تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

نحوه دریافت شماره بیمه اجتماعی یا سین نامبر SIN کانادا

وی والت آمریکا کانادا اطلاعات کاربردی سین نامبر کانادا نحوه دریافت شماره بیمه اجتماعی یا سین نامبر SIN کانادا

درخواست برای دریافت شماره بیمه اجتماعی کانادا

متقاضیان سین نامبر SIN کانادا هم اکنون می­توانند به صورت آنلاین برای دریافت آن اقدام کنند. دریافت شماره بیمه اجتماعی در کانادا یکی از نخستین کارهایی است که به محض ورود باید انجام شود چراکه بدون آن، امکان کار قانونی در این کشور وجود ندارد.

SIN یک شماره ۹ رقمی است که برای شناسایی شما توسط آژانس­‌های دولتی استفاده می­­شود و برای پرداخت مالیات یا دسترسی به مزایا و برنامه‌­های دولتی مانند بیمه شغلی و پرداخت مستمری به آن نیاز خواهید داشت. شهروندان، مقیمان دائم و مقیمان موقت کانادا با حداقل سن ۱۲ سال، باید برای دریافت SIN خود اقدام کنند. هیچ هزینه‌­ای بابت صدور این شماره در کانادا دریافت نمی­شود. امکان تقاضا برای SIN به صورت حضوری، آنلاین یا پستی (در شرایط خاص) وجود دارد.

شرایط درخواست حضوری سین نامبر کانادا

درخواست­‌های حضوری با ارائه مدارک لازم به نزدیک­ترین مرکز خدمات کانادا امکانپذیر است. مقیمان دائم باید کارت اقامت دائم یا در اولین سال اقامت، تایید نامه اقامت دائم، همراه با گذرنامه یا مدارک هویتی عکس دار دیگر مانند گواهینامه رانندگی را همراه داشته باشند.

مقیمان موقت، باید ویزای کار یا تحصیل را باید ارائه نمایند. شماره SIN مقیمان موقت، با عدد ۹ شروع می­شود و تاریخ انقضای تاییدیه SIN با تاریخ پایان مدرک مهاجرتی، یکسان است.

شرایط درخواست آنلاین سین نامبر SIN کانادا

برای درخواست آنلاین دریافت شماره بیمه اجتماعی، به سه مدرک نیاز دارید: مدرکی برای اثبات وضعیت مهاجرتی و اقامت در کانادا، مدرک هویتی و مدرکی برای اثبات آدرس. با داشتن این مدارک، می­توانید از طریق وبسایت SIN دولت، اقدام کنید.

مدارک اصلی برای اقامت دائم شامل کارت اقامت دائم (PR) یا در صورت ورود کمتر از یک سال گذشته، تایید اقامت دائم (CoPR) است. مدارک اصلی برای مقیمان موقت، ویزای کار یا تحصیل معتبر است.

مدارک هویتی می­تواند گذرنامه (کانادایی یا خارجی)، کارت شناسایی استانی یا قلمرویی، گواهینامه رانندگی یا هرگونه مدرک شناسایی دولتی دیگر باشد.

مدارک اثبات آدرس شامل نامه­‌ای از دولت، نهاد مالی، موسسه آموزشی یا قبضی با آدرس سکونت است.

در صورت تغییر نام یا درخواست از جانب یک کودک، باید مدارک بیشتری ارائه کنید.

شرایط درخواست پستی سین نامبر SIN کانادا

در صورتی که محل سکونت شما بیش از ۱۰۰ کیلومتر با مرکز خدمات کانادایی فاصله دارد، یا شرایط نامناسب، مانع از حضور در این مراکز شود، یا در صورت درخواست از خارج از کانادا، می­توانید به صورت پستی درخواست دریافت شماره بیمه اجتماعی خود را ارسال کنید.

زمان لازم برای دریافت شماره بیمه اجتماعی کانادا

در صورت درخواست حضوری، در زمان مراجعه، SIN بر روی یک کاغذ، با عنوان تاییدیه SIN به شما تحویل داده می­شود.

برای درخواست آنلاین، جزئیات زمان صدور SIN مشخص نیست.

برای درخواست پستی، SIN ظرف ۲۰ روز پس از دریافت تقاضا، صادر شده به متقاضی تحویل داده می­شود.

شماره SIN را می­توانید بر روی کارت SIN، نامه تاییدیه یا مدارک مربوطه از آژانس درآمد کانادا (CRA) بیابید.

چگونگی دریافت SIN جدید در کانادا

برای دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) جدید، باید به یکی از شعب خدمات کانادا مراجعه کنید. اگر همه مدارک لازم را داشته باشید و همه چیز مرتب باشد، خدمات کانادا بلافاصله شماره SIN را به شما تحویل می­دهد.

در صورتیکه فاصله محل سکونت شما از شعبه خدمات کانادا بیش از ۱۰۰ کیلومتر باشد یا به دلیل موقعیت خاص، امکان مراجعه نداشته باشید، درخواست پستی ارسال می­کنید؛ ولی پیش از ارسال درخواست از طریق پست، باید ابتدا با شماره ۱-۸۰۰-۲۰۶-۷۲۱۸ تماس گرفته و از مرکز خدمات کانادا مجوز بگیرید.

لازم به ذکر است که تنها در صورتی SIN جدید برای شما صادر می­شود که قربانی سرقت یا کلاهبرداری هویتی بوده باشید.

محافظت از شماره SIN در کانادا

شماره بیمه اجتماعی شما در کانادا محرمانه است. این شماره می­تواند برای دریافت اطلاعات شخصی شما مورد سو استفاده قرار گیرد بنابراین، فقط در صورت لزوم شماره SIN خود را افشا کنید.

کارفرمایان، موسسات مالی و آژانس­‌های دولتی معمولا به دلایل قانونی مانند تعیین مالیات بر درآمد به شماره SIN شما نیاز دارند.

درخواست SIN از جانب شرکت­‌های خصوصی در کانادا غیرقانونی محسوب نمی­شود، هرچند، به این کار توصیه نمی­شود. نمونه مواردی که نیازی به این شماره نیست، شامل اپلیکیشن­‌های اجاره ملک، درخواست کارت اعتباری، ثبت نام برای تلفن یا اینترنت یا درخواست تحصیل در کالج است.

اگر از دلیل درخواست شماره SIN مطمئن نیستید، مدرک شناسایی دیگری ارائه کرده و در صورتی که این مدرک، پذیرفته نشود، درخواست صحبت با مدیر را مطرح کنید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی