تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آمریکا

وی والت آمریکا ایالات متحده تحصیلات تحصیل در آمریکا تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آمریکا

تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی

اگر شما علاقمند به تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در آمریکا بعد از فارغ التحصیلی خود می باشید ویزای H-1B، برای کارمندان متخصص به (طورموقت) قابل دریافت است. این مقاله روی مراحل تغییر وضعیت ویزای تحصیلی به کاری متمرکز خواهد بود.

نحوه کار در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک خارجی پس از فارغ التحصیلی

شما باید ظرف 90 روز پس از فارغ التحصیلی شغل پیدا کنید. شما می توانید فرآیند درخواست OPT را نه ماه پس از ثبت نام آغاز کنید. اما، تا زمانی که مدرک مجوز استخدام (EAD) خود را از USCIS دریافت نکنید و برای حداقل یک سال ثبت نام نکرده باشید، استخدام نمی تواند شروع شود.

اگر پس از فارغ التحصیلی برای OPT درخواست دهید، می توانید تا 12 ماه در ایالات متحده کار و آموزش ببینید. دانشجویانی که با مدرک STEM فارغ التحصیل شده اند نیز می توانند 24 ماه OPT اضافی درخواست کنند.

و وضعیت H-1B برای یک دوره اولیه سه ساله اعطا می شود. این یک گزینه عالی برای ویزای کار پس از فارغ التحصیلی ایالات متحده است زیرا می تواند برای سه سال دیگر تمدید شود. (توجه داشته باشید که نمی توان آن را بیش از شش سال تمدید کرد.) برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، کارفرمای شما ملزم به شروع فرآیند ویزا است.

تعیین مشمولیت H-1B و ارائه درخواست شرایط کار

شما ابتدا نیاز به دریافت پیشنهاد شغلی دارید، این فرآیند تا حدی به کارفرمای آینده و یا در حال حاضر شما بستگی دارد، چرا که شما برای دریافت ویزای کارH-1B نیاز به یک دادخواست از جانب یک کارفرما خواهید داشت. همچنین کارفرمای شما باید مشمولیت شما برای وضعیت H-1B را تعیین کند. برای مشمول شدن، موقعیت شما باید حرفه ای باشد، و کارفرما باید دستمزد رایج را به شما بپردازد. یک موقعیت حرفه ای، موقعیتی است که نیازمند حداقل یک مدرک لیسانس در یک رشته خاص است  که در ویزای H-1B ” تخصص” نامیده می شود.

دستمزد رایج مقدار مبلغی می باشد که بر طبق مقررات وزارت کار آمریکا (DOL) تعیین شده است. چنانچه کارفرما نتواند هر یک از مقررات را رعایت کند، نمی تواند پیشتیبان شما برای دریافت وضعیت H-1B باشد و اگر کارفرما بتواند این قوانین را اعمال کند، باید برنامه شرایط کار (LCA) را  به وزارت کار آمریکا ارائه دهد و مطابق با قوانین مقررات ارسالی LCA باشد. کارفرما نمی تواند با دادخواست H-1B تا زمانی که وزارت کار آمریکا (DOL) شرایط کار را تصدیق نکرده است پیش برود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای H-1B

کارفرما باید تعدادی از اسناد حمایتی را برای درخواست H-1B ارائه کند. بخشی از این مدارک شامل تعدادی از اسناد دانشجویی ویزای تحصیلیF1  شما می شود:

  • کپی مدرک کالج یا دانشگاه به همراه ترجمه
  • کپی تمام فرم های I-20 قبلی صادر شده
  • کپی سند مجوز اشتغال (EAD) و اگر شما در حال سپری کردن کارآموزی هستید، ارائه سند OPT
  • کپی های پیشینه ورود و خروج شما (I-94)، صفحه بیوگرافی پاسپورت و استامپ ویزای تحصیلی F-1

کارفرما باید مدارک تکمیلی زیر را ارائه دهد:

  • کپی از گواهی LCA
  • یک نامه حمایتی که اطلاعات چون الزامات کار، وظایف و حقوق را پوشش دهد (این نامه باید مدت زمانی که کارفرما شما را مشمول وضعیت H-1B می کند ارائه شود)
  • در صورت امکان یک شرح سفر با اسامی و آدرس های مشتریان، محلی که در آن مشغول کار بودید و یا بعنوان بخشی از کارتان از آنجا دیدن کردید را ذکر کنید

آماده کردن فرم های ضروری و هزینه های تشکیل پرونده برای ارسال به USCIS

کارفرما باید فرم های زیر را آماده و به خدمات مهاجرتی و اقامتی ایالات متحده آمریکا (USCIS) برای دادخواست H-1B ارائه کند:

  • دادخواست I-129 برای کارمندان غیر مهاجر، درخواست تغییر وضعیت تحصیلی F-1 به کاری H-1B
  • فرم ضمیمه I-129 H
  • فرم مجموع اطلاعات I-129
  • درخواست برای پرداخت حق بیمه (تنها زمانی که کارفرما مایل به تسریع فرآیند است و خواهان پرداخت مبلغ حق بیمه می باشد).

هزینه تبدیل ویزای تحصیلی به کاری آمریکا

  • پرداخت هزینه تشکیل پرونده، 460 دلار
  • هزینه ACWIA، حدود 750 الی 1500 دلار
  • هزینه جلوگیری از کلاهبرداری، 500 دلار

توجه: مقررات وزارت کار آمریکا (DOL) کارفرما را موظف به پرداخت تمام هزینه های H-1B می داند.

اگر کارفرما یا دانشجوی F1 مایل به تسریع پروسه دادخواست تبدیل ویزای تحصیلی به کاری هستند، برای هر کارفرما و یا کارمند پرداخت حق بیمه الزامی می شود (این مبلغ که در سال گذشته برابر با 1410 دلار بود). تمام هزینه ها باید به طور جداگانه با چک یا حواله های مالی به وزارت امنیت داخلی پرداخت شوند.

تشکیل پرونده دادخواست H-1B با USCIS

کارفرما باید دادخواست کارمندان غیر مهاجر و اسناد حمایتی را در دو نسخه به مرکز خدمات USCIS (خدمات شهروندی و مهاجرتی ایالات متحده) ارائه دهد. لطفا به خاطر داشته باشید که در نزدیک سال، USCIS به منظور دادخواست H-1B که دارای سهمیه سالانه است، یک پروسه پیش ثبت نام جدید را ممکن است برنامه ریزی کند. اگر دارای همسر و فرزند می باشید نیازمند به تغییر وضعیت ویزای خود به H-4 هستید. در نهایت شما موظف به درخواست I-539 برای تغییر وضعیت با دادخواست H-1B را آماده و ارائه دهید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی