Skip to main content

بیومتریک کانادا یا همان انگشت نگاری کانادا چیست و چقدر هزینه دارد

بیومتریک کانادا – انگشت نگاری کانادا

هر آنچه لازم هست در خصوص انگشت نگاری کانادا بدانید اعم از اینکه کجا بایستی بروید، چه مقدار هزینه دارد، چه مدت اعتبار دارد در ادامه گفته شده است

الزامات گسترده بیومتریک کانادا به معنای همه افراد علاقمند به درخواست ویزای بازدید کننده ، کار یا تحصیل ، ویزای اقامت دائم یا ادعای وضعیت حفاظت بشر دوستانه است ، باید بررسی کنند که آیا ملزم به ارائه بیومتریک (اثر انگشت و عکس) هستند.

مجموعه شناسایی بیومتریک (اثر انگشت و عکس تشخیص چهره) ابزاری کارآمد برای شناسایی درست افراد در نظر گرفته شده است. مجموعه بیومتریک دولت کانادا را قادر می سازد که پردازش برنامه ها را تسهیل کند و ورود به کانادا را برای مسافران کم خطر تسهیل کند. 


مجموعه بیومتریک در مراکز درخواست ویزا  

افرادی که برای اولین بار درخواست خارج از کانادا ارسال می کنند ، باید بیومتریک خود را در مركز درخواست ویزا (VAC) دارای مجوز از دولت كانادا ارسال كنند. برای یافتن VAC که به شما نزدیکتر است ، به این صفحه مراجعه کنید.


بازدید کنندگان معاف از ویزا برای سفر کانادا

مسافرانی از کشورهای دارای روادید بدون ویزا که به عنوان گردشگر دارای مجوز معتبر سفر الکترونیکی (ETA) به کانادا می آیند ، نیازی به ارائه بیومتریک نخواهند داشت. برای لیست کامل معافیت های برنامه سنجش بیومتریک اینجا کلیک کنید . 


بیومتریک برای برنامه های اقامت دائم 

دولت کانادا می گوید هر کسی تقاضا برای اقامت دائم نیاز به بیومتریک خود و پرداخت هزینه صرف نظر از اینکخ در قبل بیومتریک برای برنامه ویزای موقت انگشت نگاری کرده باشد مجدد باید برای اقامت دائم بیومتریک ارائه دهد ( ارائه آنها شرط معافیت ذکر شده در زیر را برآورده نمی کنند) . 


کاهش تأخیرات برنامه

دولت کانادا برای کاهش تأخیر در برنامه ، توصیه های زیر را ارائه می دهد:

  • در برنامه خود نامه ارسال نکنید. در مرکز درخواست ویزا یا بصورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید.
  • هنگام ارسال درخواست خود ، هم هزینه برنامه و هم هزینه بیومتریک را پرداخت کنید.
  • بیومتریک خود را همزمان با درخواست در مرکز درخواست ویزا یا در طی چند روز از دریافت نامه دستورالعمل بیومتریک خود ارائه دهید.
  • در صورت برنامه ریزی برای سفر به VAC یا مرکز پشتیبانی برنامه (ASC ، در صورت درخواست از ایالات متحده) برای سفرهای بیومتریک خود ، زمان سفر را در نظر بگیرید.
  • در صورت امکان ، اطمینان حاصل کنید که تمام اعضای خانواده که متقاضی ویزا هستند ، همزمان به همان VAC یا ASC مراجعه کنند تا بیومتریک را ارائه دهند.
  • اگر در صورت یا دستان شما صدمه یا تزئین موقت (مانند حنا) دارید ، صبر کنید تا جراحت بهبود یابد یا قبل از اینکه بیومتریک خود را بدهید ، تزیین کاملاً محو شده است.
    • جراحت یا وضعیت پزشکی موقتی است که به مرور زمان بهبود می یابد یا بهبود می یابد و می تواند شامل موارد زیر باشد:
      • صورت یا انگشتان باند به دلیل بریدگی یا سوختگی جزئی ،
      • بثورات و سایر شرایط موقت پوست.
  • اگر در صورت یا دستان شما آسیب دائمی دارید یا می توانید به عکس VAC یا ASC بروید تا عکس شما و هر اثر انگشت موجود گرفته شود. یک آسیب دائمی یا وضعیت پزشکی از جمله مواردی است که به مرور زمان بهبود نمی یابد یا بهبود نمی یابد. مدارکی را که در مورد وضعیت خود دارید ، بیاورید.
  • اگر می خواهید به تولد 80 سالگی خود برسید ، لطفاً توجه داشته باشید که VAC ها نمی توانند بیومتریک را از متقاضیان 80 ساله و بالاتر دریافت کنند. اگر 79 ساله هستید که درخواست خود را ارسال می کنید ، اما قبل از ارائه بیومتریک خود 80 ساله می شوید ، باید با دفتر ویزای کانادا خود تماس بگیرید تا ترتیب دهید تا بیومتریکهای شما در آنجا دریافت شود . اگر در ایالات متحده هستید ، می توانید بیومتریک خود را در نزدیکترین مرکز پشتیبانی برنامه کاربردی ایالات متحده ارائه دهید


متقاضیان دارای شهروندی چندگانه

متقاضیان دارای تابعیت چندگانه باید برای کل مراحل درخواست از همان سند مسافرتی (به عنوان مثال گذرنامه) استفاده کنند. اگر در ایالات متحده از این درخواست استفاده می کنید ، می بایست در هنگام ارائه بیومتریک در یک مرکز درخواست ویزا یا در مرکز پشتیبانی از برنامه (ASC) استفاده کنید.

متقاضیانی که قبلاً درخواست ارائه داده اند و مایل به تغییر ملیت در آن برنامه هستند ، باید درخواست را پس بگیرند. برای این کار با دفتر ویزا مسئول کشور یا قلمرو خود تماس بگیرید. پس از انجام این کار ، چنین متقاضیان می توانند درخواست جدید ارائه دهند و هزینه های مربوط را بپردازند.


برنامه های کاربردی در کانادا

برنامه های حضوری در مکان های مشخص شده خدمات کانادا  در سراسر کانادا در دسترس هستند . 

اتباع خارجی بین 14 تا 79 سال باید در صورت درخواست در کانادا به شرح زیر بیومتریک را ارائه دهند:

  • کارگر خارجی (از جمله تمدید اجازه کار)
  • دانشجوی بین المللی (از جمله تمدید اجازه تحصیل)
  • بازدید کننده مورد نیاز ویزا (از جمله طولانی مدت اقامت)
  • اقامت دائم.

اگر بیومتریک قبلاً داده شده متقاضی دیگر معتبر نباشد ، بیومتریک برای گسترش مجوزها و ویزاها لازم است. 

کلیه برنامه های اقامت دائم از خانواده ، اقتصادی و طبقه حمایت بشر دوستانه نیاز به سنجش بیومتریک دارد.


مدت اعتبار بیومتریک کانادا

با انجام یکبار بیومتریک شما 10 سال اعتبار دارد و برای ویزای موقت مجدد نیاز به ارائه بیومتریک نیست مگر افیسر / سفارت درخواست دهد.


هزینه پردازش بیومتریک کانادا 

دولت کانادا می گوید علاوه بر هزینه معمول پردازش درخواست ویزا ، هزینه پردازش بیومتریک نیز اعمال می شود. کارمندان مجاز مرکز درخواست ویزا (VAC) پس از پرداخت هزینه بیومتریک ، اثر انگشت و عکس (بیومتریک) از متقاضیان را می گیرند. 

کاربرد$ می تواند
متقاضیان فردی85
خانواده هایی که همزمان با هم درخواست می کنند170
گروه های 3 نفر یا بیشتر هنرمند مجری و کارمندان آنها که همزمان درخواست مجوز کار می کنند255


معافیت ها بیومتریک کانادا

متقاضیان رده های زیر نیازی به ارائه بیومتریک برای سفر ندارند:

  1. شهروندان کانادایی ، متقاضیان تابعیت (از جمله متقاضیان گذرنامه) یا ساکنان دائمی موجود؛
  2. اتباع معاف از ویزا به عنوان توریستی که دارای مجوز معتبر سفر الکترونیکی (کانادا) به کانادا می آیند.
  3. کودکان زیر 14 سال؛
  4. متقاضیان بالای 79 سال (معافیت سن بالاتر برای متقاضیان حفاظت بشر دوستانه وجود ندارد)؛
  5. روسای دولت و روسای دولت؛
  6. وزرای کابینه و دیپلماتهای معتبر سایر کشورها و سازمان ملل متحد ، که برای مشاغل رسمی به کانادا می آیند.
  7. دارندگان ویزای ایالات متحده که از طریق کانادا عبور می کنند.
  8. متقاضیان حفاظت بشر دوستانه یا افراد محافظت شده که قبلاً بیومتریک ارائه داده اند و متقاضی دریافت اجازه تحصیل یا کار هستند.
  9. متقاضیان اقامت موقت که قبلاً سنجش بیومتریک را در حمایت از درخواست اقامت دائم ارائه داده اند که هنوز در جریان است.

بیشتر بخوانید: