تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

کار در حین تحصیل در آمریکا

وی والت آمریکا ایالات متحده کار کار در حین تحصیل در آمریکا

در زمان تحصیل در آمریکا، درآمد داشته باشید

اگر تصمیم دارید برای تحصیل به امریکا مهاجرت کنید، شاید دیدن هزینه های تحصیل در آمریکا باعث شود که مردد شوید. بسیاری از کالج ها و دانشگاه های آمریکا شهریه ی بالایی دارند مخصوصا برای دانشجویان بین المللی که باید شهریه ای متفاوت از دانشجویان امریکایی پرداخت کنند. شهریه دانشگاه و کالج ها به صورت سالیانه افزایش پیدا می کند و شامل هزینه های خرید کتاب، بیمه، اجاره ی اتاق و حمل و نقل نمی شود.

برای بسیاری دانشجویان این هزینه ها مانعی می شود برای پس انداز و انها را وابسته به منابع مالی می کند که از ابتدا در نظر گرفته اند، یا باعث می شود برای مدتی از رویای تحصیل در آمریکا دست بکشند. اما اگر بتوانید هم زمان با تحصیل کار کنید عالی نمی شود؟

در حال حاضر تعداد زیادی از انسیتو برنامه های آموزشی (Curricular Practical Training (CPT)) ارائه می دهند که این فرصت منحصر به فرد را به دانشجو می دهد تا بتواند فرصت های شغلی خوبی را داشته باشد. این برنامه ها را work study نیز می نامند.

کار در هنگام تحصیل در آمریکا فرصت خوبی است که در آمد داشته باشید و دانشجویان بین المللی می تواند انتظار درآمدی مناسب را داشته باشند. هرچند این درآمد نمی تواند تمام هزینه های تحصیل شما را پوشش دهد اما به طور قطع می تواند کمک موثری باشد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که از قبل ورود به محیط کار باید برنامه ی تحصیل خود را بدانید و زمان کافی برای تحصیل و درس خواندن را داشته باشید.

کار حین تحصیل علاوه برآنکه برای شما درآمد به همراه دارد و در رزومه ی کاری شما به عنوان تجربه قرار می گیرد این فرصت را به شما می دهد تا زبان انگلیسی را در محیط حرفه ایی تمرین کنید و برای شروع به کار بعد از پایان تحصیلات آماده شوید.

کار در زمان تحصیل در مقطع ارشد در آمریکا

اگر می خواهید تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد را در آمریکا شروع کنید، فرصتی فوق العاده پیش رو دارید:

  • کارفرمایان زیادی می خواهند با دانشجویان بین المللی همکاری داشته باشند.
  • می توانید در روز کار کنید و در کلاس های بعد از ظهر یا آخر هفته شرکت کنید.
  • کارفرمای شما می تواند شرکتی در کمپس دانشگاه یا خارج از کمپس باشد.
  • و می توانید شغلی پاره وقت یا تمام وقت داشته باشید.

شرایط کار در زمان تحصیل در آمریکا

چگونگی شرایط کار در زمان تحصیل در آمریکا یکی از سؤالات مهمی است که اغلب دانشجویان متقاضی تحصیل در آمریکا به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستند. دانشجویانی که تمایل دارند تحت عنوان یکی از دانشجویان تمام‌وقت در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنند ملزم به دریافت ویزای دانشجویی آمریکا هستند. دانشجویان متقاضی شرایط کار حین تحصیل در آمریکا چنانچه شرایط تعیین شده از سوی دولت آمریکا را داشته باشند می‌توانند نسبت به دریافت ویزای دانشجویی آمریکا اقدام نمایند.

دانشجویانی که در دوره‌های آموزشی دانشگاهی و یا برنامه آموزش زبان و یا برنامه‌های حرفه‌ای شرکت کرده باشند به‌عنوان یکی از واجدین شرایط کار حین تحصیل در آمریکا معرفی می‌شوند. از سوی دیگر مدرسه‌ای که متقاضیان شرایط کار حین تحصیل در آمریکا برای تحصیل خود انتخاب کرده‌اند باید از سوی اداره تبادل دانشجو و مهاجرت آمریکا تائید شود. دانشجویانی که متقاضی کار حین تحصیل در آمریکا هستند باید پیش از اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی آمریکا از شرایطی که در این خصوص وجود دارد اطلاع کافی پیدا کرده و پس از آن اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشجویانی که متقاضی کار حین تحصیل در آمریکا هستند در خصوص زبان انگلیسی باید دانش کافی داشته باشند و یا برای تکمیل دانش زبان خود در دوره‌های زبان انگلیسی که در کشور آمریکا برگزار می‌شود شرکت نمایند. این متقاضیان باید از نظر مالی نیز توان تأمین هزینه زندگی و تحصیل خود را در تمام مدت تحصیل داشته باشند. یکی دیگر از شرایط کار حین تحصیل در آمریکا داشتن شهروندی و تابعیت کشوری خارجی است که فرد متقاضی به هیچ عنوان قصد ندارد تابعیت خود را لغو کند.

دریافت ویزای دانشجویی F-1 آمریکا

دانشجویانی که قصد کار حین تحصیل در آمریکا را دارند باید ویزای دانشجویی آمریکا را دریافت کنند تا اجازه ورود به این کشور و تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا برای آن‌ها صادر شود. با دریافت ویزای تحصیلی F-1 دانشجویان امکان کار حین تحصیل در آمریکا را نیز به دست خواهند آورد. متقاضیان کار حین تحصیل در آمریکا پس از ورود به خاک این کشور باید در دوره‌های تحصیلی ثبت نام نمایند که پس از اتمام دوره تحصیلی مدرک دیپلم و یا گواهی داده خواهد شد و دانشگاه و یا موسسه در نظر گرفته شده از سوی دانشجوی متقاضی موظف است از جانب دولت آمریکا دانشجویان را پذیرش نماید.

ویزای تحصیلی M-1 آمریکا

دانشجویانی که تمایل دارند در دوره‌های حرفه‌ای و غیردانشگاهی در آمریکا ثبت‌نام نمایند و به کار حین تحصیل در آمریکا بپردازند باید ویزای تحصیلی M-1 آمریکا را دریافت کنند. دریافت این نوع از ویزای دانشجویی آمریکا به متقاضیان اجازه می‌دهد که در رشته‌های حرفه‌ای وارد شده و به کار حین تحصیل در آمریکا بپردازند. البته دانشجویانی که این نوع از ویزای دانشجویی آمریکا را دریافت می‌کنند باید در نظر داشته باشند امکان ورود در دوره‌های آموزش زبان با استفاده از این ویزا وجود ندارد.

استخدام دانشجویان متقاضی کار حین تحصیل در آمریکا

دانشجویانی که ویزای F-1 آمریکا را دریافت کرده باشند در خصوص استخدام دانشجویان متقاضی کار حین تحصیل در آمریکا باید در نظر داشته باشند در سال اول تحصیل این امکان برای آن‌ها وجود نخواهد داشت. البته این دانشجویان می‌توانند در محوطه دانشگاه بادرنظر گرفتن شرایط خود شغلی را پیدا کنند. دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی F-1 آمریکا شده‌اند پس از سال اول می‌توانند به کار حین تحصیل در آمریکا مشغول شده و استخدام شوند.

دانشجویانی که ویزای تحصیلی M-1 آمریکا را دریافت کرده‌اند می‌توانند هم‌زمان به کار حین تحصیل در آمریکا نیز اشتغال داشته باشند اما باید توجه داشته باشند نوع شغلی که برای کار کردن و استخدام انتخاب می‌کنند باید مرتبط با تحصیلات آن‌ها باشد. این مسئله در خصوص دانشجویانی که ویزای نوع اول را دریافت کرده‌اند نیز صادق بوده و دانشجویان متقاضی کار حین تحصیل در آمریکا حق اشتغال غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود را ندارند.

دانشجویان متقاضی تحصیل در آمریکا این امکان را دارند که به مدت 20 ساعت را در طول هفته به کار دانشجویی بپردازند. دانشجویانی که ویزای F-1 آمریکا را دریافت کرده باشند تنها تازمانی قادر به انجام کار در محیط دانشگاه خود خواهند بود که ویزای آن‌ها اعتبار داشته باشد. متقاضیان کار حین تحصیل در آمریکا می‌توانند در روزهای تعطیلات نیز به شکل تمام‌وقت به کار در دانشگاه اشتغال داشته باشند. البته این در صورتی است که دانشجوی متقاضی تمایل داشته باشد در ترم بعدی نیز در دانشگاه موردنظر ثبت‌نام کند.

یکی از شرایط کار حین تحصیل در آمریکا این است که دانشجویان متقاضی امکان کار به‌جای یکی از اتباع آمریکایی را نخواهند داشت و نباید به‌جای آن‌ها کار کنند. اگر دانشجویی قصد داشته باشد شغل یکی از اتباع آمریکایی را عهده‌دار باشد هرگز با استخدام او موافقت نخواهد شد.

یکی دیگر از شرایط کار حین تحصیل در آمریکا شرایط اقتصادی دانشجویان متقاضی است. دانشجویانی که از نظر اقتصادی وضعیت خوبی نداشته باشند این امکان برای آن‌ها فراهم شده تا خارج از محوطه دانشگاه محل تحصیل خود شغل مناسبی را پیدا کرده و اجازه کار حین تحصیل در آمریکا را خواهند داشت.

دانشجویان مقطع کارشناسی این اجازه را دارند که در طول هفته به مدت 10 تا 20 ساعت به کار حین تحصیل در آمریکا اشتغال داشته باشند. این در حالی است که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در طول هفته 20 تا 30 ساعت اجازه کار دانشجویی داشته و متقاضیان کار حین تحصیل در آمریکا در مقطع دکتری می‌توانند به مدت 30 تا 40 ساعت در هفته به کار دانشجویی پرداخته و به میزان هریک ساعت کار دانشجویی مبلغی در حدود 8 تا 10 دلار به‌عنوان دستمزد دریافت نمایند.

دانشجویان متقاضی کار حین تحصیل در آمریکا باید رزومه کاری در آمریکا را به‌صورت دقیق نوشته و در مصاحبه‌های کاری انجام شده نمره قبولی را دریافت کنند. یکی دیگر از شرایط کار حین تحصیل در آمریکا انجام کارهای مطالعاتی در آمریکا است که موجب می‌شود اجازه کار حین تحصیل در آمریکا برای متقاضیان فراهم شود. دانشجویانی که دربرنامه‌های مطالعاتی شرکت می کنند می‌توانند دوره‌های کارآموزی خود را تکمیل کنند.

نظر کارفرمایی که به مصاحبه با دانشجوی متقاضی کار حین تحصیل در آمریکا می‌پردازد در استخدام او بسیار تأثیرگذار خواهد بود و دانشجوی متقاضی موظف است طبق قوانین و مقررات تعیین شده به کار حین تحصیل در آمریکا مشغول شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد دانشجویانی که در دانشگاه‌های آمریکا در حال تحصیل هستند تنها در صورتی اجازه کار حین تحصیل در آمریکا را دارند که کار انجام شده با رشته و تحصیلات آن‌ها ارتباط کامل داشته باشد.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی