تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

هر آنچه باید درمورد مستقر شدن در خانه جدید و املاک کانادا بدانید

وی والت آمریکا کانادا مسکن خرید و اجاره خانه در کانادا هر آنچه باید درمورد مستقر شدن در خانه جدید و املاک کانادا بدانید

خانه و املاک کانادا

اکنون که نحوه انتقال به کانادا را بررسی کرده اید ، در مرحله بعدی نیاز به اقامت در کانادا خواهید داشت. قرار دادن سقف روی سر شما می تواند آسان و سر راست باشد ، اما فقط بعد از اینکه برنامه ریزی کرده اید و تحقیق خود را انجام داده اید – با مطالعه این بخش درمورد مسکن میتواند به شما کمک کند.

گزینه های زیادی در مورد اسکان و مسکن در کانادا وجود دارد. از اجاره کوتاه مدت و انواع مختلف خانه ها و آپارتمان های اجاره ای ، این بخش تمامی مواردی که باید بدانید را تحت پوشش قرار داده است.

در این بخش مروری بر قراردادهای اجاره ، سپرده ها ، متوسط ​​هزینه های اجاره ، اسنادی که شما نیاز دارید و غیره را ارائه می دهد.

این بخش همچنین شامل اطلاعاتی درباره خرید خانه در کانادا است. از اولین مراحل تأمین وام مسکن گرفته تا کارهای ضروری راه اندازی سرویس های اقتصادی ، همه مواردی را که باید بدانید برای خرید خانه رویایی خود در کانادا ، پوشش می دهیم. برای اطلاعات با ما همراه باشید.

مواردی که در این صفحه میخوانید:

  • اجاره خانه یا آپارتمان
  • خرید ملک به عنوان یک خارجی
  • شرکت های خدماتی
  • اینترنت و تلفن های همراه

اجاره خانه یا آپارتمان

اگر در حال سؤال از چگونگی اجاره خانه یا آپارتمان در کانادا هستید ، روش های مختلفی برای این کار وجود دارد: کریگلیست ، کیجیجی ، روزنامه های محلی ، تابلوهای اعلانات انجمن ، گروه های رسانه های اجتماعی یا حتی از طریق صحبت با اطرافیان ممکن است بتوانید این کار را انجام دهید. هرچند اکثر اوقات ، اجاره دهنده خانه های جدید خود را بصورت آنلاین می یابند. با گفتن این نکته ، لازم است که مراقب اینترنت باشید زیرا تعداد زیادی از کلاهبرداران تمایل دارند کار خود را از طریق وب سایتهای انجام دهند. به یاد داشته باشید: اگر چیزی برای شما خیلی خوب به نظر برسد ، احتمالاً میتواند کلاهبرداری باشد. می توانید نکات بیشتری در مورد نحوه جلوگیری از کلاهبرداری در زیر بخوانید.

اجاره بلند مدت می تواند گزینه مناسبی برای مهاجران باشد زیرا تعهد دائمی وجود ندارد و گاهی ارزان تر از خرید ملک است. اما ب این حال اگر توانایی خرید ملک را دارید ، خرید ملک پیشنهاد میشود.

هنگامی که صحبت از آپارتمان های مبله و غیرمجاز در کانادا است ، لطفاً توجه داشته باشید که اجاره بسیاری از اپارتمان ها مبله نمی باشد ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در بودجه برای برخی از ملزومات خانگی مانند مبلمان ، ظروف و حتی مواد تمیز کننده و غیره دارید.

اگر یک حیوان خانگی را با خود آورده اید ، برای این کار نیز بودجه خود را تهیه کنید ، زیرا ممکن است برخی صاحبخانه ها از شما بخواهند مبلغ اضافی بپردازند.

متوسط ​​اجاره در کانادا

طبق گفته PadMapper.com ، مشخص شد که ویندزور ، با 24 کلان شهر در سراسر کشور مقایسه می شود ، کمترین نرخ اجاره را در کانادا داشت. حداقل اجاره خانه در ویندزور ، براساس نرخ متوسط ​​ماهانه ، 750 CAD یا (564 دلار آمریکا ) برای یک اتاق خواب و 990 CAD یا (745 دلار آمریکا) برای دو خوابه بود.

سایر شهرهای اصلی پیشنهاد شده بر اساس میانگین قیمت مناسب عبارتند از:

شهریک خواب در ماه
CAD یا ( USD )
دو خواب در ماه
CAD یا ( USD )
سنت جان810 (609 USD)890 (670 USD)
ساسکاتون830 (625 USD)1،010 (760 USD)
رژینا860 (647 USD)1،080 (813 USD)
کبک880 (662 USD)1،110 (835 USD)
ادمونتون910 (685 USD)1200 (903 دلار)
ابوتسفورد950 (715 دلار)1،080 (813 USD)
وینیپگ970 (730 USD)1،240 (933 USD)
لندن1،020 (767 USD)1،210 (910 USD)

به طور کلی ، اگر سؤال دارید که میزان اجاره در کانادا چقدر است ، در اینجا نگاهی به متوسط ​​هزینه ها در سراسر کشور ، به همراه یک دامنه وجود دارد:

قیمت اجاره کانادا

اپارتمانقیمت در ماه  CAD یا (USD)محدوده  CAD یا (USD)
یک اتاق خواب در مرکز1،205 (907 USD)800-1،800 (602-1،354 USD)
یک اتاق خواب خارج از مرکز980 (737 دلار)700-1،500 (523-1،129 USD)
سه اتاق خواب در مرکز1،958 (1،473 USD)1،300-3،000 (978-2،257 USD)
خارج از مرکز سه خوابه1،593 (1،198 USD)1،100-2،500 (823-1،881 USD)

فرآیند اجاره و قوانین

اجاره نامه در کانادا به طور معمول یک ساله است ، اما همچنین می تواند برای مدت کوتاه تر یا ماه به ماه باشد. پس از گذشت یک سال ، قرارداد برای یک سال دیگر قابل تمدید است. این شرایط بهتر است قبل از امضاء با صاحب خانه بحث شود.

قوانین افزایش اجاره بها متفاوت است. در برخی استانها توسط دولت تعیین شده است و هر سال در معرض تغییر است. برخی استان ها مانند آلبرتا دز شرایط عادی افزایش ندارند. در انتاریو ، در حال حاضر 1.8٪ تنظیم شده است. در بریتیش کلمبیا حد مجاز 2.5٪ است. اگر صاحبخانه ها مایل به افزایش بیش از این باشند ، باید تأییدیه بگیرند. افزایش اجاره فقط در هر دوازده ماه ممکن است رخ دهد. صاحبخانه ها باید حداقل 90 روز قبل از تغییر به مستاجر خود اطلاع دهند.

سایر قوانین و انتظارات صاحبخانه ها جمع آوری اجاره ، تهیه هر آنچه در قرارداد اجاره خود است ، در اختیارتان قرار می دهد و قبل از ورود به آپارتمان خود به هر دلیلی به شما اطلاع می دهد (ممکن است برای مواردی مانند خانه داری ، نوسازی و یا نشان دادن این کار لازم باشد). اگر بیرون بروید ، فضای خود را به مستاجران بالقوه اختصاص دهید).

حتماً به عنوان مستاجر با قانون و حقوق خود آشنا شوید. اینها از استان به استان دیگر متفاوت است.

نحوه اجاره آپارتمان

پس از پیدا کردن مکانی که دوست دارید ، می توانید به صاحبخانه دسترسی پیدا کنید و برای مشاهده فضا زمانی تنظیم کنید. اگر آنچه را می بینید دوست دارید ، صاحبخانه یک فرم درخواست برای تکمیل به شما ارائه می دهد. به صاحبخانه خود حداقل 48 ساعت فرصت دهید تا به شما پاسخ دهد. اگر به عنوان مستاجر پذیرفته شوید ، صاحبخانه شما قرارداد اجاره نامه را برای بررسی شما ارسال می کند. اگر همه چیز خوب باشد ، آن را امضا می کنید ، واریز خود را تحویل دهید (در ادامه در این مورد بیشتر بخوانید) و در مورد ترتیب حرکت جابجایی صحبت کنید. در روز جابجایی، اجاره ماه اول خود را پرداخت می کنید و کلید خانه جدید به شما داده می شود.

موارد مورد نیاز و مدارک برای اجاره

بیشتر صاحبخانه ها قبل از تعیین اجاره بها ، دوست دارند که اطمینان حاصل کنند که می توانید اجاره خود را به موقع پرداخت کنید . به همین دلیل ، آنها ممکن است درخواست هایی را داشته باشند:

  • نامه کارفرما با جزئیات حقوق و دستمزد
  • صورت حساب های بانکی با پس انداز کافی برای پوشش چند ماه اجاره
  • مراجع صاحبخانه قبلی

اکثر آپارتمان ها و خانه های اجاره ای در کانادا نیاز به یک سپرده امنیتی برابر با حداقل نصف اجاره ماه دارند. اگرتازه به کانادا ورود کرده باشید، بخاطر داشته باشید که برخی صاحبخانه ها ممکن است به ضامن احتیاج داشته باشند. این نیاز به کسی است که مدارک کانادایی داشته باشد.

آنها همچنین ممکن است یک چک اعتباری کانادایی درخواست کنند ، اما اگر خارجی هستید ، ممکن است در کانادا سابقه ای نداشته باشید. به همین دلیل ممکن است اجاره چند ماه جلوتر را از شما درخواست کنند.

قرارداد اجاره و سپرده کانادا

قرارداد اجاره شما به طور معمول انتظارات شما را به عنوان مستاجر و قوانینی که باید دنبال کنید بیان می کند. اجاره معمولی نیز شامل موارد زیر است:

  • نام ، آدرس و اطلاعات مستاجر و صاحبخانه
  • مدت زمان اجاره
  • مبلغ اجاره ماهانه و موعد مقرر (به طور معمول اول ماه)
  • پرداخت قبوض آب و برق (به عنوان مثال: گاز، آب ، برق) ، اگر در اجاره نباشد
  • شرایط فسخ قرارداد اجاره
  • اطلاعات افزایش اجاره (درصدی که صاحب خانه میتواند میزان اجاره را افزایش بدهد)
  • مبلغ و شرایط سپرده

قرارداد اجاره شما یک سند حقوقی است ، بنابراین قبل از امضا اطمینان حاصل کنید که همه چیز را کاملاً خوانده اید و آن را درک کرده اید. احساس راحتی کنید که یک وکیل نیز به آن بپردازید.

هنگامی که اجاره نامه را امضا می کنید ، انتظار دارید که واریز اجاره را تحویل بگیرید. با فرض اینکه هیچ خسارت به ملک وارد نشود ، این کار را باید پس از خالی کردن محل کار در پایان قرارداد ، به شما برگرداند.

اجاره کوتاه مدت در کانادا

اگر تازه وارد کانادا شده اید ، ممکن است بخواهید به عنوان گزینه اولیه مسکن به اجاره نامه های کوتاه مدت نگاه کنید. این یک ایده خوب است به چند دلیل: اول ، شما ممکن است بخواهید قبل از اقامت در یک منطقه ، با افراد محله به صورت حضوری آشنا شوید. برخی از مهاجران نیز بعد از بازدید شخصی تصمیم های بسیار بهتری میگیرند تا چیزی که از روی عکس و از دور دیده و شنیده اند ( البته هرگز توصیه نمیشود از دور بدون بازید بخواهید اقدامی کنید). به طور کلی ، اجاره کوتاه مدت برای شما مفید است زیرا زمانی که می خواهید خانه جدید خود را در مکان جدید / کشور جدیدی انتخاب کنید این ممکن است زمانبر باشد.

در کانادا چندین اجاره موقت برای هر بودجه در دسترس است. برای این رزروها همیشه توصیه می شود قبل از رسیدن ، رزرو خود را انجام دهید. این امر به ویژه در صورتی که قصد ورود در فصل اوج یا پر گردشگر را دارید توصیه میشود که معمولاً در ماه های تابستان ژوئن تا سپتامبر است. در اکثر مکان ها می توانید این کار را بصورت آنلاین و یا از طریق نمایندگی مسافرتی در کشور خود انجام دهید.

گزینه های اجاره کوتاه مدت محبوب در کانادا

برخی از محبوب ترین گزینه های موجود عبارتند از:
Airbnb ایربند ، خانه هایی که یک تخت یا اتاق اجاره میدهند ، هتل ها و متل هایی که تخفیف دارند و یا حتی برخی از اقامتگاه های دانشگاه و موسسات هستند . همچنین مؤسسات مسیحی مانند انجمن های مسیحیان زنان جوان و انجمن های مسیحیان جوان وجود دارد که گزینه های زندگی راحت را ارائه می دهند.

گزینه های دیگر “بلند مدت” شامل مکان هایی مانند هتل های آپارتمانی یا اسکان مشترک با یک خانواده است.

  • تختخواب و صبحانه – معمولاً یک اتاق خواب و حمام اختصاصی دارید. و معمولا برای صبحانه هیچ دسترسی به تجهیزات آشپزخانه وجود ندارد.
  • محل اقامت کالج یا دانشگاه – اینها عمدتاً بین ماه های مه و آگوست خالی است.
  • هتل ها / متل ها – هتل ها و متل های با تخفیف ارزان تر از برخی هتل های لوکس هستند.
  • هتل آپارتمان – اجاره مبله ماهانه (می تواند نرخ روزانه یا هفتگی را ارائه دهد) که معمولاً ارزان تر از هتل ها هستند.
  • محل اقامت مشترک – معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که اتاق خواب شخصی خود را داشته باشید ، اما سایر فضاها را با صاحب خانه یا هم اتاقی مانند آشپزخانه یا حمام به اشتراک گذاشته میشود.
  • مؤسسات مسیحی – این تمایلات در طی دوره تابستان بسیار سخت و سریع پر می شوند ، بنابراین رزرو پیشنهاد می شود.

مزایای دیگر اجاره آپارتمان در اجاره کوتاه مدت نیز وجود دارد. معمولاً اجاره کوتاه مدت مبله است. همچنین هنگام اجاره مدارکی که برای اجاره طولانی مدت ارائه میدهید ، مانند گزارش اعتبار یا نامه کارفرمایان ، لازم نیست.

میانگین قیمت اجاره کوتاه مدت در کانادا

محل اقامتهزینه برای هر شب 
دلار کانادا CAD یا (دلار آمریکا USD)
مؤسسات مسیحی24-45 یا (18-34 USD)
صبحانه و تختخواب35-105 یا (26-79 USD)
هتل ها / متل ها45-250 (34-188 USD)

چیزهایی که باید بدانید درباره اجاره در کانادا

توجه به این نکته مهم است که در بسیاری از نقاط در سراسر کانادا ، اجاره های کوتاه مدت برای معیین تنظیم می شوند و از لحاظ فنی نیاز به مدارک خاص درتورنتو و سایر نقاط مانند: مدارک کاری و مالیاتی ندارید. همچنین میتوانید به طور انلاین از Airbnb ، VRBOs و سایر اقامتگاه های موجود رزورو را انجام دهید، گفته می شود ، اجاره کوتاه مدت بسیار آسان است و به راحتی در دسترس است.

همچینین گفته میشود این مکان های ضررهای بسیاری به هتل ها زده است اما برای افراد به صرفه است خصوصا وقتی قیمت خرید ارز و سفر به کشور مقصد هزینه زیادی داشته باشد این مکان ها میتوانند در هزینه ها به شما کمک بسیاری کند.

جلوگیری از کلاهبرداری خانه در کانادا

موارد زیر نکاتی برای کمک به اجاره است ، بعلاوه مواردی که باید در صورت انجام بیشتر جستجوهای خود به صورت آنلاین از آنها مطلع شوید:

  • قیمت ها به صورت قابل توجهی کاهش یافته باشد – تحقیقات خود را در مورد قیمت بازار انجام دهید. اگر اجاره بها پایین تر از حد متوسط ​​باشد ، این می تواند نشانه خوبی برای کلاهبرداری باشد.
  • همیشه آپارتمان را بصورت حضوری بررسی کنید و هرگز بدون مراجعه به محل ، هرگز به کسی پول ندهید.
  • اگر صاحبخانه به هر دلیلی ادعا کرد که خارج از کشور است یا به هر دلیلی در دسترس نیست ، این می تواند یک پرچم قرمز باشد.
  • اگر صاحبخانه فقط از طریق پست الکترونیکی ( ایمیل) ارتباط برقرار کرده و از طریق تلفن یا حضوری صحبت نمی کند ، احتیاط کنید.
  • خدمات انتقال پول مانند MoneyGram و Western Union برای کلاهبرداری های اینترنتی محبوب هستند زیرا غیرقابل ردیابی هستند و پول بلافاصله در دسترس است. اگر از شما خواسته شده است که از طریق یکی از این موارد پول بفرستید ، احتیاط کنید – به ویژه اگر در خارج از کشور باشد!
  • به وبسایت های غیر معتبر و ناشناس سر نزنید.

هرگونه اقدام به کلاهبرداری را به مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا گزارش کنید .

خرید ملک به عنوان یک خارجی

اگر سوال دارید که چگونه یک ملک را به عنوان یک خارجی در کانادا خریداری کنید ، خبر خوب این است که این کشور هیچ گونه محدودیتی برای افراد غیر مقیم که مایل به خرید ملک هستند ، ندارد. شخصی از کشور دیگری می تواند هر تعداد ملک به تعداد دلخواه خود بخرد.

البته بخاطر داشته باشید که مناطقی در انتاریو وجود دارد  که یک شخص غیر مقیم تحت تعرفه 15٪ مالیات سود غیر مسکونی در مورد هر نوع ملکی که خریداری می کند ، با بهره قرار میگیرد.

و به این نکته نیز توجه داشته باشید کانادا با خرید ملک اقامت نمیدهد.

این بخش شما را برای خرید ملک/خانه در کانادا راهنمایی می کند. این بخش کلیه اطلاعات مورد نیاز برای خرید ملک به عنوان غیر مقیم درکانادا را در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت خانه کانادا

قیمت خانه در شهرهای اصلی کانادا در مقایسه با شهرهایی که در حومه یا مناطق روستایی قرار دارند بیشتر است. از سال 2018 ، گرانترین خانه های کانادا در ساحل غربی ونکوور ، بریتیش کلمبیا پیدا شده اند ، در حالی که ارزان ترین آنها در استان هایی مانند مانیتوبا و جزیره پرنس ادوارد بود.

در کل ، متوسط ​​قیمت خانه در کانادا 495،000 CAD یا (372،403 دلار آمریکا) است.

در جدولهای زیر قیمتها بر اساس شهرهای بزرگ و استانها آورده شده است.

شهرهزینه متوسط ​​خانه  CAD یا (USD)
ونکوور1،092،000 (821،555 USD)
تورنتو766،000 (576،292 USD)
کلگری431،000 (324،259 USD)
اتاوا382،000 (287،394 USD)
مونترال341،000 (256،548 USD)
حلیفاکس316،000 (237،698 USD)
رژینا276،000 (297،610 USD)
فردریکون173،000 (130،132 USD)
استانهزینه متوسط ​​خانه  CAD یا (USD)
بریتیش کلمبیا730،000 (549،113 USD)
انتاریو578،000 (434،777 USD)
آلبرتا387،000 (291،167 USD)
کبک297،000 (223،453 USD)
مانیتوبا296،000 (222،702 USD)
ساسکاتچوان288،000 (216،683 USD)
نوا اسکوشیا249،000 (187،340 USD)
نیوفاندلند و لابرادور246،000 (185،032 USD)
جزیره پرنس ادوارد230،000 (173،045 USD)
نیوبرانزویک178،000 (133،922 USD)

انواع خانه در کانادا

کانادا انواع مختلفی از خانه ها مانند آپارتمان ها ، خانه های جداشده ، خانه های نیمه تمام ، خانه های شهری یا دوبلکس / سه گانه را ارائه می دهد.

  • بانگلوها (Bangalows)
  • خانه های یک و نیم طبقه (One and one-half storey)
  • خانه های دو طبقه (Two-storey home)
  • خانه های چند سطحی (Split level)
  • خانه های متصل یا مجزا (Attached or Detached)
  • خانه های نیمه جدا (Semi-detached)
  • تاون هوس (Town house)
  • آپارتمان Condominiums
  • خانه نیمه تمام Semi-detached House
  • خانه شهری Townhouse
  • دوبلکس Duplex / Triplex
بانگلو (Bangalows) در کانادا 

بانگلوها به دلیل سهولت استفاده، یکی از گزینه های محبوب در بین ساکنان کانادا به شمار میرود، چون این نوع خانه در کانادا فاقد راه پله هستند و محل اصلی زندگی، روی یک طبقه قرار گرفته است و غالباً ارتفاع زیادی ندارند. در انتاریو، بانگلوها از اوایل دهه 1900 بوجود آمدند، اما بیشترین محبوبیت خود را در سالهای آخر دهه 1940 به دست آوردند. 

خانه های یک و نیم طبقه ای در کانادا (One and half storey)

 این خانه ها در کانادا در دوران پس از جنگ، محبوبیت پیدا کردند اما اکنون در مقابل خانه های دو طبقه، محبوبیت زیادی ندارند. معمولاً، حدود 60٪ از کل مساحت این خانه ها مربوط به طبقه اول است. از نظر هزینه، این نوع خانه ها نسبت به بانگلوها مقرون به صرفه تر هستند، چون در همان محدوده ی پوشش ساختمانی، مساحت بیشتری راه در اختیار صاحب خانه قرار میدهد.

خانه های دو طبقه در کانادا (Two-storey home)

خانه های دو طبقه در کانادا، شاید محبوب ترین سبک خانه در انتاریو باشد. این نوع خانه، ترکیبی از فضای نشیمن بزرگ به همراه یک طبقه جداگانه برای اتاق های خواب است. در منطقه تورنتو بزرگ (Greater Toronto) به ویژه حومه تورنتو مانند میسیساگا، وان، میلتون، اوکویل، مارکام و برامپتون، خانه های دو طبقه محبوبیت زیادی دارند. این خانه ها از نظر طراحی داخلی، طراحی سقف و طراحی کف، تنوع زیادی دارند.

خانه های چند سطحی در کانادا (Split level)

خانه های چند سطحی (اسپلیت لول) که به آنها خانه های سه سطحی هم گفته میشود، ترکیبی از بانگلو، بانگلوی چند ورودی و خانه ی دو طبقه هستند. متداولترین اسپلیت لول هایی که در آن زمان ساخته شدند، انشعاب جانبی (ساید اسپلیت) و انشعاب پشتی (بک اسپلیت) بودند. قسمت های متعارف ساختمان (مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق غذاخوری یا اتاق خانوادگی) معمولاً در سطح اصلی قرار دارند. انشعابات جانبی و پشتی، بسته به اندازه، میتوانند شامل سه یا تعداد بیشتری طبقه باشند، مثلاً، طبقه پایینی برای اتاق خانوادگی، طبقه همکف برای اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری و آشپزخانه، و طبقه بالا برای اتاق های خواب.

خانه های متصل یا مجزا در کانادا (Attached or Detached)

در انتاریو، مردم خانه های متصل را بیشتر ترجیح میدهند و این خانه ها از نظر قیمت و تقاضا، بیشترین ارزش را دارند. اما تعداد زیادی از مهاجران، ترجیح میدهند خانه های کاملاً مجزا بخرند. خانه های مجزا همانطور که از نام آنها پیداست، خانه هایی هستند که هیچ دیوار مشترکی با همسایگان خود ندارند. 

خانه های نیمه جدا در کانادا (Semi-Detached)

خانه های نیمه مجزا، نوع دیگری از سبک های محبوب هستند که خانه ها از یک طرف به همسایه ها متصل هستند و از طرف دیگر جدا میباشند.

تاون هوس در کانادا (Town house)

خانه های ردیفی نیز به یکی از گزینه های رایج تبدیل گردیدهاند که در آنها سه یا چند واحد، توسط دیوارهای مشترک به هم وصل شده اند. هر واحد تاون هاوس، معمولاً شامل یک زیرزمین کامل، طبقه همکف اصلی و طبقه بالایی برای اتاق خواب ها است. انواع بسیاری در بازار وجود دارد. تاون هاوس ها با توجه به اینکه تراکم بالاتری دارند، از دید بساز بفروش ها جذاب هستند. دو نمونه نشان داده شده است. تاون هاوس ها معمولاً در مجموعه های سه تا شش واحدی گروه بندی میشوند. تاون هاوس ها یا به صورت مالکیت مطلق ارائه میشوند (یعنی صاحب خانه، مالک ساختمان و زمین است) و یا به صورت کاندومینیوم (یعنی مالک خانه، طبق تعریفی که در اسناد مالکیت ارائه شده است، مالکیت را در اختیار دارد و زمین را با سایر صاحبان واحدها به اشتراک میگذارد). 

آپارتمان Condominiums

این نوع مسکن معمولاً در ساختمانهای آپارتمانی یافت می شود اگرچه خانه های مسکونی نیز می توانند از مدل مالکیت کاندو پیروی کنند. به طور معمول ، شما صاحب واحد هستید اما زمینی را که در آن ساخته شده اید یا فضاهای مشترک خارج از واحد شما نیست. با استفاده از این نوع خانه ، ممکن است “هزینه کاندو” (که بسیار متفاوت است) به شما تعلق بگیرد که به سمت حفظ مکان های مشترک داخلی و خارجی از قبیل پارکینگ ، آسانسور ، فرش ، لابی و ورودی های جلویی و هرگونه امکانات تفریحی می رود.

خانه نیمه تمام Semi-detached House

این خانه ای است که از یک طرف به دیگری متصل است. مالکان فقط مسئول سمت و زمین و همچنین نگهداری آنها هستند. در حالی که هزینه به منطقه بستگی دارد ، معمولاً آنها نسبت به یک خانه کاملاً جدا از قیمت کمتری برخوردار هستند و همین امر باعث جذابیت بسیاری از خریداران می شود.

خانه شهری Townhouse

این یک سری از خانه های متصل به یکدیگر است. آنها مانند یک ردیف خانه به نظر می رسند. شما معمولاً یک دیوار را با افرادی که در کنار شما زندگی می کنند به اشتراک می گذارید. در بعضی موارد ، حتی ممکن است شخصی بالاتر از شما باشد.

Duplex / Triplex

این ساختمان معمولاً به دو یا سه واحد تقسیم می شود. اغلب یک خریدار برای کمک به هزینه های وام مسکن ، کل محل را خریداری و سایر واحدها را اجاره می کند. هر واحد ورودی جداگانه خود را دارد و شخص / افراد در هر واحد مسئولیت مراقبت و نگهداری از واحد خود را بر عهده دارند.

پروسه و مراحل خرید خانه در کانادا

روند خرید در سراسر کشور کانادا یکسان است و کل زمان خرید خانه معمولاً بین 60 تا 90 روز طول می کشد. اگر خانه خالی از سکنه باشد ، می تواند به سرعت یک ماه باشد.

گام اول

اولین قدم در صورت تمایل به خرید خانه در کانادا ، یافتن خانه ای که دوست دارید متناسب با نیازهای شما در منطقه انتخابی شما باشد. هنگام تصمیم گیری در مورد یک منطقه ، آب و هوای کانادا را در نظر بگیرید زیرا قسمت هایی از کانادا دارای آب و هوای معتدل و دماهای کمتری هستند که ممکن است ایده آل تر باشد.

هنگام جستجوی یک ملک ، لیست ها معمولاً در بخش املاک و مستغلات روزنامه های جامعه یافت می شود. اگر از خارج از کشور جستجو می کنید ، اینترنت اغلب ساده ترین و جامع ترین راه برای به دست آوردن خانه های ایده عال موجود است. همان نکات برای معاملات آنلاین را که در بالا بیان شد ، به خاطر داشته باشید تا از هرگونه کلاهبرداری یا سو استفاده جلوگیری کنید.

همچنین می توانید یک ملک اجیر کنید تا در جستجوی خود به شما کمک کند. یکی از آنها را با تجربه کار با خریداران خارجی و مشتریان غایب پیدا کنید.

گام دوم

برای وام مسکن از قبل واجد شرایط شوید. توجه به این نکته مهم است که نرخ بهره وام برای غیر کانادایی ممکن است بیشتر باشد. همچنین ، افراد غیر مقیم معمولاً به پرداخت 35٪ پیش پرداخت به صورت نقدی و 65٪ از ارزش خانه به عنوان وام پیشنهاد می دهند. وام های بانکی می تواند بین بانک ها کمی متفاوت باشد .

همراه با پرداخت مبلغ پرداختی شما ، به یک نامه مرجع از بانک خود ، یک نامه اشتغال که درآمد شما را به دلار کانادایی یا آمریکایی ، اظهارات بانکی سه ماهه و چک اعتباری کانادایی نیز نشان می دهد ، نیاز دارید.

مرحله سوم

در صورت امکان ، حتماً از خانه های مورد علاقه خود بازدید کنید. اگر اینگونه نباشد ، یک مشاور مسکن معمولاً می تواند این کار را از طرف شما انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که تمام معیارها و نیازهای شما را برآورده می کند.

مرحله چهارم

پس از تصمیم گیری در مورد خانه ، قرارداد خرید و فروش ملک آورده میشود. شما آن را امضا می کنید و سپس آن را به فروشنده ارائه می دهید.

مرحله پنجم

از اینجا ، برای انتقال وام مسکن ، انتقال پول و ثبت در املاک با یک وکیل یا دفتر اسناد رسمی تماس می گیرد.

مرحله ششم

پس از رسیدن روز مالکیت ، شما دیگر می توانید از خانه جدید خود لذت ببرید.

شرایط لازم برای خرید ملک در کانادا

اگر مهاجری که مایل به خرید خانه است ، قصد دارد بیش از شش ماه در کانادا زندگی کند ، لازم است که آنها متقاضی دریافت وضعیت مهاجرت باشند.

بیمه خانه یک الزام برای گرفتن وام مسکن است و اخذ بیمه خانه می تواند برای افراد غیر مقیم دشوار یا گران باشد. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که می توانید این کار را انجام دهید. بهتر است قبل از پیشنهاد گرفتن برای خرید خانه مشخص ، به جستجوی قیمت های مختلف بپردازید.

خرید ملک و مهاجرت کانادا

اگر به فکر خرید خانه در کانادا و اخذ تابعیت ، اقامت دائم یا حتی ویزا هستید ، ضروری است بدانید که متأسفانه داشتن املاک در کانادا به هیچ وجه به روند مهاجرت شما کمکی نمی کند یا امتیاز خاصی به شما می دهد.

شرکت های کمکی / خدماتی برای املاک در کانادا

شرکت های خدماتی در سراسر کانادا از استان به استان دیگر متفاوت هستند. در اینجا شرکت های برتر ابزار / خدمات رسانی خانه برای هر استان و قلمرو معرفی شده اند:

  • بریتیش کلمبیا: BC Hydro
  • انتاریو: Hydro One و Toronto Hydro (و بسیاری از شرکت های دیگر)
  • آلبرتا: انرژی آلبرتا
  • ساسکاچوان: SaskPower
  • مانیتوبا: Manitoba Hydro
  • کبک: هیدرو-کبک
  • جزیره پرنس ادوارد: دریایی برقی
  • نیوبرانزویک: NB Power
  • نوا اسکوشیا: نوا اسکوشیا پاور
  • نیوفاند لند و لابرادور: نیوفاند لند و لابرادور هیدرو
  • یوکان: یوکان انرژی
  • سرزمین های شمال غربی: برنامه های کاربردی Northland
  • نوناووت: شرکت انرژی قلیق Qulliq 

آب و برق و اجاره در کانادا

معمولاً در صورت اجاره ، برنامه های اقتصادی شامل می شوند ، اما اگر می خواهید خانه بخرید ، بهتر است قبل از شروع کار با شرکت ابزار ارتباطی تماس بگیرید مشکلی نباشد. ارائه دهنده خدمات همچنین می تواند لیستی از اسناد مورد نیاز برای تهیه گاز ، برق و آب را برای شما ارائه کند.

چیزهایی که باید درمورد خانه ها در کانادا بدانید

در بسیاری از مناطق در سراسر کانادا ، معمولاً از برق به عنوان هیدرو استفاده می شود . شرکت های سرمایه گذاری در کانادا می توانند متعلق به سرمایه گذاران خصوصی یا دولتی باشند. در اکثر استانها توزیع برق توسط شرکتهای Crown استانی انجام می شود و گاز طبیعی خصوصی است. با این حال ، دولت خدمات را از طریق هیئت ملی انرژی و کمیسیون خدمات عمومی هر استان تنظیم می کند. آنها درمورد قیمت ها ، نرخ بازده مجاز درآمد تصمیم گیری می کنند و از قوانین سختگیرانه زیست محیطی پیروی می کنند. این تصمیمات قابل تجدید نظر در کابینه کانادا است.

می توانید در مورد هزینه های خدمات در بخش راهنمای زندگی در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید ، به طور کلی خدمات در کانادا بیش از حد گران نیستند. اگر در اجاره شما گنجانده نشود ، صاحبخانه شما می تواند شما را در جهت ارائه دهنده خدمات با معاملات خوب در منطقه شما راهنمایی کند.

ولتاژ برق در کانادا

در کانادا و کبک (دقیقاً مانند بقیه آمریکای شمالی) ولتاژ استاندارد 110-120 ولت با فرکانس 60 هرتز است. اگر شما یک مهاجر اهل ایران و یا اروپا باشید ، به آداپتور یا مبدل نیاز دارید زیرا در حالت عادی لوازم برقی در ایران و اروپا سازگار با کانادا نیستند. می توانید این موارد را در اکثر فروشگاه های سخت افزاری و فرودگاه ها خریداری کنید.

آب در کانادا

آب در کانادا توسط بهداشت کانادا تنظیم می شود ، و نوشیدن آب کانادا به طور کلی بی خطر است. اما علی رغم تنظیم آن ، مواردی وجود داشته است که آب آن را آلوده می کند تا در قسمت امن قرار داشته باشد ، توصیه می شود که فیلترآب نصب کنید.

اینترنت و تلفن های همراه در کانادا

با ارائه SSN / Social Security number یا ویزا میتوانید سیم کارت در کانادا تهیه کنید و اسمارت فون از مراکز مربوط کش یا ماهیانه بگیرید (هنگام تهیه توضیحات تکمیلی را میدهند).

نیازی نیست نگران نحوه دریافت شماره تلفن (سیمکارت) در کانادا باشید. این روند در واقع بسیار ساده است و یکی از اولین کارهایی که مهاجران پس از ورود انجام می دهند. ارائه دهندگان عمده خدمات تلفن همراه در کانادا عبارتند از: Telus ، Bell ، Rogers، Koodo، Freedom Mobile، Mobility، Mobile Mobile، Freedom Mobile، Petro-Canada، Chatr و Fido.

به طور معمول برای خریداری سیم کارت به مدارک زیر نیاز دارید:

  • دو مدرک شناسایی مثل پاسپورت و کارت شناسایی ، Two pieces of ID
  • آدرس کانادایی
  • برنامه انتخاب شده ، Chosen plan
  • روش پرداخت ترجیحی (پیش پرداخت یا پس پرداخت – pre or postpaid)
    در یک برنامه پیش پرداخت ، هزینه خدمات تلفنی خود را زوتر (جلو جلو) پرداخت می کنید یعنی بسته میخرید. در یک برنامه پس از پرداخت ، شما در پایان ماه مبلغی با توجه به کار کرد مبلغ را پرداخت میکند. 

چگونه می توان از اینترنت در کانادا استفاده کرد

مانند سایر شبکه ها و تلفن های همراه ، برای متصل شدن به اینترنت ، چندین بسته مختلف برای شبکه سیمکارت شما برای انتخاب و انواع ارائه دهندگان مختلف برای وای فای وجود دارد. ارائه دهندگان اصلی شاو ، نوووس ، تک ساوی ، تلوس ، راجرز و بل هستند. در هنگام انتخاب یک برنامه و ارائه دهنده ، برخی از مواردی که شما باید در نظر بگیرید سرعت دانلود و آپلود است.

تلویزیون در کانادا

کلیه تلویزیون های کانادا تحت کمیسیون رادیو تلویزیون و ارتباطات کانادا (CRTC) تنظیم می شود و مقرر می کند که حداقل 60٪ برنامه ها تولید کانادایی باشد.

کانال های تلوزیونی در کانادا

وقتی نوبت به چگونگی تماشای تلویزیون در کانادا می رسد ، خبر خوب این است که CRTC اجازه می دهد تا کانال های متعلق به خارجی ها در کانادا پخش شود. بیش از 200 کانال قومی از سراسر جهان از جمله اروپا ، آفریقا ، آسیا ، آمریکای جنوبی و خاورمیانه در کانادا وجود دارد. اینها معمولاً از طریق شرکتهای کابلی و ماهواره ای در دسترس هستند.

به خاطر داشته باشید که برخی از شرکت ها (معمولاً شرکت های کابل و تلفن در مقیاس بزرگ مانند راجرز و بل هستند) بسته های اینترنت و تلفن همراه و حتی تلویزیون ارائه می دهند. این ممکن است معامله بهتری برای برخی مهاجران باشد. همچنین ، یکی از بزرگترین شوک ها برای بسیاری از مهاجران ، هزینه این اقلام تفریحی و خدمات در کانادا است – نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بسیار گران است. جزئیات قیمت این خدمات در بخش راهنمای زندگی در کانادا ارائه شده است .


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی