تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

برای مهاجرت بین مستر و دکتری کدام را اپلای کنیم

وی والت مشترک کشورها تحصیلات برای مهاجرت بین مستر و دکتری کدام را اپلای کنیم

کدام اپلای بهتر است مستر یا دکتری؟

در سالهای خیر تعداد افرادی که برای اپلای در مقطع ارشد اقدام کرده اند رو به افزایش بوده است. این افراد یا دوره کارشناسی را به پایان رسانده و برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کرده اند و یا اینکه یک مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده اند و برای مدرک کارشناسی ارشد دوم اقدام نموده اند.

معمولا توصیه می شود که اگر فردی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه‌های شناخته شده درداخل از کشور (مانند شریف، تهران، صنعتی اصفهان، …) دریافت کرده است و می خواهد برای گرفتن اپلای در مقطع ارشد در دانشگاه‌های آمریکا اقدام کند به جای این کار برای پذیرش مستقیم به مقطع دکتری اقدام نماید، زیرا بدین ترتیب شانس بیشتری برای گرفتن فاند خواهد داشت. البته این مسئله کاملا به شرایط فرد بستگی دارد و هیچ کس به جز خود فرد نمی تواند در این مورد تصمیم بگیرد.

دکتری آخرین مقطع تحصیلی است که فرد می تواند برای آن برای مهاجرت تحصیلی اقدام کند. افرادی که برای دکتری اقدام می کنند اکثرا مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رسانده اند. البته می توان پس از پایان مقطع کارشناسی برای دکترا ی مستقیم در دانشگاه‌های آمریکا اپلای کرد. در مقطع دکتری امکان گرفتن فاند بسیار بیشتر از دو مقطع قبلی است.اگر بحث از لحاظ راحتی اخذ پذیرش باشد، اپلای دکترا راحت تر می‌باشد. هم رقبای کمتری دارید و هم اینکه کلا سرمایه گذاری برای دانشجوی مستر خارجی برای استاد زیاد مقرون به صرفه نیست. زیرا این دانشجویان در اکثر مواقع کار دانشجویی می‌گیرند و یا برای اخذ دکتری استاد دیگری را انتخاب می‌کنند.

اگر بحث برای منفعت خود شما باشد اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس برای شما بهتر است. شما در دوره مستر به زمینه مورد علاقه برای تحصیل دید پیدا می‌کنید و تصمیم بهتری برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری خواهید داشت. اگر هدف شما در ادامه زندگی مشاغل آکادمیک باشد می‌توانید در ادامه مسیر تغییر نظر بدهید و وارد بازار کار بشوید. دوره کوتاه مستر به شما این اجازه را میدهد که بهترین کشور را برای اقامت و زندگی انتخاب کنید.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی