تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

بیش از 100 راه برای مهاجرت و اخذ ویزای کانادا


بیش از ۱۰۰ روش مهاجرت و دریافت ویزای کانادا

بیش از ۱۰۰ روش مهاجرت و دریافت ویزا برای کانادا وجود دارد. طبیعتا، اکثر افراد غیر کانادایی که در این کشور کار و زندگی می­کنند، به دلیل تحصیلات و تجربه کار کانادایی، شرایط لازم برای اکثر این برنامه­ های مهاجرت را دارا هستند. در این مطلب، ۵ مورد از محبوب­ترین روش­های کار و زندگی در کانادا را می­خوانید.

1. نیروی کار متخصص وحرفه ای ها

اگر تجربه کار تخصصی در مشاغل مدیریتی دارید یا به عنوان نیروی کار حرفه­­ای و متخصص فنی و تجربی کار کرده­اید، احتمالا می­توانید مسیر اکسپرس اینتری به کانادا را در نظر داشته باشید. اکسپرس اینتری سیستم اصلی بررسی درخواست­های اقامت دائم در حدود ۶ ماه است. سال جاری، هدف پذیرش مهاجر از طریق اکسپرس اینتری، ۱۰۸۵۰۰ مقیم جدید اعلام شده است.

انتخاب اکسپرس اینتری چگونه است؟ گام نخست، تشکیل پرونده اکسپرس اینتری است که براساس معیارهای لازم، مانند سن، مدت زمان تجربه کار، سطح تحصیلات و … امتیازی به شما تعلق می­گیرد. در قرعه کشی­هایی که معمولا هر دو هفته یکبار انجام می­شود، دعوتنامه تقاضا (ITA) برای متقاضیان دارای بالاترین امتیاز، ارسال می­گردد. سیستم اکسپرس اینتری به متقاضیان اصلی اجازه می­دهد همسر یا شریک زندگی قانونی و فرزندان وابسته خود را نیز همراه داشته باشند. علاوه بر این، قلمروها و استان­های کانادا نیز به منظور انتخاب متقاضیان مورد نظر، به عنوان بخشی از برنامه­های انتخاب استانی خود برای تامین نیروی کار، از این سیستم استفاده می­کنند. دریافت دعوتنامه انتخاب استانی (PN) شانس موفقیت شما را تقریبا تضمین می­کند.

متقاضی ایده­آل برای اکسپرس اینتری، باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • سن او زیر ۳۰ سال باشد.
  • دست کم مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، یا مدرک فنی داشته باشد.
  • تسلط او به زبان انگلیسی و/یا فرانسه در سطح متوسط تا بالاتر از متوسط باشد.
  • حداقل سه سال تجربه کار تخصصی داشته باشد.

عوامل دیگری که می­تواند شانس دریافت ITA را بسیار افزایش دهد، شامل موارد زیر است:

  • تسلط هرچه بیشتر به زبان انگلیسی و/یا فرانسه
  • مهارت در هر دو زبان انگلیسی و فرانسه (دو زبانه بودن)
  • مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری
  • سابقه کار یا تحصیل در کانادا
  • برادر یا خواهر شهروند و ساکن فعلی کانادا
  • پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت کانادایی
  • منتخب یکی از برنامه­های استانی

2. نیروی کار نیمه متخصص

اگر نیروی کار نیمه متخصص هستید، مانند راننده کامیون، خدمتکار، قصاب، کمک پرستار یا کارگر، از طریق یکی از چند گزینه مناسب مهاجرت این گروه می­توانید وارد کانادا شوید. لازم به ذکر است که اکثر این برنامه­ها، متقاضی را به داشتن تجربه کار در کانادا و پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی ملزم می­کنند. شما می­توانید با تقاضای ویزای کار، در کانادا مشغول به کار شوید.

معمولا نیروی کار نیمه متخصص، حداقل تحصیلات دبیرستانی و آموزش شغلی خاص یا آموزش حین خدمت دارند. کانادا به این گروه از نیروی کار، نیاز فراوانی دارد بنابراین، یافتن شغل مناسب در این زمینه­ها کار دشواری نیست. چهار مسیر پرطرفدار اقامت دائم کانادا برای نیروی کار نیمه متخصص را در ادامه می­خوانید:

برنامه­ های مهاجرت برای نیروی کار نیمه متخصص
برنامه مهاجرتیتوضیح
برنامه­های انتخاب استانی (PNP)PNP بر اساس نیاز بازار کار استان­های و قلمروها به طور جداگانه تعریف شده­اند. ساسکچوان و انتاریو به رانندگان کامیون نیاز فراوانی دارند و جریان­های مهاجرتی ویژه­­ای برای این گروه در نظر گرفته­اند.
پایلوت مهاجرت آتلانتیک (AIP)AIP فرصت مهاجرت به منطقه بازرگانی ساحلی کانادا را برای این گروه فراهم می­آورد.
پایلوت مهاجرت کشاوری و محصولات غذاییاین پایلوت، دستیابی به اقامت دائم کانادا برای نیروی کار بخش کشاورزی، دامپروری و فرآوری محصولات گوشتی مانند قصابان و کارگران دامداری را امکانپذیر می­کند.
پایلوت­ پرستاران خانگیاین پایلوت برای پرستاران خانگی کودکان، سالمندان و معلولین طراحی شده است.

3. اسپانسرشیپ خانوادگی

خانواده جایی است که قلبمان می­تپد و هیچ کس نباید از خانواده خود دور باشد! دارندگان ویزای اقامت دائم در کانادا می­توانند اسپانسر اعضای خانواده خود برای پیوستن به آنها در کانادا باشند. شما می­توانید اسپانسرشیپ همسر/ شریک زندگی قانونی، فرزندان وابسته، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را از طریق برنامه اسپانسرشیپ خانواده، بر عهده بگیرید.

معمولا، بررسی درخواست اسپانسرشیپ می­تواند در یک دوره ۱۲ ماهه انجام شود. در سال ۲۰۲۱، کانادا ۷۶۰۰۰ تا ۱۰۵۰۰۰ متقاضی را از طریق برنامه اسپانسری خانواده پذیرش خواهد کرد.

4. پایلوت­های مهاجرت مناطق خاص

در کانادا، مناطق کم جمعیت و دور از مراکز شهری، فضای گسترده، ساحل زیبا و زیبایی­های طبیعی خیره کننده­ای دارند. اگر به دنبال زندگی آرام، دور از شلوغی مناطق شهری و شهرهای بزرگ هستید، این گزینه بسیار خوبی برای شما است.

پایلوت مهاجرت آتلانتیک (AIP) و پایلوت مهاجرت مناطق شمالی و کم جمعیت (RNIP) دو برنامه مهاجرتی هستند که به شما اجازه می­دهند در مناطق ساحلی کانادا، شامل استان­های نوااسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد، یا در یکی از شهرها و مناطق شرکت کننده در پایلوت مهاجرت مناطق کم جمعیت در بخش­های شمالی انتاریو، ساسکچوان، بریتیش کلمبیا، منیتوبا و آلبرتا، ساکن شوید.

این برنامه­های پایلوت بر اساس درخواست و نیاز کارفرما اجرا می­شوند و برای جذب نیروی کار متخصص و نیمه متخصص در مشاغلی طراحی شده­اند که کارفرما امکان تامین نیروی کار محلی را ندارد؛ به این معنی که یکی از مهم­ترین شرایط، یافتن شغل مطمئن از فهرست­ کارفرمایان مجاز آن استان­ها یا مناطق است.

5. مهاجرت از طریق بیزنس

کانادا یکی از بهترین کشورها برای بیزنس­های استارت­آپ است. کارآفرینان از نیروی تحصیلکرده، زیرساخت مناسب و نرخ تبادل ارز مطلوب، مالیات پایین برای بیزنس­های کوچک و بسیاری مزایای دیگر بهره­مند می­شوند. گزینه­های مختلفی برای ویزای بیزنس کانادا وجود دارد:

  • اگر ایده نوین بیزنس دارید، می­توانید از طریق برنامه ویزای استارت­آپ به کانادا مهاجرت کنید. این کار مستلزم ارائه طرح اولیه بیزنس و کسب حمایت سرمایه گذاران است. بیزنس­های مورد نیاز در کانادا شامل املاک و مستغلات، خدمات مالی، تناسب اندام و تفریح و سرگرمی، حمل و نقل و انبارداری، مدیریت زباله و پسماند و رستوران­داری است.
  • اگر مایل به خریداری بیزنسی در کانادا هستید، با پیشنهاد شغلی برای خودتان به عنوان مدیر اجرایی شرکت، می­توانید به سادگی از طریق سیستم اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید.
  • روش دیگر این است که از طریق یکی از جریان­های مهاجرت تجاری استانی، می­توانید بیزنس جدیدی راه اندازی کرده یا یک بیزنس فعال را خریداری کنید. هر استان، شرایط و حداقل مبلغ سرمایه گذاری خاص خود را دارد.
  • مشاغل آزاد (خوداشتغالی)، مانند روزنامه نگاران مستقل، طراحان و مربیان، می­توانند از طریق برنامه خوداشتغالی به کانادا مهاجرت کنند. بهترین بخش این برنامه آن است که هیچ شرطی برای ارزش خالص بیزنس وجود ندارد.
مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی