تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

اکسپرس اینتری: دعوت به درخواست اقامت دائم ITA – صفر تا صد


دعوت به درخواست اقامت دائم ITA اکسپرس اینتری

کاندیداهای ورود به اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا که دعوت به درخواست (ITA)
را برای اقامت دائم کانادا دریافت می کنند ، مهارت و پتانسیل خود را برای موفقیت در دولت کانادا دارند.

آنچه که در این مطلب میخوانید:

درباره دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا

یک دعوت نامه برای هر کاندیدایی که در استخر اکسپرس اینتری که انتخاب شده است برای مهاجرت به کانادا از طریق مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC) از طریق سیستم انتخاب مهاجرت ورود به کشور کانادا پیشنهاد می شود. هنگامی که IRCC قرعه کشی از استخر اکسپرس اینتری را انجام می دهد ، متشکل از نامزدهایی که ابراز علاقه خود را برای مهاجرت به کانادا ابراز کرده اند ، دعوت نامه ها برای درخواست بر اساس اولویت صادر می شوند.

دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم نباید با صلاحیت اولیه ورود به استخر اکسپرس اینتری اشتباه گرفته شود ، همچنین نباید با پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی یا گواهی نامزدی استانی اشتباه گرفته شود. دعوت نامه برای درخواست یک نامه است که از طریق پروفایل های ایجاد شده ارسال میشود.

چگونه نامزدها می توانند دعوت نامه درخواست اقامت دائم کانادا را بدست آورند

تنها نامزدهای واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا با رعایت حداقل معیارهای ورود به برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال ، می توانند وارد استخر اکسپرس اینتری شوند ، جایی که طبق سیستم جامع رتبه بندی (CRS) رتبه بندی می شوند . CRS کاندیداها را تحت مؤلفه های زیر قرار می دهد:

مجموعاً 1200 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی داده میشود.

دولت کانادا با انتشار حداقل امتیاز CRS در زمان دراو های اکسپرس اینتری ، دعوت نامه هایی را برای نامزدهای خاص از طریق استخر اکسپرس اینتری مطابق با رتبه ایجاد شده صادر می کند و به نامزدهایی که از آنها دعوت شده اند برای اقامت دائم خبر می دهد.

مستندات مورد نیاز برای ارسال برنامه الکترونیکی

کلیه داوطلبانی که دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند ، در حال حاضر ملزم به ارائه مدارک زیر به همراه درخواست خود ، همراه با هزینه های دولتی هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • نتایج آزمون زبان
  • مستندات مربوط به تجربه کار
  • گواهی نامه سو پیشینه پلیس
  • مدیکال پزشکی
  • عکس متقاضی اصلی و اعضای خانواده

بسته به برنامه ای که دعوت نامه برای درخواست و اطلاعات ارائه شده در پروفایل اکسپرس اینتری فرد به وی صادر شده است ، ممکن است مستندات زیر مورد نیاز باشد:

  • اعتبار تحصیلات کانادایی یا ارزیابی اعتبار تحصیلی کانادا (ECA)
  • نامه تصدیق
  • رونوشت های رسمی دوره های برنامه آموزشی تحصیلات متوسطه پس از دوره متوسطه گرفته شده است
  • مدارک آموزش متوسطه
  • نامه اصلی یک کارفرمای کانادایی که حاوی پیشنهاد شغلی است
  • اثبات رابطه (های) خانوادگی در کانادا
  • اثبات تمکن مالی تعیین شده
  • اسناد تغییراتی در نام یا تاریخ تولد نشان می دهند
  • سند ازدواج
  • مدارک قانونی برای شریک عرفی ، اسناد و مدارک اثبات زندگی مشترک برای مدت حداقل 12 ماه
  • گواهی طلاق
  • گواهی فوت برای همسر سابق یا شریک مشترک زندگی
  • شناسنامه فرزندان
  • اوراق بهادار
  • اثبات حضانت کامل برای کودکان
  • اسناد مسافرتی (غیر گذرنامه)
  • کپی معتبر گواهی صلاحیت در مشاغل تجاری ماهر صادر شده توسط یک مقام استانی / سرزمینی کانادایی
  • کپی قراردادهای کار و / یا بخش بخش
  • اسناد مربوط به مالیات بر درآمد

مهلت 60 روزه اکسپرس اینتری

مهلت زمانی سابمیت مدارک پس از دریافت ITA مجددا به 60 روز برگشت.

در March سال 2020 با توجه به شیوع کرونا، مهلت سابمیت کردن مدارک پس از دریافت دعوت نامه به 90 روز افزایش داده شده بود.
ولی با توجه به واکسیناسیون گسترده و عادی شدن نسبی شرایط، دولت کانادا اعلام کرده است یعنی 29 ماه June سال 2021 به بعد، این مهلت زمانی به همان روال قبلی 60 روزه بازگردید.
همچنین افرادی که قبل از این تاریخ ITA دریافت کرده اند، همان مهلت 90 روزه را همچنان خواهند داشت.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که از تاریخ صدور ITA یک دوره 60 روزه وجود دارد که در آن می توانید کلیه اسناد پشتیبان را اعمال و ارسال کنید. IRCC اعلام کرده است که هیچ پسوندی اعطا نمی شود.

به دلیل همین مدت محدود ، نامزدها تشویق می شوند قبل از صدور دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا ، جمع آوری این اسناد را شروع کنند. اگر یک نامزد مهلت 60 روزه را از دست بدهد ، دعوت به درخواست اقامت دائمی که برای وی صادر شده است دیگر معتبر نیست و وی مجبور است مجدداً وارد استخر اکسپرس اینتری شود. 

ارائه اطلاعات نادرست

اگر اطلاعات ارائه شده توسط نامزد نادرست باشد ، این امر به عنوان اظهار نادرست شناخته می شود و بسته به ماهیت و شدت ادعای دروغین ، مجازات هایی را به همراه دارد. هدف این است که متقاضیان هنگام درخواست ورود به کانادا اطلاعات کامل ، صادقانه ای را از هر طریق ارائه دهند و از صحت برنامه های مهاجرت کانادا اطمینان حاصل کنند.

نامزد احتمالی که مشخص شده است اطلاعات نادرست را وارد استخر اکسپرس اینتری کرده است ، می تواند 5 سال از ورود دوباره به استخر ممنوع ورود شود. بنابراین ، ارائه اطلاعات دقیق و صحیح همیشه بسیار مهم است.

نمونه هایی از ارائه نادرست ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • متقاضی از یکی از بستگان یا دوستان خود می خواهد تا در پشتیبانی از یک برنامه اطلاعات کسب کنند. اطلاعات ارائه شده توسط نماینده متقاضی نادرست است و متقاضی ادعا می کند از عدم صحت آن آگاهی ندارد. با این وجود ، متقاضی مسئولیت اطمینان از صحت و سقم برنامه و اسناد پشتیبان را برعهده دارد یعنی هر مدرکی که ارسال میشود متقاضی باید از ان مدارک اطلاع کامل داشته باشید و قبل از ارسال مدارک را تایید کند. از این رو متقاضی می تواند به دلیل ارائه اسناد و اطلاعات غلط و / یا اطلاعات نادرست ، بررسی پرونده اش برای کانادا غیرقابل قبول باشد ، حتی اگر او کسی نبود که مدارکی را ارسال و تنظیم کرده است.
  • فردی اظهار می دارد که وی هرگز به جرمی مرتکب و محکوم نشده است ، اما یک بررسی سابقه کیفری سابقه کیفری شخص را نشان می دهد. این اظهار نیز غیر قابل قبول است.

دامنه سوء تفسیر فقط به چنین مواردی محدود نمی شود. در موارد اشتباه ممکن است به متقاضی فرصت داده شود تا به نگرانی های مطرح شده در مورد درخواست خود پاسخ دهد.

پذیرش دعوت نامه برای درخواست

اطلاعات اولیه پروفایل 60 روز پس از دعوت برای درخواست اقامت دائم باقی می ماند. داوطلبان این مدت زمان را دارند تا یک برنامه کامل و دقیق را به همراه تمام مدارک پشتیبان ارائه دهند. ارسال درخواست کامل پذیرش محسوب می شود.

پس از بارگیری و تکمیل کلیه قسمت های چک لیست در سایت IRCC ، به متقاضیان امکان ارسال یک برنامه داده می شود. گزینه ارسال تا زمانی که همه قسمتها تکمیل نشوند بیایند امکان پذیر نیست. تأیید دریافت (AOR) پس از ارسال پرونده به طور خودکار صادر می شود. IRCC مدارک ارسالی را بررسی کرده و مشخص خواهد کرد که آیا شخص واجد شرایط است یا خیر. IRCC قصد دارد طی شش ماه پس از ارسال درخواست متقاضی خود این روند را انجام دهد یعنی این پروسه بررسی ممکن است تا 6 ماه به طول بینجامد.

منقضی شدن دعوت نامه برای درخواست

اگر تا آن زمان برنامه ای ایجاد نشده باشد ، حذف می شود. داوطلبانی در طی مدت 60 روز مدارک خود را ارسال نکرده باشند ITA انها لغو خواهد شد. در این مرحله ، داوطلبانی که هنوز مایل به ورود به کانادا از طریق Express Entry هستند باید دوباره مشخصات Express Entry خود را مجدد تکمیل و ارسال کنند و مجدداً در استخر پذیرش شوند و دعوتنامه دریافت کنند. برای ورود مجدد به استخر ، نامزدها باید حداقل معیارهای واحد شرایط بودن را مثل قبل رعایت کنند.

رد یک دعوت نامه برای درخواست

داوطلبانی که تصمیم می گیرند دعوت برای درخواست اقامت دائم را رد کنند ، باید مشخصات خود را در استخر اکسپرس اینتری به سیستم قرار دهند تا در دورهای آینده دعوت نامه ها مورد بررسی قرار گیرند ، مادامی که هنوز معیارهای حداقل یک برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال را رعایت کنند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که داوطلبان دعوت نامه درخواست اقامت دائک دیگری را بعداً دریافت کنند. با این وجود ، عدم پذیرش تأثیری منفی بر عدم دعوت از نامزدها برای درخواست در تاریخ بعدی نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قرعه کشی های انجام شده اکسپرس اینتری اینجا کلیک کنید:

  • چه تعداد دعوت به درخواست اقامت دائم برای هر قرعه کشی صادر شده است.
  • حداقل تعداد امتیازات CRS برای داوطلبان جهت دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا. و
  • برنامه (های) که در آن نامزدهای دعوت به درخواست برای هر دراو صادر شده است.

مراحل بعدی

اگر مشخصات ورود به سیستم اکسپرس اینتری را قبلاً ارسال کرده اید و دعوت به درخواست (ITA)
 دریافت کرده اید ، ممکن است لطفا به برای مراحل بعدی به این لینک مراجعه کنید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی