تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

خرید ماشین دست دوم در کانادا


خرید ماشین کار کرده در کانادا

معمولا اولین خرید در یه کشور جدید همیشه ابهاماتی درونش وجود داره که بدونیم قدمهای اولیه و درست چی هست.
تو خرید ماشین از نمایندگی خصوصا اگر خود نمایندگی اون و Certified کرده باشه کار سختی نخواهید داشت. کافیه از ماشین خوشتون بیاد و test drive کنید و مطمئن بشید که سالم هست مابقی کارها رو خود نمایندگی انجام میده و بعد شما ماشین و پلاک شده تحویل میگیرید و میاید. ولی اگر بخواهید از شخص خرید کنید کمی داستان متفاوت میشه که در زیر قدم به قدم آورده شده است.


خرید ماشین دست دوم در کانادا انتاریو

پیدا کردن ماشین: ترجیح خودم این هست که به جای صرف وقت و رفت و آمد زیاد به نمایندگیهای مختلف یا dealer های مختلف ابتدا ماشین و آنلاین پیدا کنم و تمام خصوصیات اولیه که فروشنده نوشته شده رو بررسی کنم همراه با عکسهای ماشین و بعد اگر مناسب بود با فروشنده هماهنگ کنم برای دیدن ماشین.
دو سایت زیر تمامی نیازهای شما رو مرتفع میکنه.

autotrader.ca
kijiji.ca

بعد از انتخاب ماشین و هماهنگی و دیدن ماشین، اگر از ماشین خوشتون اومد و قصد خرید داشتید بایستی از مالک ماشین مدارک زیر رو بخواهید(یادتون نره اگر به موردی شک دارید حتما از مالک بخواهید که ماشین و ببرید پیش مکانیک مورد اعتماد شما و اون تایید کنه که ماشین سالم هست)


Safety Standards Certificate – گواهی استاندارد ایمنی

Used Vehicle Information Package
در خصوص مورد دوم حتما به دقت بخونید و چک کنید ماشین بدهی نداشته باشه.
بخش lien/debt information


Vehicle History – تاریخچه خودرو

این معمولا توافق بین شما یا صاحب ماشین هست که چه کسی هزینه ی دریافت سوابق ماشین اعم از تصادفات و سرویسها و بدهیها رو پرداخت کنه. اگر صاحب ماشین قبول نکرد، حتما خودتون هزینه ی حدود 50 دلاری اون و پرداخت کنید که خیالتون راحت بشه هیچ سوابق دزدی و تصادفی تو ماشین ثبت نشده و سرویسهای تعمیر و نگهداری ماشین به موقع انجام شده. این سوابق و میتونید از https://www.carfax.ca براحتی و همون لحظه دریافت کنید.


Owner Permit – اجازه مالکیت

جدا از اینکه این مدرک و بایستی بگیرید مطمئن بشید که اسمی که در این برگه نوشته شده با اسم و فامیل فروشنده یکی هست(از فروشنده کارت شناسایی بخواهید برا چک کردن این موضوع) برخی مواقعی dealer های غیرقانونی که به Curbsider معروف هستند، خودشون و جای مالک جا میزنند. در صورت معامله با چنین افرادی اگرمتضرر بشید، خودتون مسئول هستید. یادتون نره توی این برگه حتما چک کنید که تمام اطلاعات ماشین هماهنگی داره.


Bill of Sale – صورت فروش

حدودا دو یا سه برگ هست که قیمت خرده فروشی Retail و عمده فروشی wholesale توش آورده شده و همچنین اطلاعات ماشین. در برگه ی آخر هم مالک بایستی اسم و فامیل و نوشته باشه و امضا کرده باشه و اونجا قیمت ماشین نوشته میشه همراه با امضای و اسم و فامیل شما به عنوان خریدار.

یادتون باشه مالیاتی که شما بعد از خرید ماشین بایستی به Service of Ontario پرداخت کنید، بر اساس قیمت خرده فروشی یا خرید شماست. هر کدوم که بیشتر باشه اون محاسبه میشه.
یعنی اگر شما زیر قیمت خرده فروشی، ماشین و بخرید، مالیاتی که میدید بر اساس قیمت خرده فروشی محاسبه میشه و نه قیمت خرید شما.


Vin Number – شماره وین

حتما چک کنید Vin Number ی که در سند ماشین هست همخونی داره با شماره ای که روی ماشین حک شده. معمولا سمت داشبورد راننده میتونید پیداش کنید.


Emission Test -آزمون انتشار

این یه مورد اختیاری هست و بستگی به خودتون و توافقتون با مالک داره. اگر مدل ماشینتون 7 سال یا 7 سال به بالا هست ممکن هست برای گرفتن استیکر نیاز به پاس کردن e-test داشته باشه ولی مورد اجباری نیست که بخواهید خیلی روش حساس باشید.

بعد از اطمینان از موارد بالا و گرفتن تمامی مدارک، مطمئن بشید که پشت برگه ی owner permit توسط فروشنده امضا شده و الان دیگه مشکلی برای پرداخت پول به فروشنده ندارید و میتونید پول و پرداخت کنید و ماشین و بگیرید. از فروشنده بخواهید ماشین و به محل پارکینگ شما بیاره چون بعدش پلاک و برمیداره و شما تا بیمه نکنید و پلاک نگیرید نمیتونید رانندگی کنید.

بعد از خرید ماشین قدم بعدی بیمه کردن ماشین هست که سعی کنید حتما در اولین فرصت بیمه کنید که بعد از اون بتونید برید برای به نام زدن ماشین. یادتون باشه 6 روز فرصت دارید که بعد از خرید ماشین برای به نام زدن اقدام کنید و اگر وقت بیشتری لازم دارید میتونید به Service of Ontario مراجعه کنید برای دریافت مجوز موقت 15 روزه. بیمه های مختلفی وجود دارند که برخی از معروفترینهاشون اینها هستند.

(یادتون باشه تحت هیچ شرایطی SIN Number به شرکت بیمه ندید اگر درخواست کردند)

TD Insurance
Desjardins
Co-Operators
Aviva
Pc Insurance

بعد از اینکه ماشین را بیمه کردید، با در دست داشتن مدارک زیر به نزدیکترین مرکز Service Of Ontario مراجعه کنید برای به نام زدن ماشین.

  • بیمه ی ماشین
  • گواهینامه


برگه ی بسته اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه کاربر User Vehicle Information Package

برگه ی Bill of Sale (برخی مواقع از پایین برگه ی شماره 3 هم استفاده میشه برای این مورد ولی حتما مطمئن بشید اطلاعاتیکه بالاتر توضیح دادم در خصوص این برگه را دارید در خصوص بدهی های ماشین و امضای خرید و فروشنده)


برگه ی گواهینامه استاندارد ایمنی Safety Standarand Certificate

برگه Owner’s Permit که پشتش تکمیل شده باشه کامل که شامل مقدار کیلومتری که ماشین تا الان راه رفته هم میشه.
بعد از اینکه به نام زدید درخواست Sticker کنید برای پلاک ماشین که امکان تردد داشته باشید.
هزینش سالی 120 دلار میباشد و اعتبارش تا ماه تولد بعدی شما خواهد بود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی