تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

برنامه مهاجرت اقامت دائم کانادا بخش مواد غذایی و کشاورزی


موقعیتی برای کارگران خارجی با اقامت موقت در کانادا که در بخش مواد غذایی زراعی تجربه دارند فراهم شده تا بتوانند از ابتدای سال 2020 برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

این برنامه آزمایشی سه ساله امکان دریافت اقامت دائم برای نیروی های خارجی غیرفصلی که پیشنهاد شغلی معتبری نیز دارند را فراهم میکند.
دولت کانادا می گوید میزان صادرات این صنعت در سال گذشته برابر با 66.2 میلیارد دلار بوده است، و در کشور از هر 8 نفر، 1 نفر در این صنعت مشغول به کار است، اما صنایعی مانند گوشت و تولید قارچ با مشکلاتی در پیدا کردن نیروی کار مواجه شده اند.

در حال حاضر نیروی های کار مهاجری که از طریق برنامه نیروی کار موقت به کانادا می آیند اجازه کار موقت دارند و هیچ راهی برای کسب اقامت دائم ندارند.

مشاغل و صنایعی که در این برنامه جدید قرار خواهند گرفت شامل موارد زیر خواهند بود:

  • قصاب خرده فروش
  • قصاب صنعتی
  • کارگر فراوری غذا
  • نیروی کار برای جمع آوری قارچ و تولیدات گلخانه ای
  • نیروی کار معمولی برای تولید قارچ، تولیدات گلخانه ای، و نگهداری موجودات زنده
  • ناظر مزرعه و نیروی کار متخصص موجودات زنده

سقف نهایی پذیرش مهاجر برای این برنامه 2750 نفر در نظر گرفته شده است. با درنظر گرفتن خانواده این افراد، پیش بینی می شود 16,500 نفر طی سه سال به کانادا مهاجرت کنند.

شایستگی های مورد نیاز

شایستگی های مورد نیاز برای این برنامه بدین شرح است:

  1. 12 ماه سابقه کار تمام وقت، غیر فصلی در برنامه نیروی کار خارجی موقت، در کاری واجد شرایط مانند فراوری تولیدات گوشتی، نگهداری از موجودات زنده، یا پرورش قارچ و یا تولیدات گلخانه ای
  2. دارا بودن سطح توانایی 4 در بنچمارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  3. دارا بودن مدرکی معادل دبیرستان در کانادا یا بیشتر
  4. داشتن پیشنهاد کار تمام وقت و غیر فصلی در کانادا، خارج از کبک با حقوق مکفی. دولت اعلام کرده شرایط دقیق این برنامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی