تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

فرم ورود به کانادا در هواپیما توضیح مختصر و مفید

وی والت آمریکا کانادا جابجایی ورود به کانادا فرم ورود به کانادا در هواپیما توضیح مختصر و مفید

فرم ورود به کانادا در هواپیما

شما سه فرم ورود به کانادا در هواپیما به اسم های Declaration_cardbsf186bsf186a را بایستی در هنگام ورود به کانادا در هواپیما کامل کنید

فرم declaration رو تو هواپیما میدن و در حقیقت میزان پول نقد و یه سری موارد مثل آجیل و این چیزا رو توش مشخص می‌کنید. برای هر خانواده تا سقف چهار نفر فقط یک فرم پر میشه.

فرم های B4 و B4a دیگه وجود ندارند.

به جاش از فرمهای bsf186 و bsf186a استفاده میشه.

توجه کنید که واژه eng در انتهای اسم فرم ها به معنایی زبان انگلیسی فرم هست.
تو فرم bsf186 وسایلی که فریت کردین یا در پنج سال آینده فریت خواهید کرد رو می‌نویسید. اگر وسایل زیاد هستن و تو این فرم جا نمیشن، بقیه رو تو فرم bsf186a می‌نویسید.

بهتر اینکه از وسایل قیمتی مثل فرش، کریستال جواهر، طلا، عتیقه، کلکسیون و.. عکس بگیرید پرینت کنید. در ضمن از فرمهای bsf186 و bsf186a دو نسخه تهیه کنید.

در زمان اولین ورود به کانادا بعد اینکه کارهای لندینگ مثل گرفتن Landing_paper و #SIN_number انجام شد، چمدون ها رو تحویل بگیرید و برید برای گمرک یا همون Customs که فرمهای bsf186 و bsf186a رو تحویل افسر گمرک میدید.

افسر اقلامی که همراه آوردید تو چمدون رو بررسی میکنه و از تو لیست خط میزنه که دوباره نیاریدشون. بعد از اون اگر فریت کردید، با نماینده شرکت فریت در کانادا تماس بگیرید تا مطمئن بشید که بارتون رسیده.

وقتی بار رسید باید برید دفتر نمایندگی شرکت فریت و فرم‌های مربوط رو ازشون بگیرید و ببرید دفتر گمرک اصلی فرودگاه که خارج از سالن اصلی فرودگاه می‌شه. برای تورنتو بیست دقیقه با ماشین فاصله داره.

اونجا افیسر دوباره اقلامی که فریت شده رو از تو لیست خط میزنه و بهتون بر میگردونه. یه مبلغی رو برای ترخیص ازتون درخواست می‌کنند. دوباره بر می‌گردید دفتر نمایندگی شرکت فریت و بار رو تحویل می‌گیرید. اینجا هم ممکن است یه مبلغی رو ازتون برای ترخیص دریافت کنند.


برای دانلود فرم bsf186 از این لینک استفاده کنید

برای دانلود فرم bsf186a از این لینک استفاده کنید


پر کردن فرم در پرواز به کانادا Declaration Card

یکی از چیزهایی که شما در هنگام سفر به کانادا برای مهاجرت ، مسافرت یا حتی هر هدف دیگری نیاز به انجام آن دارید، پر کردن فرم Declaration Card است. این فرم در هنگام پرواز به کانادا به شما داده می شود و شما باید آن را در حین پرواز تکمیل نمائید و در فرودگاه و در هنگام رسیدن به آفیسر تحویل دهید. البته این فرم تنها مخصوص کانادا نیست و در اکثر کشور های جهان شما در هنگام ورود به آن کشور از یک کشور خارجی، نیاز به تکمیل فرمی مشابه به این فرم دارید. در این یادداشت قصد داریم به معرفی این فرم و نحوه ی تکمیل آن برای کسانی که به آن نیاز دارند بپردازیم.


این فرم دارای چه بخش هایی هست و چگونه باید آن را تکمیل کنیم ؟

کارتی که در هواپیما توسط مهمانداران به شما داده می‌شود و دارای چند بخش اصلی است که در ادامه به آن ها شاره خواهیم کرد. بهتر است قبل از اینکه سوار پرواز شوید یک عکس از صفحه ی اول تمام پاسپورت ها تهیه نمایید تا در صورت نیاز برای پرکردن فرم ها نیازی به پاسپورت های‌تان نداشته باشید. نکته ی بعدی اینکه یک خودکار همراه خود داشته باشید تا برای پرکردن این فرم ها منتظر پیدا کردن خودکار نمانید.

این فرم دارای دو بخش اصلی است. بخش سمت چپ که راهنمایی است که برای شما تهیه شده است تا بخش های مختلف فرم را در صورت نیاز توضیح دهد. این بخش قابل جدا شدن است و شما در هنگام تحویل فرم به آفیسر باید این بخش را جدا کنید ( نیازی به نگهداری این بخش نیست و می توانید آن را دور بریزید)


اما بخش سمت راست بخشی است که نیاز به تکمیل آن دارید. این قسمت از فرم شامل چهار بخش اصل است:


• بخش A :
اطلاعات شخصی مربوط به شما و همراهان‌تان و اطلاعاتی در مورد سفرتان به کانادا و چند نکته که پلیس مهاجرت کانادا نیاز دارد که شما آن ها را مشخص نمائید.

• بخش B :
مدت اقامت‌تان در کشور کانادا را مشخص می‌نمائید.

• بخش C :
این بخش مربوط به کسانی است که در کانادا اقامت دارند( Permanent Residents – Citizens) بنابراین در صورتی که به عنوان توریست ( Visitor ) به کانادا سفر می‌کنید یا برای اولین بار در حال سفر به کشور کانادا می‌باشید، این بخش برای شما نیست.

• بخش D :
این بخش برای امضای شما و همراهان‌تان و تایید اطلاعات درج شده در بالاست.


قبل از اینکه به سراغ جزئیات هر یک از این بخش ها برویم لازم است بدانید که شما در صورتی که یک خانواده هستید یا با هم در یک آدرس سکونت دارید می توانید تنها یک فرم را تکمیل نمایید و نیازی به فرم های جداگانه نیست.


بخش A :
اولین قسمت در این بخش نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و ملیت افراد هست که باید به ترتیب ذکر شده در فرم آن را تکمیل نمایید.
در قسمت بعدی بخش A باید آدرس محل سکونت‌تان را در کشور مبدا ذکر کنید. برای مثال اگر شما در ایران در تهران سکونت دارید باید آدرس مربوط به سکونت‌تان در تهران را ذکر کنید. بخش های این آدرس شامل آدرس، استان، شهر، کشور و کد پستی می‌باشد.

در قسمت بعدی این بخش شما باید مشخص نمایید که از چه طریقی در حال ورود به کانادا هستید .( این بخش با Arriving by مشخص شده است) در صورتی که از ایران در حال سفر به کانادا هستید قطعا ورودی شما از طریق پرواز است و گزینه ی Air را انتخاب نمائید. در زیر همین بخش باید شماره ی پرواز ( یا قطار و سایرین) را مشخص کنید. شماره ی پرواز شما از روی کارت پروازتان قابل دستیابی است ( Flight No )
در قسمت بعدی بخش A از شما در مورد دلیل حضورتان در کانادا سوال خواهد شد.

سه گزینه ی Study ,Personal ،Business برای شما وجود دارد که بر اساس هدف‌تان از حضور در کانادا یکی را انتخاب نمایید. ( در صورتی که برای ادامه ی تحصیل یا کسب و کار به کانادا مراجعه نمی‌کنید پس قطعا دلیل حضورتان در کانادا Personal است و در غیر این صورت به ترتیب Study و Business است.)
در قسمت آخر از بخش A از شما در مورد مبدا سفر شما سوال می‌شود.

این قسمت سه گزینه ی مختلف دارد که اولی از آمریکا ( U.S only ) ، کشورهای دیگر ( Other Country direct – در صورتی که از ایران در حال سفر به کانادا هستید باید این گزینه را انتخاب نمایید) و گزینه ی آخر از کشور های دیگر از طریق آمریکا ( Other Country Via U.S – در واقع این قسمت برای زمانی است که شما پروازتان از آمریکا به کانادا وارد می‌شود و شما توقفی در آمریکا داشته اید. )

اما مهم ترین قسمت از بخش A و به صورت کلی مهم ترین قسمت از این فرم اطلاعاتی هست که پلیس مرزی کانادا از شما در مورد هدف‌تان در حضور در کانادا و موادی که با خود به همراه می‌آورید دارد.

لطفا در پر کردن این بخش دقت نمایید. قبل از اینکه این بخش را مورد بررسی قرار دهیم دو نکته ی مهم را مد نظر قرار دهید. پلیس مرزی کانادا بر روی آوردن بعضی از محصولات بسیار حساس است و به صورت دقیقی با استفاده از تکنولوژی هایی که در بازرسی خود دارد،

بارهای مسافرین را مورد بررسی قرار می دهد. این مواد و بخش مهم آن به صورت خلاصه هر چیز روییدنی ( دانه ی گیاهان، بوته ، قلمه و …) ، مواد پروتیینی ( گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ )، سبزیجات و میوه ها، انواع حیوانات و حشرات، چوب و آجیل می‌باشد. شاید دلیل این سختگیری به شما کمک کند تا بدانید در هنگام سفر به کانادا چه چیزهایی را با خود بیاورید و چه چیزهایی را نیاورید.

دلیل این سخت گیری ها برای کنترل بیماری های عفونی و دامی در حیوانات و همچنین کنترل و نظارت بر گونه های گیاهی موجود در کانادا است.

بنابراین پلیس مرزی کانادا به صورت بسیار جدی بارهای مسافرین را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت یافتن چنین موادی آن ها را دور می‌ریزد و این دور ریختن بدون اطلاع شما خواهد بود و هنگامی که بار خود را دریافت می‌نمائید نامه ای در درون بار یا بر روی آن به شما اعلام می کند که قسمتی از بار شما توسط پلیس مرزی برداشته شده است و دلیل آن برای شما توضیح داده می شود.

بنابراین اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که از آوردن این مواد خودداری نمائید. اما در مورد سبزیجات و میوه در صورتی که به صورت خشک باشند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. در مورد آجیل هم در صورتی که محتویات آن شامل انواع تخمه نباشد،

پلیس مرزی کانادا با آن مشکلی ندارد ( البته بعضا حتی با وجود تخمه هم ایرادی به آن نمی‌گیرند زیرا تشخصی می‌دهند که این تخمه ها قابل روییدن نیستند) در مورد آجیل آمادگی این را داشته باشید که از شما در مورد محتویات آن سوال خواهد شد و باید مشخص نمایید که چه چیزهایی در آن است. بنابراین آوردن موارد بالا ممنوع است و در مورد آجیل در صورتی که تخمه در آن وجود نداشته باشد مشکلی پیش نمی‌آید.

سایر مواد غذایی مانند انواع شیرینی‌، سبزی خشک و میوه ی خشک، قند‌، شکر برنج‌، عسل‌، ادویه جات، حبوبات دارای هیچ محدودیتی نیست.

اما به هر حال حتما حتما در صورتی که هریک از موارد زیر را با خود به همراه دارید باید در فرم و در بخش مربوط مشخص کنید که این مواد را دارید ( انتخاب Yes ). توجه فرمایید که حتی در صورتی که به همراه خود مقداری آجیل دارید که در آن تخمه هم وجود ندارد باز هم باید Yes را انتخاب نمایید تا پلیس مرزی کانادا اطلاعات تکمیلی را از شما بپرسد.

در کنار اهمیت مشخص کردن این مواد، قسمت دیگری وجود دارد که باید مشخص نمایید آیا بیش از ۱۰۰۰۰ دلار کانادا ( توجه بفرمائید دلار کانادا ) با خود به همراه دارید یا خیر. در صورتی که ۱۰۰۰۰ دلار کانادا یا بیشتر با خود به همراه دارید باید حتما در این بخش مشخص نمائید،

اما چرا این دو قسمت از اهمیت زیادی بر خوردار هستند؟ زیرا در صورتی که شما اطلاعات اشتباهی را در این دو بخش مطرح نمائید ، پلیس مرزی کانادا به صورت تصادفی بار مسافرین را در مقابل خودشان مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی که تناقضی بین گفته های شما و بار شما وجود داشته باشه این جرم شناخته می‌شود و ممکن است منجر به جریمه و اخراج شما از خاک کانادا شود.


در مورد سایر قسمت های I am/we are bringing into Canada اکثر بخش ها به صورت کامل مشخص است:

• سوال اول :
آیا اسلحه با خود به همراه دارید ؟
• سوال دوم :
آیا کالاهای تجاری با خود به همراه دارید ؟ ( ابزارآلات‌، تجهیزات، لوازم یدکی، نمونه کالاها و …)
• سوال سوم :
مربوط به بخش مواد غذایی است که به صورت کامل در بالا توضیح دادیم
• سوال چهارم :
آیا بیش از ۱۰ هزار دلار کانادا با خود به همراه دارید ؟ ( در مورد این بخش هم در بالا به صورت کامل توضیح دادیم.)
• سوال پنجم :
آیا باری دارید که با همین پروازی که شما به کانادا آمده اید نیامده است و با پروازهای دیگری وارد کانادا می‌شود ؟ ( در واقع این بدان معنی است که بخشی از بار شما در پرواز دیگری وجود دارد.)
• سوال ششم :
من مزرعه ای را در کانادا بازدید کرده ام و یا قصد دارم که باز دید کنم


بخش B:
در این بخش شما مدت زمان حضورتان در کانادا را ذکر خواهید کرد. ( مدت زمانی که قصد دارید در کانادا حضور داشته باشید)
در قسمت دیگری از بخش B از شما در مورد کالاهایی که در Duty Free خریداری می‌کرده اید سوال می شود و شما نباید از حد مجاز چیزی را خریداری کرده باشید. اما این حد مجاز چقدر است؟ به جز نوشیدنی های الکلی و سیگار‌، کالاهای خریداری شده توسط شما نباید بیش از ۶۰ دلار کانادا ارزش داشته باشند.

در مورد سیگار شما مجاز به وارد کردن بیش از ۲۰۰ نخ سیگار نیستید ( البته این قانون و همچنین بخش مشروبات الکلی آن دارای بندهای بیشتری هست که برای اطلاعات بیشتر می توانید از راهنمای سمت راست این فرم استفاده نمایید)


بخش C :
همان طور که قبلا هم ذکر کردیم این بخش برای کسانی است که در کانادا اقامت دارند و در واقع اطلاعات گمرکی مربوط به آن ها را بر اساس مدت زمان حضورشان در خارج از کانادا ( ۲۴ ساعت ، ۴۸ ساعت و هفت روز و بیشتر ) از آن ها درخواست می‌نماید. به صورت کلی در صورتی که شما برای ۲۴ ساعت در خارج از کانادا بوده اید آوردن کالا تا سقف ۲۰۰ دلار کانادا نیازی به اعلام ندارد ( شما از حد مجاز خارج نشده اید ) و در مورد سیگار مشروبات الکلی راهنمای آن در سمت راست فرم قرار دارد.

در صورتی که ۴۸ ساعت و یا بیش از ۷ روز در خارج از کانادا حضور داشته اید مبلغ مجاز ۸۰۰ دلار کانادا است. ( البته بندهای دیگری در مورد مشروبات الکلی، سیگار. بار هایی که با این پرواز همراه شما نیست هم وجود دارد که در سمت راست این فرم راهنمای آن وجود دارد. در صورتی که در مورد این موارد سوالی دارید می توانید از بخش پرسش و پاسخ یاسان از ما بپرسید.)


بخش D :
در این بخش افراد بالای ۱۶ سال که نام آن ها در این فرم ثبت شده است باید فرم مربوطه را امضا نمایند.

در انتها شما این فرم را در هنگام ورود به کانادا به پلیس مرزی کانادا تحویل می‌دهید و آفیسر بر اساس جواب های شما ممکن است سوالاتی را از شما بپرسد.

برای مثال اگر مبلغ بیش از ۱۰ هزار دلار کانادا با خود به همراه داشته باشید و اعلام کرده باشید ( که حتما هم باید اعلام کنید زیرا در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود) آفیسر ممکن است در مورد اینکه چرا این مبلغ را با خود به کانادا آورده اید سوالاتی را از شما بپرسد.

طرحی آزمایشی کارت های الکترونیکی دولت کانادا به تازگی طرحی را به صورت آزمایشی آغاز نموده است که بر اساس آن شما در بعضی از ورودی های کشور کانادا، کارت مذکور را به صورت الکترونیکی تکمیل می‌نمایید. این کارت دقیقا مانند نسخه ی کاغذی می‌باشد و شما در هنگام ورود به کشور کانادا در فرودگاه به وسیله ی کامپیوترهایی که در نظر گرفته شده است، کارت را تکمیل می نمایید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی