تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آیا ترجمه مدارک برای ویزا تاریخ انقضا دارد ؟

وی والت مشترک کشورها بررسی اجمالی سوالات متداول آیا ترجمه مدارک برای ویزا تاریخ انقضا دارد ؟

مدت اعتبار ترجمه رسمی مدارک

هر سند یا مدرکی که می خواهید به خارج از کشور ارائه دهید، باید ترجمه شود. معمولا بسیاری از کشورهای خارجی می خواهند که اصل یا کپی برابر اصل مدرک همراه ترجمه آنها ارسال شود. البته این امر همیشه و در تمام موارد اتفاق نمی افتد ولی تاکیدی که سفارتخانه ها و نهادهای مختلف خصوصی و یا دولتی در کشورهای خارجی دارند، بر اعتبار ترجمه است.

اصولا به منظور سنجش اعتبار ترجمه رسمی اسناد و مدارک دو نکته را باید در نظر بگیرید:

  • مدت زمان اعتبار ترجمه مدارک
  • مهرهای تایید مدارک توسط نهادهایی چون وزارت علوم یا دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت امور خارجه و دادگستری

زمانی که مدارک خود را در اختیار دارالترجمه می گذارید، از شما پرسیده می شود که آیا نیاز به مهرهای تایید وزرات امور خارجه و دادگستری دارید یا خیر. در صورتی که پاسخ شما مثبت باشد علاوه بر اینکه مدت آماده شدن مدارک و اسناد کمی بیشتر طول خواهد کشید، هزینه های مربوطه را نیز باید پرداخت کنید.

از طرف دیگر این نکته را باید در نظر بگیرید که هر چند سال یکبار ممکن است مهر نهادهای مختلف نام برده (مثلا وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت امور خارجه کشورمان) تغییر کنند. برخی از سفارتخانه های کشورهای خارجی به این مسئله حساس هستند و ممکن است از شما بخواهند که پس از مدت زمانی، مدارک خود را مجددا ترجمه و تاییدیه رسمی بگیرید.

در حال حاضر گفته می شود که معمولا هر دو سال، مهرهای رسمی وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه عوض می شوند بنابراین اگر از مدت ترجمه مدارک شما چند ماه و به خصوص بیش از یک سال گذشته باشد، باید در زمینه نیاز به ترجمه مجدد و تایید دوباره آنها حتما احتیاط کنید. چرا که ممکن است برخی از سفارتخانه های خارجی تنها به دلیل گذشتن مدت اعتبار مدارک شما، همکاری های لازم را با شما در زمینه صدور ویزا و یا سایر موارد انجام ندهند

انواع مدارک قابل ترجمه در دارالترجمه رسمی:

امروزه بسیاری از افراد به سفارتخانه های کشورهای خارجی مراجعه می کنند و معمولا هدف آنها دریافت ویزا جهت یکی از امور زیر است:

  1. مهاجرت
  2. اخذ ویزای توریستی
  3. دریافت ویزای تحصیلی
  4. اخذ ویزای کار
  5. ویزا جهت اموری مانند فرصت مطالعاتی (مربوط به استادان دانشگاه ها و اعضای هئیت علمی)
  6. ویزای مربوط به ورزشکاران، هنرمندان و کسانی که جهت شرکت در رقابت ها، جشنواره ها و فستیوال های بین المللی به آن کشور سفر می کنند
  7. جهت درمان در خارج از کشور
  8. ویزای دیپلماتیک
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی