تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

آوردن همسر یا اعضای خانواده به کانادا


آیا به فکر دعوت همسر یا شریک عرفی یا سایر اعضای خانواده خود برای پیوستن به شما در کانادا هستید؟
سیاست مهاجرتی سخاوتمندانه کانادا اجازه می دهد تا اعضای خانواده خاصی از دانشجویان بین المللی برای کار و تحصیل به کانادا بیایند.

در این صفحه:

  • ویزاهای بازدید کننده
  • مجوز کار برای همسران
  • کودکان خردسال و مجوز تحصیل در کانادا
  • با هم درخواست می کنیم
  • برنامه های افزودنی
  • آیا کودک به مجوز تحصیل احتیاج دارد؟
  • آیا می توانم پدر و مادرم را در حالی که مجوز تحصیل دارم بیاورم ؟

تعریف عضو خانواده

برای اهداف این صفحه ، “عضو خانواده” به همسر ، شریک زندگی / همسران و فرزندان وابسته اشاره دارد. 

ویزاهای بازدید کننده

شهروندان برخی کشورها و سرزمین ها  برای ورود به کانادا به عنوان بازدید کننده نیاز به ویزای اقامت موقت (TRV) دارند . در بندر ورودی کانادا نمی توان درخواست ویزا کرد و در برخی موارد  ممکن است نیاز به معاینه پزشکی باشد. این می تواند زمان پردازش قابل توجهی را به برنامه شما اضافه کند.

شهروندان برخی از کشورها نیازی به TRV ندارند ، اما از 10 نوامبر 2016 ، بیشتر افراد معاف از ویزا به مجوز سفر الکترونیکی (ETA) نیاز دارند . استثناء اصلی شهروندان آمریکایی است که به TRV یا ETA احتیاج ندارند.

مجوز کار برای همسران

دانشجویان تمام وقت با اجازه تحصیل معتبر می توانند به همسر یا شریک زندگی عادی خود کمک کنند تا درخواست مجوز کار آزاد ورک پریمت دهند . اجازه کار آزاد باعث می شود همسر یا شریک عرف دانشجویی بین المللی کار کنند و معمولاً برای کل طول مدت تحصیل دانشجو معتبر است. برای واجد شرایط بودن در این برنامه ، دانشجو باید به صورت تمام وقت تحصیل کند ، و اجازه تحصیل معتبر نیز در این زمینه داشته باشد:

  • یک موسسه عمومی پس از متوسطه. یا
  • یک موسسه خصوصی پس از متوسطه که تحت همان قوانین و مقررات به عنوان یک نهاد عمومی فعالیت می کند و نیمی از بودجه کل عملیات خود را از کمک های دولتی دریافت می کند. یا
  • یک موسسه خصوصی مجاز به اعطای مدرک دانشگاهی توسط اساسنامه استانی.

این مجوز کار باز اجازه می دهد تا صاحب آن برای هر کارفرمای در کانادا کار کند ، و نیازی به پیشنهاد شغلی یا ارزیابی اثر بازار کار ندارد. در نظر داشته باشید ، این اجازه کار آزاد ممکن است مشاغل خاصی (مانند مشاغل در مدارس یا بیمارستان ها) را حذف کند مگر اینکه معاینه پزشکی ارائه شود.

زمان بندی اجازه کار همسر و رویه درخواست

دفاتر ویزای کانادا در خارج از کشور عموماً همزمان با درخواست اجازه تحصیل می توانند درخواست مجوز کار را صادر کنند. در چنین مواردی ، علاوه بر هزینه های پردازش پروانه مطالعه ، متقاضی (بازدید کنندگان) نیز باید هزینه پردازش پروانه کار را نیز شامل شود.

برعکس ، همسر یا شریک عرف ممکن است به عنوان بازدید کننده به کانادا بیایند و پس از ورود درخواست مجوز کار کنند. برای شهروندان کشورهایی که نیازی به TRV ندارند ، این درخواست اجازه کار ممکن است در یک بندر ورودی کانادا انجام شود. در بعضی موارد ، شهروندان کشورهای دارای ویزا نیز ممکن است در مورد درخواست ورود به بندر فکر کنند.

قوانین مجاز تحصیل در کودکان خردسال و کانادا

اگر شما یا همسرتان یا شریک زندگی عادی در کانادا هستید ، فرزند خردسال شما ممکن است بدون اجازه تحصیل در سطح پیش دبستانی ، ابتدایی یا متوسطه تحصیل کند. اما کودک پس از رسیدن به سن اکثریت در استان خود ، باید برای ادامه تحصیل در کانادا ، درخواست مجوز تحصیل کند. این برنامه می تواند از داخل کانادا تکمیل شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با جدول زیر مشورت کنید.

هنگام درخواست از خارج از کانادا ، باید در دفتر ویزای خارج از کشور کانادا درخواست اجازه تحصیل فرزند خود را بدهید.

درخواست با هم

اگر قصد دارید در حین تحصیل خانواده خود را به کانادا بیاورید و در همان زمان به آنجا برسید ، ممکن است در نظر داشته باشید که یک برنامه را برای کل خانواده تکمیل کنید. اگر شما انواع برنامه های مجوز مختلف (مثلاً مجوز تحصیل و اجازه کار همسر یا شریک مشترک قانون خود را دارید) ، به اسناد اضافی احتیاج دارید و نیاز به هزینه های اضافی (مانند هزینه اضافی برای پروانه کار) دارید. .

برنامه های افزودنی

اگر می خواهید شرایط خود را در حالی که در کانادا هستید تمدید یا تغییر دهید ، باید یک برنامه جداگانه را تکمیل کنید. در صورت تمایل به تمدید اقامت خود ، اطمینان حاصل کنید که تاریخ انقضا در مجوز تحصیل خود را بررسی کرده و حداقل 30 روز قبل از آن تاریخ اعمال کنید.

آیا کودک به مجوز تحصیل احتیاج دارد؟

كودكاني كه يك فرد بالغ را كه در كانادا مجوز كار يا مجوز تحصيل دارد همراهي كنند ، ممكن است بدون اجازه تحصيل در مقاطع پيش دبستاني ، ابتدايي و متوسطه در كانادا تحصيل كنند.

اگر کودک …مدارک مورد نیازاجازه تحصیل لازم است
یک شهروند کاناداییگذرنامه ، کارت تابعیت یا شناسنامهنه
ساکن دائم کاناداضبط Landing (IMM 1000) ، تأیید اقامت دائم (IMM 5292) یا کارت اقامت دائمنه
یک تبعه خارجی همراه با والدینی با ویزیتتمبر بر گذرنامه کودک یا گذرنامه پدر یا مادری که در آن کودک به عنوان پسر یا دختر ذکر شده استآره
به تنهایی ، یا با والدینی که مقیم موقت است و دارای مجوز تحصیل یا کار استگذرنامه یا فرزند ذکر شده در گذرنامه والدین. کودک ممکن است سابقه بازدید کننده داشته باشد. والدین اجازه تحصیل یا کار را دارند. (یادداشت زیر را ببینید)نه
مدعی حفاظت بشر دوستانه، چه با پدر و مادر همراه باشد یا نهتعیین نامه واجد شرایط بودن از مهاجرت و تابعیت کانادا (IRCC). گذرنامه یا کودکی که در گذرنامه والدین یا هرگونه اسناد مسافرتی یا هویتی در دسترس است. همچنین ممکن است یک سند IRCC منقضی داشته باشد.نه
در کانادا بدون وضعیتگذرنامه یا کودکی که در گذرنامه والدین یا هرگونه اسناد مسافرتی یا هویتی در دسترس است. همچنین ممکن است یک سند IRCC منقضی داشته باشد.نه

توجه: کودک ممکن است هنگام ورود به کانادا دارای سابقه بازدید کننده یا مجوز تحصیل باشد. کودک مجاز است بدون داشتن مجوز تحصیل تحصیل کند در صورتی که فقط گذرنامه ویزیت بازدید کننده یا مهر ورود کانادا را داشته باشد.

آیا می توانم پدر و مادرم را در حالی که مجوز تحصیل دارم بیاورم ؟

در حالی که اجازه تحصیل دارند ، دانشجویان بین المللی می توانند والدین (های) خود را برای بازدید از ویزا اقامت موقت (TRV) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA) دعوت کنند که به والدین (ه) اجازه می دهد به کانادا سفر کنند. 


اقامت در کانادا با همسر خود

متخصصین اجازه کار آزاد اجازه می دهد تا همسران و شرکای عادی قانون در کانادا کار کنند در حالی که درخواست حمایت مالی آنها در حال رسیدگی است.

همسران و شرکای عادی کانادایی که متقاضی اقامت دائم هستند ، اجازه دارند بطور قانونی با اجازه کار در کانادا بمانند.

گسترش اجازه کار متخصصاجازه می دهد تا همسران و شرکای عرفی کانادایی به کار در کانادا در حالی که آنها در حال استفاده برای اقامت دائم از طریق حمایت از همسر. برای اینکه واجد شرایط بودن باشند ، آنها باید در بین سایر معیارها در کانادا با وضعیت قانونی در همان آدرس شریک زندگی خود زندگی کنند. آنها دیگر نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند.

مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) پایلوت را برای چهارمین بار در ژانویه گذشته تا 31 ژوئیه سال 2020 تمدید کرد. تاکنون هیچ سخنی در مورد تمدید پایلوت امسال وجود ندارد.

درباره حمایت مالی خانواده کانادایی بیشتر بدانید

تفاوت اصلی با مجوزهای کار باز این است که آنها به اتباع خارجی اجازه می دهند برای هر کارفرمای در کانادا کار کنند. برخی از مجوزهای کاری مخصوص کارفرمایان است ، جایی که اتباع خارجی ممکن است فقط برای کارفرمای نامگذاری شده در طول مدت کار خود در کانادا ، کار کنند.

IRCC متخصصین را هر سال از زمان اجرای اولین بار در سال 2014 گسترش داده است. این برنامه به همسران و شرکای قانون عادی اجازه می دهد در حالی که منتظر دریافت اقامت دائم هستند ، کار کنند.

نحوه دریافت اجازه کار آزاد به عنوان همسر یا شریک عادی یک کانادایی

می توانید همزمان یا بطور جداگانه درخواست مجاز کار آزاد و Inland Spousal / Common-sponsorance کنید.

اگر قبلاً درخواست حمایت مالی کرده اید و اصولاً تأییدیه درخواست اقامت دائم خود را دریافت کرده اید ، می توانید برای اجازه کار آزاد به صورت آنلاین اقدام کنید .

در اصل تصویب نامه ای از IRCC است که می گوید شرایط لازم برای اقامت دائم برآورده شده است ، اما بررسی های پزشکی ، امنیتی و زمینه ای هنوز هم باید انجام شود.

اگر به طور اصولی تأیید را دریافت نکرده اید ، پس از آن IRCC می گوید درخواست مجوز کار را از طریق پست ارسال کنید . شما باید کلیه اسناد و مدارک پرداخت را درج کنید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی