تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آنچه که باید در مورد رشته پزشکی در کانادا بدانید

وی والت آمریکا کانادا تحصیلات رشته های تحصیل در کانادا آنچه که باید در مورد رشته پزشکی در کانادا بدانید

آیا می توانم در کانادا پزشکی بخوانم؟

تحصیل در کانادا برای افراد مقیم بسیار کم هزینه است و لذا بسیاری از والدین تا قبل از سن 22 سالگی فرزندشان برای اقامت اقدام می کنند تا شهریه کمتری پرداخت کنند از سوی دیگر اخذ پذیرش برای افراد دارای کارت اقامت کانادا (در کبک CSQ) بسیار سهل تر از دانشجویان خارجی است.

اگر شما قصد دارید برای تحصیل در رشته های زیر کانادا را انتخاب کنید متن زیر مناسب شما خواهد بود سعی داریم نکات و اقداماتی که منجر به اخذ پذیرش و ویزای کانادا برای متقاضی می شود را بیان کنیم تا کمکی به دانشجویان آینده در کانادا و جامعه ایرانی باشد:

در ادامه ابتدا با بعضی مفاهیم آشنا شوید.

GPA چیست؟

مخفف Grade Point Average است، که نمره معدل شما را بین عدد صفر تا 4 مشخص می کند. ما دو نوع جی پی ای gpa داریم که در GPA Overal نمرات دروس عمومی و اختصاصی قبول شده تان را مبنا می گیرند و در GPA Major نمرات دروس اختصاصی رشته مربوطه را در نظر می گیرند. در استان کبک این معدل R score نامیده می شود. بسیاری از دانشگاه به GPA نسبت به رشته ای که خوانده اید توجه می کنند مثلا معدل 3در فیزیوتراپی بسیار بالاتر از معدل 3.5 در حسابداری است. لذا برای اپلای پزشکی رشته لیسانس خود را با دقت انتخاب کنید.

CASPer چیست؟

دانشگاه مک مستر اولین بار این موضوع را بیان کرد. مخفف Computer-Based Assessment for Sampling Personal Characteristics است، آزمون های روانشناسی برای بررسی شرایط فرد در کنار ام کت و معدل جهت ورود به دانشکده پزشکی است که طی آن به صورت آنلاین یک سناریو فرضی از متقاضی سوال می شود و وی را بر سر دوراهی قرار میدهد و نتیجه ان را متقاضی باید تصمیم گیری کند. در کل این آزمون بخش شخصیت شما را می سنجد. هزینه این آزمون تقریبا 12 دلار است.

آزمون کسپر 90 دقیقه و دارای 12 بخش است. 8 سوال طی فیلم و 4 سوال با سناریو است. هر بخش 3سوال می شود و  5دقیقه  شما وقت دارید. جواب های شما بدون درنظر گرفتن غلط املایی بررسی می شود، لذا شما تا جایی که می توانید توضیح کامل طی 5 دقیقه وقت تان بنویسید. اگر برای دانشگاه فرانسوی زبان اقدام می کنید مانند مونترال باید کسپر را فرانسوی امتحان دهید. از آگوست 2021 سایت کسپر امتیازی را برای نتیجه امتحان اعلام نمی کند.

معمولا نتیجه امتحان CASPer تقریبا 32درصد فرمول دعوت به مصاحبه فرد در امتحان ورود به پزشکی کانادا را شامل می شود. بقیه درصد ها مربوط به MCAT و GPA است.

مثال:
در یک فیلم ویدئویی دو نفر مشغول به صحبت در مورد بوی بد همکارشان در جلسه هستند، حال از شما نظرتان برای حل این مشکل را جویا می شوند. حال شما باید 3 سوال را طی 5دقیقه پاسخ دهید. سعی کنید سرعت تایپ خود را افزایش دهید. کلمات رسمی را بنویسید ولی گرامر مهم نیست. 
به صورت خلاصه اصلا قضاوت نکنید و هر دو طرف را به یک صورت ببینید تا بتوانید کسپر خود را با موفقیت پشت سربگذرانید. بهتر است لیست تجربیات قبلی خود را کامل بنویسید تا بتوانید حضور ذهن داشته باشید مسائل روزمره خود را ببینید و جای کسی قرار گیرید که برای مشکل راه حل خوب باید ارائه دهد. 

MCAT چیست؟

مخفف  Medical College Admission Test است، امتحان ورودی دانشکده پزشکی است که همه ساله 80هزار نفر برای ورود به بخش پزشکی امریکا و کانادا این امتحان را می دهند. آزمونی 4 بخشی است با 230 سوال و بین 118 الی 132 نمره کسب می کنید. که معمولا نمره 125 میانگین خوبی است. معمولا 7 بار در طول زندگی یا 3 بار در سال می توانید در این آزمون شرکت کنید. بهتر است در پایان سال دوم لیسانس اقدام به ثبت نام ام کت کنید و طبق آمار دانشجویان 2بار این امتحان را شرکت می کنند. بیشتر موارد امتحان مربوط به دبیرستان است. چهار بخش ان :

–    مبانی شیمی و زیست شناسی
–    تجزیه و تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال
–    مبانی بیولوژی و بیوشیمی
–    مبانی روانشناسی و جامعه شناسی

سوال ها از موارد زیر است:

–    فیزیک 15 سوال
–    بیوشیمی 30 سوال
–    زیست 45 سوال
–    تجزیه و تحلیل و استدلال 53 سوال
–    شیمی عمومی 20
–    شیمی ارگانیک 11 سوال
–    روانشناسی 38 سوال
–    جامعه شناسی 18 سوال

ثبت نام MCAT

هزینه ای بین 310تا 370 دلار دارد که برای ثبت نام به سایت students-residents مراجعه کنید.

منابع آمادگی آزمون MCAT

موسسات زیر منابع چاپ شده، ویدئو، تست و سوالات زیادی را در مورد ام کت دارند:
•    Shemmassian Academic Consulting
•    Kaplan
•    Khan Academy
•    AAMC MCAT Bundle

ام کت برای بسیاری از دانشگاه فقط تا 3 سال اعتبار دارد و قبل از اپلای باید ان را آماده داشته باشید.

توصیه نامه چیست Reference Letter

برای توصیه نامه سه نامه از اساتید تان در دوران لیسانس باید تهیه کنید که ضمن درج مشخصات استاد و راه های مکاتبه با وی، شما را تایید و درباره تان مطلب قابل توجه بنویسند. معمولا در دوران لیسانس شما زمان کافی برای کار با بسیاری از اساتید خواهید داشت و این به شما در کسب نامه خوب کمک می کند. 
دانشگاه ها یک نامه تحصیلی و یک نامه شخصی از شما می خواهند. در ان استاد مدت زمانی که شما را می شناسد و با دست اوردهای شما اشنا می باشد را ذکر می کند. معمولا اساتید زمان زیادی شاید یک ماه را برای نوشتن یک رفرنس لتر از شما بخواهند پس بهتر است لیست کارهایی که از سال اخر دبیرستان تاکنون با این استاد یا در دانشگاه انجام دادید و به بخش های مورد نیاز ورود به دانشکده پزشکی مربوط می شود را لیست کنید.

مقاله چیست Essay

Essay یک نوشته جذاب شخصی و متفاوت از مقاله علمی است. دارای سه بخش معرفی، پاراگراف اصلی، نتیجه گیری است. روی گرامر و دیکته لغات دقت کنید. یک داستان واقعی در مورد خودتان و کار و تجربه هایتان که به پزشکی مربوط می شود را بنویسید مثلا ممکن است بنویسید که در کودکی تصادف داشتید و دو هفته در بیمارستان بودید که ان روزها و رفتار پزشکان و پرستار ها باعث شد شما از بچگی به پزشکی فکر کنید. بعد نظرات دیگر دانشجویان را در مورد essay  خود بخواهید.

مصاحبه پزشکی چیست Interviews

هدف این آزمون بیشتر شناسایی نقش شما در مواجه با مسائل در اینده تا بررسی نمرات خوب شماست. آنها می خواهند بدانند شما چه تصمیماتی را در شرایط خاص می گیرید و این تصمیم چه تاثیری خواهد داشت، هرچند ارتباط بین دانش شما در این تصمیم گیری با پزشکی مهم خواهد بود. بیشتر شبیه CASPer است. شامل دو مدل است:

1- به نام Multiple Mini Interviews – MMIs است

که شامل انجام مصاحبه در 12 اتاق با افراد مختلف و سوالات متفاوت با زمان هرکدام 10 دقیقه است، در هر اتاق یک سناریو برای شما توضیح داده می شود و نظر شما را جویا می شوند بعضی مواقع در مورد رزومه شما نیز سوال می کنند. در سال 2021 بسیاری از این مصاحبه ها غیرحضوری برگزار شد. 

2- Panel Interview

معمولا چهار نفر در یک جلسه از شما سوال می کنند شامل: پزشک، اعضا مدیریت دانشگاه، دانشجوی سال چهارم و … است.

نکات آمادگی برای ورود به دانشکده پزشکی

اگرشما سال آخر دبیرستان یا در سالهای اول لیسانس علوم هستید باید موارد زیر را رعایت کنید تا بتوانید رزومه موفقی برای ورود به دانشکده پزشکی کانادا داشته باشید بطور خلاصه باید این خصوصیات اخلاقی را در خود پرورش دهید. یک پزشک باید 6 خصوصیت زیر را برای کار در بخش پزشکی کانادا داشته باشد که به آن CanMEDS Framework می گویند:

  • رفتار حرفه ای    Professional
  • ارتباط خوب    Communication
  • کار گروهی    Collaborator
  • مدیریت        Manager
  • تلاش برای بهبود وضعیت سلامت جامعه        Scholar
  • کمک به علم پزشکی        Health Advocate

از موارد بالا دو مورد زیر را توضیح می دهیم؛

کمک به علم پزشکی

گزینه آخر که کمک به علم پزشکی است که باید تجربه تحقیق در زمینه پزشکی را نشان دهید.در پذیرش بعضی دانشگاه ها مانند تورنتو بخش تحقیق بسیار مهم است. برای انجام این کار که رزومه قوی تری داشته باشید بهتر است موارد زیر را انجام دهید:
–    همکاری با اساتید پزشکی دانشگاه موردنظرتان با ارسال رزومه ودرخواست به همکاری
–    شرکت در دوره های آموزشی نحوه انجام تحقیق که از دانشگاه هاتون می توانید سوال کنید

کارگروهی

شرکت در برنامه های فوق برنامه دانشگاه مانند باشگاه ورزشی، کار داوطلبانه و … به مثال های زیر توجه کنید:
–    کار رایگان در یک کلینیک پزشکی
–    مراقبت از سالمندان در خانه شان یا بیمارستان
–    تشکیل یک گروه برای جمع آوری وسایل کمکی و اهدا به بی سرپرتان

چه رشته ای را برای ورود به دانشکده پزشکی کانادا بخوانیم؟

اصولا هیچ فرقی ندارد که با چه رشته ای وارد دانشکده پزشکی شوید بلکه باید درسهای پیش نیاز مورد نظر در پزشکی را طی دوره لیسانس بگذرانید توجه کنید که این دروس پیش نیاز از موارد سخت می باشند اما باید معدل خوبی را کسب کنید. هر دانشگاهی دروس پیش نیاز خاص خود را دارد. اما بعضی رشته ها آمار قبولی بالاتری در رشته های پزشکی دارند که این به سخت یا آسان بودن دوره لیسانس دارد که معدل را بالا یا پایین می برد. بهتر است قبل از انتخاب دوره لیسانس دروس دوره پزشکی در دانشگاه هدف خود را بررسی کنید و سعی کنید در طی دوره لیسانس این دروس پیش نیاز را پاس کنید. البته سعی کنید در هر ترم تعادلی بین درسهای سخت و آسان باشد تا معدل شما بالا قرار گیرد.
اگر قصد دارید مثلا در استان کبک با گذراندن دوره کالج 2 ساله اقدام کنید کالج های خوب هستند. نزدیکی به منزل، محیط خوب و آرامش کالج مهم است مثل: college maisonneuve science de la sante  یا college sherbrooke science de la sante
برای دبیرستان نیز سعی کنید دروس ریاضی و شیمی و فیزیک را با نمرات بالا پاس کنید

لیست فعالیت های فوق برنامه تان را بنویسید Autobiographical Sketch – ABS

همان طور که در بالا بخش توصیه نامه نوشتیم، بهتر است جزئیات کارهایی که از سن 16 سالگی به بعد را به صورت فوق برنامه انجام داده اید را با ذکر مثال بیان کنید. این به فردی که تصمیم دارد شما را دعوت به مصاحبه دانشکده پزشکی کند کمک می کند تا فضایی بهتر از شما را متصور شود و ارتباط منطقی بین 6 اصل لازم برای یک پزشک با رزومه شما برقرار کند. مثلا من توانستم در طول سال آخر دبیرستان توانستم از استاد عفونی شناسی برای 3 دوره سخنرانی با حضور 50نفر در زمینه کوید 19 دعوت به برگزاری همایش کنم و با موفقیت برگزار کنم که اسم و ادرس ایمیل استاد مدعو را درج کنید. در انتاریو Omsas نمونه های خوبی را دارد.

هزینه های تحصیل در پزشکی کانادا

برای افراد مقیم و خارجی کاملا متفاوت است و افراد مقیم کانادا یک چهارم خارجی ها پول پرداخت می کنند. مثلا دارنده CSQ سالی 6تا15هزار دلار برای یکسال پرداخت می کند.

کدام دانشگاه های کانادا برای پزشکی خوب هستند؟

در ادامه دانشگاه های برتر کانادا در زمینه پزشکی را به همراه آدرس وب سایت اعلام می کنیم.

  1. دانشگاه مک گیل در کبک
  2. دانشگاه شربروک در کبک
  3. دانشگاه لوال در کبک
  4. دانشگاه مونترال در کبک
  5. دانشگاه ساسکاچوان در ساسکاچوان
  6. دانشگاه منیتوبا 
  7. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  8. دانشگاه کلگری
  9. دانشگاه آلبرتا
  10. دانشگاه مموریال نیوفانلند
  11. دانشگاه دالهوس در نوااسکوشیا
  12. دانشگاه انتاریو nosm
  13. دانشگاه مک مستر انتاریو
  14. دانشگاه انتاریو
  15. دانشگاه اتاوا
  16. دانشگاه کوئین انتاریو
  17. دانشگاه وسترن انتاریو

دانشگاه های پزشکی استان کبک

3دانشگاه فرانسوی زبان اند: دانشگاه لول، شربروک، مونترال و 1 دانشگاه انگلیسی زبان بنام مک گیل در استان کبک واقع اند. معمولا یک بار مصاحبه می دهید و برای هر سه دانشگاه نمره شما ارسال می شود و یکی شما را قبول می کند.

در استان کبک با گرفتن سژپ CEGEP می توان مستقیم و بدون گرفتن لیسانس برای پزشکی اپلای کرد. سژپ همان پیش دانشگاهی ایران است به مدت دوسال که بعد از دبیرستان باید گذرانده شود. معمولا دانشگاه های مونترال بیشتر از سژپ پذیرش می کند. لذا افراد دارای CSQ یا مقیم کبک شانس بالایی برای اپلای پزشکی بعد از اتمام سژپ دارند.

همانطور که در بالا بخشGPA  ذکر کردیم در کبک R score  داریم که مبنای آن میانگین نمره شما در کلاس و بین دیگر شاگردان کلاستان است. پس سعی کنید سژپ یا همان دوره دوساله را با دقت انتخاب کنید.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال در رتبه ۷۳ برترین دانشگاه‌های جهان و پنجم کانادا قرار دارد. 67هزار دانشجو و 11 هزار پرسنل دارد.
معدل R score مینیمم برابر 33 نیاز دارد. که نمره پر زحمتی است. 
زمان دوره پزشکی  4 الی 5 سال است. دوره pre med ممکن است برای بعضی رشته با یکسال تحصیل اضافه انجام شود.
نیازی به امتحان MCAT ، رزومه CV ، توصیه نامه از استاد ندارد و بیشتر تمرکز برای قبولی در این دانشگاه باید روی معدل و امتحان کسپر باشد. مصاحبه طبق MMI برگزار می شود و شما شانس قبولی در سه دانشگاه فرانسوی زبان در کبک را خواهید داشت.
ددلاین یا همان آخرین زمان برای اپلای اگر فارغ التحصیل سژپ هستید ابتدای مارچ و برای کسانیکه فارغ التحصیل لیسانس هستند ابتدای نوامبر است.

دانشگاه لول

این دانشگاه نخستین و قدیمی‌ترین دانشگاه فرانسه زبان در کانادا است. در رتبه بندی دانشگاه ی جهان QS در سال ۲۰۲۰ دانشگاه لاوال در رتبه ۴۲۰ دنیا و پانزدهم کانادا قرار گرفته است.
دوره پزشکی این دانشگاه 4تا 5 سال است اما Pre Med  ندارد. مصاحبه طبق MMI برگزار می شود و شما شانس قبولی در سه دانشگاه فرانسوی زبان در کبک را خواهید داشت. معدل R score مینیمم برابر 33 نیاز دارد. نیازی به Mcat ندارد. دروس زیر به عنوان پیش نیاز باید پاس شده باشد:
–    بیولوژی 2 واحد
–    شیمی 2 واحد
–    فیزیک 2واحد
–    شیمی عالی 1 واحد

ددلاین یا همان آخرین زمان برای اپلای اگر فارغ التحصیل سژپ هستید ابتدای مارچ و برای کسانیکه فارغ التحصیل لیسانس هستند ابتدای نوامبر است. هر سال 241 نفر پذیرش می کند.

دانشگاه شربروک

دانشگاه شربروک یکی از دانشگاه‌های بزرگ استان کبک‌ و مراکز آن در شهرهای شربروک‌ و لونگوی است. در این دانشگاه به زبان فرانسوی تدریس می‌شود.
دوره تحصیل 4 سال است. مصاحبه طبق MMI برگزار می شود. ددلاین یا همان آخرین زمان برای اپلای اگر فارغ التحصیل سژپ هستید ابتدای مارچ و برای کسانیکه فارغ التحصیل لیسانس هستند ابتدای نوامبر است. هر سال 217 نفر پذیرش می کند. شانس قبولی با داشتن سژپ و کسپر بالا خواهد بود.
معدل R score مینیمم برابر 33 نیاز دارد. نیازی به Mcat ندارد. دروس زیر به عنوان پیش نیاز باید پاس شده باشد:
–    بیولوژی 2 واحد
–    شیمی 2 واحد
–    فیزیک 2واحد
–    شیمی عالی 1 واحد

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک‌گیل دانشگاهی در شهر مونترآل از استان کِبک در کانادا است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ تأسیس شده‌است.
ددلاین اپلای برای این دانشگاه 1 نوامبر است. نیازمند R score است. به صورت کلی افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند: 70 درصد براساس معدل، 20 درصد کسپر، 10درصد رزومه است. به صورت کلی داشتن ارشد و تحقیقات پزشکی موثر است اما طبق تجربه معدل (نمره 3.95 یا 4) بیشترین نمره را برای دعوت به مصاحبه دارد. با حداقل 15 کردیت یک دانشجوی فول تایم محسوب می شوید.
همه ساله تقریبا 3000 اپلیکیشن دریافت می شود که 500نفر به مصاحبه دعوت می شند و 200نفر پذیرش می شوند.
مک گیل هر سال 200 نفر پذیرش دارد که از چند گروه زیر پذیرش می کند:

1- افراد مقیم استان کبک

80 نفر دارای لیسانس با 120 واحد هستند. کسانیکه از کالج سژپ هستند با 90 واحد مورد پذیرش قرار می گیرند.
مداک مورد نیاز:
–    رزومه CV
–    شرح کارهای قبلی 
–    کسپر CASPer
–    ریزنمرات
–    برای خارجی ها MCAT
–    بیولوژی 2 واحد
–    شیمی 2 واحد
–    فیزیک 2واحد
–    شیمی عالی 1 واحد

2- پزشکان خارجی

تعداد بسیاری کمی (کمتر از 5 نفر) سالانه از پزشکان خارج از کانادا پذیرش دارد که بعد از طی کردن بسیاری از موارد از سال 3 میتوانند تحصیل کنند. البته چون در دانشگاه های فرانسوی زبان کبک رزومه شما توسط سه دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد پس حدود در کل سالانه 9 نفر پذیرش از پزشکان خارجی خواهیم داشت. متقاضی باید مدرک خود را در کانادا ارزیابی کند؛ مداک مورد نیاز:
–    رزومه CV
–    شرح کارهای قبلی 
–    کسپر CASPer
–    نامه از دانشگاه قبلی

3- دانشجویان پزشکی خارجی

سالانه 5 نفر را پذیرش دارد. معدل افراد قبول شده 4 است. این افراد از سال 4 می توانند ادامه تحصیل دهند.
مداک مورد نیاز:
–    رزومه CV
–    شرح کارهای قبلی 
–    کسپر CASPer
–    نامه از دانشگاه قبلی

4- کانادایی های خارج از استان کبک

همه ساله ده نفر پذیرش دارد که لیسانس یا فوق لیسانس دارند و 120 واحد داشتند و معدل 4 دارند.
مداک مورد نیاز:
–    رزومه CV
–    شرح کارهای قبلی 
–    کسپر CASPer
–    نامه از دانشگاه قبلی
–    برای خارجی ها MCAT
–    بیولوژی 2 واحد
–    شیمی 2 واحد
–    فیزیک 1واحد
–    شیمی عالی 1 واحد

5- دانشجویان خارجی

همه ساله دونفر را پذیرش دارد که در رشته های غیر پزشکی مدرک از خارج کانادا گرفته اند. 
مداک مورد نیاز:
–    رزومه CV
–    شرح کارهای قبلی 
–    کسپر CASPer
–    نامه از دانشگاه قبلی
–    برای خارجی ها MCAT
–    بیولوژی 2 واحد
–    شیمی 2 واحد
–    فیزیک 1واحد
–    شیمی عالی 1 واحد

6- فارغ التحصیل کالج کبک

همه سال 71 نفر پذیرش دارد. این افراد کالج 2 یا 3 ساله دارند.
مداک مورد نیاز:
–    رزومه CV
–    شرح کارهای قبلی 
–    کسپر CASPer
–    بیولوژی 
–    شیمی 
–    ریاضی
–    فیزیک

ددلاین برای ردیف 1تا 5 برابر اول نوامبر و برای ردیف 6 برابر اول مارچ است.

دانشگاه وسترن انتاریو

این دانشگاه در شهر لندن استان انتاریو کانادا در زمینی به مساحت 455 هکتار واقع شده. دارای 1391 کارمند و بیش از 40هزار دانشجو است. برنده جایزه نوبل، سر فردریک بانتینگ کاشف انسولین  از این دانشگاه فارغ التحصیل شده. دانشگاه وسترن رتبه ۸ در میان دانشگاه های کانادا و رتبه ۲۱۱ را در میان دانشگاه های دنیا در اختیار دارد.
برای اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه وسترن کانادا که دوره پزشکی آن 4 ساله است باید بعد از سال چهارم لیسانس درخواست خود را اعلام کنید. نمره GPA حداقل 3.7 به بالا، MCAT  نمره 125 به بالا، 3 نامه رفرنس که 1 نامه آکادمیک یا شغلی و 1 نامه باید شخصی، مصاحبه و شرح زندگی متقاضی را نیاز دارد اما CASPer نیاز ندارد. اگر مقیم کانادا باشید شرایط شما برای پذیرش با سهمیه خوب در نظر گرفته می شود.
اما آمار قبولی دانشگاه وسترن که در بخش پزشکی بالاتر از میانگین پذیرش بوده:
معدل GPA:3.89 – میانگین نتیجه آزمون ام کت: BBFLS:129 – CPBS:129 – CARS:128
42 درصد پذیرفته شدگان زبان دوم را بلد بودند
75 درصد پذیرفته شدگان بین 20تا24 سال سن دارند
44 درصد پذیرفته شدگان خانم هستند

دانشگاه کلگری

دوره پزشکی دانشگاه کلگری مانند مک مستر 3 ساله می باشد که متقاضیان از سال سوم لیسانس برای ان درخواست پذیرش می کنند. نمره GPA برای ساکنین آلبرتا 3.2 و برای خارجی ها 3.8 می باشد. ساکنین آلبرتا نیازی به MCAT ندارند اما دیگر دانشجویان فقط باید نمره Cars 128 را ارائه دهند. احتیاجی به ارائه CASPer نیست. دانشکده پزشکی 3 رفرنس لتر از متقاضی درخواست می کند که باید موارد زیر باشد:
–    مهارت مدیریتی  سازمانی شما را نشان دهد
–    حضور در انجمن ها شما را نشان دهد
–    همکاری بین فردی شما را نشان دهد
طبق آمار سال 2021 بیش از 2000 پرونده توسط دانشکده پزشکی دریافت می شود که 1850 پرونده دارای مدارک کامل اند و از بین آنها 624 نفر دعوت به مصاحبه شده اند و 155 دانشجو پذیرفته شدند.
از بین پذیرفته شدگان 60درصد خانم ها می باشند. میانیگن سنی قبول شدگان 24 سال و میانگین معدل 3.85 می باشد.

مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی