تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تفاوت های برنامه مهاجرتی کارآفرینی و استارت آپ کانادا


تفاوت های دو برنامه مهاجرتی کارآفرینی و استارت آپ کانادا

1. برنامه استارت آپ کانادا، یک برنامه فدرال است اما در برنامه های کارآفرینی کانادا، محوریت، ایجاد کار در یک استان کانادا است و در واقع، این برنامه، یک برنامه استانی است. لازم به ذکر است که سابقه و تجربه‌ی کاری، دانش مدیریتی و مینیمم دارایی در برنامه کارآفرینی استان‌های مختلف کانادا متفاوت است و به طور متوسط متقاضی باید دارایی خود به ارزش 600 هزار دلار کانادا( با دلار دولتی) را اثبات و به طور متوسط 200 هزار دلار آن را در قالب یک برنامه استانی سرمايه‌گذاری نماید.

2. در برنامه کارآفرینی برخلاف استارت آپ، متقاضی باید در حوزه شهر محل بیزینس خود زندگی نماید و 75 درصد از زمان مقرر را نیز در آنجا سپری نماید؛ اما در برنامه استارت آپ، محدودیتی در انتخاب شهر محل سکونت متقاضی وجود ندارد.

3. هزینه‌های دولتی در برنامه‌ کارآفرینی معمولا به طرز قابل توجهی پایین‌تر از سایر برنامه‌های بیزینسی مهاجرت به کانادا می‌باشد.

4. مینیمم سرمایه‌گذاری در برنامه کارآفرینی، به طور معمول بیشتر از مینیمم مبلغ برنامه استارت آپ است. به عبارت دیگر، متوسط میزان سرمایه در برنامه استارتاپ کمتر از نصف و یا در اغلب اوقات یک سوم برنامه کارآفرینی می‌باشد.

5. در برنامه استارت آپ ضرورتی ندارد که متقاضی از همان ابتدای پروسه در کانادا حضور داشته باشد بلکه می‌تواند در کشور خود حضور داشته و بعد از دریافت اقامت دائم کانادا، وارد این کشور گردد. در حالی‌که در برنامه کارآفرینی، متقاضی با ویزای کار وارد کانادا شده و بعد از طی پروسه مقرر، یعنی؛ تکمیل و انجام تعهدات مندرج در بیزینس پلن در یک بازه زمانی 20 تا 24 ماهه، وارد مرحله فدرال شده و بعد از طی مدت زمان یک سال تا یک سال و نیم، اقامت دائم را دریافت می‌نماید.

6. در برنامه کارآفرینی، ارائه مدرک زبان در ابتدای پروسه ضروری نیست و بعد از اینکه تعهدات بیزینسی متقاضی ظرف حدود 2 سال بعد از ورود به کانادا تکمیل گشت او باید مدرک زبان را که معمولا CLB4 است ارائه نماید. در مقابل در برنامه استارت آپ، ارائه مدرک زبان با CLB5 در ابتدای پروسه ضروری می‌باشد.

7. نوع بیزینس در برنامه‌های کارآفرینی و استارت آپ متفاوت است. برنامه کارآفرینی بیشتر بر بیزینس های سنتی با تکیه بر سوابق اجرایی و مدیریتی متقاضی متمرکز است؛ در حالی‌که در استارت آپ ویزا، باید بیزینس در سطح جهانی قابل رقابت بوده و نوع بیزینس نیز خلاقانه و ابتکاری باشد و درآمدی کلان و اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد نماید؛ به عبارت دیگر در برنامه استارت آپ، تخصص و نوآوری فردی واجد اهمیت بوده و معمولا ویژه تخصص‌های خاص در حوزه فناوری‌های نوین است.

8. در برنامه کارآفرینی مدت زمانی که متقاضی در انتظار دریافت اقامت دائم کانادا است به طور معمول بیشتر از برنامه استارت آپ است.

9. برنامه استارت آپ معمولا یک برنامه تیمی متشکل از تیم‌های 2 تا 5 نفره است اما برنامه کارآفرینی به صورت انفرادی و تک نفره می‌باشد.

10. در برنامه کارآفرینی چنانچه کسب و کاری که متقاضی ایجاد می‌کند موفق نباشد به اخذ اقامت دائم منجر نخواهد شد اما در روش استارت آپ، عدم موفقیت کسب و کار، اصولا مانع از اخذ اقامت دائم نمی‌شود.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی