تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بیمه درمانی و سیستم بهداشت و درمان کانادا

وی والت آمریکا کانادا بهداشت و درمان بیمه درمانی و سیستم بهداشت و درمان کانادا

سیستم بهداشت و درمان کانادا

این بخش شامل سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا و مراقبت های بهداشتی برای افراد غیر مقیم می باشد. مباحث تحت پوشش شامل بیمه درمانی خصوصی ، نحوه یافتن پزشک و دندانپزشک و حتی زایمان در کانادا می باشد.

به عنوان یک مهاجر جدید در کانادا ، آشنایی با سیستم مراقبت های بهداشتی کشور و بیمه درمانی بسیار مهم است. کانادا دارای سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی است ، و ایالت مراقبت های چشمگیری از شهروندان و ساکنان دائم خود انجام می دهد. با این حال ، وقتی صحبت از مهاجران خارجی است ، مراقبت های بهداشتی در کانادا کمی متفاوت عمل می کند. در حقیقت ، نوع پوشش شما از سیستم عمومی کاملاً به وضعیت مهاجرت شما در کشور بستگی دارد. بنابراین پیش بینی می شود افراد غیر مقیم هزینه برخی داروها و خدمات را بپردازند. اگر به کانادا مهاجرت کنید ، برای این کار باید تهیه و بودجه کنید.

در این بخش مروری بر سیستم بهداشت و درمان کانادا ، از جمله یافتن پزشک در این کشور و زایمان در شمال سفید بزرگ است.

آنچه در این مطلب میخوانید:

  • نحوه کار بهداشت در کانادا
  • مروری بر بیمه درمانی خصوصی
  • چگونه پزشک یا دندانپزشک پیدا کنید
  • زایمان در کانادا

نحوه کار بهداشت در کانادا

سیستم بهداشت و درمان رایگان و عمومی کانادا در مورد شهروندان خود و ساکنان دائم بسیار سخاوتمندانه است. اما وقتی صحبت از مهاجران می شود ، کاملاً رایگان نیست. از غیر ساکنین انتظار می رود هزینه های خود را به تنهایی پوشش دهند. در مورد دریافت بیمه درمانی خصوصی در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

توضیح سیستم بهداشت و درمان کانادا

بنابراین چگونه مراقبت های بهداشتی در کانادا فعالیت می کند؟ بهداشت و درمان در کانادا توسط مالیات دهندگان پرداخت می شود و سیستم بسیار مناسب کار می کند. سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا در مقیاس بین المللی با بالاترین مشکل و شکایت زمان انتظار ، در سطح بین المللی قرار دارد. به طور متوسط ​​، زمان پذیرش پزشک یا متخصص بیشتر از سایر کشورها است. اطلاعات بیشتر در مورد متوسط زمان انتظار ​​و جوانب مثبت و منفی را در زیر بخوانید.

اگر فردی مهاجری هستید که قصد درخواست اقامت دائم را دارید ، در بخش زیر درمورد سیستم مراقبت های بهداشت عمومی کانادا ، آنچه انتظار داشته باشید ، توضیح داده شده است.

بهداشت عمومی چه چیزی را پوشش می دهد؟

بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی تحت سیستم مراقبت های بهداشتی معروف به Medicare در کانادا اجرا میشود . و باید بدانید هر استان و قلمرو خدمات پزشکی خود را ارائه می دهد حتی اگر کارت بهداشت دولتی ندارید.

بهداشت عمومی در آلبرتا

آلبرتایی ها تحت برنامه بیمه مراقبت های بهداشتی آلبرتا (AHCIP) قرار دارند. این خدمات پزشکان موارد مورد نیاز پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد. برخی از خدمات بهداشتی جراحی دندان و دهان؛ ویزیت روانپزشک؛ خدمات تشخیصی پزشکی لازم از جمله آزمایشگاه و رادیولوژی خدمات جراحی دهان و فک و صورت؛ جراحی چاقی خدمات پرستاری؛ اقامت در بیمارستان و وعده های غذایی؛ داروهایی که در طول بستری در بیمارستان تجویز می شوند. استفاده از اتاق عمل و مراقبت ، رادیوتراپی ، فیزیوتراپی و تجهیزات بیهوشی. انتقال بین تأسیسات توسط آمبولانس؛ و لوازم و تجهیزات معمول جراحی.

بهداشت عمومی در بریتیش کلمبیا

کانادایی ها در بریتیش کلمبیا تحت برنامه خدمات پزشکی (MSP) قرار دارند. طبق این برنامه استانی ، بیماران برای خدمات ماماها و پزشکان تحت پوشش قرار می گیرند ، جراحی دندان و دهان در بیمارستان ، معاینات چشم پزشکی ، برخی از خدمات ارتودنسی و خدمات تشخیصی از جمله اشعه ایکس انجام می شود.

بهداشت عمومی در مانیتوبا

طرح بهداشت و درمان در این استان با عنوان بهداشت منیتوبا Manitoba Health شناخته می شود. این خدمات پزشکان موارد مورد نیاز پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد. جراحی و بیهوشی؛ خدمات اشعه ایکس و آزمایشگاهی توسط پزشک که نسخه داده شده و در یک مرکز تأیید شده انجام می شود. معاینات معمول چشم هر دو سال یکبار برای ساکنین زیر 19 یا بالای 64 سال انجام می شود. معاینه چشم از نظر پزشکی ضروری به نظر می رسد. هفت بازدید از کایروپراکتور در سال؛ روشهای خاص دندانپزشکی؛ عینک مخصوص سالمندان؛ اقامت و وعده های غذایی استاندارد بیمارستان؛ خدمات پرستاری؛ داروهای تجویز شده در بیمارستان؛ اتاق عمل ، بیهوشی و تجهیزات جراحی؛ کاردرمانی ، فیزیوتراپی و گفتاردرمانی؛ مشاوره رژیم غذایی؛ و مراقبت در منزل شخصی

بهداشت عمومی در نیوبرانزویک

کانادایی ها در این استان تحت Medicare قرار دارند. مدیکر خدمات پزشکان و بیمارستان را تحت پوشش قرار می دهد. در صورت نیاز پزشکی ، روشهای خاص جراحی دندان؛ اقامت و وعده های غذایی استاندارد بیمارستان؛ خدمات پرستاری؛ داروهایی که در مدت اقامت در بیمارستان تجویز می شوند. اتاق عمل ، اتاق زایمان و تجهیزات بی حسی. خدمات آزمایشگاهی و پرتونگاری لازم؛ روشهای درمانی شامل فیزیوتراپی ، کاردرمانی و گفتاردرمانی ، شنوایی شناسی و رادیوتراپی. لوازم معمول جراحی.

بهداشت عمومی در نیوفاندلند و لابرادور

کانادایی هایی که در نیوفاندلند و لابرادور زندگی می کنند تحت برنامه مراقبت پزشکی (MCP) قرار دارند و شامل ویزیت هایی به مطب یا بیمارستان پزشک می شود. روشهای جراحی ، تشخیصی و درمانی از جمله بی حسی. مراقبتهای قبل و بعد از عمل؛ مراقبت های زایمان؛ خدمات تفسیری رادیولوژی؛ و روشهای خاص جراحی و دندان که از نظر پزشکی ضروری است.

بهداشت عمومی در مناطق شمال غربی

برنامه مراقبت های بهداشتی مناطق شمال غربی شامل جراحی های ضروری پزشکی است. مراقبت های زنان و زایمان؛ معاینات چشم ، معالجه و مراحل خدمات دندانپزشکی اگر مربوط به آسیب های فک یا بیماری باشد. اقامت و وعده های غذایی استاندارد بیمارستان؛ خدمات پرستاری؛ خدمات تشخیصی از جمله اشعه ایکس و کار آزمایشگاهی ، داروهای تجویز شده در بیمارستان. درمان پرتودرمانی ، کاردرمانی و فیزیوتراپی؛ خدمات سم زدایی؛ استفاده از اتاق عمل ، بیهوشی و تجهیزات پزشکی.

بهداشت عمومی در نوا اسکوشیا

در این استان ، کانادایی ها تحت پوشش بیمه خدمات پزشکی (MSI) قرار دارند. این خدمات شامل خدمات پزشکان ، برخی خدمات دندانپزشکی و اپتومتری ، مراجعه به پزشکان متخصص و برخی خدمات بیمارستانی و سرپایی در بیمارستان می باشد.

بهداشت عمومی در نوناووت

ساکنان نوناووت تحت پوشش برنامه مراقبت های بهداشتی نونووت قرار دارند و خدمات پزشکان را نیز شامل می شود. جراحی در صورت لزوم؛ مراقبت های زنان و زایمان؛ معاینات چشم ، درمان ها و مراحل واحد مراقبت های ویژه استاندارد؛ خدمات پرستاری؛ آزمایشگاه ، اشعه ایکس و روش تشخیصی. پزشکی که در بیمارستان اداره می شود. استفاده از اتاق عمل operating room, case room ، تجهیزات بیهوشی ، لوازم و تجهیزات لازم؛ درمان پرتونگاری ، کاردرمانی و فیزیوتراپی.   

بهداشت عمومی در انتاریو

ساکنان انتاریو تحت برنامه بیمه درمانی انتاریو (OHIP) تحت پوشش هستند. این شامل قرار ملاقات با پزشکان خانواده ، مراجعه به کلینیک های پیاده روی و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، آزمایش های پزشکی و جراحی ها است.

نکته درمورد انتریو این است که : در سه ماهه اول مهاجرت چون شما هنوز کارت OHIP سلامت خودتان را دریافت نکردید و بیمه نیستید اگر اتفاقی برای شما رخ دهد هزینه های درمانی بدون بیمه بسیار بسیار سنگین هستند . شما دو راه دارید,

اگه مشکل خاص سلامت و یا ترس از ایجاد مشکل در این سه ماه دارید بهتراست قبل آمدن به کانادا بیمه مسافرتی بگیرید. ولی اگه شرایط سلامتی شما عادی است میتوانید از این برنامه استفاده کنید که کاملا رایگان است ، البته سایر استان ها نیز قوانین خود را دارند جهت مشاهد ایجا را کلیک کنید

بهداشت عمومی در جزیره پرنس ادوارد

در جزیره پرنس ادوارد ، ساکنان تحت پوشش خدمات پزشک و بستری ، مراقبت از منزل ، مراقبت تسکین دهنده ، مراقبت طولانی مدت ، اعتیاد ، خدمات بهداشت روان ، برنامه های دارویی از طریق PEI Pharmaare ، و خدمات مراقبت های اولیه (خدمات بهداشت عمومی دندانپزشکی ، پیشگیری و مدیریت بیماری مزمن ، پرستاری بهداشت عمومی ، برنامه دیابت ، تغذیه در جامعه ، برنامه های غربالگری سرطان ، خدمات آسیب شناسی گفتار زبان ، و غیره).

بهداشت عمومی در کبک

خدمات تحت پوشش (Régie de l’assurance maladie du Québec (RAMQ در کبک شامل جراحی ، داروهای بی حسی ، کورتیزون ، معاینات پزشکی ، قطره چشمی ، ماموگرافی تشخیصی ، آزمایش ادرار و گلوکز خون و وازکتومی است.

بهداشت عمومی در ساسکاچوان

ساکنان ساسکاچوان تحت پوشش خدمات پزشکان هستند. فیزیوتراپی و کاردرمانی خدمات ایمن سازی درمان عفونتهای مقاربتی (STI) آزمایش HIV؛ درمان سوء مصرف مواد مخدر و الکل؛ خدمات بهداشت روان؛ خدمات مشکل قمار ؛ خدمات دندانپزشکی ، نوری ، podiatry ، داروهای تجویزی و تجهیزات پزشکی و وسایل پزشکی. و غربالگری ماموگرافی برای زنان بین 50 تا 69 سال.   

بهداشت عمومی در یوکان

در یوکان ، ساکنان تحت پوشش خدمات پزشکان هستند. مراقبت در دوران بارداری؛ روشهای جراحی خاص دندانپزشکی در بیمارستان تأیید شده انجام می شود. اقامت و وعده های غذایی استاندارد در بیمارستان؛ خدمات پرستاری؛ روشهای آزمایشگاهی ، رادیولوژی و تشخیصی. پزشکی که در بیمارستان اداره می شود. استفاده از اتاق عمل ، اتاق مراقبت و تجهیزات بی حسی از جمله لوازم و تجهیزات. خدمات رادیوتراپی و فیزیوتراپی.

هزینه های بهداشت و درمان کانادا

کانادا هزینه های زیادی را صرف مراقبت های بهداشتی خود می کند و جزء بهترین های سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است. بیش از 11٪ از تولید ناخالص داخلی کانادا برای مراقبت های بهداشتی هزینه می شود – به طور متوسط ​​بیش از 6،000 CAD یا (4515 دلار آمریکا ) برای هر کانادایی هزینه بهداشت و درمان عمومی میشود و هر ساله با افزایش 70 درصدی باورنکردنی برای خانواده های کانادایی طی یک دوره (در دو دهه) همچنان ادامه می یابد.

چرا بهداشت کانادا بسیار گران است؟

بعضی از کانادیی ها استفاده از اصطلاح “رایگان” هنگام توصیف سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا برایشان دشوار است زیرا در واقع رایگان نیست: همانطور که در بالا ذکر شد ، مالیات دهندگان مبلغ زیادی را برای مراقبت های بهداشتی جهانی پرداخت می کنند. در حقیقت ، مراقبت های بهداشتی کانادا یکی از گران ترین سیستم های جهان است. این قیمتی است که آنها برای همه و سیستمشان از خدمات بهداشتی جهانی “رایگان” می پردازند.

حقایق خدمات بهداشتی در کانادا

در حالی که این بخش تاکنون به برخی از جوانب مثبت و منفی سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا پرداخته است ، در اینجا نوعی از نگاه های مثبت و منفی در هنگام ورود به سیستم بهداشت و درمان کانادا آورده شده است.

مثبت / طرفداران
  • مراقبت های بهداشت جهانی – سیستم مراقبت های بهداشتی به رایگان کانادا تلاش می کند تا برای شهروند کانادایی یا دارنده اقامت دائم باشد ، خدمات یکسانی ارائه دهد. بازنشستگان نیز در این کشور مراقبت های بهداشتی را دریافت می کنند.
  • ارائه خدمات با کیفیت در سیستم بهداشت و درمان کانادا به دلیل کیفیت بالایی که دارد ، پیوسته به عنوان یکی از کشورهایی که دارای بهترین سیستم مراقبت های بهداشتی در جهان هست، رتبه بندی می شود.
  • برنامه های آموزشی – این برنامه ها برای افراد سالخورده است و به آنها می آموزد که چگونه از صدمات احتمالی در آینده جلوگیری کنند و در مورد خطرات سلامتی آنها را آگاه کنند. بودجه آنها توسط دولت تأمین می شود. این به کانادایی ها کمک می کند تا هوشیار و سالم بمانند و در نهایت هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهند.
منفی / مخالفان
  • نابرابری – به همان اندازه که سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا در راستای ارائه خدمات یکسان و با کیفیت برای همه تلاش می کند ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گروه های اقلیت مانند کسانی که تحت حفاظت موارد بشر دوستانه قرار دارند ( به ویژه گروه های فقیر ) خدمات کمتری از سیستم بهداشت و درمان کانادا که رضایت بخش باشد ، دریافت می کنند.
  • زمان صبر – زمان مراجعه به پزشک و متخصص در کانادا طولانی تر از میانگین زمان انتظار در سایر کشورهای توسعه یافته است. در مورد میانگین زمان انتظار بیشتر برای دیدن پزشک در زیر بیشتر میخوانید.
  • پوشش محدود – در مواردی مانند سلامت روان و دهان و دندان ، برخی از روش های درمانی ، وسایل کمکی و جراحی مجدد برای رابطه جنسی محدود است.
  • گران قیمت – کانادا یکی از پر درآمدترین کشورهای عضو OECD است که هنگام انجام مراقبت های بهداشتی ، بسیار بالاتر از میانگین OECD است. این مالیات دهندگان کانادایی هستند که این هزینه را با میانگین شخصی که سالانه بیش از 6،000 CAD یا (4515 دلار آمریکا) خرج می کند ، پرداخت می کنند.
  • دسترسی در مناطق روستایی – از آنجا که کانادا چنین کشور بزرگی است ، بیشتر بودجه به شهرهای مرکزی می رود. و سایر مناطق کانادا از منابع کافی برخوردار نمی شوند و مردم مناطق روستایی را وادار می کند که برای دریافت خدمات مراقبت های بهداشت و درمان مجبور به مسافرت شوند.

مروری بر بیمه درمانی خصوصی کانادا

اگر سؤال می کنید که بیمه درمانی در کانادا چگونه کار می کند ، در این بخش تمام آنچه را که باید بدانید توضیح می دهد.

آیا در کانادا به بهداشت و درمان نیاز دارید؟

از آنجا که خدمات بهداشتی و درمانی رایگان و جهانی برای همه در کانادا وجود دارد ، سوال این است آیا در کانادا به بیمه درمانی احتیاج دارید؟ بله ، و بیشتر کانادایی ها آن را دارند. در حقیقت ، 25 میلیون کانادایی با بیمه درمانی تکمیلی پزشکی، بیمه می شوند. این امر به این دلیل است که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی همه چیز را شامل نمی شود (به عنوان مثال ، داروهای بدون نسخه ، medication ). تنها در سال 2017 ، 11.3 میلیارد CAD (تقریباً 8.5 میلیارد دلار آمریکا) برای داروهای تجویزی از طریق مزایای بیمه درمانی خصوصی هزینه شده است.

در حالی که طرح دارویی در کانادا مقرون به صرفه است ، بسیاری از کانادایی ها دارای بیمه درمانی خصوصی (عمدتا از طریق کارفرمای خود) هستند که درصد بالایی از دارو را شامل می شود (به عنوان مثال ، کنترل تولد). نمونه های دیگر پوشش بیمه درمانی شامل مواردی از قبیل درآمد ناتوانی ، پوشش بیماری بحرانی ، مشاوره بهداشت روان ، بیمه مسافرت ، هزینه بازگشت بدن در صورت فوت ، به وسایل پروتز ، مراقبت در منزل و مراقبت های طولانی مدت ، مراقبت های optical ، گفتار درمانی، ماساژ درمانی ثبت شده ، فیزیوتراپی ، سمعک ، کایروپراکتیک ، اتاقهای نیمه خصوصی یا خصوصی بیمارستان و مراقبت از دندان است

اگر از طریق کارفرمای شما نباشد ، کانادایی ها می توانند بیمه درمانی خصوصی را نیز از طریق شرکتهای بیمه خصوصی خریداری کنند. در کانادا بیش از 80 بیمه خدمات درمانی و انواع مختلف برنامه های بیمه درمانی وجود دارد ، بنابراین گزینه های مربوط به ساکنان بسیار زیاد است. شما نیاز به تحقیق در مورد شرکت های مختلف و پیدا کردن اینکه کدام یک موارد مورد نظر شما را پوشش ، بودجه و مزایای شما را برآورده می کند دارید.

نکته مهمی که باید در خصوص بیمه سلامت خصوصی و عمومی در کانادا مطرح شود این است که ساکنان مجاز به خرید بیمه تکمیلی برای پوشش خدماتی هستند که تحت پوشش سیستم عمومی نیستند. با این حال ، آنها نمی توانند بیمه خصوصی را برای خدمات اصلی پزشکی که از طریق سیستم مراقبت های بهداشت عمومی به کانادایی ها ارائه می شوند ، بخرند.

بیمه درمانی چقدر در کانادا است؟

متوسط ​​خانواده کانادایی 4000 CAD یا (3،010 USD) برای حق بیمه خصوصی هزینه می کند ، اما قیمت برنامه ها بسته به سطح پوشش و کیفیت متفاوت است.

در اینجا متوسط ​​هزینه بیمه درمانی در کانادا در هر ماه ذکر شده است:

نوع شخص (های) تحت پوششقیمت CAD و (USD)
خانواده157 (118 USD)
پدر مجرد ( جدا شده/طلاق گرفته )78 (59 USD)
مادر مجرد ( جدا شده/طلاق گرفته)110 (83 دلار)
مرد تنها Singel47 (35 دلار)
خانم تنها Singel80 (60 دلار)

مزایای بیمه درمانی خصوصی کانادا

اگر در مورد دریافت بیمه خدمات درمانی خصوصی سردرگم هستید ، چند فاکتور را باید در نظر بگیرید:

  • اگر خود اشتغال هستید ، ممکن است حق بیمه خصوصی بیمه درمانی را از مالیات درآمد مشاغل خود کسر کنید.
  • با بودن بسیاری از شرکت های بیمه مختلف در کانادا ، برنامه های انعطاف پذیر زیادی برای انتخاب مناسب برای شما و خانواده تان وجود دارد.
  • از آنجا که سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی بسته به اینکه در کدام استان قرار دارید ، خدمات مختلفی را پوشش می دهد ، بیمه های خصوصی بهداشتی با این کار سازگار هستند و پوشش هایی را متناسب با هر استان و قلمرو ارائه می دهند.
  • پرداخت ساده است و بیشتر شرکت ها گزینه های پرداخت flexible قابل تغییر را ارائه می دهند.

نحوه دریافت بیمه درمانی در کانادا

تا زمانی که یک مهاجر برای سیستم بهداشت و درمان عمومی واجد شرایط نباشد ، توصیه می شود قبل از آمدن به کانادا ، بیمه پزشکی مسافرتی یا یک برنامه پزشکی بین المللی سالانه را دریافت کنند. در صورت نیاز به اقامت در بیمارستان ، غیر مقیم کانادا می تواند روزانه 5،000 CAD یا (3،761 دلار) بپردازد. این مقدار می تواند برای مراقبت های ویژه دو برابر شود. بهتر است که مهاجران اطمینان حاصل کنند که در صورت بروز موارد اورژانسی از نوعی پوشش بیمه برخوردار هستند.

هنگامی که یک فرد مهاجر برای سیستم بهداشت و درمان عمومی واجد شرایط است و به دنبال بالا بردن پوشش خود با بیمه خصوصی اضافی است ، برقراری ارتباط با شرکت بیمه مورد نظر شما ساده است (معمولاً از طریق تلفن یا از طریق اینترنت). آنها به شما در روند کار ، هزینه ها به شما کمک می کنند و به هرگونه سؤال یا شک و شبهه ای که ممکن است قبل از ثبت نام داشته باشید پاسخ خواهند داد.

اگر از طریق کارفرمای خود بیمه درمانی دریافت می کنید ، واحد منابع انسانی شرکت شما باید بتواند در این روند به شما کمک کند . آنها همچنین باید در پاسخ به هرگونه سؤال در مورد مزایا و پوشش بیمه درمانی خصوصی شما یاری رسانند و پاسخگو باشند.

بهترین شرکت های بیمه درمانی در کانادا

در اینجا نگاهی به برخی از شرکتهای پیشرو ارائه شده بیمه درمانی خصوصی می پردازیم:

  • Manulife – نمونه هایی از برنامه های بیمه Flexcare Health and Dental و FollowMe هستند.
  • Sunlife Financial – بیمه خدمات درمانی گسترده آنها برای کل خانواده ها در دسترس است. خدمات درمانی دندانپزشکی نیز گنجانده شده است.
  • Great-West Life – تمرکز روی دو بسته مراقبت های بهداشتی برای خانواده ها یا افراد و دسته بندی ها شامل Core ، Core Plus و Core Elite است.
  • صلیب آبی انتاریو ، Ontario Blue Cross – در انتاریو ، این ارائه دهنده بیمه برنامه های مختلفی از جمله Basic Blue Choice و Basic Plus را ارائه می دهد.
  • بیمه سلامت GMS – برنامه ها شامل برنامه Omni ، ExtendaPlan و یک برنامه اساسی است.
  • بیمه سلامت و دندانپزشکی ScotiaLife – افراد و خانواده ها را می پذیرد. با این حال برای کسانی که دارای شرایط خاصی هستند بهترین نیست زیرا تمایل دارند کاملاً دقیق و کامل باشد.
  • بیمه Desjardins – بیمه درمانی  مقرون به صرفه و قابل تنظیم ارائه می دهد.
  • CAA  – این شرکت ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی مشهور است و از طریق Manulife دارای شعبه مراقبت های بهداشتی است.
  • Green Shield Canada  – دو برنامه انفرادی شامل Zone (برای افرادی که در مراقبت های بهداشتی خصوصی تازه کار هستند) و Link (بهترین گزینه برای افرادی که یک برنامه مراقبت های بهداشتی خصوصی را ترک می کنند و مثلاً بازنشسته می شوند ، می خواهند پوشش خصوصی ادامه یابد).
  • بیمه TD  – TD مراقبت های ویژه و بیمه حوادث بحرانی را ارائه می دهد.
  • Ivari  – همچنین بر بیمه مراقبت های ویژه تمرکز دارد. فقط برای مبتلایان به بیماری بحرانی / سخت اعمال می شود.

بیمه درمانی خصوصی و اقتصاد کانادا

بیمه شدگان سلامت نقش اساسی در اقتصاد کانادا و تثبیت بازارهای مالی دارند. پرداخت سود به کانادایی ها به کاهش هزینه های برنامه های حمایتی دولت کمک می کند. آنها همچنین تعداد زیادی از کارگران را استخدام می کنند و سهم عادلانه خود را در مشارکت مالیاتی پرداخت می کنند – در سال 2017 ، این 7.7 میلیارد CAD (تقریبا 5.8 میلیارد دلار آمریکا) بود!

چگونه در کانادا پزشک یا دندانپزشک پیدا کنید

در بعضی از مواقع در طول سفر ممکن است لازم باشد که بدانید چگونه پزشک و دندانپزشک را در کانادا پیدا کنید. این زیر بخش شامل اطلاعاتی در مورد نحوه یافتن پزشک خانواده ، نحوه یافتن دندانپزشک ، نحوه یافتن متخصص و موارد دیگر می باشد.

چگونه پزشک خانواده در کانادا پیدا کنیم ؟

پزشکان خانواده در کانادا همچنین به عنوان پزشکان عمومی (GP) شناخته می شوند. این مورد نیز است که در بعضی از مناطق کانادا در حقیقت کمبود پزشک وجود دارد ، بنابراین یافتن پزشک ممکن است مدتی طول بکشد. هرچه زودتر شروع به کار کنید ، بهتر است.

در اینجا چند روش برای یافتن یک پزشک عمومی آورده شده است:

  • از دوستان ، همکاران و سایر مهاجران بپرسید دریافت کنید.
  • جستجوی خود را در ماه ژوئیه انجام دهید. بسیاری از پزشکان خانواده در این زمان فارغ التحصیل می شوند ، بنابراین یک پزشک جدید بیماران جدید را زودتر می پذیرد.
  • از ابزارهای آنلاین مفید مانند Health Care Connect یا جستجوی پزشک استفاده کنید (در صورت وجود در انتاریو).

هر استان ابزار آنلاین خود را برای کمک به شما در یافتن پزشکان توصیه شده در منطقه شما خواهد داشت. اگر سوال دارید که چگونه می توانید متخصصان در کانادا را پیدا کنید ، پس از مراجعه به پزشک خانواده ، آنها می توانند شما را به یکی ارجا دهند.

چطور یک دندانپزشک در کانادا پیدا کنم ؟

برخلاف پزشکان در کانادا ، پیدا کردن دندانپزشک بسیار آسان است. بهترین راه برای جستجو با مراجعه به اینترنت یا دریافت راهنمایی از همکاران ، دوستان یا سایر مهاجران می باشد.

میانگین زمان انتظار برای ویزیت پزشک در کانادا چقدر است ؟

در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته ، کانادایی ها برای دیدن پزشک بیشتر صبر می کنند. این یکی از بزرگترین شکایاتی است که شما از ساکنان کانادا خواهید شنید. حتی برنامه ها و سایت های آنلاین برای کلینیک ها وجود دارد که به شما امکان می دهد میانگین زمان انتظار را در نزدیکی خود جستجو کنید.

گزارش سال 2018 نشان داد که میانگین زمان انتظار برای دیدن یک متخصص در کانادا 8/19 هفته بوده است. ساسکاچوان این استان با کمترین زمان انتظار (15.4 هفته) در حالی که نیوبرانزویک گزارش 45.1 هفته منتظر ماندند- طولانی ترین زمان انتظار کشور است. زمان انتظار نیز بستگی به نوع متخصص مورد نظر شما و یا رویه موردنیاز شما دارد. به عنوان مثال برای جراحی ارتوپدی میانگین زمان انتظار 39 هفته است. برای آنکولوژی پزشکی 3.8 هفته است.

هنگام مراجعه به پزشک ، در سال 2017 گزارش شد که 43٪ از کانادایی ها می توانند روز یا روز بعد با پزشک ملاقات کنند. بیست درصد گفتند که حداقل یک هفته صبر می کنند.

اگر پزشک در دسترس نباشد

هنگامی که پزشک در دسترس نباشد ، کانادایی ها تصمیم به رفتن به بخش اورژانس می گیرند که میانگین زمان انتظار در حدود چهار ساعت است. بخشی از دلیل انتظار طولانی در اتاق های اورژانس در سراسر کانادا عدم وجود پزشکان است. همچنین پیشنهاد شده است بیماران بدون پزشک خانواده که تصمیم به مراجعه مراقبت اورژانس دارند نیز روند کار را کنند ( کمتر مراجعه کنند به موارد وقعا اروژانسی زودتر رسیدگی شود ) .

زایمان در کانادا

تولد در کانادا برای افراد غیر مقیم مزایا و مضراتی دارد. برای والدین هزینه نزولی است. برای کودک ، مزیت آن تابعیت کاناداست. برای اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را بخوانید

هزینه بچه دار شدن در کانادا

در حالی که تولد در کانادا برای تابعیت یکی از مهمترین موارد است ، هزینه تولد فرزند در کانادا به عنوان یک خارجی نیز وجود دارد: اگر در کانادا داری اقامت دائم یا شهروند هستید ، از طریق سیستم مراقبت های بهداشت جهانی کانادا کاملاً تحت پوشش هستید. زایمان شما رایگان خواهد بود مگر اینکه شما خدمات خصوصی را انتخاب کنید ، که ممکن است چند صد دلار باشد ، مگر اینکه تحت پوشش بیمه های تکمیلی شما باشد. متوسط ​​اقامت مادر بعد از زایمان دو تا سه روز است. اگر او دارای یک بخش C بود ، مدت اقامت تا چهار روز افزایش می یابد.

اگر در کانادا بدون بیمه درمانی و بدون اقامت دائم زایمان می کنید ، آماده پرداخت هزینه از جیب خود باشید. تحویل منظم می تواند در هر جایی بین 5000 CAD یا (3،759 USD) تا 8،000 CAD یا (6،015 USD) باشد. اگر به بخش خدمات ویژه یا اقامت طولانی مدت C احتیاج دارید ، می تواند بین 10،000 (7،521 USD) و 12،000 CAD یا (9.025 دلار) هزینه داشته باشد.

اگر قصد دارید در کانادا به عنوان غیر مقیم بدون بیمه بین المللی اقدام به زایمان کنید ، هزینه های دیگر مربوط به نوزاد د:

سرویسقیمت CAD یا (USD)
ویزیت پزشک قبل از تولد100-150 (75-113 USD)
سونوگرافی قبل از تولد300-500 (226-376 USD)
زایمان در خانه و زایمان با یک ماما2،500 (1،880 USD)

مدارک مورد نیاز برای تولد در کانادا

برخی از مواردی که می خواهید مطمئن شوید که همراه خود به بیمارستان می آورید ، به خصوص اگر شما به عنوان یک خاجی هستید ، عبارتند از:

  • پلن تولد Birth plan
  • مدارک پزشکی
  • کارتهای بهداشت و بیمه
  • گذرنامه و ویزا
  • شماره بیمه اجتماعی (در صورت وجود)

هنگامی که کودک خود را به دنیا آوردید ، باید کودک خود را در کانادا ثبت کنید. هر استان و قلمرو روند خاص خود را برای نحوه ثبت نام فرزند دارد ، بنابراین بهتر است برای اطلاع از این موضوع با مقامات محلی تماس بگیرید. پرستاران و کارکنان بیمارستان که در هنگام زایمان به شما کمک کرده اند ، می توانند در این امر نیز به شما کمک کنند.

مزایای تولد فرزند در کانادا

درست مانند ایالات متحده ، یکی از مهمترین مزایای زایمان در کانادا این است که فرزند شما به طور خودکار تابعیت کانادا دریافت می کند – حتی اگر کانادایی هم نباشید. کودک حق دارد در کانادا زندگی کند یا هر زمان که ویزا نداشته باشد به کانادا سفر کند. آنها مجاز به دریافت آموزش رایگان و بهره مند شدن از سایر مزایای اجتماعی کانادا خواهند بود.

تولد در کانادا برای تابعیت بسیار محبوب و معروف به “جهانگردی و حق خاک” است که غیرقانونی محسوب نمی شود. در بسیاری از نقاط دیگر جهان ، گردشگری و حق خاک ممنوع شده است.

به خاطر داشته باشید که فرزندی که کانادایی است ، دریافت اقامت فرزند متولد شده روی اقامت یک پدر و مادر خارجی تأثیر نخواهد گذاشت. والدین غیر مقیم یک کودک کانادایی در طی فرآیند مهاجرت هیچ مزیت خاصی دریافت نمی کنند ، و حمایت مالی والدین به طور فزاینده ای محدود کننده است.

اگر اقامت دائم ندارید ، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد که به همراه فرزند خود به کشور خود برگردید.

درمورد کمک هزینه زایمان در کانادا و اقامت از طریق فرزند بیشتر بخوانید


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی