تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

سیستم آموزش عالی در آمریکا (نظام آموزشی آمریکا)

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات تحصیل در آمریکا سیستم آموزش عالی در آمریکا (نظام آموزشی آمریکا)

تحصیل در آمریکا

ایالات متحده آمریکا سرزمین تنوع فرهنگی و جغرافیایی است. جامعه‌‌ای است که همچنان مهاجران را جذب کرده و به مکانی پویا برای زندگی و تحصیل بدل شده است.

آینده شغلی بهتری در انتظار شما خواهد بود و تجربه تحصیل و کار در این کشور باعث افزایش اعتماد به نفس، استقلال و توانایی های بین فرهنگی در شما می شود که کارفرمایان سراسر دنیا به دنبال آن هستند.

این کشور دارای دانشگاه‌ها و کالج‌هایی با بهترین رتبه‌هاست و دارای یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا با برنامه‌هایی برجسته در تقریبا تمام زمینه‌ها می‌باشد. مدارکی که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صادر می‌شوند، در کل دنیا شناخته شده هستند.

دانشگاه‌های آمریکا به واسطه اینکه قطب پیشرفت‌های متنوع تکنولوژی هستند شما را در برابر برخی از به روزترین پیشرفت‌های تکنولوژی قرار می‌دهند و امکان این را خواهید داشت که در زمینه انتخابی خود با اساتید برجسته ملاقات، تعامل و حتی مطالعه و پژوهش کنید.

بیش از ۴۵۰۰ مؤسسه آموزشی معتبر و مجاز، در سیستم آموزش عالی آمریکا فعالیت می کنند که برخلاف بیشتر کشورها، دارای سازماندهی یکنواخت و متمرکز نیستند، بلکه هیات های اعتبارسنجی مستقلی در سطح کشور و منطقه به بررسی اعتبار مؤسسات آموزشی می پردازند.

سرمایه لازم برای اداره کالج ها و دانشگاه های خصوصی از محل کمک های مالی، هدایای مالی فارغ التحصیلان، کمک هزینه های پژوهشی، و شهریه ها تأمین می گردد. کالج ها و دانشگاه‌های خصوصی غالبا کوچکتر از مؤسسات دولتی هستند و می توانند زیرمجموعه نهادهای مذهبی یا دانشگاه های تک جنسیتی باشند.

_ کامیونیتی کالج ها انتخاب دیگر دانشجویان هستند. این کالج ها برای ارائه مدرک، دوره های آموزشی دو ساله برگزار می کنند و دانشجویان را آماده می سازند تا در مؤسسه آموزشی اعطا کننده مدرک کارشناسی، به تحصیل خود ادامه دهند، یا به آنان کمک می کنند که با کسب مهارت های حرفه ای به محض فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوند.

_کالج ها و دانشگاه های ایالتی که به نام “دانشگاه های دولتی” نیز معروفند با هزینه و یارانه ایالت ها تاسیس شده اند و در ازای دریافت شهریه اندک برای افراد مقیم آن ایالت امکان تحصیل برای آنها فراهم می سازند. دانشگاه های دولتی عموماً فرصتهای پژوهشی در اختیار دانشجویان قرار می دهند و در رشته های مختلف تحصیلی کلاس درس برگزار می کنند. این دانشگاه ها معمولا بسیار بزرگ هستند و بیشتر از دانشگاه های خصوصی دانشجو می پذیرند.

فارغ از نوع مؤسسه آموزشی، معمولا در آمریکا دانشجویان پس از اتمام هر کلاس اعتبار آن واحد درسی را کسب می کنند و پس از بدست آوردن مجموعه واحد لازم می توانند از آن دوره آموزشی فارغ التحصیل شوند. دروس به دو دسته “اصلی” و “تخصصی” تقسیم می شوند. دروس اصلی به دروس پایه و مبنای آن رشته گفته می شود، و دروس تخصصی به آموزش موضوعات تخصصی آن رشته تحصیلی می پردازد. دانشجویان می توانند درسهای “اختیاری” نیز داشته باشند تا درباره دیگر موضوعات مورد علاقه شان نیز یاد بگیرند و تحصیل فراگیر را تجربه نمایند.

_تقویم آموزشی آمریکا معمولا از ماه سپتامبر تا ماه می طول می کشد و این زمان به دو ترم تحصیلی ۱۶ تا ۱۸ هفته ای که به نیمسال معروف است، تقسیم می شود.  البته بعضی مراکز آموزشی بر اساس سیستم سه یا چهار ترمی پیش می روند و هر سال تحصیلی شان به چندین ترم ۱۰ تا ۱۲ هفته‌ای تقسیم می شود.

چرا تحصیل در آمریکا؟

1) کيفيت: دانشگاه‌ ها و کالج های آمريکا برای کيفيت علمی، تسهيلات، منابع، و توانمندی های خود در سرتاسر دنيا معروف هستند.

2) گزينش: سیستم پذیرش و شرایط ورود به دانشگاهها، کالج ها و محيطهای فرهنگی و اجتماعی، و  پروسه اخذ مدرک دانشگاهی و دوره های تخصصی که سيستم تحصيلی آمريکا ارائه می‌دهد در دنیا بی نظيراست.

3) گوناگونی: در دانشگاههای آمريکا شما می توانيد آميزه ای از مردم، با پيشينه، فرهنگ و نژاد های های مختلف، که از تمامی گوشه های جهان آمده اند را پيدا کنيد؛ بيش از 600,000 دانشجوی خارجی هر سال برای تحصيل به آمريکا می آيند.

4) ارزش: به عنوان سرمايه گذاری در آينده تان، اخذ مدرک دانشگاهی آمريکا ارزشی عالی در قبال پول پرداخت شده دارد. طيف گسترده ای از شهريه ها و مخارج زندگی، به علاوه کمک های مالی و انواع بورسیه ها از کالج ها و دانشگاه ها، انجام تحصيلات در آمريکا را برای هزاران دانشجو دسترس پذير می کند.

5) انعطاف پذيری: دانشجويان حق انتخاب بسیار گسترده ای ازمیان طیف عظیمی از دانشگاهها، کالج ها، رشته‌ها و دوره های ارایه شده در آمریکا را دارا می باشند.

انعطاف پذیری یکی از جذابترین ویژگی های سیستم آموزش عالی در آمریکا است. گوناگونی مؤسسات به دانشجویان امکان می دهد با کمک شیوه های تحصیلی متنوع به تخصص مطلوب خود دست یابند و حتی آموزشهای شغلی و حرفه ای ببینند.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی