تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

معرفی شرایط و هزینه‌های زندگی در ایالت ویرجینیا آمریکا

وی والت آمریکا ایالات متحده زندگی شهرهای آمریکا معرفی شرایط و هزینه‌های زندگی در ایالت ویرجینیا آمریکا

آشنایی بیشتر با ایالت ویرجینیا

ایالت ویرجینیا (Virginia) که با نام رسمی مشترک المنافع ویرجینیا نیز شناخته می‌شود یکی از ایالات آمریکا است که در منطقه آتلانتیک جنوبی واقع شده است. ویرجینا اولین قلمرو پادشاهی انگلستان بوده است و به همین دلیل زادگاه بیشترین روسای جمهور آمریکا بوده است، همچنین این ایالت را با نام مستعار قلمرو کهن و یا مادر روسای جمهور نیز می‌شناسند.

پایتخت این ایالت ریچموند است و همچنین پر جمعیت‌ترین شهر آن نیز ویرجینیابیچ می‌باشد که در ادامه این مطلب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. تاریخ ویرجینیا با چندین قبیله بومی مانند پوهاتن آغاز شد و در سال ۱۶۰۷ این ایالت، توسط شرکت ویرجینیای لندن به عنوان اولین مستعمره دائمی انگلستان در آمریکا بنیان‌گذاری شد.

نام ویرجینیا از نام الیزابت یکم، ملکه انگلستان گرفته شده است که در تمام طول عمر خود ازدواج نکرد و باکره ماند. ویرجینیا یکی از ۱۳ ایالتی است که در زمان انقلاب آمریکا، علیه سلطه بریتانیا شورش کرد و بر روی پرچم و نشان ایالت ویرجینیا نیز عکس زنی شجاع با لباس گلادیاتور دیده می‌شود که مردی ریش‌دار را شکست داده و آن زن پایش را در حالی که تاج از سر مرد افتاده، بر روی سینه وی قرار داده است. در این پرچم، زن گلادیاتور که یک نیزه و شمشیر در دست دارد، نماد نظام سیاسی جمهوری و مرد تاج دار که کشته شده است، نماد سلطنت و حکومت پادشاهی در آن زمان است. همچنین در این پرچم، مرد کشته شده، دارای شلاق و زنجیر است که نماد استعمار است. کشتن مرد تاج‌دار توسط زن نیز نشان‌دهنده پیروزی دموکراسی آمریکا بر پادشاهی بریتانیا است.



وضعیت آب و هوا و جغرافیای ایالت ویرجینیا

ایالت ویرجینیا در منطقه آتلانتیک جنوبی در کشور آمریکا قرار گرفته است. این ایالت از شرق با واشنگتن و اقیانوس اطلس، از شمال با مریلند، از جنوب با کارولینای شمالی، از غرب با کنتاکی همسایه است. مساحت تقریبی این ایالت در حدود یکصد و یازده هزار کیلومتر مربع است. آب و هوای ایالت ویرجینیا مرطوب و تحت تاثیر کوهستان بلوریج و خلیج چساپیک می‌باشد. همچنین آب و هوا در این منطقه از جنوب به سمت شرق به صورت فزاینده‌ای گرم‌تر و مرطوب‌تر می‌شود. همچنین ایالت ویرجینیا دارای زیست بوم گیاهی و جانوری نیز هست.



شرایط فرهنگی ویرجینیا

مردمان ایالت ویرجینیا، در صدر کتاب‌خوان‌ترین مردم آمریکا قرار دارند. طبق آمارهای ارائه شده این ایالت سرانه مطالعه کتاب بسیار بالایی دارند. همچنین در فهرستی که فروشگاه آمازون ارائه داده و در آن ده شهر برتر در زمینه خرید کتاب را معرفی کرده است، شهر الکساندریا از ایالت ویرجینیا در رتبه آن قرار گرفته است. جالب است بدانید کمبریج در ماساچوست، شهری که در آن دانشگاه هاروارد قرار دارد، در رتبه دوم این فهرست آمده است.



بررسی اقتصاد ایالت ویرجینیا

اقتصاد ویرجینیا بر مبنای تولید ناخالصی، تجهیزات نظامی، کشاورزی و کسب و کارهای خصوصی می‌باشد. در سال ۲۰۱۲ میزان تولیدات ناخالصی در این ایالت برابر با ۴۷۸۷۴۷ میلیار دلار بود که تقریبا برابر با تولیدات ناخالصی لهستان بود.



جمعیت ایالت ویرجینیا

در سال ۲۰۱۴، براساس سرشماری و آمارهای اعلام شده، جمعیت ویرجینیا چیزی در حدود ۸٫۳ میلیون نفر تخمین زده شد و از این نظر در رتبه دوازدهم پر جمعیت‌ترین ایالات آمریکا قرار گرفت. اما ویرجینیا از لحاظ تراکم جمعیت، با ۶۹۰٫۳ بر کیلومتر مربع در جایگاه چهارم در میان کل ایالت‌های این کشور قرار می‌گیرد.

بیشتر جمعیت ایالت ویرجینیا را مدمان سفید پوست تشکیل می‌دهند که اجدادشان در شمال اروپا زندگی می‌کردند و به این منطقه مهاجرت کرده بودند. البته یک پنجم جمعیت آمریکا نیز سیاه پوست هستند که به آن‌ها آفریقایی امریکایی نیز می‌گویند. همچنین جمعیت قابل توجهی نیز در این ایالت، از مهاجرین آمریکای لاتین و آسیا هستند.

همچنین از افراد مشهور در این ایالت نیز می‌توان به آرتور اش، لوئیز فیروز، توماس جفرسون، رابرت ادوارد لی، جیمز مدیسون، جیمز مونرو، کیتی کوریک و جورج واشنگتن اشاره کرد.



هزینه‌های زندگی در ایالت ویرجینیا

  • جهت مشاهده بروز هزینه های زندگی در ایالت ویرجینیا آمریکا لطفا اینجا را کلیک کنید.
  • برای مشاهده هزینه زندگی در شهر های مختلف نیز لطفا بروی اسم شهر مورد نظر در زیر کلیک کنید.
شهر
Cost of Living in Norfolk, Virginia
Cost of Living in Chesapeake, Virginia
Cost of Living in Newport News, Virginia
Cost of Living in Yorktown, Virginia
Cost of Living in Richmond, Virginia
Cost of Living in Fredericksburg, Virginia
Cost of Living in Springfield, Virginia
Cost of Living in Raleigh, North Carolina
Cost of Living in Durham, North Carolina
Cost of Living in Arlington, Virginia


هزینه‌های روزانه

یکی از اساسی‌ترین هزینه‌ها برای زندگی، هزینه‌های روزانه می‌باشد. هزینه‌های روزانه برای زندگی در ایالت ویرجینیا به طور مثال برای خرید شیر ساده یک لیتری ۱٫۴۰-۰٫۶۰ دلار، نان تازه ۵۰۰ گرمی ۳-۱ دلار، برنج به ازای یک کیلو ۵-۱ دلار، تخم مرغ ۱۲ تایی ۳-۱ دلار، پنیر محلی به ازای یک کیلو ۱۷-۴ دلار، سینه مرغ بدون پوست و استخوان به ازای هر یک کیلو ۱۵-۴دلار، گوشت گاو یا قرمز به ازای یک کیلو ۱۵-۴ دلار، سیب به ازای یک کیلو ۷-۱ دلار، موز به ازای یک کیلو ۱٫۹۷-۰٫۷۴ دلار، آب (بطری ۱٫۵ لیتری) ۳-۰٫۵۰ دلار، سیب‌زمینی به ازای یک کیلو ۶-۰٫۶۱ دلار و پیاز ۶-۰٫۶۱ دلار می باشد.

هزینه‌های حمل و نقل

هزینه‌های حمل و نقل یکی از هزینه‌های اساسی برای زندگی است، متوسط هزینه‌های حمل و نقل در این ایالت ۶۰ دلار است. به طور مثال هزینه خرید یک بلیط یک طرفه، برای وسایل حمل و نقل معمولی ۲٫۷۵-۱ دلار، هزینه اولیه تاکسی‌ها با تعرفه عادی ۴-۱ دلار و هر کیلومتر سفر با آن ۱٫۵۵ دلار می‌باشد. قیمت گازوئیل در این ایالت در حدود ۰٫۷۲-۰٫۵۳ دلار است. همچنین اگر قصد خرید خودرو در ویرجینیا را دارید، به طور مثال ماشین گلف فولکس واگن در این ایالت بین ۲۸۰۰۰-۱۶۰۰۰ دلار و ماشین تویوتا کرولا بین ۲۵۰۰۰-۱۶۷۲۰ دلار است.

هزینه‌های رفاهی

برای هزینه‌های رفاهی، به طور مثال، هزینه‌های اساسی مانند برق، گرمایش و … برای ب=یک آپارتمان ۸۵ متری در حدود ۲۲۸-۷۶ دلار، هزینه یک دقیقه استفاده از تلفن همراه بدون تخفیف ۰٫۲۵-۰٫۱۰ دلار و هزینه استفاده از اینترنت با سرعت ۱۰ مگابایت در ثانیه و نامحدود ۸۵-۳۹ دلار است.

هزینه‌های ورزش و سرگرمی

به ور مثال برای هززینه‌های ورزش و سرگرمی، هزینه ماهیانه باشگاه فیتنس برای یک نفر در ایالت ویرجینیا در حدود ۴۹-۱۰ دلار، اجاره زمین تنیس برای یک ساعت در آخر هفته به طور متوسط ۱۰ دلار و بلیط سینما و پخش‌های عمومی برای یک صندلی در حدود ۱۲-۸ دلار است.

هزینه تحصیل کودکان

اگر در خانواده خود قصد مهاجرت به ایالت ویرجینیا را دارید بهتر است درباره هزینه‌های تحصیل کودکان در این ایالت هم اطلاعاتی داشته باشید. شهریه پیش‌دبستان و یا مهد کودک به صورت تمام روز و خصوصی، ماهانه در حدود ۱۴۰۰-۳۸۹ دلار می‌باشد. همچنین شهریه مدارس ابتدایی بینت المللی در این ایالت، سالانه چیزی حدود ۱۸۰۰۰-۸۵۰۰ دلار می‌باشد.

هزینه خرید لباس و کفش

  • یک جفت شلوار جین : ۵۹-۱۵ دلار‌
  • لباس تابستانه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: ۵۰-۱۹ دلار
  • یک جفت کفش پیاده‌روی نایک: ۴۵ دلار
  • یک جفت کفش مردانه چرمی: ۱۴۰-۵۰ دلار



آشنایی بیشتر با شهرهای ایالت ویرجینیا

ایالت ویرجینیا دارای ۲۹ شهر مستقل است، اما نکته‌ای جالب درباره این ایالت این است که در برخی از شهرک‌ها جمعیتی حتی بیشتر از شهر دارند اما به عنوان یک شهر مستقل به حساب نمی‌آیند و به شهرستان و شهر دیگری وابسته هستند. در ادامه برخی از پرجمعیت ‌ترین شهرهای این ایالت را براساس سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۰ معرفی می‌کنیم.

  • ویرجینیابیچ: ۴۳۷۹۹۴ نفر
  • نوفوک: ۲۴۲۸۰۳ نفر
  • چسابیچ: ۲۲۲۲۰۹ نفر
  • ریچموند: ۲۰۴۲۱۴ نفر
  • نیویورت نیوز: ۱۸۰۷۱۹ نفر
  • الکساندریا: ۱۳۹۹۶۶ نفر
  • همپتون: ۱۳۷۴۳۶ نفر
  • روناک: ۹۷۰۳۲ نفر
  • بورثموث: ۹۵۵۳۵ نفر
  • سافک: ۸۴۵۸۵ نفر



آشنایی با دانشگاه‌های معتبر ایالت ویرجینیا

ایالت ویرجینیا یکی از اییالت‌های فعال در زمینه آموزش می‌باشد و امروزه دانشگاه‌های بسیار زیادی در ویرجینیا، در مقاطع و رشته‌های گوناگون دانشجو می‌پذیرند، در ادامه این بخش معتبرترین دانشگاه در این ایالت را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه ویرجینیا

دانشگاه ویرجینیا یکی از معتبر‌ترین موسسات آموزشی در آمریکا است که در شهر شارلوت ویل در ایالت ویرجینیا قرار دارد و در سال ۱۸۱۹ توسط توماس جفرسون تاسیس شد. این دانشگاه به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو در آمریکا به شمار می‌رود. بر اساس یو اس نیوز (US NEWS) این دانشگاه در رتبه دوم برترین دانشگاه‌های عمومی پس از برکلی کالیفرنیا قرار می‌گیرد. همچنین بر اساس رده بندی Best Collegereviews این موسسه به عنوان زیباترین دانشگاه آمریکا شناخته شده است.

دانشگاه جرج میسون

دانشگاه جرج میسون یک دانشگاه عمومی تحقیقاتی در شهر فرفکس می‌باشد، شعار اصلی این دانشگاه آزادی و یادگیری است. این موسسه به عنوان شاخه‌ای از دانشگاه ویرجینیا در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد و از سال ۱۹۷۲ به عنوان یکی از نهادهای مستقل به کار خود می‌دهد. جرج میسون در رشته‌های اقتصاد، حقوق، نویسندگی، علوم کامپیوتر و کسب و کار و … دانشجو می‌پذیرد. همچنین این موسسه در سالیان اخیر ۲ بار موفق شده جایزه نوبل اقتصاد را به دست بیاورد.

دانشگاه ویرجینیا کامن ولث

دانشگاه ویرجینیا کامن ولث (VCU) در سال ۱۸۳۸ در ریچموند تاسیس شد و در ابتدا به عنوان دپارتمان پزشکی همپدن-سیدنی که یک کالج پزشکی در این ایالت به حساب می‌آید آغاز به کار کرد. در سال ۱۹۶۸ نیز به عنوان یک موسسه حرفه‌ای همراه با قابلیت‌های قبلی آغاز به کار کرد. امروزه کامن ولث به عنوان یک دانشگاه عمومی تحقیقاتی شناخته می‌شود و بیش از ۳۱۰۰۰ دانشجو در این موسسه فعالیت دارند. همچنین این دانشگاه در کشور قطر نیز شعبه دارد.

دانشگاه مارشال

دانشگاه مارشال در سال ۱۸۳۷ در شهر هانتینگتون در غرب ایالت ویرجینیا تاسیس شد و به نام جان مارشال، چهارمین رئیس دادگستری ایالات متحده آمریکا نام‌گذاری شد. این دانشگاه در حال حاضر ۹ کالج در مقطع کارشناسی دارد که این کالج‌ها به شرح زیر است.

  • دانشکده کسب و کار
  • کالج آموزش و پرورش و توسعه حرفه‌ای
  • کالج هنر و رسانه
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده حرفه بهداشت و درمان و داروسازی
  • دانشکده اطلاعات و فناوری و مهندسی
  • دانشکده هنرهای لیبرال
  • دانشکده علوم

البته دانشکده‌های داروسازی و پزشکی، حقوق و علوم این موسسه در مقاطع مختلف نیز دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه مارشال دارای ۱۸۰۰۰ دانشجو می‌باشد و مرکز تحقیقات سرطان این موسسه نیز شهرت ملی دارد.

دانشگاه ردفور

دانشگاه ردفور، یک دانشگاه عمومی در شهر ردفور است که در سال ۱۹۱۰ تاسیس شد. این دانشگاه، دانشجویان در مقطع کارشناسی را در رشته‌های مختلفی می‌پذیرد و بیش از ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و خصوصا MBA و دکترای تخصصی در زمینه پزشکی دارد.. این دانشگاه دارای پردیش‌های بسیار زیبایی است و امروزه بیش از ۹۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. همچنین این دانشگاه در زمینه‌های مختلف ورزشی فعالیت‌های گوناگونی دارد. تیم راگبی مردان این موسسه در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۸ توانست در رده ملی قهرمانی بدست بیاورد و خود را در این زمینه مطرح کند.



خدمات درمانی و بیمه در ایالت ویرجینیا

بهداشت عمومی و سلامت در ایالت ویرجینیا اهمیت بسیار زیادی دارد و بودجه مناسبی نیز برای آن تعیین شده است. این ایالت در رتبه‌بندی سلامت در کشور آمریکا، در سال ۲۰۱۴، در رتبه بیست و یکم قرار گرفت. مسئولان ویرجینیا با کاهش مرگ و میر ناشی از جرم و جنایت و کاهش کودکان فقیر، سعی در افزایش میزان سطح سلامت و بهداشت عمومی دارند.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی