تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

همه چیز درمورد ویزای کار آمریکا EB2


ویزای کار آمریکا eb2

ویزای کار آمریکا EB2 یک ویزای گرین کارت مبتنی بر اشتغال است و برای مهاجران با تخصص بالا دارای اعتبار بین المللی در زمینه تخصصی خودشان تدارک دیده شده است و نیازمند مدارک دال بر جایزه معتبر بین المللی یا شاخص های دیگر از جمله آثار منتشر شده می باشد. مهم ترین چیز درباره ویزای کار آمریکا EB2 این است که کلمه استثنایی برای کلیه متقاضیان آن باید صدق کند. متخصصان دارای مدرک تحصیلی پیشرفته و افراد با توانایی استثنایی، متقاضی اولویت دوم به طور کلی باید گواهینامه کار تائید شده توسط وزارت کار را داشته باشد.

فرد متقاضی برای دریافت ویزای کار آمریکا EB2 باید پیشنهاد شغلی داشته باشد و کارفرمای آمریکایی باید درخواست مهاجرت کارگر خارجی را ثبت کند که شامل پر کردن فرم l-140 می شود و کارفرما باید این فرم را از طرف کارگر پر کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر درباره ویزای آمریکا، پیشنهاد می کنیم مقاله اخذ ویزای آمریکا را مطالعه فرمایید.

دسته بندی ویزای کار آمریکا EB2

ویزای کار آمریکا EB2 به دو قسمت تقسیم می شود که عبارتند از:

  • متخصصین دارای مدرک پیشرفته (مدرک کارشناسی یا بالاتر) و حداقل 5 سال تجربه متوالی در حرفه تخصصی خود.
  • افراد با توانایی استثنایی در علوم، هنر یا کسب و کار.

شرایط ویزای کار آمریکا EB2

متقاضیان ویزای کار آمریکا EB2 باید مستندات علمی مدرک دانشگاهی عالی از آمریکا یا معادل آن را از یک کشور خارجی ارائه کنند. مدارک علمی رسمی که نشان دهنده مدرک کارشناسی آمریکا یا مدرک معادل خارجی باشد و مستنداتی را به شکل نامه از کارفرمایان کنونی یا سابق خود ارائه کنند که نشان دهد آن ها دست کم پنج سال سابقه کار بدون وقفه بالاتر از کارشناسی در زمینه تخصصی خود دارند.

ویزای کار آمریکا برای افراد حرفه ای دارای مدارک دانشگاهی

درخواست به کارگیری فرد حرفه ای دارای مدرک عالی برای ویزای کار آمریکا را هنگامی می توان ارائه کرد که آن شغل به مدرک عالی نیاز داشته باشد و فرد خارجی دارای چنین مدرکی یا معادل آن می باشد. درخواست باید به همراه مستنداتی از جمله سوابق رسمی تحصیلی دانشگاهی باشد که نشان دهد فرد خارجی دارای مدرک عالی از آمریکا یا مدرک معادل خارجی آن و یا مدرک رسمی خارجی و نامه از طرف کارفرمای کنونی یا قبلی است که نشان می دهد فرد خارجی دست کم پنج سال سابقه کار بدون وقفه در زمینه تخصصی خود با مدرک بالاتر از لیسانس را دارد.

ویزای کار آمریکا برای افراد با توانایی استثنایی در علوم، هنر یا تجارت

این دسته بندی به افرادی اختصاص داده می شود که به دلیل داشتن توانایی استثنایی متقاضی دریافت ویزای کار آمریکا EB2 می شوند. برای دریافت کار در آمریکا این افراد باید مستندات مربوط به سه مورد از موارد زیر را ارائه کنند:

  • سوابق تحصیلی رسمی که نشان دهد فرد خارجی دارای مدرک دانشگاهی ، مدرک پایان دوره، گواهی از یک دانشکده، دانشگاه، مرکز یا نهادهای یادگیری دیگر مربوط به زمینه توانایی استثنایی می باشد.
  • جواز اشتغال به کار برای حرفه و یا گواهی نامه حرفه یا شغل خاص
  • شواهدی که ثابت کند فرد خارجی بابت خدماتی که حاکی از توانایی استثنایی وی می باشد، حقوق یا دستمزدی دریافت کرده است.
  • عضوی از یک انجمن حرفه ای باشید.
  • خوش نامی بابت دستاوردها و انجام کاری شگرف در زمینه صنعت یا زمینه های دیگر نزد همکاران، نهادهای دولتی، حرفه ای یا سازمان های تجاری.
  • اگر معیارهای بالا در خصوص حرفه فرد صدق نکنند، شواهد مشابه دیگر نیز قابل قبول هستند.

خانواده دارندگان ویزای کار آمریکا EB2

همسر و فرزندان زیر 18 سال شما ممکن است تحت وضعیت مهاجرتی E-21 و E-22 پذیرفته شوند و در طول پروسه که شما و همسرتان در حال درخواست اقامت دائم آمریکا هستید، همسر شما واجد شرایط تشکیل پرونده برای مدرک مجوز کار می باشد.

مدارک لازم ویزای کار آمریکا EB2

– پرداخت هزینه درخواست ویزا
– تکمیل فرم درخواست الکترونیکی ویزای غیر مهاجرتی DS-160
– تعیین وقت ملاقات سفارت
– گذرنامه
– شماره رسید پرداخت هزینه ویزا
– شماره بارکد ده رقمی از صفحه تایید DS-160

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی