تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهاجرت به کدام استان کانادا آسان تر است؟


مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی

یک تصور غلط در مورد مهاجرت کانادا این است که مهاجرت برخی از استان ها “راحت تر” نسبت به سایر استان ها است. 

این بستگی به این دارد که شما برای کدام استان بیشتر از بقیه واجد شرایط هستید ، در صورت داشتن تمام معیارهای برنامه استانی (PNP) که متقاضی آن هستید ، مهاجرت به آن استان می تواند آسان تر باشد. اگر قبلاً در استانی خاص پیشنهاد شغلی داشته باشید ، ممکن است واضح باشد که مهاجرت به این استان آسان تر و بهتر است ، اما برای خیلی ها که در کانادا نبوده اند و جاب آفر ندارند این طور نیست.

پیدا کردن برنامه استانی PNP مناسب برای شما کمی شبیه یافتن کلید مناسب برای قفل است. پیدا کردن گزینه مناسب به مهارت شما و نیاز استان نیز بستگی دارد.

تجربه کاری شما می تواندکمک بسیاری به شما کند ، که میتوانید مدارک خود را به مناطق/استان مورد نظر ارائه دهید اگر به شما نیاز داشته باشند دعوتنامه صادر کنند. 

بیشتر مناطق کانادا ، به استثنای نوناووت و کبک ، جریان های PNP خاص خود را دارند. این مسیرهای مهاجرت متناسب با نیازهای خاص هر استان طراحی شده و برای گروه خاصی از مهاجران در نظر گرفته شده است ، که دانشجویان ماهر ، غیرماهر ، کارآفرین یا دانشجویان بین المللی را در بر میگیرند.

گذشته از جریانات فدرال و کبک ، در حال حاضر تقریباً 80 مسیر منحصر به فرد در سراسر استانها و سرزمین های شرکت کننده در PNP برای مهاجرت وجود دارد.  

بعد از دریافت نامزدی استانی PNP در سیستم اکسپرس اینتری کانادا، 600 امتیاز اضافی (جز امتیازمعیارهای امتیاز بندی اکسپرس اینتری CRS ) نیز دریافت میکنید. اگر این امتیازات اضافی را کسب کنید ، میتوان گفت تضمین می شود که شما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت نامه ای از دولت کانادا دریافت خواهید کرد.

بسته به شرایط شما گزینه های متعددی در دسترس شما قرار خواهد گرفت:

شما پیشنهاد کاری/جاب آفر ندارید:

انتاریو:

جریان اولویت های سرمایه انسانی برنامه نامزد مهاجران انتاریو (OINP) یکی از محبوب ترین گزینه ها برای کسانی است که پیشنهاد کاری/جاب آفر ندارند. این جریان دارای سه دسته مرتبط با Express Entry است و به طور فعال در سال 2020 برای داوطلبان مهاجرت به کانادا دعوت نامه ارسال کرده است ، در حالی که پیشنهاد شغلی مورد نیاز نیست ، شما باید پروفایل اکسپرس اینتری و تجربه کاری فعال داشته باشید تا در نظر گرفته شوید و از شما برای این برنامه دعوت شود.

ساسکاچوان:

برنامه مهاجرت ساسکاچوان (SINP) گزینه دیگری برای متقاضیان بین المللی بدون پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر است. رده گروه بین المللی کارگر ماهر ساسکاچوان دارای دو جریان بسیار فعال است که نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند ، با این حال این برنامه مرتبط است به سیستم اکسپرس اینتری که بعضا اکسپرس اینتری ساسکاچوان نیز نامیده میشود ، برای درخواست نیاز به داشتن یک پروفایل فعال/اکتیو در سیستم اکسپرس اینتری فدرال دارید.

مورد دوم: 
جریان تقاضای اشغال ساسکاچوان است که این شرایط را ندارد. در این برنامه افراد ماهری میتوانند درخواست دهند قادر به تأمین نیازهای نیروی کار در ساسکاچوان هستند. برای احراز صلاحیت متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار در یکی از موقعیت های ذکر شده در لیست مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان داشته باشد.  

نوا اسکوشیا:

سرانجام ، برنامه نامزدهای نوا اسکوشیا (NSNP) یکی از گسترده ترین و ابتکاری ترین برنامه های استانی کانادا است ، NSNP از چهار جریان برای انتخاب نامزدهای اکسپرس اینتری استفاده می کند. NSNP استخر اکسپرس اینتری را جستجو می کند و نامزدهایی که دارای تجربه کاری در مشاغل خاص هستند را شناسایی می کند ، در حالی که اولویت های بازار کار برای پزشکان نیاز به پیشنهاد کار دارد (به طور مشخص ، به عنوان پزشک از یک سازمان بهداشت نوا اسکوشیا) ، اما در این برنامه متقاضیان نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند.

  1. تقاضای نوا اسکوشیا: اکسپرس اینتری
  2. تجربه نوا اسکوشیا: اکسپرس اینتری
  3. اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا: اکسپرس اینتری
  4. اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان: اکسپرس اینتری

در صورتی شما فرانسوی صحبت می کنید / دانش زبان فرانسه را دارید:

خارج از استان فرانسوی زبان کبک، استان های دیگری هم هستند که پذیرای افراد دو زبانه یا فرانکوفون هستند. شاخه ای از برنامه اکسپرس اینتری برای کارگران ماهر فرانسوی زبان این امکان را می دهد که استان ها بتوانند افراد فرانسه زبان که در انگلیسی هم مهارت دارند را انتخاب کنند. لازم به ذکر است این برنامه در شش ماه گذشته با صدور نزدیک به 700 دعوتنامه برنامه فعالی بوده است.

در صورتی که شما یک متخصص تکنولوژی باشید:

دو برنامه ی معروف برای افراد در حوزه ی تکنولوژی، برنامه هایی هستند که توسط استان انتاریو و بریتیش کلمبیا اجرا می شوند.

انتاریو:

استان انتاریو به صورت دوره ای در کنار برنامه human resource این برنامه را اجرا می کند و افراد را از میان شش حوزه ی تکنولوژی از جمله طراحی وب و مهندس کامپیوتر انتخاب می کند، لزومی به داشتن پیشنهاد کار در این برنامه نمی باشد.

بریتیش کلمبیا:

استان بریتیش کلمبیا نیز برگزار کننده برنامه پایلوت فناوری است که  این پایلوت در مسیر مهاجرت مهارت های BC فعالیت می کند ، که افراد را از 29 شغل تعیین شده انتخاب می کند، داشتن پیشنهاد کاری در این برنامه اجباری است.

در صورتی که شما در استان یا قلمرو تجربه کاری داشته باشید:

بسیاری از استان ها برای افرادی که در استان سابقه کار یا تحصیل دارند، امتیاز ویژه ای در نظر می گیرند، به طور مثال:

مانیتوبا:

در استان منیتوبا، افرادی که در این استان کار و تحصیل کرده اند، شانس بالاتری برای اخذ پذیرش از برنامه PNP دارند.

  • کارگران ماهر در مانیتوبا
  • جریان بین المللی آموزش
  • کارگران ماهر در خارج از کشور

افرادی که در مانیتوبا کار کرده اند دارای امتیاز هستند و هم افرادی تجربه آموزشی (تحصیلات در مانیتوبا) دارند ، در جریان تحصیلات بین المللی ، منیتوبا دارای سه زیرشاخه مجزا برای افرادی است که در موسسات تحصیلات تکمیلی مانیتوبا ، تحصیل کرده یا فارغ التحصیل شده اند.

برنامه های استانی PNP یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت دائم PR کانادا هستند

اکسپرس اینتری و برنامه کاندیداهای استانی کانادا قرار است از هم اکنون تا سال 2022 نقش پررنگ و برجسته ای را در برنامه های مهاجرت کانادا ایفا کنند . 

پیش بینی می شود پذیرش های ترکیبی برای برنامه های تحت مدیریت Express Entry و PNP کانادا تقریباً نیمی از مهاجرت تازه وارد کانادا را تشکیل دهند.

افرادی که به طور جدی قصد مهاجرت به کانادا را دارند از تمام برنامه های مهاجرتی کانادا بهرمند می شوند. گزینه های متناسب با شرایط متنوع و زمینه های منحصر به فرد هر فرد ، برای افراد مختلف وجود دارند . 


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی