تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

پرداخت هزینه صدور گرین کارت آمریکا


پرداخت هزینه صدور گرین کارت

 پس از دریافت ویزای مهاجرتی از هریک از سفارت های ایالات متحده آمریکا، اگر قصد مهاجرت به آمریکا را به عنوان یک مقیم دائم قانونی ایالات متحده آمریکا را دارید، باید هزینه های مربوط به پروسه اداری در اداره مهاجرت و صدور کارت اقامت دائم آمریکا یا گرین کارت آمریکا را بپردازید.اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا USCIS هزینه پرداختی شما را برای امور صدور کارت اقامت دائم آمریکا  که به گرین کارت مشهور است صرف می‌کند.در ادامه شما را با نحوه پرداخت این هزینه آشنا می‌کنیم. برای پرداخت باید از طریق اینترنت با مراجعه به سایت اداره مهاجرت آمریکا این پرداخت را انجام دهید. برای انجام پرداخت هزینه های گرین کارت باید از مرورگرهای  گوگل کروم یا Edge یا موزیلا استفاده کنید.

چه کسی می تواند پرداخت هزینه صدور گرین کارت آمریکا را انجام دهد

به شما موکدا توصیه میکنیم پس از پیک آپ ویزای مهاجرت به آمریکا از کنسولگری یا سفارت و البته قبل از مهاجرت به آمریکا نسبت به پرداخت هزینه صدور گرین کارت اقدام کنید. اگر شما قادر به پرداخت هزینه های صدور گرین کارت نیستید، می‌توانید این مهم را به یکی از اقوام، دوست، کارمند، وکیل یا هر شخص دیگری که امکان پرداخت ارزی دارد بسپارید. اگر هرکسی بخواهد این مهم را برای شما انجام دهد باید به A-Number و DOS Case ID شما دسترسی داشته باشد.البته شما می‌توانید پس از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا نسبت به پرداخت این هزینه اقدام کنید، در صورتی که شما نسبت به پرداخت هزینه های مهاجرتی اداره مهاجرت ایالات متحده آمریکا اقدام نکرده باشید، به محض رسیدن شما به خاک آمریکا، از طرف USCIS یک اطلاعیه به همراه دستورالعمل پرداخت هزینه های گرین کارت دریافت خواهید کرد. باید بدانید که تا زمانی که هزینه های صدور گرین کارت و پروسه اداری اداره مهاجرت را نپرداخته اید گرین کارت تان را دریافت نخواهید کرد.

استثناهای پرداخت هزینه های صدور گرین کارت

  • فرزندانی که تحت برنامه مصوبات دادگاه لاحه وارد خاک آمریکا میشوند.
  • مهاجران ویژه افغانی و عراقی
  • مقیمانی که بیش از یک سال از خاک ایالات متحده دور بوده اند SB-1s
  • متقاضیان ویزای گروه K ( غیر مهاجرتی )

چگونه پرداخت امور اداری و صدور گرین کارت آمریکا را انجام دهیم؟

این پرداخت باید آنلاین صورت پذیرد. این پرداخت برای مهاجران جدید است. ابتدا اطلاعات مورد نیاز این پرداخت را از سفارت دریافت کنید. شما نیاز به A-Number  و DOS Case ID خواهید داشت. شما پس از مصاحبه در صورت موفقیت همه اینها را دریافت میکنید. 

  • A-number  که با حرف A شروع شده و هشت تا نه عدد در ادامه دارد.
  • DOS Case ID که سه حرف انگلیسی میباشد که با 9 یا 10 عدد دنبال میشود.
  • دستور العمل برای پرداخت هزینه های USCIS
  • اطلاعات مختصری از مهاجر
  • یک پاکت پلمپ شده به نام پاکت ویزای مهاجرتی

در صورتی که شما برنده ویزای دایورسیتی هستید، DOS Case ID شما با چهار عدد شروع میشود و در پی آن دو حرف و سپس پنج عدد دیگر.

نکته بسیار مهم:

– در صورتی که با کارت های prepaid قصد پرداخت هزینه های صدور ویزا را دارید باید تمام هزینه های اعضای خانواده با همان کارت پرداخت شود. پس اگر از چنین کارت هایی استفاده میکنید بسیار مراقب این موضوع باشید.
– توصیه میکنم برای پرداخت از کارت اعتباری ویزا استفاده کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی