تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

راهنمای زندگی در کانادا

وی والت آمریکا کانادا زندگی زندگی در کانادا راهنمای زندگی در کانادا

زندگی در کانادا

راهنمای زندگی در کانادا ، بسته به مسیری که انتخاب می کنید متفاوت است ، ما طیف گسترده ای از تجربیات را ارائه می میدهیم. فرهنگ کانادایی و هر آنچه را که باید بدانید در این بخش قرار دارد: از اطلاعات عملی ، گرفته تا رانندگی ، فرهنگ و آداب و معاشرت ، حمل و نقل عمومی و موارد دیگر.

زندگی در کانادا چطور است؟ خوب ، این بخش از راهنمای ما در حال حرکت به کانادا توصیفی عمیق از زندگی در کانادا بزرگ را برای شما شرح می دهد.

اگر آماده هستید، باید نکات مثبت و منفی زندگی در کانادا را دریابید و اینکه چگونه می توانید خود را در فرهنگ کانادایی پیدا کنید. در این بخش مزایا و اشکالات جابجایی در کشور ، و همچنین، ما در مورد رانندگی ، حمل و نقل عمومی ، تعطیلات عمومی ، فرودگاه های اصلی ، سفارتخانه ها و ارتباطات در کانادا بحث می کنیم.

جوانب مثبت و منفی زندگی در کانادا

از نظر کلی ، بسیاری از جوانب مثبت در كانادا برای زندگی وجود دارد، اما منفی بودن زندگی در شمال معمولاً برای افرادی كه هنوز باید به كشور آمریكای شمالی نرفتند، در مواردی آشکار است. در این بخش مزایا و مضرات زندگی در کانادا را مورد بحث قرار می دهیم ، بنابراین می توانید با باز کردن چشمان خود به یک حرکت احتمالی در کانادا نزدیک شوید.

در کانادا نکات مثبت زیادی در زندگی وجود دارد اما همه یکسان نیستند و مطمئناً اسرار مربوط به این کشور را کشف خواهید کرد که عاشق شوید. با این وجود ، ما لیست کوتاهی از برخی از مواردی را که فکر می کنیم درباره زندگی در کانادا مهم است ، گردآوری کرده ایم.

بهداشت و درمان عالی کانادا

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا به طور مداوم در بین بهترین های جهان قرار دارد. یکی از مزایای آن ارائه خدمات درمانی با بودجه عمومی به همه است. کانادا حتی دارای برنامه های بهداشتی درمانی است که به سالمندان می آموزد که چگونه از صدمات و سایر خطرات سلامتی جلوگیری کنند.

حدود دو سوم از کانادایی ها دارای بیمه درمانی خصوصی هستند که خدمات اضافی مانند مراقبت از دندان و چشم ، داروهای تجویزی و اتاق های بیمارستان خصوصی را شامل می شود. حدود 90٪ از این حق بیمه توسط کارفرمایان یا اتحادیه ها پرداخت می شود.

استقبال از همه در کانادا

کانادا به طور کلی کشوری بسیار مترقی ، متنوع و چند فرهنگی است. بنابراین ، اگر قصد زندگی در کانادا به ویژه در یکی از شهرهای مهم کانادا را دارید ، این یکی از مزایا برای خارجی ها است.

در تورنتو ، بزرگترین شهر کانادا ، بیش از 140 زبان صحبت می شود. بیش از 20٪ از جمعیت کشور در خارج از کشور متولد شده اند ، بنابراین مهاجران باید به خوبی جا بگیرند. بیشتر مهاجران در انتاریو ، بریتیش کلمبیا ، کبک و آلبرتا زندگی می کنند.

دنیای طبیعی / طبیعت کانادا

از کوه و دریاچه گرفته تا زندگی شهری ، کانادا به وفور طبیعت شناخته شده است. در حقیقت ، این دریاچه 20٪ از آب شیرین جهان را در دریاچه ها و رودخانه ها و طولانی ترین خط ساحلی روی زمین دارد. و یک احتمال وجود دارد که شما را به بیسون ، خرس سیاه روبرو شوید، بنابراین هنگام راه رفتن در جنگل توجه کنید مواظب باشید. حتی ممکن است صدای گرگ را بشنوید.

آبهای کانادا نیز در حال گذر از زندگی است. شما می توانید نهنگ ها ، گاو دریایی و اورک ها را مشاهده کنید. به علاوه ، تقریباً دو سوم خرس های قطبی جهان در این کشور زندگی می کنند. پس چرا از فاصله مطمئنی به آنها نزدیک نمی شویم؟

برخی از اصلی ترین جاذبه های طبیعی عبارتند از: دریاچه لوئیز در پارک ملی بانف ، Big Muddy Badlands در ساسکاچوان ، ماسه های قرمز در جزیره پرنس ادوارد ، کلیسای جامع در جزیره ونکوور ، و پارک تعلیق Capilano Suspension Bridge در بریتیش کلمبیا.

در حالی که در مورد کانادا عشق بسیاری وجود دارد ، هیچ کشوری کامل نیست. جابجایی به معنای ایجاد قطعه بهشتی است که در آنجا اتفاق می افتد. بنابراین ، در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است زندگی در کانادا را در بعضی مواقع به چالش بکشد.

هزینه بالا برای زندگی در شهرهای معروف

اگر می خواهید در یک منطقه دور افتاده کانادا زندگی کنید ، می تواند نسبتاً مقرون به صرفه باشد. اما اگر می خواهید در یکی از شهرهای پرجمعیت کانادا مانند تورنتو یا ونکوور زندگی کنید ، هزینه های آن را می پردازد. به عنوان مثال ، متوسط ​​هزینه سالیانه زندگی در تورنتو 45400-CAD 33880 دلار است ، تقریباً دو برابر بیشتر از کبک ، جایی که 25374 CAD 18944 دلار است. ونکوور اندکی ارزان تر از تورنتو با متوسط ​​هزینه زندگی 40،682-CAD 30397 دلار است.

کبک فرانسه کانادایی

اگر به کبک می روید ، به خاطر داشته باشید که فرانسوی زبان رسمی است. 95٪ از مردم آن را به عنوان زبان اول یا دوم خود صحبت می کنند. اگر شما به راحتی روان فرانسه صحبت نمی کنید ، ممکن است شما را به عنوان یک فرد خارجی احساس کنند ، بنابراین ممکن است برای انطباق نیاز به مدتی زمان داشته باشید.

مهاجرت کانادا محدود است

اگرچه کانادا به عنوان کشوری دیده می شود که از مهاجران زیادی استقبال می کند ، آخرین باری که بیشترین سرانه مهاجرت خالص را در جهان غرب داشته است در سال 2000 بود. در سال 2017 ، کانادا برای مهاجرت خالص 18th در جهان بود (تفاوت بین تعداد افرادی که در حال ترک و ورود به یک کشور هستند).

بین سال های 2015 و 2019 ، کانادا تنها دوازدهمین افزایش مهاجران در تمام کشورهای غربی را به خود اختصاص داده بود. آلمان ، سوئد ، استرالیا و اتریش در مقایسه با جمعیت کلشان در چهار مکان برتر قرار داشتند. انگلیس و ایرلند نیز افزایش بیشتری نسبت به کانادا مشاهده کردند.

در سال 2018 و 2019 حدود 300000 مهاجر دیگر مجاز به ورود به کشور بودند اما تعداد بیشتری از آنها امتناع کردند. و لزوماً برای کسانی که درخواست های آنها پذیرفته شده بود ساده نبود. برخی از این متقاضیان خوش شانس مجبور بودند سالها منتظر بمانند تا به آنها اجازه ورود داده شود.

افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند باید از یک پروسه سختگیرانه حقوقی عبور کنند. علاوه بر این ، صرف پرواز به کانادا می تواند کار سختی باشد. در سال 2017 ، 30٪ افرادی که متقاضی ویزای بازدید کننده برای پرواز به کانادا بودند ، رد شدند.

اگرچه خبرهای خوبی وجود دارد ، در حالی که از سال 2005 تا 2015 ، میانگین تعداد مهاجران مجاز فقط حدود 250،000 در سال بود ، این تعداد در حال افزایش است. میزان مهاجران مجاز می تواند دوباره بین سالهای 2020 تا 2021 دوباره به 350،000 برسد ، زیرا کانادا تلاش می کند مشکل پیر شدن جمعیت خود را برطرف کند. حدود 10،000 سالگرد در کانادا زندگی می کنند.

اگرچه به نظر می رسد تعداد افرادی که اجازه اقامت در کانادا را دارند همچنان در حال افزایش است ، اما همچنان تعداد زیادی از مهاجران مشتاق مجبور به انتظار برای درخواست مجدد هستند.

اطلاعات کاربردی کانادا

در زیر منابع مفیدی وجود دارد که ممکن است هنگام انتقال به کانادا از آنها مفید باشید.

شماره اضطراری در کانادا

اگر در کانادا مشکل اورژانسی دارید با شماره 911 تماس بگیرید. این کار شما را با سرویس های پلیس ، آتش نشانی و آمبولانس متصل می کند. می توان از تلفن ثابت ، غرفه های تلفن و تلفن های همراه استفاده کرد. ( البته در آمریکا نیز میتوان از شماره 911 استفاده کرد )

با تماس با شماره 311 در برخی مناطق و بیشتر شهرها ، خدمات غیر اضطراری قابل دستیابی است.

تعطیلات عمومی در کانادا

کانادا ده تعطیلات ملی دارد:

  • روز سال نو – اول ژانویه
  • جمعه خوب – مارس یا آوریل
  • دوشنبه عید پاک – مارس یا آوریل
  • روز ویکتوریا – دوشنبه قبل از 25 مه
  • روز کانادا – اول ژوئیه
  • روز کار – دوشنبه اول شهریور
  • شکرگذاری – دوشنبه دوم اکتبر
  • روز یادبود – 11 نوامبر
  • روز کریسمس – 25 دسامبر
  • روز بوکس – 26 دسامبر

همچنین تعطیلات استانی مانند روز خانواده در روز دوشنبه سوم فوریه برگزار می شود که بصورت محلی در استان های منتخب مشاهده می شود: انتاریو ، آلبرتا ، ساسکاچوان و مانیتوبا. در بریتیش کلمبیا دوشنبه دوم فوریه جشن گرفته می شود.

سفارتخانه های اصلی در کانادا

چندین سفارتخانه و کنسولگری وجود دارد که در شهرهای اصلی کانادا یافت می شوند. درست در پایتخت کانادا 129 سفارتخانه و کمیسیون عالی وجود دارد.

بسیاری از افراد در حال حرکت به کانادا از کشورهای زیر می آیند. این سفارتخانه ها و کمیسیون های عالی مربوطه:

  • کمیسیون عالی هند. 10 ، جاده اسپرینگفیلد ، اتاوا ON K1M 1C9
  • سفارت فیلیپین. خیابان 30 موری ، اتاوا ON K1N 5M4
  • سفارت چین خیابان 515 خیابان پاتریک ، اتاوا ، ON K1N 5H3
  • سفارت ایالات متحده آمریکا. 90 دکتر Sussex ، اتاوا ، ON K1N 1G8
  • کمسیون عالی پاکستان. 10 Range Rd، Ottawa، ON K1N 8J3
  • سفارت فرانسه. 42 دکتر ساسکس ، اتاوا ، ON K1M 2C9
  • کمیسیون عالی نیجریه. 295 خیابان Metcalfe ، اتاوا ، ON K2P 1R9
  • کمیته عالی انگلیس. 80 خیابان الجین ، اتاوا ، ON K1P 5K7
  • سفارت عراق. 215 خیابان مک لود ، اتاوا ، ON K2P 0Z8
  • برای ایران در حال حاضر وجود ندارد از طربق دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن باید برای خدمات کنسولی اقدام کنید

فرودگاه های اصلی کانادا

این چهار فرودگاه شلوغ ترین کشور با تردد مسافر در سراسر کشور است:

  • فرودگاه بین المللی تورنتو پیرسون (YYZ)
  • فرودگاه بین المللی ونکوور (YVR)
  • فرودگاه بین المللی (Montréal-Pierre Elliott Trudeau (YUL
  • فرودگاه بین المللی کالگری (YYC)

فرهنگ و آداب و رسوم اجتماعی کانادا

برای جلوگیری از موقعیت های اجتماعی ناخوشایند در کانادا یا نقص فرهنگی ، درک آداب و رسوم و قوانین اخلاقی کانادا از قبل ضروری است. این زیر به طور خلاصه به فرهنگ کانادا پرداخته خواهد شد و از آنچه در مورد غذا خوردن، انعاام دادن، سوار شدن در وسایل حمل و نقل عمومی و سایر فعالیت های روزانه از شما انتظار می رود صحبت میشود.

فرهنگ کانادایی

فرهنگ کانادایی صداقت ، حساسیت ، همدلی و فروتنی را در روابط خود چه با دوستان و چه با افراد غریبه ارزیابی می کند. کانادا را می توان یک کشور برابری دانست ، به این معنی که همه برابر هستند. سلسله مراتب در کانادا چندان مهم نیست. در حقیقت ، کودکان کانادایی از سنین کم طوری رشد می کنند که بسیار مستقل باشند. بسیاری از بچه ها به اندازه کافی اعتماد به نفس دارند که به همان روشی که ممکن است با دوستان صحبت کنند با معلمان و بزرگسالان دیگر صحبت کنند. کانادایی ها به دلیل مودب بودن و دیگر موارد در حالت کلی بسیار خوب هستند. آنها مردمی به عنوان دوست خوب ، بی تکلف هستند.

مقدمه

وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات دارید ، با چشمانتان تماس چشمی برقرار کرده و با دست راست تکان دهید. در کبک ، ممکن است شما را بر روی صورت ببوسند. مردان مسن حتی ممکن است دست زن را ببوسند. اگر زن هستید ، می توانید این بخشندگی، مهربانی را قبول کنید ، اما اگر مرد خارجی هستید ، این کار را با یک زن Québécois کبکی انجام ندهید زیرا ممکن است این موضوع عجیب به نظر برسد. مودبانه است تا زمانی که برای استفاده از نام های اولیه صدا زده نشود ، از افراد به عنوان “آقای” ، “خانم” یا “جناب” یاد کنید.

اصول اولیه در کانادا

مودبانه است که در را برای کسی باز کنید ، هنگام صحبت، حرف دیگران قطع نکنید (اگرچه احتمالاً فرانکوفون این کار را انجام می دهد) ، و اجازه دهید که ابتدا از آسانسور خارج شوند. به یاد داشته باشید که “لطفا” ، “متشکرم” و “شما خوش آمدید” بگویید. و از sorry بجا استفاده کنید اگر بار اول کسی را به وضوح نشنیده اید می گونید “عفو” ببخشید.

بزرگان و افراد دارای معلولیت با شفقت و تفاهم رفتار می شوند. 
در عموم مردم غذا نخورید ،
حتماً از حیوانات خانگی خود به درستی مراقبت کنید. 
اگر خط وجود دارد ، با صبر و حوصله منتظر نوبت خود باشید. 
همچنین ناخوشایند است که انگشت خود را به کسی نشان دهید.

مکالمه کردن در کانادا

کانادایی ها هنگام مکالمه زیاد با یکدیگر صمیمی نمیشوند ، بنابراین نگه داشتن فضای شخصی شما مهم است. همچنین خوب است که هنگام صحبت با کسی ، کلاه و عینک آفتابی خود را بردارید. در کبک ناخوشایند است که با دستان خود در جیب خود صحبت کنید. خواهید فهمید که فرانسوی-کانادایی کمی رسا تر از دیگران هستند.

هدیه دادن در کانادا

همسایگان ممکن است برای استقبال شما از منطقه به خانه شما بیایند. آنها ممکن است غذا ، یک هدیه کوچک یا کارت تهیه کنند. موارد دیگری که کانادایی ها هدیه می دهند در طول کریسمس و تولد است. با این حال ، این کار فقط برای خانواده و دوستان نزدیک محفوظ است. اگر از شما برای شام در خانه شخصی دعوت شده اید ، یک هدیه کوچک برای میزبان ببرید. این می تواند گل یا شکلات باشد. پول نقدی هدیه نکنید. معمولاً افراد هنگام دریافت ، هدایای خود را باز می کنند.

در کبک ، مردم قبل از مهمانی شام ، گلهایی را به میزبان می فرستند. اگر گلهایی هدیه می دهید ، هرگز نیلوفرهای سفید را هدیه نکنید. اینها برای تدفین ها اختصاص داده شده است. از تیز کردن یا ارسال گل سرخ نیز خودداری کنید ، زیرا این امر با عشق عاشقانه همراه است.

ناهار خوری در کانادا

اگر در رستوران ، رویداد یا خانه شخصی هستید ، خودتان زود ننشینید. درعوض ، منتظر نشستن بقیه افراد باشید. شروع به غذا خوردن نکنید تا به همه سرویس داده شود و اگر در یک مهمانی شام هستید صبر کنید تا میزبان شما قبل از شروع، غذا خوردن را شروع کند. هرگز با دهان کامل پر حرف نزنید. آرنج های خود را روی میز قرار ندهید. به طور کلی پذیرفتن مقدار کمی غذا در بشقاب شام قابل قبول است. اگر در رستوران غذا می خورید ، هرگز با فریاد زدن و چسبیدن انگشتان دست خود ، پیشخدمت یا گارسون را احضار نکنید. درعوض ، منتظر بمانید تا آنها کنار میز شما بگذرند ، ارتباط چشمی برقرار کرده و بگویید “ببخشید.”

در کبک ، طبیعی است که همراه وعده غذایی خود شرا ب میل شود. با این حال ، هرگز قبل از شام از مارتینی یا چاشنی بخواهید. این نوشیدنی ها “بی حسی کام” محسوب می شوند. اگر قبل از شام مشرو ب می خورید ، به جای آن از شام پاین ، پرن ود ، کر یا ورم وت استفاده کنید.

نکته:

اگر بیرون غذا می خورید معمولاً ، کانادایی ها 15٪ از صورتحساب خود را تعیین می کنند. با این حال ، در بعضی از نقاط ، به طور خودکار هنگام پذیرایی از مهمانی های بزرگ گنجانده شده است ، بنابراین قبل از ترک نکته دیگر در بالای آنچه ممکن است در آنجا باشد ، حتما صورتحساب خود را با دقت بررسی کنید. افراد دیگری که ممکن است به آنها انعام بدهید کنید ، رانندگان تاکسی ، آرایشگاه هستند. پارکبان و تابلو فرش فقط 1 دلار به عنوان انعام انتظار دارند.

زمان دقیق و زمان بندی در کانادا

وقتی صحبت از زمان بندی و نظم می شود ، کانادایی ها آن را جدی و بسیار می دانند. وقتی می گویند “ساعت 3:00” منظور از ساعت 3:00 است. اگر دیر کردید ، بی ادب تلقی می شود و عذرخواهی و توضیحی انتظار می رود. همچنین ، نشان دادن خیلی زود (15 دقیقه یا بیشتر) مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین ، تمام تلاش خود را بکنید تا به موقع به آنجا برسید. و این برای امور مهم و ساعت های کاری بسیار بسیار مهم تر است و ممکن است در صورت تکرار از کار خود اخراج شوید و یا قرار کاری باشد به درستی پیش نروید.

در ساعات اولیه صبح یا اواخر شب با مردم تماس نگیرید زیرا این کار بی احترامی و بی احتیاطی قلمداد می شود.

حمل و نقل عمومی کانادا

کانادایی ها هنگام سوار شدن در اتوبوس یا مترو بسیار ساکت هستند. اگر در حال رفت و آمد هستید و می خواهید به موسیقی گوش دهید ، حتما از هدفون استفاده کنید. اگر با دوستان هستید ، زیاد فریاد نزنید یا حرف نزنید. اگر مجبور به صحبت هستید آروم صحبت کنید باعث آزار دیگران نشود.

چیزهای دیگری که باید در مورد کانادا بدانید

  • هرگز کانادا / کانادایی ها را با آمریکا / آمریکایی ها اشتباه نگیرید.
  • از هرگونه بحث در مورد جدایی ، سیاست و مذهب کبک خودداری کنید.
  • نفرین در کانادا به همان اندازه معمول نیست که در سایر کشورها انجام می شود ، بنابراین سخنان بد خود را در حد عمومی حفظ کنید.
  • در کانادا ، از بومیان به عنوان “سرخ پوست” یاد نکنید. درعوض ، از افراد ملل اول ، بومیان یا افراد بومی استفاده کنید.
  • کانادا کشوری بسیار متنوع و چند فرهنگی است. این نکته را هنگام یادآوری هرگونه اظهار نظر طنز در ذهن داشته باشید. بنابراین از شوخی در مورد موضوعات حساس یا بحث برانگیز خودداری کنید.
  • در حالی که کانادایی ها از اظهارنظر درباره موضوعات بحث برانگیز چشم پوشی نمی کنند ، موضوعاتی مانند جنس ، مذهب ، سیاست و امور مالی معمولاً از آنها دور است. همینطور درمورد میزان درآمد، شغل، سن افراد سوال نکنید.

اگر از رانندگی در کانادا سؤال می کنید ، این بخش همه چیز شما نیاز دارید که بدانید شرح داده میشود. شرایط دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا بین قلمرو و استان از استان دیگر متفاوت است. این بخش فراتر از نیازهای عمومی برای هر یک خواهد بود.

در بیشتر استانها و سرزمینها ، رانندگی در کانادا با مجوز انگلیس ، ایالات متحده و اروپا یا هرگونه مجوز خارجی از جمله ایران ، برای مدت 90 روز مجاز است. این دوره در جزیره پرنس ادوارد به چهار ماه ، شش ماه در کبک ، 120 روز در یوکان و تنها 60 روز در انتاریو کشیده می شود .

شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که مجوز رانندگی بین المللی (IDP) را نیز دارید ، زیرا ممکن است برخی مکان ها (مناطق شمال غربی ، جزیره پرنس ادوارد ، نیوبرانزویک ) در رابطه با مجوز رانندگی کشور خود به آن نیاز داشته باشید. اگر مجوز رانندگی شما به زبان انگلیسی یا فرانسه نباشد ، به IDP نیز احتیاج خواهید داشت.

IDP برای افراد غیر مقیم تا یک سال اعتبار دارد. اگر مقیم باشید ، پس از گذشت مدت زمان اختصاص یافته ، از شما انتظار می رود که مجوز رانندگی کانادایی خود را مبادله یا متقاضی شوید.

نحوه دریافت مجوز رانندگی کانادا

آلبرتا

اگر جزء کشورهای فوق هستید ، می توانید بدون گرفتن دانش یا آزمون جاده ، مجوز رانندگی خود را در آلبرتا رد و بدل کنید : استرالیا ، اتریش ، بلژیک ، فرانسه ، آلمان ، جزایر من ، ژاپن ، هلند ، جمهوری کره ، سوئیس ، تایوان ، انگلیس یا ایالات متحده. در این حالت ، شما باید گواهینامه رانندگی کشور خود را تحویل بگیرید تا مجوز آلبرتا را دریافت کنید و باید بتوانید ثابت کنید که حداقل دو سال تجربه رانندگی دارید.

در صورت داشتن مجوز از هر کشور دیگر ، شما در معرض آزمون دانش رانندگی و سپس آزمایش جاده قرار خواهید گرفت. اگر دو سال تجربه رانندگی ندارید ، به شما یک مجوز کلاس 5-GDL داده می شود و از شما انتظار می رود که دو سال صبر کنید تا تجربه رانندگی کافی برای آزمون جاده خود را داشته باشید و مجوز کامل کلاس 5 خود را دریافت کنید.

بریتیش کلمبیا

اگر از یکی از این کشورها باشید: استرالیا ، اتریش ، آلمان ، گورنسی ، جزیره من ، جرسی ، انگلستان ، انگلیس ، ایالات متحده ، ژاپن ، هلند ، نیوزیلند ، کره جنوبی ، سوئیس و تایوان. می توانید گواهینامه رانندگی خارجی خود را برای با مجوز بریتیش کلمبیا مبادله کنید.

برای مبادله ، مجبورید مجوز رانندگی کشور خود را کنار بگذارید و به چند سوال در مورد ایمنی جاده پاسخ دهید. اطمینان حاصل کنید که شناسنامه ای را از جمله کارت اقامت دائم خود یا مجوز کار / مطالعه دریافت کنید. اگر بیش از دو سال تجربه رانندگی داشته باشید ، سریعاً مجوز کامل برای شما صادر می شود. در غیر اینصورت ، مجوز کلاس 7 به شما اعطا می شود ، و سپس برای درخواست مجوز کامل کلاس 5 خود باید دو سال صبر کنید. خبر خوب این است که می توان به تجربه رانندگی خارجی نسبت به کل دو سال شما اعتبار داد.

اگر شما از کشوری هستید که در بالا ذکر نشده است ، از شما انتظار می رود که آزمون را بگذرانید (حداقل 40 مورد از 50 سؤال را باید صحیح پاسخ دهید) و آزمون جاده.

نوا اسکوشیا

اگر اهل ایالات متحده هستید ، می توانید مجوز خود را برای نوا اسکوشیا مبادله کنید تا حداقل 16 سال سن داشته باشید ، هرگونه شرایط پزشکی را که می تواند در رانندگی شما تأثیر بگذارد ، افشا کنید و مجوز رانندگی آمریکایی خود را تسلیم کنید.

اگر اهل آلمان، کره جنوبی ، the Isle of Man ، تایوان یا انگلستان هستید ، اگر 16 سال سن دارید می توانید مجوز خود را نیز در این استان مبادله کنید ، یک آزمایش غربالگری بینایی انجام دهید ، شرایط پزشکی را که می تواند در شما تأثیر بگذارد ، افشا کنید. رانندگی کنید و از گواهینامه رانندگی کشور خود انصراف دهید.

برای مهاجران از هر جای دیگر ، آنها نیاز به گذراندن آزمون و امتحان جاده دارند.

انتاریو

اگر اهل ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، فرانسه ، کره ، اتریش ، بلژیک ، آلمان ، بریتانیا ، جزایر the Isle of Man ، ژاپن ، نیوزلند ، ایرلند ، ایرلند شمالی ، سوئیس و تایوان هستید ، می توانید مجوز خود را در انتاریو مبادله کنید.

اگر واجد شرایط تعویض هستید و دو سال تجربه رانندگی دارید ، فقط کافی است برای دریافت گواهینامه رانندگی انتاریو ، از یک تست چشم استفاده کنید. اگر کمتر از دو سال تجربه رانندگی داشته باشید ، برای گرفتن گواهینامه کامل خود باید پس از دو سال تجربه ، یک تست چشم و یک تست جاده انجام دهید. خبر خوب این است که هرگونه تجربه رانندگی خارجی نسبت به کل دو سال شما محاسبه می شود.

اگر واجد شرایط مبادله نیستید اما حداقل دو سال تجربه رانندگی دارید ، باید هم تست کتبی بگیرید و هم کتبی. پس از گذراندن این ، می توانید آزمایش جاده خود را برای مجوز کامل خود رزرو کنید. اگر کمتر از دو سال تجربه داشته باشید ، مجبورید هم تست کتبی و هم چشم را بگذرانید و قبل از دریافت مجوز کامل خود ، در معرض دو آزمایش جاده باشید.

کبک

اگر از اتریش ، بلژیک ، فرانسه ، انگلیس ، آلمان ، the Isle of Man ، ژاپن ، کره جنوبی ، سوئیس ، هلند ، تایوان یا ایالات متحده آمریکا هستید می توانید مجوز رانندگی خارجی خود را در این استان مبادله کنید. به اثبات وضعیت حقوقی در کانادا ، اثبات اقامت در کبک ، و اثبات زندگی در کشور قبلی خود نیاز دارید. شما نیاز به گذراندن یک آزمون دانش و راه دارید. اگر جزء این کشورها نباشید ، برای گذراندن دانش رانندگی و آزمون جاده و پیروی از مراحل صدور مجوز فارغ التحصیل ، به همان مدارک نیاز خواهید داشت .

قوانین رانندگی در کانادا

کانادایی ها در سمت راست جاده رانندگی می کنند. برای عبور ، آنها این کار را در سمت چپ انجام می دهند. در گذرگاه های عابر پیاده ، عابران پیاده حق دارند. همه افراد داخل اتومبیل باید از کمربند ایمنی استفاده کنند و تلفن همراه در هنگام رانندگی مجاز نیست مگر اینکه دارای هندزفری باشند. هنگام رانندگی ، اطمینان حاصل کنید که همیشه مجوز راننده ، IDP (در صورت وجود) ، ثبت نام و اسناد بیمه را در اختیار داشته باشید. اگر به هر دلیلی توسط پلیس متوقف شوید ، این موارد معمولاً مورد نیاز است. اگر مشکلی وجود داشته باشد ، با خیال راحت به طرف جاده بپیچید ، موتور خود را خاموش کنید و منتظر دستورالعمل های افسر پلیس باشید.

محدودیت سرعت

در مناطق شهری حد مجاز سرعت 50 کیلومتر در ساعت (31.1 مایل در ساعت) ، بین 60 کیلومتر در ساعت و 37 کیلومتر در ساعت در مناطق روستایی و در بزرگراه ها بین 80 کیلومتر در ساعت و 100 کیلومتر در ساعت (50 و 62 مایل در ساعت) (حداقل حد مجاز 60 کیلومتر در ساعت یا 37 مایل در ساعت) است. حد ال-کل خون 80 میلی گرم ال-کل در 100 میلی لیتر خون است. نوشیدن و رانندگی یک جرم شدید در کانادا است و ممکن است منجر به تعلیق رانندگی ، برخورد اتومبیل یا حتی دستگیری شود.

اگر در کبک رانندگی می کنید ، right-hand turns on a red قرمز شدن دست راست جزیره مونتریال مجاز نیست و به خاطر داشته باشید که علائم راهنمایی و رانندگی فقط به زبان فرانسه ممکن است باشد.

برخی استان های سراسر کانادا خطوط بزرگراه شغلی (HOV) را در بزرگراه ها (معمولاً با الماس مشخص کرده اند) معرفی کرده اند. این خطوط به طور کامل برای اتومبیل هایی که دارای دو یا چند مسافر هستند رزرو شده است.

صندلی های ماشین

در صورت رانندگی با کودکان ، صندلی های اتومبیل لازم است اگر کودک زیر 40 پوند باشد. همچنین توجه داشته باشید که برخی استانها از جمله انتاریو ، بریتیش کلمبیا ، مانیتوبا ، نیوفاندلند و لابرادور ، نیوبرانزویک ، جزیره پرنس ادوارد ، ساسکاچوان و یوکان باعث شده است که سیگار کشیدن در داخل یک ماشین با یک مورد جزئی غیرقانونی شود.

رانندگی زمستانی

چراغ چشمک زن آبی که بر روی یک وسیله نقلیه قرار دارد نشان می دهد که این وسیله نقلیه برفی است. عبور از این غیرقانونی است. در هنگام زمستان در کانادا ، اقدامات احتیاطی بیشتری کنید. یخ سیاه و بارش برف سنگین را نباید دست کم گرفت ، بنابراین به آرامی و با دقت رانندگی کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که در برخی استان ها (مانند بریتیش کلمبیا و کبک) ، لاستیک های برفی زمستانی برای ماشین شما ممکن است لازم باشد.

همچنین وسایل نقلیه موظف هستند که برای اتوبوس مدرسه متوقف شده کاملاً متوقف شوند. اتوبوس ها معمولاً دارای چراغ قرمز چشمک زن یا علامت توقف هستند. عبور از آنها غیرقانونی است.

سن رانندگی در کانادا بسته به استان و قلمرو آن متفاوت است. این معمولاً 17 سال (16 در انتاریو) است و نیاز به گواهینامه رانندگی دارد.

اجاره ماشین در کانادا

رانندگی اتومبیل اجاره ای در کانادا شاید بهترین گزینه باشد در صورتی که فقط به مدت کوتاه نیاز به ماشین داشته باشید. برای اطلاع از آژانس های اجاره ای در منطقه خود می توانید با وزارت حمل و نقل محلی خود تماس بگیرید. هر آژانس دیگری را انتخاب کنید ، اطمینان حاصل کنید که بیمه اتومبیل در قرارداد اجاره شما گنجانده شده است.

برای کرایه ماشین در کانادا ، شما باید حداقل 21 سال سن داشته باشید و حداقل یک سال مجوز آن را داشته باشید. هنگام کرایه ماشین در کانادا ، ممکن است شما مجبور شوید گذرنامه خود را نشان داده و بلیط هواپیما را برگردانید. به کارت اعتباری نیز احتیاج خواهید داشت. اگر با کودکان سفر می کنید ، برخی از شرکت ها صندلی های اتومبیل را با هزینه اضافی ارائه می دهند.

اگر بین 21 تا 24 سال سن داشته باشید ، یک اجاره برای جوانان کرایه اعمال می شود. سایر هزینه های اضافی که باید مراقب باشید شامل موارد زیر است:

  • هزینه کاهش یک طرفه
  • 5٪ GST؛
  • مالیات بر فروش استان (در صورت وجود)؛
  • در هر کیلومتر هزینه ، اگر به خارج از استان سفر کنید ؛
  • هزینه درایور اضافی؛
  • هزینه حق بیمه محل اقامت مانند 10-15٪ در فرودگاهها؛
  • هزینه اداری استفاده از بزرگراه 407 ETR در تورنتو.

بیشتر اتومبیل های اجاره ای در کانادا به صورت اتوماتیک هستند و شما می توانید گزینه های مختلفی از جمله اتومبیل های اقتصادی کوچک ، وسایل نقلیه لوکس و وانت را انتخاب کنید.

شرکت های عمده کرایه اتومبیل در کانادا عبارتند از:

  • آلامو – Alamo
  • آویز – Avis
  • دلار – Dollar
  • هرتز – Hertz
  • صرفه جو – Thrifty

همچنین بسیاری از برنامه های محبوب در زمینه اشتراک خودرو مانند Zipcar وجود دارد.


حمل و نقل عمومی در کانادا

حمل و نقل عمومی در کانادا شامل اتوبوس ، قطار ، مترو ، قطارهای راه آهن سبک یا خیابانهای مسافرتی trams (تراموا) است. بیشتر شهرها و شهرهای بزرگ حداقل یکی از این موارد را دارند. اتوبوس رایج ترین شکل حمل و نقل عمومی در سراسر کانادا است.

برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ، شما ملزم به خرید بلیط یا عبور خواهید بود. مجوز/ گذرنامه حمل و نقل معمولاً ارزان تر از خرید چندین بلیط است و دسترسی نامحدود به وسایل نقلیه عمومی را برای مدت معینی (معمولاً یک ماه یا بیشتر) به شما می دهد. در بیشتر مکان ها می توانید بلیط را در اتوبوس ، در ایستگاه های اصلی ترانزیت یا فروشگاه های راحتی خریداری کنید. تاکسی ها در بیشتر شهرها و شهرها نیز وجود دارند اما بسیار گران هستند (قیمت ها در زیر ذکر شده است).

هزینه حمل و نقل عمومی در کانادا

این مروری بر قیمت های حمل و نقل عمومی برای گذر ماهانه در شهرهای مهم کانادا است. هزینه های ارائه شده در اینجا کرایه معمولی بزرگسالان است. در نظر داشته باشید که برخی از این شهرها برای کودکان ، جوانان ، دانشجویان ، سالمندان و سایر برنامه های دسترسی مقرون به صرفه ، تخفیف ویژه ای دارند.

شهرگذر ماهانه حمل و نقل (CAD)گذر ماهانه حمل و نقل (USD)
ونکوور95-7471-130
کلگری10679
رژینا8866
وینیپگ10075
اتاوا11787
تورنتو146109
مونترال8564
کبک8966
فردریکون8060

نرخ تاکسی در شهرهای بزرگ حدود 4-CAD 3 دلار و قیمت هر کیلومتر حدود 2-CAD 1 دلار است. در اینجا مروری بر چگونگی انتظار برای شارژ یک ساعته در شهرهای اصلی کانادا وجود دارد:

شهرقیمت (CAD)قیمت (USD)
ونکوور3425
کلگری2922
رژینا3425
وینیپگ3022
اتاوا2015
تورنتو3123
مونترال3828
کبک3929
فردریکون6045

اگر با قطار در کانادا سفر کنید ، شرکت شما به طریق راه آهن کانادا خواهد بود. این سرویس ریلی مسافری بین کشور است که در سراسر کشور فعالیت می کند. سفر کوتاه و یک طرفه برای مسافر بین 35 تا 150 / CAD 26-112 دلار هزینه دارد. 
البته هرچه زودتر رزرو کنید بلیط شما ارزانتر خواهد بود. مونتریال به تورنتو معمولاً 80 تا 150 / CAD 60-112 دلار است.
مونتریال به اتاوا می تواند 35 تا 60 / CAD 26-45 دلار یک طرفه باشد.

یک سفر متقاطع یک طرفه می تواند 500 تا 2300 دلار کانادا (374-1،719 دلار) هزینه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که بالاترین کرایه ها در ماه های جولای و آگوست است. همچنین برای جوانان ، دانش آموزان ، دانشجویان، سالمندان ، کودکان و مسافران مکرر تخفیف ایجاد می شود.

حمل و نقل عمومی در کانادا چگونه است؟

در کل ، سفر در کانادا از طریق حمل و نقل عمومی بسیار آسان است. ترانزیت در کانادا کاملاً بی خطر ، تمیز و کارآمد است ، بنابراین می توانید در صورت نیاز به انتخاب وسایل نقلیه عمومی در این کشور احساس خوبی داشته باشید.

بهترین راه برای سفر در سراسر کانادا

از آنجا که کانادا چنین کشور بزرگی است ، راحت ترین و سریعترین راه برای مسافرت معمولاً با هواپیما است. گزینه های هواپیمایی Air Canada یا WestJet است.

محبوب ترین روش حمل و نقل ، با این حال ، بین شهرهای کانادا ، همانطور که در ابتدا گفته شد ، با اتوبوس است. شرکتهای مشهور خدمات اتوبوس شامل Coach کانادا ، مگابوس ، گری هوند یا Orléans Express هستند.

سوار قطارها گزینه خوبی برای کسانی است که مایلند از یک منظره دیدنی تر و منظره ای بی نظیر از کانادا استفاده کنند. این یک راه عالی برای دیدن برخی از جادویی ترین چشم اندازهای کانادا با راحتی صندلی قطار شماست.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی