تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

سویس فی (sevis fee) آمریکا


سویس فی (sevis fee) برای ویزای آمریکا

وزارت امنیت ملی آمریکا (DHS)، برای تأمین هزینه و پشتیبانی از سیستم اطلاعات دانشجویان و بازدیدکنندگان تبادلی از سویس فی استفاده می‌کند. پایگاه اطلاعات مهاجرتی جهت طی کردن روند اداری مدارک دانشجویان و بازدید کنندگان تبادلی در مدت زمان اقامت، از سویس فی بهره می‌برد. این هزینه شامل تمامی اشخاصی می‌شود که بدون مهاجرت به ایالات متحده و تحت عنوان ویزای J1 و F1 در این کشور مشغول به تحصیل درکالج، دانشگاه و دوره‌های آموزش زبان هستند؛ همانند بازدید کنندگانی که قصد شرکت در برنامه‌های تبادلی را دارند.

اشخاص مشمول پرداخت سویس فی آمریکا

  • دانشجویان جدید الورودی که ویزای آن‌ها تحت عنوان F1 و J1، صادر شده باشد.
  • دانشجویانی که درایالات متحده درخواست تغییر کاربری ویزای F1 یا  J1 خود را با ویزای نوع DS 2019 و I – 20 داشته باشند. مشروط بر اینکه ویزای اولیه آن‌ها بعد از 1 سپتامبر 2004 صادر شده باشد.
  • بازگشتن دانشجویان یا بازدید کنندگان تبادلی که بیش از 5 ماه خارج از ایالات متحده سپری کرده‌اند و در هیچ گونه کلاس‌های تمام وقت دانشگاهی ثبت نام نکرده‌اند، یا در حال گذراندن یک دوره مطالعاتی مجاز یا برنامه پژوهشی خارج از ایالات متحده نبوده‌اند.
  • جهت بررسی وضعیت قانونی دانشجویانی که ویزای F1 خود را نقض کرده‌اند و پس از 1 سپتامبر 2004 ویزای جدید I – 20 را جهت بازگشت مجدد دریافت کرده‌اند.
  • دانشجویانی که تحت عنوان ویزای F1 که وضعیت خود را نقض کرده‌اند و بعد از 5 ماه از زمان تخطی خواهان بررسی مجدد شرایط خود هستند.
  • دانشجویانی که تحت عنوان ویزای J1 که وضعیت خود را نقض کرده و درخواست بررسی مجدد به وزارت امور خارجه می دهند.
  • دانشجویانی که با ویزای J1 و تحت حمایت فدرال در حال انتقال به یک برنامه تبادلی باشند که با کد G1, G2, G3 آغاز شده، و تحت حمایت فدرال واقع نگردیده باشد.
  • دانشجویانی که تحت عنوان ویزای J1 خواهان تغییر زیرمجموعه ویزای J1 خود در ایالات متحده باشند.

اشخاص معاف از پرداخت سویس فی آمریکا

  • دانشجویانی که قبل از 1 سپتامبر 2004 با ویزای F1 وJ1  شرایط ویزای خود را حفظ کرده و اقامت ایالات متحده را اخذ نکرده‌اند، این دسته حتی در هنگام مسافرت به خارج از کشور یا درخواست تمدید ویزا نیز معاف از پرداخت سویس فی هستند.
  • دانشجویان ویزای J1 که در حال همکاری با برنامه بازدید کنندگان تبادلی تحت حمایت فدرال هستند. مشروط بر اینکه کد آغازین آنها G2, G1  و G3 باشد.
  • دانشجویانF1  و J1 که بین دانشگاه یا برنامه‌های گوناگون در حال انتثقال هستند، یا درحال تغییر مدرک، و خواستار تمدید برنامه‌های خود می‌باشند.
  • دانشجویان و بازدیدکنندگان تبادلی ویزای F2 و J2

هزینه سویس فی آمریکا

فرم و هزینه سویس فی از ویزا جدا خواهد بود و متقاضیان J1 مبلغ 180 دلار آمریکا و متقاضیان F1 200 دلار آمریکا را پرداخت می‌کردند. اما در تاریخ 24/6/2019 هزینه‌ها به طور چشم گیری افزایش یافت و حال هزینه ویزای F1 برای دانشجویان 350 دلار آمریکا و 220 دلار آمریکا برای متقاضیان ویزای J1 است.

پرداخت سویس فی آمریکا

پرداخت هزینه تنها بعد از صدور I – 20 و DS 2019 ممکن خواهد بود و می‌توان از راه‌های ذیل پرداخت شود.

  • سریع ترین و متداول ترین روش پرداخت به صورت آنلاین و از طریق کارت اعتباری خواهد بود (ویزا، مستر کارت، آمریکن اکسپرس). دانشجویان ملزم هستند تا فرم الکترونیک I – 901 را پر کرده و از کد تاییدیه پرداخت پرینت بگیرند. فرم I – 901 باید دقیقا با  I – 20 و DS 2019 همخوانی داشته باشد. DHS پس از خریداری شدن سویس فی، برگه رسید آن را به آدرس ذکر شده در فرم  l – 901 برای دانشجو ارسال می‌کند.
  • یکی دیگر از روش‌های پرداخت که در بیش از 130 کشور قابل انجام است استفاده از سرویس پرداخت آنی Union Western است. Western Union این قابلیت را دارد تا وجه دریافتی را به ارز مد نظر تبدیل کند و فرم و اطلاعات خریدار را به DHS اتتقال دهد.

توجه: الزامی در خرید سویس فی توسط شخص متقاضی نیست و میتوان یک دوست، آشنا و … از جانب خود برای متقاضی هزینه سویس فی را پرداخت نماید.

اهمیت به همراه داشتن رسید پرداخت سویس فی

هنگامی که شما رسید سویس فی خود را دریافت کردید، این رسید در موقعیت‌های زیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • متقاضی به هنگام حضور در سفارت خانه یا کنسولگری ایالات متحده به علاوه فرم درخواست ویزای F1 یا J1، رسید سویس فی را نیزباید به همراه داشته باشد. کنسولگری و سفارت خانه‌ها قادر خواهند بود تا صحت پرداخت شدن سویس فی را به صورت الکترونیکی بررسی نمایند اما اکیدا توصیه می‌شود که هنگام درخواست ویزا رسید سویس فی را به همراه داشته باشید.
  • متقاضی هنگام ورود به فرودگاه آمریکا یا برای درخواست ورود به منظور بررسی مجدد وضعیت خود باید رسید سویس فی را نشان دهد.
  • در صورتی که مقاضی خواهان تغییرویزای F1 یا J1 است به همراه داشتن یک برگ کپی از رسید سویس فی در وزارت امنیت ملی آمریکا (DHS) اجباری است.
  • هنگام رجوع به DHS برای بررسی مجدد وضعیت ویزای F1 الزامی است که متقاضی یک برگ کپی از رسید سویس فی به همراه فرم درخواست ویزا را داشته باشد.
  • هنگام رجوع به وزارت امور خارجه برای بررسی مجدد ویزای J1 و تغییر زیرگروه ویزای J1 الزامی است که متقاضی یک برگ کپی از رسید سویس فی به همراه فرم درخواست ویزا داشته باشد.

نکات تکمیلی درباره پرداخت سویس فی

 در صورتی که با درخواست ویزای F1 وJ1 متقاضی موافقت نشود، هزینه سویس فی غیر قابل برگشت خواهد بود. هرچند اگر متقاضی در ظرف 12 ماه آینده، بار دیگر در همان حیطه تحصیلی درخواست ویزا نماید، هزینه سویس فی اولیه قابل استفاده خواهد بود.

سویس فی قابل انتقال به DS 2019 یا I – 20 دیگری خواهد بود. دانشجو تنها باید هنگام درخواست ویزا در کنسولگری یا سفارت خانه ویزای I – 20 یا DS 2019  و رسید سویس فی خود را به همراه داشته باشد ( اگر که از زمان تخطی متقاضی بیش از 5 ماه میگذرد).

سویس فی پس از دریافت و بررسی توسط وزارت امنیت ملی آمریکا حدود سه روز کاری طول می‌کشد تا تراکنش آن به دست SEVIS و وزارت امور خارجه ارسال شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود سریع ترین روش که پرداخت اینترنتی است را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی