تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مهاجرت به آلبرتا کانادا


مهاجرت به استان آلبرتا

آلبرتا از پویاترین استان های کانادا از نظر اقتصادی و اجتماعی است. این استان در غرب کانادا واقع است و اقتصاد سریع الرشدی دارد که تا حد زیادی به منابع طبیعی وسیع این استان مربوط می شود. دو مورد از بزرگترین شهرهای کانادا، کلگری و ادمونتون را در خود جای داده است. استان آلبرتا مشهورترین استان میان سه استان چمنزاری کانادا است. این استان همچنین به خاطر پارک های ملی همانند Bnaff و Jasper به عنوان یکی از زیباترین بخش های آمریکای شمالی شناخته می شود. یک دریاچه ی زیبا نیز در کوه های راکی نزدیک پارک bnaff آلبرتای کانادا وجود دارد.

مهاجرت به آلبرتا از پویاترین استان های کانادا از نظر اقتصادی و اجتماعی است. این استان در غرب کانادا واقع است و اقتصاد سریع الرشدی دارد که تا حد زیادی به منابع طبیعی وسیع این استان مربوط می شود. دو مورد از بزرگترین شهرهای کانادا، کلگری و ادمونتون را در خود جای داده است. استان آلبرتا مشهورترین استان میان سه استان چمنزاری کانادا است. این استان همچنین به خاطر پارک های ملی همانند Bnaff و Jasper به عنوان یکی از زیباترین بخش های آمریکای شمالی شناخته می شود. یک دریاچه ی زیبا نیز در کوه های راکی نزدیک پارک bnaff آلبرتای کانادا وجود دارد.


تحصیل در استان آلبرتا

راه اندازی برنامه ی مهاجرت به آلبرتا از طریق سیستم اکسپرس اینتری

AINP برنامه ی مهاجرت استانی آلبرتا است. مهاجران آینده ای که دارای مهارت و سابقه ی کار مدنظر استان هستند می توانند از طریق ای برنامه، گواهی انتخاب استانی آلبرتا را دریافت نمایند. این گواهی باعث تسریع روند کلی مهاجرت خواهد شد.

AINP از سه برنامه ی مهاجرتی اصلی تشکیل می شود:

  • برنامه ی استخدام استراتژیک (Strategic Recruitment Stream)
  • برنامه ی کارفرما محور (Employer-Driven Stream)
  • برنامه ی کشاورزان خود اشتغال (Self-Employed Farmer Stream)
  • برنامه ی فرصت آلبرتا (راه اندازی از ژانویه 2018) (Alberta Opportunity Stream)
  • برنامه ی اکسپرس اینتری آلبرتا (راه اندازی از ژانویه 2018) (Alberta Express Entry Stream)


برنامه ی استخدام استراتژیک

این برنامه به افراد این امکان را می دهد تا بدون حمایت کارفرما بتواند برای AINP اپلای نماید. این برنامه از سه گروه متفاوت تشکیل شده است:

  • گروه کسب و کارهای اجباری و اختیاری (Compulsory and Optional Trades Category): تاجرانی که دارای گواهی انتخاب استان آلبرتا یا یک گواهی معتبر برای تجارت هستند می توانند واجد شرایط این گروه باشند. فرد باید در زمان درخواست یک مجوز کار معتبر داشته باشد و در یکی از مشاغل اختیاری یا اجباری مشغول به کار باشد.
  • گروه مشاغل مهندسی (Engineering Occupations Category): این گروه برای مهنسان، طراحان و تهیه کنندگانی که دارای سابقه ی کار در آلبرتا هستند، طراحی شده است. متقاضیان باید در یکی از مشاغل تعیین شده کار کنند.
  • گروه نیروهای کار دارای تحصیلات عالی (Post Graduate Worker Category): افرادی که از یکی از موسسات آموزش های عالی در مقطع ارشد یا دکترا در آلبرتا فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضربا مجوز کار در آلبرتا مشغول به کار باشند.


برنامه ی کارفرما محور

این برنامه به کارفرمایان اجازه می دهد تا نیروهای AINP را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنند. به این طریق متقاضیان آگاه خواهند بود که آینده ی شغلیشان بعد از تبدیل شدن به ساکن دائم درخشان خواهد بود و کارفرمایان می توانند راحت تر کارکنان خورد نیاز خود را بدست آورند.

  • گروه نیروی متخصص (Skilled Worker Category): متخصص افرادی که دارای یک پیشنهاد کار دائمی و تمام وقت در یک شغل تخصصی واجد شرایط هستند. افراد نباید در زمان درخواست در حال کار در آلبرتا باشند.
  • گروه فارغ التحصیلان بین المللی (International Graduate Category): این گروه برای افرادی است که از یکی از دوره های آموزش عالی در کانادا فارغ التحصیل شده اند و دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی معتبری هستند و یک پیشنهاد کار تمام وقت و دائم از یکی از کارفرمایان آلبرتا دریافت کرده اند.
  • گروه نیروی نیمه متخصص (Semi-Skilled Worker Category): مختص نیروهای خارجی موقت که پیشنهاد کار دائم و تمام وقت را از یکی از کارفرمایان آلبرتا در یک شغل نیمه تخصصی دریافت کرده اند.


برنامه ی استخدام کشاورزان خوداشتغال

این برنامه به افرادی که دارای تجربه در حرفه ی کشاورزی هستند و سرمایه ی کافی برای خرید و پرورش مزرعه در آلبرتا را دارندُ این امکان را فراهم می کند که برای اخذ اقامت دائم کانادا اپلای نمایند. متقاضیان موفق مالکان و مدیران مزرعه ای خواهند بود که قصد زندگی در آلبرتا برای خرید و مدیریت کسب و کار مزرعه داری خود را دارند.


اعلان برنامه ی جدید مهاجرتی فرصت آلبرتا (Opportunity Stream)

اداره ی مهاجرت استان آلبرتا کانادا برنامه ی مهاجرتی جدیدی با عنوان برنامه ی فرصت آلبرتا را اعلان کرده است که از 2 ژانویه 2018 تحت برنامه ی استانی مهاجرت آلبرتا پذیرش درخواست ها را آغاز خواهد نمود.

برنامه ی فرصت آلبرتا، مسیری برای اخذ اقامت دائم کانادا برای نیروهای متخصص خارجی آلبرتا می باشد. همانند همه ی برنامه های دیگر AINP، این برنامه نیز یک برنامه ی انتخاب استانی پایه (PNP) است که درخواست ها را به طور کامل خارج از سیستم انتخاب اکسپرس اینتری فدرال مورد رسیدگی قرار می دهد. متقاضیان موفق در برنامه ی AINP یک نامه ی انتخاب استانی دریافت می کنند که می توانند از آن برای اخذ اقامت دائم استفاده نمایند. این برنامه جایگزین دو برنامه ی موجود AINP یعنی برنامه های کارفرما محور و برنامه ی استخدام استراتژیک خواهد شد.  تا زمانی که برنامه ی جدید فرصت آلبرتا (Opportunity Stream) آغاز به کار نماید، درخواست های تحت برنامه های فعلی همچنان به پذیرش خود ادامه خواهند داد و با اینکه ممکن است درخواست های جدیدی پذیرش نشوند اما رسیدگی به این درخواست ها ممکن است بعد از ژانویه ی 2018 نیز ادامه داشته باشد.

متقاضیان برنامه ی فرصت آلبرتا، باید پیشنهاد کاری (job offer) از یکی از کارفرمایان کانادا داشته باشند. این پیشنهاد شغل الزاما لازم نیست مربوط به یک شغل تخصصصی باشد و اکثر مشاغل در سطوح 0، A، B، C و D طبقه بندی ملی مشاغل کانادا، واجد شرایط هستند.

متقاضیان باید در زمان درخواست، وضعیت اقامت موقت معتبری داشته باشند و فقط در خود استان آلبرتا در حال کار یا تحصیل باشند. طبق موارد تعیین شده توسط سازمان IRCC، متقاضیانی که دارای شغلی با مجوز LIMA از وزات کار نیستند، باید مشمول معافیت یکی از گروه های: کارکنان تحت توافق نامه های تجارت بین المللی، انتقال بین شرکتی یا افرادی که در سازمان تجارب بین المللی کانادا فعالیت می کنند، شده باشند.

متقاضیان باید همچنین با استفاده از یکی از تست های به رسمیت شناخته شده ی دولت آلبرتا، مهارت خود در یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه را با حدنصاب سطح بالاتر از CLB 4 اثبات نمایند. حدنصاب نمره آزمون زبان در این برنامه، کمتر از حداقل شرایط مورد نیاز بسیاری از برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا از جمله برنامه ی مشهور نیروی متخصص فدرال (FSWC) می باشد. از 2 ژانویه 2019، حداقل نمره ی مورد نیاز در مهارت زبان انگلیسی و فرانسه در هر یک از مهارت ها به حداقل CLB 5 افزایش خواهد یافت.حدنصاب امتیاز زبان برای پرستاران، خدمه ی بیمارستان ها و همکاران مراقبت از بیماران، CLB7 یا بالاتر تعیین شده است.

همانند FWSC، متقاضیان باید مدرک دیپلم دبیرستان یا مدارک آموزش های عالی را داشته باشند. متقاضیانی که در کانادا تحصیل نکرده اند، باید فرم ارزیابی مدارک آموزشی خود (ECA) را از یکی از مقامات ذی صلاح داشته باشند. در موارد خاص، متقاضیانی که سابقه ی کاریشان، آنها را واجد شرایط داده و ستدهای اجباری یا اختیاری می کنند و همچنین متقاضیانی که دارای سرتیفیکیت معتبر مدرک آلبرتا یا یک سرتیفکیت داد و ستد هستند، حتی در صورت عدم تحصیل در کانادا، ممکن است الزامی به اخذ یک ECA نداشته باشند.

متقاضیان باید در کار فعلی خود در استان آلبرتا ظرف 18 ماه اخیر، حداقل 12 ماه سابقه ی کارتمام وقت یا ظرف 30 ماه اخیر در کار فعلی خود در کانادا یا خارج از آن، 24 ماه سابقه ی کار داشته باشند (این سابقه ی کار می تواند ترکیبی از سوابق کسب شده در آلبرتا، در استان دیگر کانادا یا در خارج از کشور باشد). در نهایت، متقاضیان باید با توجه به اندازه ی خانواده شان، شرایط حداقل سطح درآمد را برآورده نمایند.

تعداد اعضا در هر واحد خانواده (از جمله خود متقاضی)درآمد ناخالص سالیانه ی مورد نیاز (دلار کانادا)
124,952 دلار
235,287 دلار
343,218 دلار
449,904 دلار
555,794 دلار
661,120 دلار
766,017 دلار
870,575 دلار
974,856 دلار
1078,905 دلار


مشاغل غیرقابل قبول

افرادی که در هر یک از مشاغل زیر کار می کنند واجد شرایط اپلای به برنامه ی فرصت AINP نیستند.

مشاغلNOC
قانونگذاران0011
مدرسان مدرسه و مدیران آموزش ابتدایی و متوسطه0422
مدیران خدمات اجتماعی و اصلاحی0423
افسران آتش نشانی و مقامات ارشد آتش نشانی0432
مدیران آژانس اسکورت، مدیران باشگاه های ماساژ0651
معلمان متوسطه4031
معلمان ابتدایی و کودکستان4032
مشاغل مذهبی4154
نویسندگان5121
موزیسین ها و خوانندگان5133
بازیگران و کمدین ها5135
نقاشان، مجسمه سازان و هنرمندان دیگر5136
افسران دادگاه و قضات دادگستری ها1227
کارکنان آزمایشگاهی دهان و دندان3223
مربیان و دستیاران پیش دبستانی4214
سایر مربیان4216
سایر مشاغل مذهبی4217
سایر مجریان5232
صنعتگران و هنرپیشه گان5244
ورزشکاران5251
عاملان و فروشندگان املاک و مستغلات6232
پرستاران خانگی کودکان4411
ارائه دهندگان خدمات مراقبت از خانه، خدمتکاران و مشاغل مرتبط4412
دستیاران معلمان ابتدایی و متوسطه4413
مشاغل کازینو6533
سایر مشاغل خدمات شخصی6564
رانندگان و شوفرهای تاکسی و لیموزین7513
تفنگداران و شکارچیان8442
سایر مشاغل مربوط به فروش6623
اپراتورها و دست اندرکاران سرگرمی، تفریح و ورزش6722
دیگر مشاغل پشتیبانی6742
کارگران برداشت محصول8611
محوطه ساز ها و نگهدارندگان زمین8612
کارگران آبزی پروری و کارگاه های استخراج دریایی8613
کارگران معدن8614



مهاجرت به آلبرتا Alberta Immigration

برنامه مهاجرت به آلبرتا توسط دولت آلبرتا با همکاری اداره مهاجرتی وشهروندی دولت کانادا CIC اداره می شود. این برنامه با جذب نیروی کار به استان سبب رشد اقتصادی آلبرتا می شود. متقاضیان برگزیده ، همراه همسر و فرزندان، می توانند برای دریافت اقامت دائم از طریق CIC اقدام نمایند. تصمیم نهایی درباره تمامی درخواست های اقامت دائمی استانی توسط CIC گرفته می شود.


دو راه اصلی برای مهاجرت به آلبرتا و اخذ اقامت دائم در این استان وجود دارد:


1. اقدام مستقیم از طریق اداره مهاجرت و شهروندی کانادا

متقاضیان می توانند درخواست مهاجرت دائم خود را مستقیما از طریق برنامه ورود سریع (Express Entry) تحت عناوین زیر به CIC ارائه نمایند:

1-1 برنامه تجربه کانادایی

1-2 برنامه نیروی فنی و حرفه ای فدرال

1-3 برنامه نیروی متخصص فدرال

1-4 سرمایه گذاران، کارآفرینان و افراد خود اشتغال

1-5 برنامه اسپانسرشیپ خانواده

 

2. اقدام از طریق برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

اگر متقاضی مهارت لازم برای استان آلبرتا را داشته باشد ، چندین گزینه با معیارهای مختلف واجد شرایط بودن برای مهاجرت به آلبرتا وجود دارد:


2-1 پیشنهاد کاری کارفرما

این روش برای دو گروه زیر استفاده می شود:

–  کارفرمایان آلبرتایی که قصد استخدام نیروی کار خارجی در مشاغل تمام وقت و دائم را دارند، در صورتی که در پیدا کردن نیروی کار مناسب آلبرتایی و یا کانادایی در این شغل دچار مشکل شده اند.

–  نیروهای کاری که دارای پیشنهاد کاری تمام وقت و دائم از یک کارفرمای آلبرتایی هستند و می خواهند در این استان زندگی و کار کنند.

 در این روش پیشنهاد کاری دائم و تمام وقت  می بایست تحت عنوان یکی از سه گروه زیر باشد.


گروه نیروی متخصص


معیارهای واجد شرایط بودن کارفرما :

  • تحت قوانین مجلس قانون گذاری یک استان و یا پارلمان کانادا ثبت شده باشد و ظرفیت تولید و یا کسب و کار در آلبرتا را داشته باشد.
  • ارائه پیشنهاد کاری تمام وقت ودائم برای متقاضی در شغل مورد نظر. این شغل می بایست تحت یکی از گروه های طبقه بندی ملی شغلی NOC 0، A و یا B باشد.
  • ارائه پیشنهاد کاری به متقاضیانی که استانداردهای استخدام و دستمزد در آلبرتا را داشته باشند.
  • ارائه پیشنهاد کاری به متقاضیان که با قرارداد های کاری کارفرما و کارمندانش در تضاد نباشند.
  • ارائه مجوز استخدام نیروی کار خارجی
  • نیاز مبرم برای استفاده از نیروی کار خارجی در این جایگاه (در صورتی که کارفما تمام تلاش خود برای استخدام نیروی کار آلبرتایی و کانادایی را انجام داده باشد.)
  • اگر شغل متقاضی در زمینه معلم کودکان و یا کارکنان مهد کودک ها باشد، می بایست مطابق معیارهای اضافی باشد.

معیارهای واجد شرایط بودن متقاضی:

  • به وضوح در درخواست خود نشان دهد که توانایی و تمایل به زندگی دائم در آلبرتا را دارد.
  • سوابق کاری، تحصیلات، آموزش و پروانه های لازم برای کسب این شغل در آلبرتا و واجد شرایط بودن را داشته باشد.
  • اگر متقاضی در حال حاضر در آلبرتا مشغول به کار می باشد، می بایست کپی مجوز کار معتبر خود را ارائه کند.
  •  اگر شغل متقاضی در زمینه معلم کودکان و یا کارکنان مهد کودک ها باشد، می بایست مطابق معیارهای اضافی باشد.

گروه فارغ التحصیلان بین المللی

این گروه برای آن دسته از متقاضیان می باشد که به تازگی از موسسات آموزش عالی کانادا فارغ التحصیل شده اند و از یک کار فرمای آلبرتایی پیشنهاد کاری تمام وقت و دائم در یکی از مشاغل ( با NOC  0، A ، B و یا C) دارند.

معیارهای واجد شرایط بودن کارفرما :

  • تحت قوانین مجلس قانون گذاری یک استان و یا پارلمان کانادا ثبت شده باشد و ظرفیت تولید و یا کسب و کار در آلبرتا را داشته باشد.
  • ارائه پیشنهاد کاری تمام وقت ودائم برای متقاضی در شغل مورد نظر. این شغل می بایست تحت یکی از گروه های طبقه بندی ملی شغلی NOC گروه 0، A  وB و یا C باشد.
  • ارائه پیشنهاد کاری به متقاضیانی که استانداردهای استخدام و دستمزد در آلبرتا را داشته باشند.
  • ارائه پیشنهاد کاری به متقاضیان که با قرارداد های کاری کارفرما و کارمندانش در تضاد نباشند.
  • کارفرما می بایست نشان دهد که به متقاضیان واجد شرایط صنعتی حقوق و مزایا ارائه می کند .

معیارهای واجد شرایط بودن متقاضی:

  • به وضوح در درخواست خود نشان دهد که توانایی و تمایل به زندگی دائم در آلبرتا را دارد.
  • در هنگام ارائه درخواست، در آلبرتا و برای کارفرمای مربوطه مشغول به کار باشد.
  • شغل اشاره شده در پیشنهاد کاری متقاضی و شغلی که برای کارفرمای ربوطه انجام می دهد می بایست یکی باشد و تحت یکی از گروه های طبقه بندی ملی شغلی NOC گروه 0، A ، B و یا C باشد.
  • گواهی نامه ، مدرک و یا دیپلمی از یکی از موارد زیر گرفته باشد:

–         یکی از موسسات آموزش عالی دولتی و یا خصوصی آلبرتا
–         کالج دولتی، مدرسه فنی و حرفه ای و یا دانشگاهی در جای دیگری از کانادا

  • مجوز کار معتبر از اداره مهاجرت و شهروندی کانادا داشته باشد.
  • اگر شغل متقاضی در گروه طبقه بندی ملی شغلی C (NOC C) قرار داشته باشد، باید مدرک زبان معتبر ارائه کند و نشان دهد که حداقل شرایط استاندارد زبان را دارا می باشد.

گروه نیروی کار نیمه ماهر

این گروه برای کانادایی هایی می باشد که پیشنهاد کاری دائم و تمام وقت از یک کارفرمای آلبرتایی باNOCگروه  C و یا D دارد.
معیارهای واجد شرایط بودن کارفرما :

  • تحت قوانین مجلس قانون گذاری یک استان و یا پارلمان کانادا ثبت شده باشد و ظرفیت تولید و یا کسب و کار در آلبرتا را داشته باشد.
  • در یکی از 5 صنعتی که در حال حاضر تحت گروه نیروی کار نیمه ماهر واجد شرایط می باشد مشغول به کار باشد و پیشنهاد کار دائم و تمام وقتی در این زمینه های کاری به متقاضی ارائه کند.
  • ارائه پیشنهاد کاری به متقاضیانی که استانداردهای استخدام و دستمزد در آلبرتا را داشته باشند.
  • ارائه پیشنهاد کاری به متقاضیان که با قرارداد های کاری کارفرما و کارمندانش در تضاد نباشند.
  • داشتن مجوز استخدام نیروی کار خارجی
  • متقاضی ای به AINP معرفی کند که تمامی شرایط AINP و الزامات شغلی را داشته باشد.
  • برنامه ای برای اسکان و محل اقامت متقاضی ارائه کند.

شغل ها و صنایع واجد شرایط گروه نیروی کار نیمه ماهر

  • فراورش مواد غذایی و آشامیدنی
  • هتل داری
  • تولید
  • صنعت حمل و نقل در مسافت های طولانی
  • خدمات مواد غذایی

معیارهای واجد شرایط بودن متقاضی

  • در حال حاضر در آلبرتا مشغول به کار باشد و مجوز کار در یکی از مشاغل مورد نظر گروه نیروی کار نیمه ماهر AINP داشته باشد.
  • حداقل دیپلم داشته باشد و دبیرستان را به پایان رسانده باشد.
  • در صنعت خدمات مواد غذایی، دیپلم متقاضی می بایست معادل استاندارد های آلبرتا باشد.
  • متقاضی می بایست با ارائه نتایج آزمون زبان نشان دهد که دارای حداقل صلاحیت دانش زبان می باشد، در زمان ارائه درخواست نباید بیش از دو سال از تاریخ نتایج آزمون گذشته باشد.  


2-2  برنامه مهاجرتی نیروی کار مورد نیاز بازار کار آلبرتا

این روش مختص افرادی است که مهارت های مورد نیاز استان آلبرتا را دارند. متقاضیان این روش می توانند درخواست خود را مستقیما و بدون نیاز به کارفرما به سازمان AINP ارائه کنند. این روش با توجه به تغییرات بازار کار آلبرتا تنظیم می شود زیرا بر طبق مهارت های مورد نیاز این استان می باشد.
این روش به سه دسته تقسیم می شود که هر دسته معیار های خاص خود را دارد و متقاضیان می بایست پیش از ارائه درخواست خود به AINP واجد شرایط این معیارها باشند. اگر درخواست متقاضی مغایر معیارهای سازمان AINP باشد، درخواست ایشان رد خواهد شد. اگر درخواست متقاضی کامل نباشد، بررسی نشده به ایشان برگردانده می شود.

گروه دارندگان مدرک فنی اختیاری و اجباری

این دسته برای متقاضیانی است که مجوز معتبر فنی اختیاری یا اجباری در آلبرتا دارند که توسط AIT صادر و تایید شده باشد.
معیارهای گروه دارندگان مدرک فنی اختیاری و اجباری

  • متقاضیان می بایست قادر به زندگی دائم و کار در آلبرتا باشند.
  • متقاضیان می بایست مجوز معتبر فنی اختیاری یا اجباری یا مجوز تایید و صادر شده از AIT در این زمینه در آلبرتا داشته باشد.

اگر متقاضی مجوز معتبر فنی اختیاری یا اجباری یا مجوز تایید و صادر شده از AIT در این زمینه در آلبرتا نداشته باشد درخواست ایشان رد می شود.

  • متقاضی می بایست در زمان ارائه درخواست خود در آلبرتا ساکن باشد و مجوز کار رسمی از سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا در این زمینه فنی در آلبرتا داشته باشد.
  • متقاضی می بایست نشان دهد در زمان ارائه درخواست خود، برای یک کارفرمای آلبرتایی و در زمینه شغلی مربوطه کار می کند و یا حداقل در دو سال گذشته 6 ماه در این زمینه شغلی کار کرده است.

اگر طبقه بندی ملی شغلی (NOC) متقاضی C باشد، می بایست دارای حداقل صلاحیت دانش زبان برای مشاغل نیمه ماهر باشد.

گروه مشاغل مهندسی

متقاضیان این دسته مهندسان، طراحان و نقشه کشان هستند که در آلبرتا سابقه کار کردن داشته باشند و سابقه کاری آن ها در یکی از مشاغل لیست زیر باشد.

مشاغل واجد شرایطNOC
مدیریت های مهندسی0211
مهندسین عمران2131
مهندسین مکانیک2132
مهندسین برق الکترونیک2133
مهندسین شیمی2134
مهندسین تولید صنعتی2141
مهندسین معدن2143
مهندسین زمین شناسی2144
مندسین نفت2145
کارشناسان و کاردانان مهندسی عمران2231
کارشناسان و کاردانان مهندسی مکانیک2232
کارشناسان و کاردانان مهندسی برق الکترونیک2241
کارشناسان و کاردانان نقشه کشی2253


معیارهای واجد شرایط بودن دسته مشاغل مهندسی به شرح زیر است:

–   متقاضی می بایست در حال حاضر در آلبرتا سکونت داشته باشد.
–  متقاضی می بایست تمایل و توانایی به زندگی دائم در آلبرتا داشته باشد.
– متقاضی می بایست مدارک تحصیلی مربوطه خود را به عنوان یک مهندس، طراح و یا نقشه کش ارائه کند.
– متقاضی می بایست در حال حاضر در آلبرتا مشغول به کار باشد و یا در طی دو سال گذشته برای یک کارفرما در آلبرتا کار کرده باشد.
– شغل متقاضی در آلبرتا می بایست مطابق لیست مشاغل جریان استخدامی استراتژیک باشد که توسط AINP مشخص شده است.
– مهندسینی که در یکی از مشاغل با NOC 0211، 2131، 2132، 2133، 2134، 2141، 2143، 2144، یا 2145 مشغول به کار هستند می بایست نامه عدم اعتراض از انجمن مهندسین و زمین شناسان حرفه ای آلبرتا (APEGA) تهیه کنند.
– متقاضیانی که در یکی از مشاغل با NOC 2231، 2232، 2241 یا 2253 مشغول به کار هستند نیازی به ارائه نامه عدم اعتراض از APEGA ندارند.

گروه نیروی کار دارای تحصیلات تکمیلی

متقاضیان این دسته افرادی هستند که از یکی از موسسات آموزش عالی معتبر در آلبرتا فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر در آلبرتا در یکی از مشاغل واجد شرایط مشغول به کار هستند و مجوز کار معتبر از سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا CIC دارند.
معیارهای واجد شرایط بودن دسته نیروی کار دارای تحصیلات تکمیلی:
1. به وضوح در خواست خود نشان دهد که تمایل و توانایی زندگی در آلبرتا را دارد.
2. در هنگام ارائه درخواست خود به صورت تمام وقت در آلبرتا مشغول به کار بوده باشد.
3. مدرک، دیپلم و یا گواهینامه ای از یکی از موسسات آموزش عالی خصوصی یا دولتی مورد تایید در آلبرتا گرفته باشد.
4. تحصیلات متقاضی در آلبرتا می بایست حداقل یکسال به طول انجامیده باشد.
5.  مجوز کار معتبر از سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا CIC داشته باشد.
6. در یکی از گروه های طبقه بندی ملی شغلی NOC 0، A ، B و یا C مشغول به کار باشد.
اگر گروه طبقه بندی ملی شغلی متقاضی C باشد، می بایست برای نشان دادن صلاحیت زبانی خود نتایج آزمون رسمی ارائه کند.

گروه کشاورزان خویش فرما

برنامه گزینشی مهاجرت به آلبرتا AINP می تواند مالکان و اپراتورهای مزارع که می خواهند به آلبرتا مهاجرت کنند و مزرعه ای در آنجا خریداری کرده و به اداره آن مشغول شوند را انتخاب کند. AINP برای گزینش متقاضیان این دسته با سازمان کشاورزی و توسعه روستایی آلبرتا همکاری می کند.
معیارهای واجد شرایط بودن دسته کشاورزان خویش فرما به شرح زیر است:
1.متقاضی می بایست مهارت های خود را در اداره و مدیریت مزرعه را با ارائه مدارک زیر نشان دهد.
-اسناد و مدارک مالی کسب و کار مزرعه خود
-اسناد و مدارک تحصیلات، آموزش و سابقه کار خود
-طرح و برنامه پیشنهادی برای سرمایه گذاری در زمینه مزرعه داری در آلبرتا
-ارائه مدارک لازم برای اثبات درخواست یک موسسه مالی کانادایی برای سرمایه گذاری در زمینه برنامه پیشنهادی متقاضی
2.متقاضی می بایست توانایی مالی کافی برای توسعه یک برنامه کشاورزی پایدار داشته باشد.
-متقاضی می بایست حداقل قادر به سرمایه گذاری 500،000 دلار کانادا در زمینه کشاورزی در آلبرتا داشته باشد.
-متقاضی می بایست با ارائه اسناد و مدارک نشان دهد که حداقل 500،000 دلار کانادا دارایی خالص داشته باشد.
-حداقل میزان سرمایه گذاری 500،000 دلار کانادا می باشد. ممکن است لازم باشد که متقاضی نشان دهد توانایی سرمایه گذاری بیشتر از این مقدار را دارد. 
3.متقاضی می بایست در زمینه محصولات اولیه کشاورزی در آلبرتا سرمایه گذاری کند.
-متقاضی می بایست با ارائه سند و مدرک نیت خود از سرمایه گذاری در برنامه کسب و کار پیشنهادی را نشان دهد.
-درخواست هایی که به رشد اقتصادی آلبرتا در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی بیشتر کمک می کنند بر دیگر درخواست ها ارجهیت دارند.
 
NOC 0  مشاغلی که نیاز به مدارک دانشگاهی از قبیل لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری دارند.
NOC A  مشاغلی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارند.
NOC B  مشاغلی که نیاز به تحصیل در کالج دارند.
NOC C  مشاغلی که معمولا نیاز به آموزش های خاص و یا تحصیلات متوسطه دارند.
 
متقاضیانی که برای برنامه گزینشی مهاجرت به آلبرتا واجد شرایط نیستند به شرح زیر می باشند:

–         روحانیون، معلمان دبیرستان ها و مدارس ابتدایی، ورزش کاران حرفه ای و دندان پزشکان آزمایشگاهی
–         متقاضیان حفاظت بشردوستانه یا افرادی که درگیر درخواست تجدید نظر فدرال و یا فرآیند حذف هستند.
–         کارگران موقت خارجی که در حال حاضر در استانی به غیر از آلبرتا در حال زندگی و کار هستند. 
–         پرستاران خانگی که در حال حاضر در کانادا زندگی می کنند. 



تحصیل در استان آلبرتا

  • پایتخت استان آلبرتا: ادمونتون
  • جمعیت استان آلبرتا: ۴.۱ میلیون نفر
  • مالیات در استان آلبرتا: 5% GST
  • بیشترین درصد اشغال فارغ التحصیلان

خلاصه

آلبرتا یکی از اقتصادی ترین استان های کانادا می‌باشد و با طبیعیت زیبا و محیط امن و تمیز از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی است. این استان از موفقترین استان های کانادا بوده و سطح کیفی بالایی برای زندگی ارایه میکند. وجود شرکت های بزرگ نفتی و گازی در استان آلبرتا صنایع و سرمایه زیادی را جذب این استان کرده است و این شرایط به دانشجویان امکان خوبی برای یافتن شغل در این استان میدهد. دانشگاه آلبرتا یکی از بهترین دانشگاه های کانادا و دنیا در این استان قراردارد.


مزایای تحصیل در آلبرتا


سیستم ترانسفر واحدهای درسی

این سیستم به دانشجویان این امکان را میدهد که در هر دانشگاهی که درس میخوانید درخواست ترانسفر به دانشگاه دیگری را بدهید. بسیاری از این سیستم برای ورود به دانشگاه های با کیفیت بسیار بالا در آلبرتا استفاده میکنند.

مدرسه دولتی برای فرزندان شما

اگر شما در دوره های بلند مدت این استان تحصیل میکنید فرزندان شما میتوانند از سیستم دولتی مدرسه استفاده کنند. این موضوع میتواند به ازای هر فرزند ۱۰ هزار دلاربه سود شما باشد.


دانشگاه‌‌ها و کالج‌های استان آلبرتا

  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه آگوستان
  • دانشگاه لتبریج
  • ترینیتی کالج کینگز
  • کالج‌های استان آلبرتا


فرصت‌های مهاجرت پس از تحصیل


روش های اختصاصی استان آلبرتا:

اخذ اقامت دائم از روش AINP Alberta Immigrant Nominee Program

در این روش متقاضی باید پس از دریافت تاییدیه از استان از طریق اداره مهاجرت کانادا برای اخذ اقامت دائم اقدام کند. این روش از طریق برنامه اکسپرس اینتری متقاضی می‌پذیرد. درحال حاضر امکان اقدام از این روش وجود ندارد.

اقامت پس ازتحصیل International Graduate Category

در این روش متقاضی باید:

  • قصد زندگی در آلبرتا را داشته باشد
  • از یکی از موسسات دولتی یا خصوصی مورد تایید در آلبرتا یا در یکی ازموسسات معتبرو دولتی سایر استان های کانادا در دوره های سرتیفیکیت یا دیپلما یا دانشگاهی فارغ التحصیل شده باشد. دوره باید بیشتر از یکسال باشد.
    – در هنگام تشکیل پرونده دارای پیشنهاد شغلی معتبر بوده و به صورت تمام وقت در حال کار کردن باشد (هم شغل و هم کارفرما باید مورد تایید اداره مهاجرت باشد) و شغل متقاضی باید دریکی از زیر گروه های 0 A B C در گروه رده بندی مشاغل کانادا NOC باشد. تنها متقاضیانی که در گروه مشاغل C کار کرده باشند باید در هنگام اقدام مدرک معتبر زبان معادل ایلتس ۴ یا فرانسه با نمره آ۲ ارایه دهند.
  • لیست مشاغل نامعتبر برای این روش مهاجرتی


روش‌های عمومی مربوط به کل کانادا

  • ویزای کار پس از تحصیل
    • Post graduate work permit
  • تجربه کانادایی​
    • Canadian Experience Class
  • مهاجرت نیروهای متخصص
    • Federal skilled workers


آب و هوای استان آلبرتا

آلبرتا بیشترین روزهای آفتابی را در کانادا دارد. البته این استان جز استان های سردسیر کانادا می‌باشد. استان آلبرتا ۴ فصل مجزا دارد. در تابستان از ماه ژوین تا آگوست میانگین دما ۱۵ تا ۲۳ و در پاییز از سپتامبر تا نوامبر ۳ تا ۱۵ و در زمستان از دسامبر تا فوریه ۸- تا ۲۵- و در بهار از مارچ تا می ۳ تا ۱۷ درجه می‌باشد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی