تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

توافق مشارکت بین اقیانوس آرام – مجوزهای کار CPTPP


اجازه کار کار CPTPP

توافق جامع و مترقی برای مشارکت بین اقیانوس آرام – مجوزهای کار CPTPP

توافق جامع و مترقی برای مشارکت اقیانوس آرام (CPTPP) یک توافقنامه تجارت آزاد بین کانادا و 10 کشور دیگر در منطقه آسیا و اقیانوسیه است: استرالیا ، برونئی ، شیلی ، ژاپن ، مالزی ، مکزیک ، نیوزیلند ، پرو ، سنگاپور و ویتنام

CPTPP در حال حاضر در بین شش کشور اول تصویب این توافقنامه – کانادا ، استرالیا ، ژاپن ، مکزیک ، نیوزیلند و سنگاپور – و در صورت تصویب این پنج کشور ، شامل پنج کشور باقی مانده نیز خواهد بود.

این توافق نامه ورود موقت به كانادا را برای افراد مشاغل واجد شرایط و كارگران از امضاهای مشخص CPTPP با حذف مجوز كار یا  الزام ارزیابی تأثیر بازار كار برای كسانی كه واجد شرایط بودن تحت یكی از مقولات زیر هستند ، تسهیل می كند :

متخصصان و تکنسین ها

افراد حرفه ای و تکنسین های واجد شرایط در مشاغل تخصصی که در رده های مهارتهای طبقه بندی ملی حرفه ای (NOC) قرار می گیرند ، در سطوح TEER 0 ، TEER 1 و TEER 2-3 مجاز به ورود موقت حداکثر تا یک سال (با امکان تمدید) در این دسته هستند که نیازی به کار ندارد. ارزیابی اثرات بازار.

متخصصان و تکنسین

مجوز کار کانادا برای متخصصان و تکنسین های CPTPP

مانند توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی و توافقنامه جامع اقتصادی و تجاری کانادا با اتحادیه اروپا ، توافق جامع و پیشرو برای مشارکت ماوراء اقیانوس آرام (CPTPP) به حرفه ای ها و تکنسین های ماهر و مشخص با پیشنهاد کار یا قرارداد در کانادا اجازه می دهد تا برای یک دوره تا یک سال بدون ارزیابی اثر بازار کار.

هر دو حرفه ای و تکنسین باید در حرفه های تخصصی باشند که در رده بندی مهارت TEER 0 ، سطح مهارت TEER 1 یا مهارت سطح TEER 2-3 تحت طبقه بندی ملی حرفه ای کانادا (NOC) قرار داشته باشند .

حرفه ای ها به عنوان اشخاص تجاری در حرفه تخصصی تعریف می شوند که نیاز به:

  • کاربرد نظری و عملی از بدنی از دانش تخصصی؛ و
  • یک مدرک تحصیلی بعد از متوسطه چهار (4) سال یا بیشتر از تحصیل ، مگر اینکه تصریح شده در این صورت باشد و هرگونه نیاز اضافی که در NOC تعریف شده باشد. و
  • دو (2) سال سابقه کار با حقوق در بخشی که در کانادا مشغول به کار هستند. و
  • پاداش در سطح متناسب با سایر متخصصان دارای مهارت مشابه در منطقه ای که قرار است کار انجام شود. این پاداش در نظر گرفته می شود که شامل عناصر غیر پولی مانند هزینه های مسکن و هزینه سفر نمی شود.
  • امکان برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح رضایت بخش توسط مسئول پردازش.

تکنسین ها به عنوان افراد شغلی مشغول به کار در حرفه ای تعریف شده اند که نیاز به:

  • یک مدرک تحصیلی بعد از متوسطه یا فنی که به دو (2) سال یا بیشتر تحصیل نیاز دارد به عنوان حداقل برای ورود به شغل ، مگر اینکه در غیر این صورت تصریح شده باشد ، و همچنین حداقل سایر شرایط لازم برای ورود تعریف شده در NOC. و
  • چهار (4) سال سابقه کار با حقوق در بخش فعالیت قرارداد. و
  • پاداش در سطحی متناسب با سایر تکنسین های با تجربه مشابه در صنعت در منطقه ای که کار انجام می شود. این پاداش در نظر گرفته می شود که شامل عناصر غیر پولی مانند هزینه های مسکن و هزینه سفر نمی شود.
  • امکان برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطحی که توسط افسر پردازش رضایت بخش تلقی می شود.

هر دو حرفه ای و تکنسین نیز باید هم از موارد زیر:

  • در صورت تنظیم شغل توسط استان یا قلمرو مقصد ، مدارکی درمورد صدور جواز یا صدور گواهینامه در شغل آنها از طرف نهاد نظارتی کانادایی یا خارجی قابل اجرا الزامی است.
  • در مواردی که شغل توسط استان یا قلمرو مقصد تنظیم نشده باشد ، یا جایی که مجوز یا صدور گواهینامه برای تحقق پیشنهاد اشتغال لازم نیست ، مدارک تحصیلی در یک رشته تحصیلی مربوط به شغل تخصصی (نظری) و شواهدی از تجربه کاری با حقوق در حرفه تخصصی (عملی) مورد نیاز است.
  • امکان برقراری ارتباط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطحی که توسط افسر مهاجرت رضایت بخش تلقی می شود.

کانادا اجازه ورود موقت به مشاغل خاص از امضا کنندگان خاص CPTPP را به شرح زیر می دهد:

  • استرالیا
  • ژاپن
  • مکزیک

بازدید بیزینسی

بازدید کنندگان تجاری CPTPP به کانادا

این دسته اجازه ورود موقت و بدون اجازه کار برای اتباع خارجی که مطابق با تعریف ویزیتور تجاری ، بازدید کننده از تجارت کوتاه مدت یا شخص فروش خدمات را دارند ، امکان پذیر است.

توافق نامه جامع و مترقی برای مشارکت بین اقیانوس آرام (CPTPP) اعطای بازدیدکنندگان مشاغل مشخص شده به کانادا را تا مدت شش ماه بدون مجوز کار اعطا می کند.

  • منبع اصلی درآمد برای کارهایی که در کانادا انجام می شود از خارج از کانادا است. و
  • تجارت آنها نمایانگر خارج از کانادا است و سود آن عمدتا در خارج از کانادا جمع می شود.

بازدید کنندگان کسب و کار اشخاص تجاری هستند که برای آنها:

جلسات و مشاوره

بازدید کنندگان مشاغل تحت پوشش CPTPP مجاز به انجام فعالیتهای تجاری زیر در کانادا هستند:

اشخاص تجاری که در جلسات ، سمینارها یا کنفرانس ها شرکت می کنند یا با همکاران تجاری مشورت می کنند.

تحقیق و طراحی

محققان فنی ، علمی و آماری که تحقیق یا تحقیق مستقلی را برای یک شرکت مستقر در امضا کننده CPTPP غیر از کانادا انجام می دهند.

تولید و ساخت

خرید و مدیریت پرسنل مدیریتی که معاملات تجاری را برای یک شرکت مستقر در امضا کننده CPTPP غیر از کانادا انجام می دهند.

بازاریابی

محققان و تحلیلگران بازار که تحقیق یا تجزیه و تحلیل مستقلی انجام می دهند یا تحقیق یا تجزیه و تحلیل برای یک شرکت مستقر در امضا کننده CPTPP غیر از کانادا انجام می دهند.

پرسنل تجاری و منصفانه و تبلیغاتی که در یک کنوانسیون تجاری شرکت می کنند.

حراجی

نمایندگان فروش و نمایندگان فروش در حال سفارش و یا مذاکره در مورد کالاها یا خدمات برای یک شرکت اما تحویل کالا یا ارائه خدمات نیستند.

خریدارانی که برای یک شرکت مستقر در یک امضا کننده CPTPP غیر از کانادا خریداری می کنند.

توزیع

اپراتورهای حمل و نقل با حمل کالا یا مسافر به کانادا یا بارگیری و حمل کالا یا مسافر از کانادا ، بدون بارگیری در کانادا ، به قلمرو امضاکننده CPTPP.

خدمات پس از فروش یا خدمات اجاره نامه اجاره ای

* فقط در دسترس شهروندان استرالیا ، مکزیک و نیوزلند است

نصب کنندگان ، پرسنل تعمیر و نگهداری و سرپرستان ، داشتن دانش تخصصی و ضروری برای تعهدات قراردادی فروشنده یا اجاره نامه ، انجام خدمات یا آموزش کارگران برای انجام خدمات ، به موجب ضمانت نامه یا سایر قراردادهای خدماتی که حین فروش یا اجاره تجهیزات تجاری یا صنعتی است. یا ماشین آلات ، از جمله نرم افزار رایانه ، خریداری شده یا اجاره شده از شرکت مستقر در امضا کننده CPTPP به غیر از کانادا ، در طول عمر ضمانت نامه یا توافق نامه خدمات.

خدمات همگانی

افراد حرفه ای که در یک فعالیت تجاری در سطح حرفه ای یا فنی مشغول فعالیت هستند ، طبق مقررات CPTPP برای حرفه ای ها و تکنسین ها تعیین شده است.

پرسنل مدیریتی و نظارتی که در یک معامله تجاری برای یک شرکت مستقر در امضا کننده CPTPP غیر از کانادا شرکت می کنند.

پرسنل خدمات مالی (بیمه گذار ، بانکداران یا کارگزاران سرمایه گذاری) برای انجام یک شرکت تجاری مستقر در امضا کننده CPTPP غیر از کانادا در معاملات تجاری مشغول هستند.

پرسنل جهانگردی (نمایندگان تور و مسافرتی ، راهنمای تور یا اپراتورهای تور) که در کنوانسیون ها شرکت می کنند یا در تورهایی شرکت می کنند که از امضا کنندگان CPTPP شروع شده است.

مترجمان یا مترجمانی که به عنوان کارمندان یک شرکت مستقر در امضا کنندگان CPTPP غیر از کانادا ، خدمات را انجام می دهند.

نقل و انتقالات

مجوزهای موقت کار برای نقل و انتقالات درون سازمانی CPTPP

این دسته به کارمندان واجد شرایط و کارآموزان مدیریتی مشاغل خارجی با یک شرکت مادر ، شعبه ، شرکت تابعه یا وابسته کانادایی اجازه ورود به کانادا با اجازه کار موقت را می دهد و از شرط ارزیابی اثرات بازار کار چشم پوشی می کند.

توافق نامه جامع و مترقی برای مشارکت اقیانوس آرام (CPTPP) به کارمندان واجد شرایط مشاغل خارجی با یک شرکت مادر ، شعبه ، شرکت تابعه یا وابسته به کانادا اجازه می دهد تا برای مدت سه سال (با پسوندهای احتمالی) بدون ارزیابی بازار کار وارد کانادا شوند. (LMIA)

معیارهای واجد شرایط بودن برای انتقال درون سازمانی CPTPP

کلیه انتقال دهندگان درون شرکتی باید این شرایط را داشته باشند:

  • شهروند امضا كننده CPTPP باشيد
  • حداقل در طول سه (3) سال گذشته در زمان درخواست ، در یک شرکت از امضا کنندگان CPTPP بطور مداوم برای حداقل یک (1) سال بطور مداوم در شرکتی مشغول به کار بوده یا شریک بوده اید.
    • شهروندان کشورهای CPTPP را که توسط یک شرکت در امضاء کننده CPTPP دیگری استخدام شده اند ، شامل می کند.
  • به یک شرکت که باید یک شرکت مادر ، شعبه ، شرکت تابعه یا وابسته یک شرکت در کانادا باشد ، منتقل شوید.

دولت کانادا ممکن است نیاز به اثبات اثبات کارمند در مدت سه سال بطور مداوم در بنگاه اقتصادی در طی سه سال بلافاصله قبل از تاریخ درخواست پذیرش داشته باشد.

کارمندان پذیرفته شده در کانادا تحت دسته نقل و انتقالات درون سازمانی مجوز کار دریافت می کنند که تا سه سال اعتبار داشته باشد و تمدید آن امکان پذیر است.

فرد تجاری باید یکی از موارد زیر را انجام دهد:

  • اجرایی؛
  • مدیر؛
  • متخصص؛ یا
  • کارآموز مدیریت در توسعه حرفه ای.

اجرایی  به عنوان یک شخص تجاری در سازمان شناخته می شود که سازمان را هدایت می کند یا یک مؤلفه یا عملکرد اصلی سازمان ، اهداف و سیاست های سازمان را تعیین می کند و فقط از مدیران سطح بالاتر ، هیئت مدیره یا سهامداران فقط جهت کلی دریافت می کند.

مدیر  یک شخص شغلی به حساب می آید که در درجه اول سازمان یا دپارتمانی درون سازمان را هدایت می کند ، نظارت بر کار و نظارت بر سایر کارمندان نظارتی ، حرفه ای یا مدیریتی را انجام می دهد ، صلاحیت استخدام و آتش سوزی را دارد و از اختیارات اختیاری در انجام کارهای روزانه استفاده می کند.

متخصص به عنوان کارمندانی که دارای دانش تخصصی در مورد محصولات ، خدمات ، فرآیندها یا رویه های یک شرکت و کاربرد آنها در بازارهای بین المللی هستند تعریف می شود.

کارآموز مدیریت توسعه حرفه ای  کارمندی است که دارای مدرک تحصیلی پس از دوره متوسطه است که برای گسترش دانش و تجربه خود در زمینه آماده سازی برای یک مقام ارشد رهبری در شرکت به والدین ، ​​شرکت های تابعه یا شعبه وابسته اعزام شده است.

متقاضی باید متعلق به یکی از دسته های زیر باشد (همانطور که در بالا تعریف شده است) ، که فقط در دسترس شهروندان استرالیا ، ژاپن ، مکزیک و نیوزلند قرار دارد:

  • مدیران
  • متخصصان
  • مدیران

سرمایه گذاری

جواز کار سرمایه گذاران CPTPP

این دسته در مورد اشخاص مشمول واجد شرایط از كشورهای مشخص CPTPP كه به دنبال ایجاد ، توسعه یا اداره سرمایه گذاری در كانادا هستند یا در حال انجام میزان قابل توجهی سرمایه در كانادا هستند ، صدق می كند.

توافق نامه جامع و مترقی برای مشارکت بین اقیانوس آرام (CPTPP) اجازه می دهد تا ورود موقت به کانادا برای مدت زمان حداکثر یک سال برای سرمایه گذاران واجد شرایط ، مدیران مستقل و اشخاصی که مسئول ایجاد یک حضور تجاری هستند.

هر کسی که تحت رده سرمایه گذاران CPTPP واجد شرایط شناخته شود ، اجازه کار دریافت می کند که برای یک سال مناسب است و در صورت لزوم تمدید می شود.

سرمایه گذاران به عنوان اشخاص تجاری تعریف می شوند که به دنبال ورود به کانادا هستند:

  • سرمایه گذاری را که خود یا شرکتشان متعهد شده است ، یا در حال انجام است ، مقادیر قابل توجهی از سرمایه را ایجاد ، توسعه یا اداره کند. و
  • در یک ظرفیت نظارت ، اجرایی یا مهارتهای اساسی خدمت کنید.

الزامات برنامه از لحاظ ارزیابی اینکه آیا میزان سرمایه سرمایه گذاری شده قابل توجه است ، با دسته سرمایه گذاران NAFTA مشابه است .

مجوزهای سرمایه گذاری در حال حاضر فقط در اختیار شهروندان استرالیا ، ژاپن ، مکزیک یا ویتنام است.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی