تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نامه پذیرش کانادا – صفر تا صد

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا نامه پذیرش کانادا – صفر تا صد

همه چیز درمورد نامه پذیرش کانادا

به منظور دریافت اجازه ی تحصیل ، شما باید یک نامه ی پذیرش از انسیتویی (DLI) در کانادا داشته باشید.

موسسه های DLI، موسسه هایی هستند که از طرف دولت کانادا یا مقام های ایالت ها این اجازه را دارند که میزبان دانشجویان بین المللی باشند، هرچند شاید این موضوع خیلی بوروکراتیک به نظر برسد، اما نگران نباشید تعداد زیادی از انسیتوهای تحصیلات تکمیلی در لیست DLI قرار دارند.

نامه ی پذیرش تحصیل در کانادا، تاییدیه رسمی است که نشان می دهد شما جایی برای تحصیل در کانادا را دارید. در این نامه اطلاعات دانشجویی شما، برنامه و اطلاعات موسسه ایی که در آن درس خواهید خواند، جدول زمانی تحصیل شما، شهریه دانشگاه، کمک هزینه های تحصیلی در صورت وجود،هر شرط و موضوعی که به پذیرش شما ارتباط دارد آمده است.

درحالی که شما منتظر نتیجه ی درخواستتان برای اخذ پذیرش هستید،پیشنهاد ما به شما این است که مدارک مورد نیاز خود، برای اخذ اجازه ی تحصیل را آماده کنید. در این صورت شما می توانید بلافاصله بعد از دریافت نامه ی پذیرش مدارک خود را برای اخذ ویزا کانادا کانادا ارسال نمایید.

تحصیل در کبک

اولین و مهم ترین نکته ایی که برای تحصیل در کبک باید بدانید این است که برای دریافت اجازه ی تحصیل علاوه برنامه ی پذیرش به گواهی پذیرش از کبک (CAQ) احتیاج دارید و برای CAQ شما به نامه ی پذیرش دانشگاه احتیاج دارید.

مراحل بعدی

با داشتن نامه ی پذیرش شما یک قدم به تحصیل در کانادا نزدیک تر شده اید. زمانی که این مدرک را دریافت کردید، باید بلافاصله برای اخذ اجازه ی تحصیل درخواست دهید. بیشتر درخواست کنندگان ویزای خود را در زمان مشخص شده و یا حتی زودتر دریافت می کنند اما بهتر است زمانی را برای تاخیر در نظر بگیرید.با درخواست دادن در اولین فرصت استرس خود را کم خواهید کرد و این نکته را به یاد داشته باشید که نامه ی پذیرش شما تاریخ انقضا دارد.

آیا واجد شرایط اخذ نامه پذیرش کانادا هستید؟

نامه پذیرش در درخواست مجوز تحصیل در کانادا الزامی است . برای به دست آوردن نامه پذیرش ، یک دانشجوی بالقوه می تواند ابتدا درخواست خود را به یک مؤسسه یادگیری تعیین شده  (DLI) ارسال کند. اگر وی موفق باشد ، این موسسه می تواند نامه قبولی را صادر کند. برای اهداف برنامه اجازه تحصیل ، کلیه عناصر زیر در نامه پذیرش لازم است:

  • نام و نام خانوادگی دانش آموز ، تاریخ تولد و آدرس پستی؛
  • در صورت وجود شماره شناسه دانشجو؛
  • نام موسسه و نام شخص تماس رسمی؛
  • اطلاعات تماس موسسه؛
  • اگر DLI یک موسسه خصوصی است ، باید اطلاعات مجوز برای این موسسه به طور واضح بیان شود (معمولاً در سرفصل نامه).
  • شماره DLI؛
  • نوع مدرسه یا موسسه (به عنوان مثال کالج خصوصی ، عمومی ، کالج بعد از متوسطه ، کالج جامعه ، یا کالج فنی – این لیست جامع نیست)؛
  • برنامه مطالعه ، سطح و سال تحصیلی که دانشجو در آن پذیرفته می شود.
  • مدت زمان برآورد شده از برنامه مطالعه یا تاریخ تخمین زده شده از اتمام برنامه مطالعه.
  • تاریخ شروع برنامه مطالعه؛
  • آخرین تاریخی که دانشجو می تواند برای برنامه تحصیل ثبت نام کند؛
  • این که آیا برنامه مطالعه تمام وقت است یا پاره وقت.
  • هزینه شهریه سال اول تحصیل و بورس های تحصیلی یا سایر کمکهای مالی (در صورت لزوم)
  • در صورت وجود جزئیات کارآموزی یا محل کار مورد نیاز؛
  • تاریخ انقضا نامه پذیرش *؛
  • شرایط پذیرش در DLI (در صورت وجود) – این ممکن است شامل دوره های مقدماتی ، مدارک تحصیلی قبلی یا اثبات دانش زبان باشد.
  • اگر DLI در کبک است ،  باید گواهی پذیرش کبک (CAQ) به وضوح بیان شود.

* نامه پذیرش موظف است تاریخ انقضا را اعلام کند. اگر پردازش درخواست اجازه تحصیل قبل از تاریخ انقضا نامه پذیرش کامل نشده باشد ، ممکن است نامه تمدید از موسسه درخواست شود و برای پشتیبانی از درخواست اجازه تحصیل به IRCC ارسال شود.

مهاجرت ، شهروندی کانادا (IRCC ، که قبلاً با عنوان CIC شناخته می شد) الگویی برای نامه پذیرش و دستورالعمل های لازم برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز ارائه می دهد.

توجه به این نکته ضروری است که نامه پذیرش از DLI تضمینی برای تأیید درخواست مجوز مطالعه نیست. بنا به اختیار IRCC تأیید درخواست مجوز تحصیل است.

معافیت از نیاز به نامه پذیرش

برخی از دانشجویان بالقوه ممکن است از شرط نامه پذیرش معاف باشند.

  • اگر یک اتباع خارجی قبل از ورود به کانادا تأیید کتبی برای یک کار موقت یا مجوز تحصیل دریافت کند ، اعضای خانواده وی می توانند بدون نامه پذیرش درخواست مجوز تحصیل دهند.
  • دانشجویان بالقوه که مایل به ادامه برنامه تحصیلی شش ماه یا کمتر هستند ، نیازی به دریافت نامه پذیرش ندارند ، زیرا آنها نیازی به مجوز تحصیل ندارند.

مجوزهای مطالعه بیش از یک DLI

اگر متقاضی متقاضی مجوز تحصیل برای یک برنامه مطالعاتی است که توسط بیش از یک موسسه ارائه می شود ، نامه پذیرش باید این موضوع را به وضوح بیان کند. هر دو نهاد باید DLI باشند. نامه پذیرش باید توسط DLI صدور مدرک ، دیپلم یا گواهی صادر شود. اگر مدرک ، دیپلم یا گواهینامه توسط بیش از یک DLI به طور مشترک صادر شود ، نامه پذیرش باید توسط DLI صادر شود که دانشجو قصد دارد برنامه تحصیل خود را آغاز کند. در این شرایط ، نامه پذیرش باید به وضوح بیان شود:

  • نام ، نوع و محل موسسه دیگر؛
  • دوره (های) دانش آموز بالقوه قصد دارد در یک موسسه متفاوت ادامه دهد. و / یا
  • ترم (های) دانشجویی بالقوه که قصد دارد در یک موسسه متفاوت بگذرد.

هنگام صدور مجوز مطالعه ، DLI ممکن است به عنوان نهادی که نامه پذیرش را صادر کرده است ، مشخص شود. با این حال ، سایر موسسات ممکن است در بخش اظهارات مجوز مطالعه ذکر شوند.

نامه پذیرش مشروط کانادا

نامه پذیرش ممکن است برای دانشجوی بالقوه ای صادر شود که بیان می کند پیشنهاد مکان در یک برنامه مطالعه مشروط به این است که دانش آموز ابتدا یک دوره یا برنامه تحصیلی پیش نیاز را بگذراند. به عنوان مثال ، ممکن است یک دانشجوی بالقوه قبل از پیگیری برنامه تحصیلی پیشرفته تر ، زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم (ESL) یا فرانسوی به عنوان زبان دوم (FRSL) تکمیل کند. در این شرایط ، مجوز مطالعه فقط برای مدت زمان برنامه پیش نیاز صادر می شود. دانش آموز پس از تکمیل موفقیت آمیز ، می تواند برای برنامه تحصیلی بعدی مجوز تحصیل دیگری را صادر کند.

تمدید مجوز تحصیل

نامه دوم پذیرش به طور کلی برای تمدید مجوز مطالعه لازم نیست. با این حال ، افسر مهاجرت که یک درخواست برای تمدید مجوز تحصیل را بررسی می کند ، حق دارد اثبات کند که متقاضی الزامات مجوز مطالعه اصلی را برآورده کرده است. این ممکن است به عنوان نامه ای از موسسه که روشن می کند دانشجو به طور جدی تحصیلات خود را دنبال کرده است ، آشکار شود. بیشتر بخوانید: تمدید یا تغییر ویزای تحصیلی کانادا


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی