تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

همه آنچه باید درباره مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ بدانیم


مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

مهاجرت از طریق استارتاپ هم نوعی مهاجرت بیزینسی است ولی نیازی به حداقل سرمایه‌گذاری و یا حداقل دارایی ندارد، اما در عوض باید یکی از ۵۰ نهاد مورد تایید کانادا از این طرح پشتیبانی کند

برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا رسما به یکی از اجزای دائمی چشم‌انداز مهاجرت تبدیل شده است. این برنامه که کارآفرینان و بازرگانان را هدف قرار می‌دهد، از حالت آزمایشی به دائمی تغییر پیدا کرد تا کانادا بتواند افرادی را جذب کند که کسب و کارهای جدید راه می‌اندازند و اقتصاد را رونق می‌بخشند.

برنامه‌ی ویزای استارتاپ به عنوان یک برنامه‌ی مهاجرت بیزینسی که نیازی به حداقل سرمایه‌گذاری و حداقل ارزش خالص ندارد، پنج سال پیش هنگامی که در سال ۲۰۱۳ شروع شد، ایده‌ی کم‌سابقه‌ای به شمار می‌رفت.

عدم نیاز به حداقل‌های مذکور به این معنا بود که متقاضی تنها با ارائه یک ایده‌ی بیزینسی مناسب، می‌توانست برای خود و اعضای خانواده‌‌اش اقامت دائم دریافت کند.


چهار شرط اصلی برای ویزای استارتاپ

متقاضیان برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا می‌باید واجد چهار شرط اساسی زیر باشند:

۱- از یکی از موسسات تعیین شده، تعهدی به شکل یک گواهی تعهد Commitment Certificate یا نامه‌ی حمایت Letter of Support، دریافت کنند.

۲- سرمایه‌ی استقرار Settlement Funds آزاد، در دسترس و قابل انتقال، به میزان کافی داشته باشند.

۳- دست کم یک سال در مقاطع بالاتر از دبیرستان تحصیل کرده باشند.

۴- از طریق آزمون‌های استاندارد (سطح 5 معیار زبان کانادا)، مهارت کافی در انگلیسی یا فرانسوی از خود به نمایش بگذارند.


چهار مرحله‌ای که متقاضی باید طی کند

۱- متقاضی باید طرح تجاری Business Plan خود را برای یکی از ۵۰ موسسه‌ی کانادایی، که از سوی دولت برای شرکت در این برنامه تعیین شده‌اند، ارائه دهد. این موسسات شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته و همچنین مراکز رشد تجاری کانادایی هستند.

۲- متقاضی برای آنکه تحت این برنامه واجد شرایط اقامت دائم PR شناخته شود، باید تضمین دریافت دست‌کم ۲۰۰,۰۰۰ دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، یا ۷۵,۰۰۰ دلار از سرمایه‌گذاران فرشته را دریافت کند. استارتاپ‌هایی که مورد حمایت و تامین مالی مراکز رشد تجاری قرار می‌گیرند، از شرط برخورداری از حداقل منابع مالی، معاف هستند.

۳- موسسات مذکور پس از آنکه تصمیم به تامین مالی پروژه گرفتند، ملزم هستند که یک نامه‌ی حمایت برای متقاضی صادر کرده و یک نامه‌ی تعهد به مقامات تسلیم نمایند. متقاضی ملزم است که نامه‌ی حمایت دریافتی از موسسه‌ی کانادایی را به وزارت مهاجرت و شهروندی IRCC تحویل دهد.

۴- اداره مهاجرت درخواست‌ها را بر اساس پارامترهای مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌دهد، از جمله:

الف – برآورده ساختن الزامات تامین حداقل منابع مالی

ب – اینکه متقاضی «مدارک اثبات منابع مالی» برای حمایت از خود و اعضای وابسته‌ی خانواده را هنگام برپایی بیزینس در کانادا، تسلیم کرده است یا خیر.


کانادا  در پی جذب استعدادهای کارآفرین

تاکید بر کیفیت ایده‌ی استارتاپ، کانادا را قادر ساخته است که استعدادهای برتر کارآفرینی را از سراسر جهان، به خود جذب نماید.

موسسات تعیین شده نزدیک به ۷۵ / ۳ میلیون دلار منابع مالی برای ایده‌های نوینی اختصاص داده‌اند که از سوی متقاضیان اقامت دائم ارائه شده است.

برنامه‌ی کانادا ابدا تنها برنامه از این نوع در جهان نیست. با وجود این، از بسیاری جنبه‌های مهم، نسبت به برنامه‌های ارائه شده از سوی کشورهای دیگر ارجحیت دارد. مهم‌تر از همه این است که، واجد شرایط شدن برای اقامت دائم به صلاح‌دید دولت یا موفقیت کسب و کار بستگی ندارد. برآورده ساختن الزامات مربوط به منابع مالی سرمایه‌گذاری، تحصیلات، زبان و توانایی مالی برای زندگی در کانادا، کافی خواهد بود، حتی اگر کسب و کار مورد نظر با شکست مواجه گردد.

این نکته تفاوت مهمی با برنامه‌های مشابهی به شمار می‌آید که توسط فرانسه، نیوزیلند و ایالات متحده ارائه می‌شود و در آنها، به متقاضی در ابتدا تنها اجازه‌ی اقامت موقت داده می‌شود و موافقت با اقامت دائم او منوط به موفقیت کسب و کار مورد نظر است. به علاوه، در این برنامه‌ها از استارتاپ‌ها خواسته می‌شود که در مدت زمان‌هایی غیر واقع‌گرایانه به شکوفایی و موفقیت دست یابند.


آینده‌ی این برنامه

دولت کانادا در آخرین بودجه‌‌‌اش، تعهد خود را به این برنامه نشان داده و بیش از ۵ / ۴ میلیون دلار در طی پنج سال آینده، به این کار اختصاص داده است. از این بودجه برای ایجاد چند تغییر پیشنهادی استفاده خواهد شد، از جمله:

1- بهبود و کاربرپسند ساختن پورتال آنلاین.

2- ارزیابی مقدماتی ایده‌های متقاضیان.

3- جمع‌آوری بازخوردها درباره‌ی کیفیت کلی برنامه و پیشنهادهای مطرح شده از سوی متقاضیان.

4- مشارکت مقامات دولتی در فرایند ارزیابی، برای مرتبط ساختن متقاضیان با برنامه‌های شتاب‌دهنده و رشد‌دهنده‌ی مناسب در کانادا.


تفاوت برنامه کانادا با سایر کشورها

برنامه‌ی ویزای استارتاپ کانادا، بر خلاف سایر برنامه‌ها، طراحی شده است تا دنیای استارتاپ‌های کشور را گسترش دهد، استعدادهای جهانی را جذب کند، برای کانادایی‌ها شغل ایجاد نماید و تلاش‌های کشور را برای تبدیل به نیرویی جهانی در عرصه‌ی فناوری تقویت کند.

از این رو، ضروری است که متقاضیان بر ایده‌هایی تمرکز داشته باشند و پیشنهادهایی ارائه دهند که با اهداف و مقاصد این برنامه همخوانی داشته باشد.


تمکن مورد نیاز برای استقرار:

تعداد اعضای خانوادهمیزان تمکن لازم
(به دلار کانادا)
113,757
217,127
321,055
425,564
528,994
632,700
736,407
هر نفر اضافه3,706
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی