تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

باید و نباید های مهم برای نوشتن رزومه کانادایی جهت کاریابی

وی والت آمریکا کانادا کار کاریابی در کانادا رزومه کانادایی باید و نباید های مهم برای نوشتن رزومه کانادایی جهت کاریابی

رزومه کانادایی

رزومه خوب باید مهارت ها ، تجربه کاری و در کل توانایی های شما را منتقل کند. رزومه برای توصیف آنچه می توانید به طور حرفه ای انجام دهید استفاده می شود که همچنین روزمه نشان می دهد چه کاری می توانید برای یک کارفرما انجام دهید. فرصت های شغلی می تواند غیر منتظره پیش بیاید. رزومه مدرن به روز شده کلید موفقیت در جستجوی کار است. در این مقاله از وبسایت مرجع آمریکا و کانادا برخی از بایدها و نبایدها که برای نوشتن یک روزمه خوب وجود دارد و چیزهایی راکه شامل شود برای شما آورده ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.


باید ها برای نوشتن روزمه کانادایی

  • رزومه خود را روشن و مختصر نگه دارید

شاید باور نکنید اما واقعیت این است که یک کارفرما به طور متوسط ​​30 ثانیه زمان می برد تا از یک رزومه را بررسی کند. رزمه شما باید طوری باشد که در نگاه همین مدت کوتاه کارفرما را به خود جذب کند.

  • رزومه خود را بارها تصحیح کنید

مطمئن باشید هیچ غلط املایی یا گرامری وجود ندارد. از شخص دیگری بخواهید آن را نیز بخواند. یک اشتباه املایی ساده در یک رزومه، می تواند در نظر کارفرما تاثیر منفی داشته باشد. حتی می تواند مانع ایجاد اشتغال شما شود.

  • رزومه خود را به دو صفحه محدود کنید

تأکید رزومه خود را بر تجربه کاری اخیر خود بگذارید. مشاغل قدیمی و تجربه کاری بالای 15 سال باید در رزومه آورده نشود (مگر در موارد استثنا) یا به حداقل برسد. از این طریق کارفرما می تواند روی اطلاعات مرتبط تری تمرکز کند.

  • رزومه خود را متناسب با موقعیت مورد نظر خود تنظیم کنید

تجربه کاری یا دستاوردهای مرتبط به موقعیتی را که متقاضی آن هستید ، مشخص کنید (یعنی شغلی که میخواهید در آن مشغول به کار شوید تجربه کاری مرتبط به آن شغل را عنوان کنید) و دقت کنید تاثیر منفی نداشته باشد. این کار را می توان با مرور شرح کار یا وب سایت کارفرما انجام داد.

  • دستاورد های خود را به صورت برجسته تری در رزومه نمایان کنید

شما میخواهید بهرین کارهایی که انجام داده اید و در آن مهارت دارید را مشخص کنید، این موارد باید بیانگر آنچه شما انجام داده اید باشد که شما چه توانایی هایی دارید ، بهتر است این اطلاعات در قسمت “تجربه کاری” رزومه ذکر شود.

  • صادق باشید

ذکر موارد غیر واقعی در رزومه هرگز ایده خوبی نیست. شما باید موارد واقعی که واقعا وجود دارد بیان کنید زیرا موارد غیر واقعی کارفرما را گمراه می کند، و کارفرما بر اساس روزمه و توانایی های ذکر شده از شما انتظار خواهد داشت. به آنچه ارائه می دهید اطمینان داشته باشید.

  • کیفیت دستاورد های خود را مشخص کنید

ازموارد محکم و مرتبط سعی کنید، استفاده کنید. که کارفرما آنها را درک کرده و تحت تأثیر آنها قراربگیرد. به عنوان مثال ، شما بر چند نفر نظارت داشتید ، چند محصول فروختید ، چند درصد فروش خود را افزایش دادید و غیره.

  • از کلمات ساده و افعال عملی استفاده کنید

شخصی که رزومه شما را می خواند ممکن است همیشه کارفرما نباشد. رزومه ها ممکن است توسط کارمندان یا متخصصان منابع انسانی که شاید با رشته خاص شما آشنا نباشند بررسی شود. از زبان ساده و روان استفاده کنید ، اما همچنین از افعال متقاعد کننده مانند ، مدیریت ، هدایت ، توسعه ، افزایش ، انجام و غیره استفاده کنید.

  • کارهایی را که مهارت های شما را به نمایش می گذارد ، و بدون دستمزد انجام داده اید را قرار دهید

اگر به صورت داوطلبانه در سازمانی شناخته شده یا برای هدفی مهم کار کرده اید ، آن را در رزومه خود قرار دهید. شما باید این تجربیات را در بخش “تجربه کاری” یا “کار داوطلبانه” قرار دهید ، خصوصاً اگر مربوط به موقعیت شغلی باشد که دارید برای آن درخواست می کنید.

  • اطلاعات تماس خود را بررسی کردهکه صحیح باشد بعد وارد کنید

در رزومه شما باید نام ، آدرس ، ایمیل و شماره تلفن شما ذکر شود. این اطلاعات باید در بالای صفحه اول قرار گیرد. همچنین ، از صحت این اطلاعات اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ، کارفرما نمی تواند با شما تماس بگیرد.


نباید ها برای نوشتن روزمه کانادایی

  • از آدرس ایمیل نامناسب استفاده نکنید

اطمینان حاصل کنید که ایمیل شما آسان خوانده می شود ، تایپ آن آسان ، حرفه ای و غیر توهین آمیز باشد. به طور کلی ، آدرس ایمیل شما باید بر اساس نام شما باشد. نام مستعار ، اعداد یا نویسه های خاص را حذف کنید.

  • اطلاعات شخصی غیرضروری را وارد نکنید

بهتر است هرگونه جزئیات شخصی مانند سن ، وزن ، قد ، وضعیت تأهل ، ترجیح مذهبی ، دیدگاه های سیاسی یا سایر خصوصیات شخصی را که می تواند بحث برانگیز باشد را کنار بگذارید. این کار از هرگونه سوگیری احتمالی جلوگیری می کند. از همه مهمتر ، هرگز شماره بیمه اجتماعی SIN خود را در رزومه خود قرار ندهید.

  • تصویری از خود قرار ندهید

اگرچه در برخی از کشورها ممکن است درج عکس قابل قبول ویا مهم باشد باشد ، اما در کانادا این یک عرف نیست. در واقع می تواند شانس شما برای به دست آوردن شغل مورد نظر کاهش دهد و تمام تمرکز بروی رزومه شما را منحرف کند. شما می خواهید کارفرما بر مهارت ها و تجربیات شما متمرکز شود ، نه آنچه که به نظر می رسید و یا از روی ظار قضاوت میشود.

  • از نقطه های پر رنگ کناری bullets زیاد استفاده نکنید

با محدود کردن هر بخش یا زیر بخش رزومه ، خواندن رزومه خود را آسان کنید. این کار اسکن رزومه و شناسایی پتانسیل شما را برای کارفرما آسان می کند. با حفظ اطلاعات مختصر و خلاصه ، باید از هر نقطه bullets هوشمندانه استفاده شود.

  • از ضمایر شخصی استفاده نکنید

از “I” یا “my” یا “me” استفاده نکنید. رزومه خود را به صورت سوم شخص بنویسید ، گویی که توسط شخص دیگری نوشته شده است.

  • مسئولیت های شغلی را به سادگی لیست نکنید

وظایف شغلی شما از عنوان شغلی مشخص خواهد بود. در عوض ، با قرار دادن یک چرخش شخصی به وظایف شغلی و ارائه مثالهای خاص ، دستاوردهای خود را مشخص و برجسته کنید.

  • اظهارات کلی نکنید

از گفته های مبهم که توانایی های واقعی شما را مشخص نمی کنند ، دور شوید. عبارات نامشخص و نا مفهوم مانند “مسئول بهبود کارایی و صرفه جویی در هزینه” هیچ اطلاعاتی را به کارفرما ارائه نمی دهد. تجربه کاری خود را شخصی کنید!

  • دلایل ترک شغل قبلی را ذکر نکنید

هدف اصلی رزومه شما تبلیغ شما ، مهارت ها ، تجربه و موفقیت های شماست. رزومه شما باید کاملاً مثبت باشد و بنابراین نباید موارد منفی و دلیل بر ترک کارقبلی آن باشد زیرا هیچ ارزشی برای شما بعنوان یک متقاضی شغل ایجاد نمی کند.

  • منابع را وارد نکنید

یک کارفرما تنها در صورت اقدام به استخدام شما به منابع استعلام نیاز دارد. منابع را در یک برگ جداگانه نگهداری کنید و آنها را فقط در صورت درخواست کارفرما ارائه دهید.

  • سرگرمی ها یا علایق را در رزومه وارد نکنید

به دلیل قضاوتهایی که کارفرمایان می توانند انجام دهند ، ذکر علایق و سرگرمی های شما توصیه نمی شود . با این حال ، اگر علایق و سرگرمی های شما به موقعیت شغلی که میخواهید برای آن درخواست دهید مربوط باشد ، ممکن است مفید باشد که آنها را نیز درج کنید زیرا می توانند دلیل مناسب بودن شما را برای آن شغل به کارفرما نشان دهند.


توصیه پایانی:

می خواهید در عرض چند دقیقه یک رزومه حرفه ای ایجاد کنید؟ 

برای این کار میتوانید از طریق وبسایت Job Bank بخش رزومه ساز یا Resume Builder اقدام به ثبت نام کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی