تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

رشته علوم انسانی در آلمان

وی والت اروپا آلمان تحصیلات رشته علوم انسانی در آلمان

متخصص شوید و تجربه عملی بدست آورید

اگر می خواهید در یکی از رشته های علوم انسانی در آلمان تحصیل کنید، لازم است شما فردی منضبط باشید، زیرا دانشگاه های آلمان برخلاف دانشگاههای کشورهای دیگر به شما سخت می گیرند. داشتن مهارت در زبان آلمانی، پیشنیاز شروع این رشته است، در طول دوره ی تحصیلتان باید در حوزه ایی که به آن علاقه دارید، تجربه ی عملی کسب کنید.

علوم انسانی در آلمان

اطلاعات عمومی در مورد برنامه های علوم انسانی
از فلسفه افریقایی تا تاریخ معاصر، دانشگاهای آلمان بیش از6،000 برنامه برای رشته های انسانی ارائه می دهند. در نگاه اول، شاید به نظر شما اسامی رشته ها و برنامه ها گیج کننده باشد، اما اسم رشته ها معمولا تمرکز و تخصص برنامه ی درسی را نشان می دهد. هرچند برنامه هایی هستند که اسامی متفاوتی دارند ولی واحدهای مشابه ایی را تدریس می کنند.
اگر می خواهید در مقطع کارشناسی در رشته ی انسانی تحصیل کنید، می توانید رشته ایی تک موضوعی یا رشته ای ترکیبی (چند موضوعی) انتخاب کنید. در رشته های دو موضوعی، به طور مثال می توانید در رشته ی فلسفه ی انگلیسی و رشته ایی دیگر تحصیل کنید، که رشته ی دوم می تواند در مبحث زبان یا فلسفه باشد یا موضوعی کاملا متفاوت از گروه انسانی مانند اقتصاد یا جامعه شناسی باشد.

مدارک لازم
اگر می خواهید که در گروه ادبیات تحصیل کنید باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • داشتن مهارت زبان آلمانی
  • علاقه به فرهنگ، زبان و ادبیات آلمانی
  • مهارت کافی در نوشتن و سخنرانی
  • لذت بردن از مطالعه
  • درک خوب و مناسب از زبان
  • برای برنامه های کلاسیک داشتن دانش لاتین و یونان باستان

شروع یک حرفه
درخواست برای استخدام محققین رشته ی انسانی بسیار کم است و اکثر برنامه های آموزشی این رشته، دانشجویان را برای فعالیت در بخشی خاص آماده نمی کنند. از این رو خیلی مهم است که در دوره ی تحصیلتان زمینه ی تخصصیتان را انتخاب کنید و بتوانید اولین تجربه ی کار عملی خود را بدست آورید. ابتکار عمل و علاقه ی شما هم در انتخاب مسیرشغلیتان بسیار مهم است. کارفرمایان ترجیح می دهند با افرادی کار کنند که زمینه ی کاری مشخصی را در زمان تحصیلشان دنبال کرده اند.
تمام برنامه های تحصیلی شامل واحدهایی هستند که شما را برای مهارت های عمومی آماده می کنند. از جمله مدیریت، زبان خارجه و … و برنامه هایی هستند که از شما می خواهند ترمی را در خارج از کشور در دانشگاهی که برنامه ی مشترک دارد، بگذرانید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی