تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

چرا تحصیل در کانادا گزینه ایده‌آلی برای دانشجویان است؟

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات تحصیل در کانادا چرا تحصیل در کانادا گزینه ایده‌آلی برای دانشجویان است؟

چرا تحصیل در کانادا گزینه ایده‌آلی برای دانشجویان کشورهای خاورمیانه است؟

سال به سال به میزان محبوبیت کانادا به‌عنوان مقصدی برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی اضافه می‌شود. به‌طوری که جمعیت این دانشجویان ظرف 10 سال گذشته به بیش از 3 برابر رسیده است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) به کانادا می‌آیند و این دانشجویان 36 هزار نفر از مجموع 640 هزار دانشجوی بین‌المللی ساکن در کانادا را تشکیل می‌دهند که رقم قابل توجهی است

چه کسی بدش می‌آید دوران تحصیلات دانشگاهی خود را در یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا سپری کند؟ معلوم است که هیچکس.

کانادا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی را در میان کشورهای جهان دارد و از نظر تعداد ویزاهای تحصیلی، بعد از آمریکا و استرالیا در جایگاه سوم ایستاده است. تحصیل در چنین کشوری برای همه دانشجویان ایده‌آل است، چه برسد برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه که رویای پیشرفت و داشتن زندگی بهتر در سرشان است.

پس بی‌خود نیست که اگر در دانشگاه‌های مطرح کانادا راه بروی، به راحتی می‌توانی تعداد زیادی دانشجوی ایرانی و اهل خاورمیانه را ببینی.

دانشجویان اهل MENA یا همان خاورمیانه و شمال آفریقا، علاقه زیادی به تحصیل در کانادا دارند و البته، کانادا نیز مزایای زیادی برای این دانشجویان دارد؛ مزایایی که در این مطلب با آنها آشنا می‌شوید.

هر ساله هزاران دانشجوی اهل خاورمیانه، تحصیلات خود را در کانادا به اتمام می‌رسانند. مطلب پیش رو، یک راهنمای گام به گام برای آن است که شما هم به جمع آنها بپیوندید.

تعداد ویزاهای تحصیلی و دانشجوی خارجی در کانادا

کانادا، بعد از ایالات متحده و استرالیا، از نظر تعداد ویزاهای تحصیلی رتبه سوم را در جهان دارد. در حقیقت، اکنون بیش از ۶۴۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در کانادا تحصیل می‌کنند.

محبوبیت کانادا به‌عنوان مقصدی برای دانشجویان بین‌المللی، به شکل فزاینده‌ای در حال رشد بوده است. به‌طوری که، جمعیت دانشجویان بین‌المللی ساکن در کانادا، ظرف ۱۰ سال گذشته بیش از ۳ برابر شده است.

بسیاری از این دانشجویان، از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) به کانادا می‌آیند.

کشورهایی که ۳۶ هزار دانشجوی بین‌المللی از آن کشورها به کانادا آمده‌اند

از کل تعداد دانشجویان بین‌المللی حاضر در کانادا، بیش از ۳۶ هزار نفر، از کشورهای زیر در منطقه MENA آمده‌اند:

  1. الجزایر
  2. بحرین
  3. مصر
  4. ایران
  5. عراق
  6. اردن
  7. کویت
  8. لبنان
  9. لیبی
  10. مراکش
  11. فلسطین (نوار غزه و کرانه باختری)
  12. قطر
  13. عربستان سعودی
  14. سودان
  15. سوریه
  16. تونس
  17. امارات متحده عربی
  18. یمن

دانشجویان خاورمیانه و شمال آفریقا نسبت به سایر دانشجویان بین‌المللی کانادا چه مزیتی دارند؟

مزیتی که دانشجویان اهل MENA ممکن است نسبت به برخی دیگر از دانشجویان بین‌المللی داشته باشند، توانایی‌های آنها در زبان است، چرا که زبان انگلیسی در بیشتر کشورهای MENA تدریس می‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از دانشجویان اهل شمال آفریقا، زبان فرانسوی را به راحتی صحبت می‌کنند و همین امر آنها را در موقعیت ایده‌آلی برای تحصیل در موسسه‌های آموزشی فرانسوی‌زبان در استان‌هایی مانند کبک و نیو برانزویک و شهرهایی مانند اوتاوا و سادبری قرار می‌دهد.,

چرا کانادا گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویان خاورمیانه است؟

سوالی که ممکن است برای شما هم ایجاد شده باشد این است که چرا کانادا گزینه‌ای عالی برای دانشجویان MENA محسوب می‌شود؟ در ادامه مطلب، جواب این سوال را پیدا می‌کنید.

سه دانشگاه کانادا در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارند

تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کانادا هستند و ۳ موسسه آموزشی این کشور، یعنی دانشگاه‌های تورنتو، مک‌گیل و بریتیش‌کلمبیا، در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

با در نظر داشتن این مطلب، دیگر جای شگفتی نیست که بسیاری از دانشجویان اهل منطقه MENA کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

شهریه دانشگاه‌های کانادا پایین‌تر از کشورهای دیگر است

برخلاف ایالات متحده و سایر مقاصد پرطرفدار تحصیلی، شما برای تحصیل در کانادا نیازی به سرقت از بانک ندارید.

شما به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی، کمی بیشتر از خود کانادایی‌ها شهریه پرداخت می‌کنید، اما با این وجود، هزینه‌های دریافتی از دانشجویان بین‌المللی، همچنان بسیار پایین‌تر از سایر کشورهاست.

در کانادا امکان کار همزمان با تحصیل وجود دارد

در کانادا نه تنها شهریه‌ها مناسب است، بلکه شما می‌توانید در حین تحصیل، کار هم بکنید. شما اجازه خواهید داشت که در طول ترم، تا سقف ۲۰ ساعت در هفته و در تعطیلی‌های برنامه‌ریزی شده به‌صورت تمام‌وقت کار کنید.

پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانید در کانادا بمانید و کار کنید

شما می‌توانید بعد از فارغ‌التحصیلی، عمدتا از طریق دریافت ویزای کار بعد از تحصیل، در کانادا بمانید. با این ویزا، شما قادر خواهید بود که برای هر کارفرمایی به صورت تمام‌وقت کار کنید و به راحتی، از یک دانشجو به یک فرد شاغل تبدیل شوید.

بعد از آنکه دست‌کم به مدت یک سال کار کردید، ممکن است برای مسیرهای پرطرفدار اخذ اقامت دائم، مانند کلاس تجربه کانادایی و برنامه نامزدی استانی (PNP) واجد شرایط شناخته شوید.

برخورداری از تجربه تحصیل و کار در کانادا منجر به آن خواهد شد که امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) شما در برنامه ورود سریع (Express Entry) که سیستم اصلی مورد استفاده کانادا برای پذیرش مهاجران کلاس اقتصادی است، افزایش پیدا کند.

در کانادا یک زندگی با کیفیت را تجربه می‌کنید

کانادا در بیشتر جنبه‌های استانداردهای زندگی به‌ویژه مسکن، درآمد، شغل، کامیونیتی، رضایت از زندگی و آموزش، از رتبه‌های بسیار خوبی برخوردار است.

کانادا پذیرای فرهنگ‌های مختلف است

مهم است به یاد داشته باشید که کانادا کشوری دو زبانه است. اگر قادر به صحبت به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی باشید، می‌توانید به آسانی در کانادا مستقر شوید.

کانادا هر ساله، هزاران مهاجر را از گوشه و کنار جهان، می‌پذیرد. به همین علت، این کشور بسیار متنوع بوده و شما با زندگی در آن، در معرض فرهنگ‌های مختلفی قرار خواهید گرفت.

در حقیقت، برآورد می‌شود که ۵۱ درصد از جمعیت شهر تورنتو پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، خارج از این کشور به دنیا آمده‌اند.

هم‌وطنان خود را در کانادا پیدا می‌کنید

شما به احتمال زیاد، در دانشگاه یا کالجی که ثبت‌نام می‌کنید، جوامعی از دانشجویان خاورمیانه‌ای، ایرانی، عرب یا شمال آفریقایی را پیدا خواهید کرد. برای مثال، دانشگاه تورنتو یک انجمن دانشجویان خاورمیانه‌ای و دانشگاه Ryerson، یک انجمن دانشجویان عرب زبان دارد.

علاوه بر این، در بسیاری از شهرهای کانادا، به احتمال زیاد می‌توانید مهاجرانی را از کشور خود پیدا کنید. مثلا در شهر تورنتو، جمعیت قابل ملاحظه‌ای از ایرانیان سکونت دارند که گاهی با واژه «تهرانتو» از آنها یاد می‌شود.

اگر با ویزای تاریخ گذشته در کانادا هستید، نگران نباشید

دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که با ویزاهای تاریخ گذشته در کانادا هستند، به شرط آنکه برای تمدید ویزای خود درخواست داده باشند، می‌توانند به کار ادامه دهند.

راهنمای گام به گام تحصیل در کانادا،برای دانشجویان خاورمیانه

گام اول: در یک دانشگاه، کالج یا موسسه‌های آموزشی دیگر، یک رشته تحصیلی [program] انتخاب کنید.

گام دوم: به موسسه آموزشی کانادایی موردنظرتان درخواست بدهید. چنانچه با درخواست شما موافقت شود، یک نامه پذیرش دریافت خواهید کرد.

گام سوم: درخواست ویزای تحصیلی بدهید.

ویزای تحصیلی سندی است که به دانشجویان MENA اجازه می‌دهد تا به‌طور قانونی، در کانادا تحصیل کنند.

شما باید درخواست خود را به همراه نامه پذیرش از موسسه آموزشی designated، ارایه بدهید و ثابت کنید که از منابع مالی کافی برای پوشش دادن شهریه سال اول‌تان، برخوردار هستید.

شما همچنین باید اجازه ورود به کانادا را داشته باشید. از طرف دیگر، ممکن است از شما خواسته شود که یک تاییدیه‌ از سوابق پلیسی یا پزشکی خود نیز ارائه بدهید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی