تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راهنمای جامع سیستم آموزشی و مدارس کانادا

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا راهنمای جامع سیستم آموزشی و مدارس کانادا

یک راهنمای جامع درباره سیستم آموزش و مدارس بین المللی

دو حوزه کانادا آموزش و پرورش و مدارس بین المللی و مدارس دولتی و خصوصی وجود دارد. اگر یک والد مهاجر هستید ، در این بخش راهنمای جامع سیستم آموزشی و مدارس کانادا با گزینه های مختلفی که برای فرزندانتان مهم و در دسترس است ، اطلاعات کسب کنید.

اگر والدین هستید ، طبیعی است که بهترین را برای فرزندان خود می خواهید – و مطمئناً این شامل بهترین مدارس و آموزش عالی نیز میشود. در این بخش ، پیدا کردن و ثبت نام فرزندان خود در بهترین مدارس واقع در شمال بزرگ سفید شمالی ، برای شما آسانتر می کند.

این بخش موضوعاتی مانند سیستم آموزش در کانادا و نحوه عملکرد آن ، مهد کودک و گزینه های مراقبت از کودکان ، بهترین مدارس ابتدایی ، متوسطه و بین المللی و دانشگاه ها – حتی مدارس زبان و بودجه ای را که اختصاص می دهید را در بر می گیرد. ما همچنین در شهرهای بزرگ لیستی از مدارس توصیه شده از سراسر کشور ارائه می دهیم.

در این صفحه:

  • سیستم آموزش در کانادا
  • مهد کودک و مراقبت از کودکان
  • مدارس ابتدایی و متوسطه
  • مدارس بین المللی
  • آموزش عالی
  • مدارس زبان

آموزش

سیستم آموزش در کانادا

سیستم آموزش عمومی در کانادا قوی است ، از بودجه خوبی برخوردار بوده ، و به صورت استانی اداره می شود. بنابراین ، برخی از عناصر سیستم مدارس در کانادا می توانند کمی از استان به استان دیگر متفاوت باشند. گفته می شود ، نظارت بر آموزش و پرورش توسط دولت فدرال انجام شده است و آنها اطمینان می دهند که استانداردهای آموزش و پرورش همچنان در سطح بالایی از کشور باقی می مانند.

حقایق: آموزش در کانادا

  • کانادا تحصیلات دولتی و خصوصی دارد.
  • کانادا یکی از تحصیلکرده ترین کشورها در جهان است.
  • دولت کانادا برای آموزش و پرورش از مهد کودک تا دبیرستان یارانه می دهد و رایگان است.
  • این کشور 6٪ تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش و پرورش می کند – بالاتر از متوسط ​​هزینه در بین سایر کشورهای عضو OECD.
  • مدرسه در کانادا به سه سطح ابتدایی ، متوسطه و بعد از متوسطه تقسیم می شود.
  • کانادا دارای برخی از موسسات برتر آموزشی در جهان است.

سیستم آموزش کانادا چگونه است ؟

یکی از دلایلی که کانادا در تعلیم و تربیت خود تعالی می یابد ، این است که فقط استثنایی ترین معلمان را برای مدارس خود انتخاب می کند. کالج معلمان در کانادا در واقع بسیار رقابتی است که نیاز به یک مدرک چهار ساله و تجربه خارج از تدریس دارد.

کانادا همچنین یک سیستم آموزش حرفه ای را اتخاذ کرده است که دانشجویان را ترغیب به مشغول ماندن ، کاهش نرخ ترک تحصیل می کند و دانشجویان را برای محل کار آماده می کند. نمونه اصلی عالی مهارت های بالای انتاریو نمونه ای عالی از این امر است.

این واقعیت که انتظار نمی رود استان ها از وزارت آموزش و پرورش متمرکز ، سفت و سخت پیروی کنند ، یک مزیت محسوب می شود. درعوض ، آنها قادر به پیروی از وزیر آموزش و پرورش خود هستند و اجازه دارند تا بر نیازهای اجتماعات خود تمرکز کنند. اگر یک استان یا جامعه مدرسه تحت تأثیر قرار بگیرد ، منابع لازم و بودجه اضافی برای بهبود آموزش آنها داده می شود.

School Like در کانادا چیست؟

در کانادا معلمان معمولاً حداقل سطح تحصیلات دانشگاهی دارند. همچنین اگر فرزند شما هنگام تحصیل در مدرسه نیاز به معلم داشته باشد ، معلمان نیازهای ویژه نیز وجود دارند. پسران و دختران معمولاً با هم به مدرسه می روند ، اما مدارس خصوصی همه دخترانه یا همه پسران نیز وجود دارد. مدارس عمومی کاتولیک نیز وجود دارد که برای دانش آموزان از هر مذهبی است. حتی مدارس مذهبی خصوصی وجود دارد.

مروری بر مدارس کانادا

  • تا دوره متوسطه ، مدارس دولتی کتاب های درسی را به دانش آموزان وام می دهند ، اما آنها مجبورند وسایل مورد نیاز مدارس خود را مانند نوت بوک ، قلم ، مداد ، بسته بندی و غیره بخرند.
  • اتوبوس های مدرسه موجود است. مدرسه فرزند شما باید اطلاعات خاصی در مورد این مورد داشته باشد از جمله زمان های برداشت ، توقف اتوبوس ها و مسیرها.
  • هر روز حضور می یابد و انتظار می رود فرزند شما در آنجا باشد.
  • اگر فرزند شما بیمار است یا به هر دلیلی باید کلاس را از دست بدهد ، والدین باید به مدرسه اطلاع دهند.
  • انتظار می رود دانش آموزان از کد لباس پیروی کنند و در بعضی از مدارس (به عنوان مثال ، مدارس کاتولیک و خصوصی) دانش آموزان ملزم به پوشیدن لباس مدرسه هستند.
  • در صورت نیاز کودک شما کلاسهای انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) ارائه می شود.
  • در طول سال تحصیلی ، می توانید کارتهای گزارش را انتظار داشته باشید که شما را از پیشرفت فرزندتان آگاه کند.
  • سفرهای میدانی گاهی توسط مدارس به مکانهایی مانند موزه ها ، محل های کار ، مؤسسات فرهنگی و محلات شهر برپا می شود.
  • تعطیلی مدرسه و “روزهای برفی” متداول است. در صورت تعطیل شدن مدرسه فرزندتان به دلیل طوفان برفی یا سرمای شدید ، مدرسه ، رادیو یا تلویزیون به شما اطلاع می دهند.
  • بسیاری از مدارس بعد از کلاسهایی شامل باشگاههای مدارس ، تیمهای ورزشی ، کلوپهای سرگرمی ، گروههای مطالعه و غیره فعالیتهای فوق برنامه ارائه می دهند.
  • قلدری در مدارس کانادایی تحمل نمی شود. اگر گمان می کنید فرزند شما مورد آزار و اذیت قرار گرفته است ، فوراً به مدیر یا معلم مدرسه خود اطلاع دهید.

تفاوت اصلی بین مدارس خصوصی و دولتی

البته بیشترین تفاوت این مدارس در قیمت است. در حالی که مدارس دولتی توسط دولت تأمین می شوند ، مدارس خصوصی در کانادا می توانند هر سال بین :
4،000 CAD
(2،977 USD)
تا
26،000 CAD
(19349 دلار)
در شهریه سالانه هزینه کنند.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، مدارس دولتی کتاب های درسی را به دانش آموزان وام می دهند. در مدارس خصوصی ممکن است دانش آموزان ملزم به خرید کتاب و دیگر موارد مورد نیاز خود باشند. مدارس خصوصی وقتی صحبت از دانش آموزانشان می شوند انتخاب بیشتری دارند. دانش آموزان معمولاً برخلاف سیستم دولتی-مدارس ، مجبورند مصاحبه کنند و برای پذیرش در امتحان ورودی قبول شوند.

مدارس خصوصی تمایل به کلاسهای کوچکتر دارند و توجه فردی تری به خود می دهند. آنها همچنین تمایل دارند که بیشتر از مدارس دولتی ، دانشگاه محور باشند. مدارس خصوصی غالباً یک روش جایگزین برای آموزش مانند مدل مونتسوری یا والدورف ارائه می دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام در یک مدرسه کانادایی

مدارک موردنیاز از مدرسه به مدرسه متفاوت است ، بنابراین بهتر است با لیستی از فرمهایی که برای ثبت نام فرزند خود نیاز دارید مستقیماً با موسسه تماس بگیرید. به طور کلی ، برای ثبت نام یا نقل و انتقال در مدارس خصوصی و دولتی ، حتماً مدارک زیر را دراختیار داشته باشید:

  • شناسنامه
  • اثبات سرپرستی یا حضانت
  • اثبات اقامت
  • ضبط ایمن سازی
  • فرم درخواست
  • فرم های تماس اضطراری
  • سوابق مدرسه قبلی و هر نتیجه آزمون استاندارد
  • نامه توصیه معلمان قبلی یا فعلی

سن برای سیستم مدرسه کانادا

بسته به استان ، کودکان معمولاً باید از چهار سالگی تا 18 سالگی (حداکثر) از مدرسه شروع کنند. در اینجا مروری بر محدوده سنی که انتظار می رود در آن شرکت کنند وجود دارد:

مرحلهسنین
مقدماتی (مهد کودک تا کلاس هشتم)4-14
متوسطه (کلاس نهم تا دوازدهم)14-18
بعد از متوسطه (کالج یا دانشگاه)17+ (اختیاری)

سال تحصیلی در کانادا چیست؟

سال تحصیلی معمولاً هفته اول سپتامبر تا پایان ماه ژوئن (ده ماه) آغاز می شود. با این وجود ، می توانید برخی مدارس را پیدا کنید که از اواسط آگوست تا پایان ماه مه ادامه داشته باشد.

ساعات مدرسه کانادا

کلاس های مدارس کانادا از دوشنبه تا جمعه است و هیچ تعطیلی در آخر هفته وجود ندارد. در دبستان ، مدرسه از 8:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر است و یک ساعت برای ناهار است. دو زمان استراحت 15 دقیقه ای نیز وجود دارد. دبیرستان از ساعت 8:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر با فعالیتهای فوق برنامه و ورزش هایی که برای ساعات بعد از مدرسه برنامه ریزی شده است.

سیستم نمره بندی کانادا

نمرات در کانادا به استان و قلمرو مکانی که فرزند شما در مدرسه می رود بستگی دارد. در زیر نگاهی به سیستم نمره دهی در سه استان ارائه شده است.

بریتیش کلمبیا
مقطع تحصیلیمقیاس
آ +90-100
آ85-89.99
آ-80-84.99
ب +76-79.99
ب72-75.99
ب-68-71.99
سی +64-67.99
ج60-63.99
ج-55-59.99
د50-54.99
آی (موقت) یا اف (دائمی)0-49.99
انتاریو
مقطع تحصیلیمقیاس
آ +90-100
آ80-89.99
ب70-79.99
ج60-69.99
د50-59.99
R (درمانی ، چاره ساز برای دبستان)
یا F (عدم موفقیت در دبیرستان)
0-49.99
مانیتوبا
مقطع تحصیلیمیانگین نمره
( Grade Point Average ( GPA
A + (استثنایی)4.5
A (عالی)4
B + (خیلی خوب)3.5
B (خوب)3
C + (رضایت بخش)2.5
C (کافی)2
D (حاشیه)1
F (شکست)0

پیش دبستانی

مهد کودک و مراقبت از کودکان

مهد کودک ، مراقبت از کودکان پله ای برای آموزش و پرورش فرزند شما ست ، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید که هنگام آغاز سال تحصیلی فرزندتان ، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار دارید مهد کودک مناسب است.

در کانادا ، پیش دبستانی از تحصیل قبل می آید و برای کودکان بین سه تا پنج سال است. همچنین بمراقبت از کودک متفاوت است به این معنا که بیشتر مبتنی بر برنامه درسی باشد.

آیا پیش دبستانی اجباری است؟

پیش دبستانی برای کودکان کانادایی اجباری نیست.

آیا مهد کودک اجباری است؟

مهد کودک فقط در سه استان کانادا اجباری است: بریتیش کلمبیا ، جزیره پرنس ادوارد و نیوبرانزویک.

کودکستان را در چه سنی شروع می کنید؟

آلبرتا

کودکان می توانند در 4 سپتامبر در چهار یا چهارم سالگی در اول سپتامبر مدرسه را شروع کنند. اگر در سن 5 سالگی یا قبل از 31 دسامبر 5 ساله باشند می توانند از 5 سالگی شروع کنند.

بریتیش کلمبیا ، مانیتوبا ، نیوبرانزویک ، نیوفاند لند و لابرادور ، نوا اسکوشیا ، نوناووت و جزیره پرنس ادوارد

کودکان در سپتامبر سال 5 سالگی مدرسه را شروع می کنند.

سرزمین های شمال غربی ، انتاریو ، کبک و یوکان 

کودکان می توانند از چهار یا پنج سالگی مدرسه را شروع کنند و در دو سال مهدکودک ثبت نام کنند (به مهد کودک خردسال و ارشد).

 ساسکاتچوان

کودکان باید تا 31 ژانویه سال شروع به کار مهد کودک پنج ساله شوند.

هزینه مدرسه

در حالی که مهد کودک در کانادا رایگان است ، مراقبت از کودکان در کانادا خصوصی است. این بدان معناست که آنها در صورت وجود بودجه کمی از دولت دریافت می کنند.

هزینه های مراقبت از کودک در کانادا می تواند به طور متوسط
​​40 CAD
(30 دلار)
برای هر کودک یا
57 CAD
(42 دلار)
در روز در استانهایی مانند انتاریو ، بریتیش کلمبیا و آلبرتا هزینه کند.

پیش دبستانی ها در کانادا می تواند در هر جایی بین
450 CAD
(335 USD)
تا
1300 CAD
(968 دلار)
در هر ماه هزینه کند. میانگین پیش دبستانی مونتسوری می تواند
750 CAD
(558 دلار)
تا 1000 CAD
(745 دلار) باشد. 
پیش دبستانی های مذهبی می توانند در هر جایی بین
450 CAD
(335 دلار) و
1100 CAD
(819 دلار) قرار بگیرند.

رویکرد آموزشی در کانادا

در آموزش های پیش دبستانی و اوایل دوران کودکی ، هدف از پیشرفت کودک است. این روش ها می تواند رویکردهای زیر را برای آموزش شامل باشد:
بازی مبتنی بر ، دانشگاهی ، مونتسوری ، والدورف ، رجیو امیلیا ، تعاونی یا مذهبی از جمله مسیحی ، کاتولیک ، یهودی و اسلامی.

دانستن اینکه از کجا باید جستجوی بهترین مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا را شروع کنید می تواند مشکل باشد. بهترین مدارس مانند همه کشورها در این کشور به استان و شهری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. سپس شما باید در روش های تدریس هر مدرسه ، الزامات ثبت نام ، هزینه ها و نیازهای خاص فرزند خود نیز مؤثر باشید.

اگر به دنبال مدرسه ی خوب برای فرزندتون هستید از طرق لینک زیر میتونید رتبه مدارس مختلف در .استانهای کانادا به همراه آدرس و اطالعات تکمیلی آنها را بدست بیاورید
سایت رتبه بندی مدارس کانادا

مدرسه

مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا

هزینه مدرسه در کانادا

مگر اینکه فرزند شما در مدرسه خصوصی شرکت کند ، در این صورت شهریه اعمال می شود ، مدرسه ابتدایی (دبستان) و دبیرستان (دبیرستان ها) در کانادا رایگان هستند ، اما برای فعالیت ها و برنامه هایی ، سفرهای میدانی مدرسه ، لوازم مدرسه می تواند هزینه های اضافی نیز داشته باشد. یا لباس (در صورت لزوم)

شرایط ثبت نام مدارس در کانادا

هيئت های مدرسه (برخی از مناطق ، بعضي از آنها به نام های بخش مدارس ، مناطق مدرسه يا شوراهای آموزش و پرورش ناحيه خوانده می شوند) مسئول ثبت نام دانش آموزان هستند. برای ثبت نام فرزندتان در دبستان یا دبیرستان ، با هیئت مدیره مدرسه محلی خود در تماس باشید. حتماً فرزندان خود را در اسرع وقت قبل از شروع سال تحصیلی (شهریور) ثبت کنید.

اگر این اولین ثبت نام فرزند شما در کانادا باشد ، هیئت مدیره مدرسه:

  • فرزند خود را ارزیابی کنید.
  • تصمیم بگیرید که کودک شما در چه سطحی قرار بگیرد.
  • مشخص کنید که آیا فرزند شما به پشتیبانی زبان مانند کلاسهای انگلیسی یا فرانسوی احتیاج دارد.

متخصصان حل و فصل نیز در برخی مدارس برای کمک به شما در روند ثبت نام در دسترس هستند.

مدارک لازم برای ثبت نام است

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مدرسه عبارتند از:

  • سابقه واکسیناسیون کودک
  • گواهی انتقال مدرسه
  • شناسنامه
  • تایید سکونت

برنامه معمولی

در مدرسه ابتدایی ، یک کلاس معمولی شامل کلاس هایی از قبیل ریاضی ، علوم ، تاریخ ، جغرافیا و جامعه است. تمرکز جدی بر روی پروژه های یادگیری و خلاقانه وجود دارد. با ورود دانش آموزان به نمرات بالاتر ، موضوع همچنان با همان جزئیات و تر و معیارهای دقیق تر در درجه بندی ، یکسان باقی می ماند. تمرکز همچنین از پروژه های خلاق به فعالیت های گروهی بیشتر ، تکالیف کتبی و یادگیری محور آزمون منتقل می شود.

در دبیرستان ، موضوعات بسیار تخصصی تر و خاص تر می شوند. به عنوان مثال ، به جای علم عمومی ، دانش آموزان می توانند در دوره های زیست شناسی ، شیمی و فیزیک شرکت کنند. تست ها و تکالیف کتبی طولانی تر و دقیق تر هستند. معلمان سختگیرتر هستند و با کار دانش آموزان خود خواستارتر می شوند. دانش آموزان همچنین برای فارغ التحصیلی و دستیابی به دانشگاه خوب باید از امتحانات استانی عبور دهند.

برای آن دسته از دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه یا کالج هستند ، چندین بورس تحصیلی و کمک های مالی در اختیار آنها قرار می گیرد. ScholarshipsCanada یک ابزار آنلاین عالی برای تحقیق و نقطه شروع عالی برای دانشجویان است.

مدرسه بین المللی

مدارس بین المللی کانادا

تعداد زیادی مدرسه در کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که لیسانس بین المللی ، برنامه درسی ملی انگلستان ، الگوی آمریکایی یا برنامه درسی بین المللی اولیه را ارائه می دهند. در زیر لیستی از برخی از بهترین مدارس بین المللی که در سراسر کشور پیدا خواهید کرد.

آلبرتا
مدرسه بین المللیشهر
Lycée Louis Pasteur مدرسه بین المللی فرانسهکلگری
مدرسه Strathcona-Tweedsmuirاوکوتوکس
بریتیش کلمبیا
مدرسه بین المللیشهر
مدرسه جزیره اقیانوس آرامجزیره بوون
مدرسه ابتدایی Fraser Valleyلانگلی
مدرسه مینودریجافرا ریج
دانشکده کالج برنت وودخلیج میل
نیوبرانزویک
مدرسه بین المللیشهر
مدرسه Ruitsay NetherwoodRuitsay
نیوفاندلند و لابرادور
مدرسه بین المللیشهر
مدرسه مستقل Lakecrestسنت جان
نوا اسکوشیا
مدرسه بین المللیشهر
مدرسه قلب مقدس حلیفکسحلیفاکس
مدرسه گرامر حلیفاکسحلیفاکس
مدرسه مکتب کینگ-اگیگلویندزور
انتاریو
مدرسه بین المللیشهر
کالج سنت اندروشفق قطبی
مدرسه خلیج Kempenfeltباری
کالج آلبرتبلویل
مدرسه بین المللی والدن (مدرسه فرانسوی)برامپتون
کبک
مدرسه بین المللیشهر
الکساندر فون هومبولت شول (مدرسه آلمانی)Baie d’Urfé
کالج سنت برنارد (مدرسه فرانسوی)دراموندویل
کالج سنت جوزف هال (مدرسه فرانسوی)گاتینه
آکادمی آنتوان-مانتو (مدرسه فرانسوی)ژولیت
مدرسه Les Mélèzes (مدرسه فرانسوی)ژولیت
ساسکاتچوان
مدرسه بین المللیشهر
دبیرستان LCBIچشم انداز
Outlook
دبیرستان کالج لوتررژینا
دانشکده آتول موری نوتردام (مدرسه کاتولیک)ویلککس

شهریه بین المللی مدرسه

قیمت مدارس بین المللی در کانادا می تواند متفاوت باشد – و می تواند بسیار گران باشد. جدا از شهریه ماهانه یا سالانه ، به خاطر داشته باشید که هزینه ثبت نام و درخواست نیز ممکن است به عنوان هزینه اضافی اعمال شود.

به عنوان نمونه ، متوسط ​​قیمت یک مدرسه بین المللی در ماه در تورنتو
1977 CAD
(1،472 دلارآمریکا ) است.

برای شهریه بهتر است با وب سایت مدرسه منتخب خود بخش پذیرش مشورت کنید.

الزامات و پذیرش مدارس بین المللی

پذیرش در مدارس بین المللی در کانادا می تواند بسیار انتخابی باشد. ممکن است کودکان تحت ارزیابی قرار بگیرند یا لازم باشد که یک تست استاندارد انجام دهند. گزارشات مدرسه ، مشخصات شخصی یا بیانیه شخصی و مراجع نیز می توانند بخشی از پیش نیازها باشند. توصیه می شود والدین برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه با مدرسه تماس بگیرند.

آموزش عالی در کانادا

کانادا محل برخی از بهترین دانشگاه های جهان است. برخی از دانشگاه های برتر عبارتند از:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر

دانشگاه های برتر برای دانشجویان بین المللی

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مک مستر
  • Université de Montréal
    دانشگاه مونترال

تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی چقدر هزینه دارد؟

اگر دانشجوی بین المللی باشید ، شهریه دانشگاه در کانادا می تواند بسیار گران باشد ، گرچه تقریباً به اندازه دانشگاه های دیگر کشورهای آنگلوفون مانند ایالات متحده ، انگلیس و استرالیا گران نیست. براساس آخرین گزارش آماری کانادا ، شهریه دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 2018/2019 به طور متوسط ​​6.3٪ افزایش یافته است.

میانگین شهریه کارشناسی ارشد سالانه
27159 CAD
(20223 دلار) است. هنر و علوم انسانی ارزان ترین مناطق مطالعه است ، در حالی که مهندسی و پزشکی جزو گرانترین ها هستند ( به طور متوسط ​​سالانه
30،742 CAD
(22.891 USD) ).

برای دانشجویان بین المللی کارشناسی ارشد ، شهریه به طور متوسط
​​16497 CAD
(12284 دلار) است که نسبت به سال تحصیلی قبلی 1٪ افزایش می یابد.

دانشکده های برتر برای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی

زمینه های تحصیل زیر به احتمال زیاد به یک دانشجوی بین المللی در کانادا کمک می کند تا بعد از آن شغلی را پیدا کند. آنها همچنین موضوعات برتر برای تحصیل در کانادا برای چشم انداز مهاجرت هستند.

MBA

در حالی که هنوز یک منطقه تحصیلی گران قیمت است ، گرفتن مدرک MBA در کانادا معمولاً ارزان تر از سایر کشورها است. متوسط ​​هزینه برای دریافت دانشجوی MBA در کانادا بین
30435 CAD
(22،662 USD)
و
31855 CAD
(23720 دلار) است.

علوم کامپیوتر و IT

مهندسین نرم افزار و مدیران پروژه IT از بیشترین تقاضاهای شغلی در کانادا در سال 2018 برخوردار بودند. سایر فرصتهای شغلی بالقوه متعاقب این حوزه تحصیلی شامل تحلیلگران و مشاوران اطلاعات است. تحلیلگران و مدیران پایگاه داده؛ طراحان نرم افزار؛ برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی؛ طراحان وب و توسعه دهندگان؛ توسعه دهندگان و متخصصان امنیت سایبری.

تجارت و دارایی

مدرک اقتصاد در کانادا بسیار سودمند است. برخی از مشاغل به دنبال این زمینه تحصیل مدیریت دارایی است. مدیریت سرمایه گذاری؛ بیمه و حسابداری

مهندسی هسته ای و مدیریت مهندسی

تعداد مشاغل مهندسی در کانادا هر ساله رو به رشد است و اونتاریو و کبک به دلیل حضور قوی در تولید بهترین بازارها برای مهندسان هستند. شهرهای برتر مهندسین در کانادا ، تورنتو ، مونترال ، ادمونتون و کلگری هستند. 
بیشترین میزان تقاضا در این زمینه عبارتند از:
مکانیکی ، عمرانی ، الکترونیک ، الکترونیکی ، شیمیایی ، مدیریت مهندسی ، صنعتی و ساخت.

علوم فیزیکی ، زمین و انرژی تجدید پذیر

فارغ التحصیلان با سابقه در علوم زمین در کانادا تقاضای زیادی دارند. مشاغل و انرژیهای تجدید پذیر در این بخش در حال رشد و محبوبیت است. بهترین موضوعات برای تحصیل در این دانشکده فیزیک و نجوم است. فیزیک پزشکی و فناوری نانو؛ علوم زمین و اقیانوس شناسی؛ مهندسی نفت و معدن ، زمین شناسی؛ جغرافیایی انفورماتیک؛ و انرژی تجدید پذیر

علوم کشاورزی و جنگلداری

شانس شغل یابی در علوم کشاورزی و جنگلداری برای دانشجویی که دارای مدرک تحصیلی در این زمینه است بسیار عالی است. متخصصین كشاورزي ممكن است مشاغل معمولی باشد. زراعت شناسان؛ مشاوران جنگلداری و کشاورزی

علوم زیست پزشکی ، پزشکی و بهداشت

بهترین دانشجویان باید این رشته تحصیلی را دنبال کنند زیرا این کار دشوار خواهد بود. بیشترین تقاضا در کانادا برای دانشجویانی که دارای این پیشینه تحصیلی هستند:
پرستاری ، علوم زیستی ، بیوتکنولوژی ، داروسازی ، پزشکی و دندانپزشکی است.

رسانه و روزنامه نگاری

رسانه های دیجیتالی ، سایت های شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین تقریبا در همه جای دنیا – از جمله کانادا – تصرف شده اند. بنابراین ، بسیاری از بخش ها به دنبال استعداد خلاق دیجیتال هستند. موقعیت های باز برای یک دانش آموز با این پیش زمینه آموزشی شامل رسانه های دیجیتال ، تبلیغات ، بازاریابی ، روابط عمومی ، روزنامه نگاری ، رسانه های تعاملی ، طراحی UX / UI ، جلوه های بصری و انیمیشن و طراحی خلاقانه و گرافیکی است.

ریاضیات ، آمار ، علوم آماری و تحلیلی

کارشناسان کمی و تحلیلی نیز در کانادا بسیار مورد تقاضا هستند. مشاغل بالقوه برای فارغ التحصیلان دارای مدرک در این رشته می تواند در بخش های زیر باشد:
FMCG ، خدمات مالی ، خرده فروشی ، مراقبت های بهداشتی ، مسافرت ، رسانه ، آموزش و تولید – حتی ورزش!

روانشناسی و منابع انسانی (HR)

مشاوران شغلی ، مشاوره و روانشناسان صنعتی و متخصصان منابع انسانی به همان اندازه که در کانادا هستند تقاضا در سراسر جهان دارند.

معماری

مشاغلی که همچنین می توانند به چشم انداز مهاجرت کمک کنند معماران شهری و معماران منظره landscape architects هستند.

مهمان داری

اگر مدیر اسکان یا رستوران هستید ، این می تواند شانس شما را در زمینه مهاجرت بهتر کند.

آموزش

سرانجام ، معلمان و مشاوران آموزش و پرورش فرصت های شغلی عالی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا هستند.

مدرسه زبان

مدارس زبان کانادا

کانادا دو زبان رسمی دارد:
انگلیسی و فرانسه. 
اگر در کانادا مهاجر باشید ، ایده خوبی خواهد بود که در یک مدرسه زبان ثبت نام کنید و یکی یا هر دو را یاد بگیرید که قادر به صحبت کردن و برقراری ارتباط با افراد محلی ، همکاران و دوستان جدید باشید و فقط تجربه مهاجرت شما را آسان تر و لذت بخش تر می کند.

مدارس و شهودهای مختلف زبان در سراسر کشور وجود دارد که می توانید برای متناسب کردن برنامه ، بودجه و سبک یادگیری خود ثبت نام کنید. در هر کجای کانادا باشید مهم نیست ، مطمئناً یک مدرسه را در نزدیکی خود پیدا خواهید کرد.

مدارس برتر زبان در کانادا

مدرسهشهر
OHC انگلیسیونکوور ، بریتیش کلمبیا
انگلیسی Encounters Inc.بورلینگتون ، انتاریو
به مرکز بین المللی زبان انگلیسی دسترسی پیدا کنیدتورنتو، اونتاریو
ILAC – آکادمی بین المللی زبان کاناداونکوور ، بریتیش کلمبیا
OHC انگلیسیکلگری ، آلبرتا

هزینه های آموزشگاه زبان

هزینه مدارس زبان در کانادا بسته به عوامل مختلف ، از جمله نوع و طول کلاسهایی که می خواهید بگذرانید ، بسیار متفاوت است.
به عنوان مثال ، یک دوره دو هفته ای انگلیسی ، می تواند برای هر دانشجویی بین
604 CAD
تا 873 CAD
(650 USD) هزینه کند. 
برای اطلاع از هزینه ها و هزینه دوره بهتر است با موسسه مورد نظر خود تماس بگیرید.

دولت کانادا  نیز کلاس های زبان رایگان برای اقامت دائم ارائه می دهد .


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی