تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

متقاضیان مهاجرت کانادا تنها باید بالاترین مدرک را برای ECA ارائه دهند

وی والت آمریکا کانادا جابجایی ارزشیابی مدارک در کانادا متقاضیان مهاجرت کانادا تنها باید بالاترین مدرک را برای ECA ارائه دهند

متقاضیان مهاجرت به کانادا اکنون تنها باید بالاترین مدرک خود را برای ECA ارائه دهند

«ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA) امکان مقایسه تحصیلات خارجی و تحصیلات کانادا را برای مقامات مهاجرت کانادا و کارفرمایان آتی فراهم می کند

اکثر افرادی که متقاضی مهاجرت کانادا هستند، باید مدرکی را ارسال کنند که نشان می دهد مدارک، گواهی‎، و دیپلم خارجی آنها دارای معادل معتبر کانادایی است.

این مدرک، «ارزیابی مدارک تحصیلی» یا به اختصار «ECA» نام دارد. یکی از ارائه دهندگانی که از طرف «اداره مهاجرت و شهروندی کانادا» (IRCC) مجوز رسیدگی به گزارشات «ECA» را دارد، «WES» می باشد که اخیراً اعلام کرده است متقاضیان مهاجرت تنها باید بالاترین مدرک تحصیلی خود را ارائه دهند.

به گفته «WES»، متقاضیان لازم نیست مدارک اضافی دیگری را برای ارزیابی ارسال کنند، زیرا این امر، پروسه پردازش را کند می کند و «ECA»ها برای مدارک کانادایی مورد نیاز نیستند.

از ماه نوامبر 2020، کسانی که دارای دکترا هستند، نیازی به ارائه مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد برای ارزیابی ندارند. این روند برای کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا کارشناسی هستند، نیز صدق می کند.

این دستورالعمل‎ها برای کسانی که تحصیلات خود را در یکی از کشورهای فرانسه زبان گذرانده اند، کمی متفاوت است؛ چنین افرادی باید مدارک اضافی را ارسال کنند. با این حال، اگر بالاترین مدرک آنها کارشناسی ارشد(DEUG) ، مدرک دانشگاه فنی (DUT)، یا لیسانس باشد، نیازی به ارسال مدرک دیپلم یا تحصیلات حرفه ای (BEP) ندارند. افرادی که دارای موارد زیر هستند، ملزم به ارسال «DEUG»، «DUT»، یا لیسانس خود برای ارزیابی نخواهند بود:

  • فوق لیسانس 4 ساله(Maîtrise) ، فوق لیسانس 5 ساله(Master) ، مدرک مهندسی (Diplôme d’Ingénieur)
  • مدرک تحصیلات عالی (Diplôme de Grandes Écoles)
  • تحصیلات پیش از دکترا (DEA)
  • دکترا پزشکی (Diplôme d’État de Docteur en Médicine)؛ یا
  • دکترا داروسازی (Diplôme d’Etat de Docteur en Pharmacie)

به علاوه، کسانی که دارای مدرک دکترا هستند، نیازی به ارسال موارد فوق ندارند.

برای اسنادی که به زبان فرانسه ارسال می شوند، ترجمه لازم نیست. بیشتر موارد ارسالی به زبان های دیگر باید ترجمه شوند؛ هر چند ممکن است بسته به نیاز «WES» موارد استثنا وجود داشته باشند.

برخی متقاضیان از هند نیز باید مدارک اضافی را ارائه دهند.

متقاضیان هندی که قصد ارسال مدرک کارشناسی ارشد یا تحصیلات تکمیلی را برای ارزیابی دارند، باید مدرک لیسانس خود را نیز ارسال کنند. برخی موارد استثنا عبارت اند از:

  • افراد دارای کارشناسی ارشد آموزش، مهندسی، فلسفه، یا فناوری (بدون نیاز به ارسال مدرک کارشناسی)
  • افراد دارای دکترا (بدون نیاز به ارسال مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد)

«ECA» برای «اکسپرس انتری»

افرادی که از طریق سیستم اکسپرس انتری برای مهاجرت کانادا اقدام می کنند، ملزم به ارسال «ECA» می باشند.

کسانی که تحصیلات خود را در خارج از کانادا به پایان رسانده اند به دو دلیل مهم نیاز به این ارزیابی دارند: واجد شرایط بودن به عنوان متقاضی اصلی «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، یا کسب امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) مورد نیاز برای تحصیلات خارجی.

متقاضیان اکسپرس انتری که با همسر یا شریک قانونی خود اقدام می کنند (در صورتی که شریک زندگی آنها برای مدارک تحصیلی خارجی خود «ECA» دریافت کرده باشد)، می توانند امتیاز بیشتری کسب کنند.

امتیازات فقط درصورتی به ایشان تعلق می گیرد که گزارشات نشان دهد مدارک تحصیلی خارجی آنها با مدرک دبیرستان یا تحصیلات تکمیلی کانادا برابر است.

هنگامی که متقاضیان پروفایل اکسپرس انتری خود را تکمیل کرده یا برای اقامت دائم اقدام می کنند، از زمان صدور «ECA» آنها نباید بیش از پنج سال گذشته باشد.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی