریافت خواهند نمود. جزئیات سابقه ی مالکیت کسب و کار یا  کار داوطلب باید حداقل در مدت 10 سال گذشته در نظر گرفته شود. جزئیات سوابق کاری نباید در هر دو بخش کپی شود. برای مثال، اگر داوطلب مالکیت 100 درصدی یک کسب و کار را در اختیار داشته است اما همچنین به عنوان مدیر عامل آن کسب و کار بوده است، فقط باید سابقه ی مالکیت- مدیریت را انتخاب نماید. قابلیت انتقال و ارتباط پس زمینه ی داوطلب با کسب و کار پیشنهاد شده از سوی او، به عنوان بخشی از روند امتیاز دهی به مفهوم کسب و کار، توسط B.C مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

حداکثر امتیاز موجود برای این بخش، 24 امتیاز است. داوطلبین برای برآورده کردن مینیمم شرایط این بخش، باید حداقل 8 امتیاز به دست آورند.

سابقهمدت زمان کلامتیازات
سابقه ی مالکیت- مدیریت کسب و کارکمتر از 12 ماه0
12 تا 24 ماه4
25 تا 36 ماه6
37 تا 48 ماه12
48 تا 60 ماه15
61 ماه یا بیشتر20
سابقه ی مدیریت ارشدکمتر از 24 ماه0
24 ماه تا 48 ماه4
49 تا 60 ماه8
6 ماه یا بیشتر12


سرمایه گذاری شخصی جهت کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

داوطلبین بر اساس مبلغ سرمایه گذاری شخصی پیشنهادیشان برای کسب و کار که شامل کل سرمایه گذاری پیشنهادی و سرمایه گذاری ممکن برای کسب و کار پیشنهادی می شود، امتیاز دریافت می کنند. اگر داوطلب، پیشنهاد شراکت با یکی دیگر از متقاضیان را داشته باشد، باید نام هر یک از شرکا را در حین ثبت نام، بیاورد.

حداکثر امتیاز موجود در این بخش، 30 امتیاز می باشد.در صورتی که داوطلب به یکی از کارکنان کلیدی پیشنهاد دهد، برای برآورده کردن حداقل امتیاز این بخش باید حداقل 6 امتیاز دریافت نماید.

سرمایه گذاری های شخصی واجد شرایطامتیازات
کمتر از 200 هزار دلار0
بین 200 هزار دلار تا 399.999 هزار دلار6
بین 400 هزار دلار تا 999,999 هزار دلار20
1 میلیون دلار به بالا30


مشاغل

در صورتی که داوطلب یکی از کسب و کارهای موجود را خریداری کرده باشد، بر حسب ایجاد مشاغل پیشنهادی و حفظ آن، امتیاز کسب می کند. داوطلب برای بیزنس پیشنهادی خود باید تعدادی موقعیت کاری تمام وقت (FTE) که قرار است ایجاد و حفظ نماید، شناسایی کند.

حداکثر امتیاز موجود برای این بخش 36 است. داوطلبین به منظور برآورده کردن حداقل امتیاز در این بخش، باید حداقل 2 امتیاز، یا 12 امتیاز برای پیشنهاد به یکی از کارکنان کلیدی کسب نمایند. به علاوه، داوطلبینی که حداقل یک FTE ایجاد نکنند، واجد شرایط نخواهند بود. در صورتی که به یکی از کارکنان کلیدی پیشنهاد دهند، باید حداقل سه موقعیت کاری تمام وقت ایجاد نمایند.

تعداد مشاغل شغلی FTE ایجاد یا حفظ شدهامتیازات
کمتر از 10
12
26
3-412
5-620
7-828
9-1032
11 یا بیشتر36


سازگاری

داوطلبین بر حسب فاکتورهای سازگاری اعلام شده توسط خودشان امتیاز دریافت خواهند کرد. نتایج یا گواهی آزمون زبان در هنگام ثبت نام یا درخواست لازم نیست.

حداکثر امتیاز موجود برای این بخش 18 است. اما حداقل برای امتیازات دریافتی در این بخش تعیین نشده است.

فاکتور امتیاز
مهارت زبان انگلیسیعدم نیاز به مهارت زبان یا حداقل سطح مهارت زبان همانند CLB 3 یا کمتر 0
درک پایه سطح CLB 42
سطح متوسط و پیشرفته، CLB 5 و بالاتر4
 سطح تحصیلاتکمتر از مدرک دو ساله ی بعد از متوسطه 0
بالاتر از مدرک دو ساله بعد از متوسطه3
سنکمتر از 20 0
21-393
40-604
61-642
65 به بالا0
بازدیدهای اکتشافی کسب و کار از بریتیش کلمبیاخیر 0
بله، 1 یا بیشتر از 1 سال قبل1
بله، 1 یا بیشتر از یک سال قبل2
دارای سابقه ی کار، سابقه ی کسب و کار یا تحصیل در کاناداخیر0
حداقل به مدت 12 ماه ساکن کانادا بوده است.بله5



مفهوم کسب و کار

داوطلبین باید مفهومی خلاصه در حد 1000 کلمه- که بیشتر از 1500 کلمه نباشد را مختص با پروپزال خود در رابطه با کسب و کار ارائه نمایند. مفهوم کسب و کار ممکن است به موضوعات پوشش داده شده در بخش های دیگر ثبت نام نیز اشاره داشته باشد.

مفهوم کسب و کار پیشنهاد در نهایت توسط BC PNP مورد ارزیابی قرار گرفته و باید شامل خلاصه ای از موارد زیر باشد:

  • توصیفی از کسب و کار و فعالیت های آن
  • تجزیه و تحلیل های رقابتی
  • جزئیات سرمایه گذاری های پیشنهادی و منطق آیتم های اصلی سرمایه گذاری
  • منابع انسانی از جمله جزئیات ایجاد/ نگهداری
  • مجموعه مهارت ها و تجارب داوطلب و ارزیابی امکان پذیری کسب و کار تحت مدیریت او
  • نقش پیشنهادی داوطلب در کسب و کار
  • فعالیت های عملکرد مالی Due diligence
  • فاکتورهای ریسک بالقوه

به علاوه، داوطلبینی که قصد خرید یکی از کسب و کارهای موجود، چه به صورت کامل چه بخشی از آن را دارند، باید:

  • کسب و کار از جمله کارکنان را شناسایی و توصیف نمایند.
  • عملکرد مالی شرکت همراه با بازده ی تقریبی سالیانه، سود خالص و کل دستمزد پرداخت شده از سه سال گذشته
  • نظرات در مورد اینکه گونه ارزش کسب و کار را برقرار می کنند
  • توصیف و منطق طرح توسعه

تحقیقات عمومی بازار نباید در مفهوم کسب و کار در بر گرفته شوند. مفهوم کسب و کار بر اساس فاکتورهای زیر امتیازدهی خواهند شد. یک داوطلب با حداقل 32 امتیاز دریافت کند اما برای حداقل امتیاز هر یک از بخش ها بازه ای تعیین نشده است.

مفهوم کسب و کارامتیازات
امکان پذیری تجاریتا سقف 28 امتیاز
قابلیت انتقال مهارت هاتا سقف 24 امتیاز
منافع اقتصادیتا سقف 28 امتیاز

به عنوان بخشی از فاکتور منافع اقتصادی، امتیازات برای مکان کسب و کار پیشنهادی با توجه به اندازه ی جمعیت حوزه های منطقه ای B.C نیز اعطا می شوند.

هیچ امتیاز حداقلی برای این بخش از مفهوم کسب و کار تعیین نگردیده است.

جمعیت حوزه ی منطقه ای BCامتیازات
بیشتر از 500000 نفر0
بین 200 هزار تا 500 هزار نفر1
بین 100 هزار تا 200 هزار نفر3
بین 70 هزار تا 100 هزار نفر6
بین 60 هزار تا 70 هزار نفر8
بین 35 هزار تا 60 هزار نفر10
کمتر از 35 هزار نفر12



امتیازدهی نهایی و بانک اطلاعاتی برای انتخاب داوطلبین

BC PNP به مفهوم کسب و کار امتیازهایی را تخصیص داده و نمره ی نهایی داوطلب را محاسبه خواهد نمود.

اگر داوطلب واجد شرایط ورود به بانک انتخاب باشد، یک تاییدیه از BC PNP دریافت خواهد نمود. داوطلبینی که می توانند امتیاز نهایی ثبت نام خود از جمله امتیاز هر یک از بخش ها را مشاهده نمایند.

  • ثبت نام کنندگانی که حداقل امتیاز کل در هر بخش را برآورده نمایند، قادر به ورود به بانک انتخاب هستند.
  • ثبت نام کنندگانی که واجد شرایط ورود به بانک انتخاب هستند، حداکثر تا 6 ماه اعتبار دارند.
  • اگر داوطلب ظرف شش ماه تعیین شده، دعوت به اپلای به BC PNP نشود، ثبت نام منقضی خواهد شد. در آن زمان، باید مجداا ثبت نام جدیدی به BC PNP ارائه نماید.
  • ثبت نام کنندگان در هر بازه ی زمانی معین، باید فقط یک ثبت نام فعال در BC PNP داشته باشند.
  • اگر داوطلب پیشنهاد شراکت با ثبت نام کننده ی دیگر را بدهد، امتیاز کل ثبت نام کنندگان با پایینترین امتیاز به کل ثبت نام کنندگان به کار برده خواهد شد.


تشکیل پرونده کارآفرینی بریتیش کلمبیا

اقدام از طریق این روش بسیار حساس بوده و دانش مشاور مسئول پرونده در خصوص انتخاب محل مورد نظر برای آماده سازی طرح تجاری بسیار حیاتی می‌باشد. برخی از نقاط استان بریتیش کلمبیا دارای شانس بالاتری نسبت به سایر نقاط بوده و همچنین انتخاب بیزینس پلان صحیح شانس متقاضی برای قبول شدن در این روش را چندین برابر افزایش خواهد داد.


برنامه منطقه ای استان BC

برنامه منطقه ای استان بریتیش کلمبیا که فعلا به صورت موقت شروع به کار کرده است با نام برنامه ۱۰۰ هزار دلاری شناخته می‌شود.

با افتتاح طرح پایلوت منطقه ای بریتیش کلمبیا برای مهاجران کارآفرین در تاریخ 14 مارس، علاقه مندان به مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا از طریق سرمایه گذاری می توانند از طریق پایلوت منطقه ای یا Regional Pilot اقدام نمایند.

طرح منطقه ای مهاجرت از طریق کارآفرینی (EI) در برنامه نامزدی استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) از جوامع منطقه ای حمایت می کند تا کارآفرینانی که تمایل به شروع کسب و کار و ایجاد اشتغال دارند را جذب نموده تا با سکونت در مراکز منطقه ای، به اقتصاد محلی این جوامع کمک نمایند.

در واقع این طرح منطقه ای نوعی همکاری میان جوامع مختلف و دولت استانی می باشد که بر جذب کارآفرینان با انگیزه از سراسر جهان برای ایجاد کسب و کارهای جدید در جوامع منطقه ای به منظور تامین نیازهای خاص جامعه متمرکز شده است. این مشاغل جدید، فرصت های مناسبی را فراهم می نمایند که مانع از مهاجرت ساکنان مناطق کم جمعیت به دیگر مناطق و استان های کانادا می شود.

در این طرح متقاضیان مهاجرت می توانند به یکی از مناطق کم جمعیت استان بریتیش کلمبیا مراجعه کرده و در صورت برآورده شدن شرایط و دریافت تاییدیه راه اندازی کسب و کار می توانند درخواست دریافت ویزای تجاری بدهند. این افراد می توانند بر اساس اولویت های منطقه ای و در یکی از حوزه های معرفی شده از طرف مناطق، ایجاد کسب و کار نمایند.

جوامع کم جمعیت زیر در طرح آزمایشی کارآفرینی منطقه ای مشارکت دارند. لطفا توجه داشته باشید که هر جامعه ممکن است رویه خاص خود را برای ترتیب دادن بازدیدهای اکتشافی و یا صدور قرار مراجعه مجدد برای کارآفرینان خارجی داشته باشد.

این برنامه در حال حاضر به صورت موقت شروع به کار کرده است و با نام برنامه ۱۰۰ هزار دلاری شناخته می شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی