تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تمدید پی آر کارت کانادا قوانین و نحوه پیگیری

وی والت آمریکا کانادا اطلاعات کاربردی کارت اقامت کانادا تمدید پی آر کارت کانادا قوانین و نحوه پیگیری

تمدید پی آر کارت کانادا

برای کسی صادر می شود که اقامت دایم دارد ولی شهروند کانادا نشده اعتبار آن ۵ سال است که در صورت خروج از کانادا باید تمدید پی آر کارت کانادا را انجام دهید

کارت اقامت دائم کانادا (Permanent Resident Card) یا همان کارت PR یک مدرک معتبر کانادایی است که وضعیت هر فرد را به عنوان مقیم کانادا اثبات می کند و برای افرادی صادر می شود که اقامت دایم دارند ولی هنوز شهروند کانادا نشده و پاسپورت کانادایی ندارند. مدت زمان اعتبار کارت معمولا ۵ سال است که در صورت خروج از کانادا، برای ورود مجدد باید تمدید پی آر کارت کانادا را انجام دهید

✅ اگر اقامت دائم کانادا را دارید و به دنبال قوانین تمدید پی آر کانادا از لحاظ تعداد روزهای سپری شده در کانادا یا در خارج از کانادا هستید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود. لطفا دقت کنید که این قوانین شامل افرادی که دارای پاسپورت کانادایی هستند نمی‌شود. همچنین دقت کنید که این قوانین در خصوص تمدید کارت پی آر بوده و قوانین شهروندی متفاوت از این قوانین است.

✅ هوانطور که بیان شد کارت پی آر کانادا در خاک کانادا صادر میشود و پنج سال اعتبار دارد. در موارد استثنایی پی آر یک ساله هم صادر میشود. اگر فردی وضعیت اقامت خود را از دست دهد کارت پی آر او باطل میشود.


دلایل باطل شدن کارت پی آر کانادا

1️⃣ فرد دارنده اقامت دائم کانادا برای سیتیزن شیپی اقدام کرده و قبول شود. یعنی با شهروند شدن کارت پی آر کانادا باطل میشود.
2️⃣ رای نهایی مراجع قانونی مهاجرت برای متقاضی صادر شود
3️⃣ نامه Removal Order برای متقاضی صادر شود
4️⃣ سازمان PRRA یا IRB موقعیت مهاجرتی فرد را در کانادا باطل کند.


قوانین تمدید پی آر کانادا از نظر زمانی

✅ بر اساس قانون ۲۸ اقامت کانادا، شرایط زیر باید برای تمام متقاضیان دارای اقامت دائم کانادا به مدت دو سال در پنج سال مهاجرتی وجود داشته باشد تا کارت پی آر او تمدید شود. در مدت حضور در کانادا به عنوان فرد دارنده اقامت دائم کانادا، یا همان کارت پی آر کانادا، متقاضی الزامی برای کار کردن یا درس خواندن نداشته و صرفا حضور فیزیکی او مد نظر است. فرد دارای اقامت دائم کانادا میبایست در بازه زمانی هر ۵ سال، مجموعا ۷۳۰ روز در کانادا حضور فیزیکی داشته باشد تا اقامت دائم خود را از دست ندهد.


پیگیری کارت پی آر کانادا


آیا با سپری کردن ۷۳۰ روز متقاضی می تواند پاسپورت کانادایی را دریافت کند؟
باید گفت که ممکن نیست. این ۷۳۰ روز در حقیقت فقط منجر به این خواهد شد که متقاضی اقامت دائم خود را از دست ندهد. این قوانین شامل همه افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند شده و متقاضیانی که از طریق استان کبک برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کرده اند نیز مستثنی نمی‌باشند.


* نکته مثبت در خصوص تمدید موقعیت اقامت دائم کانادا
آفیسر ها طبق قوانین مهاجرت موظف هستند که ۷۳۰ روز مربوط به تمدید پی آر را از زمانی محاسبه کنند که پرونده متقاضی برای تمدید کارت پی آر به اداره مهاجرت میرسد. به طور مثال اگر در یک بازه زمانی ۵ ساله متقاضی موفق به تکمیل ۷۳۰ روز نشود ولی پس از آن در زمان ارائه درخواست ۷۳۰ روز را تکمیل کرده باشد، آفیسر باید تعداد روزها را در زمانی که پرونده درخواست تمدید موقعیت اقامت دائم به آن اداره رسیده، در نظر بگیرد.


بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی