تم دارک سایت آماده است
اگر برای حالت مطالعه در حالت دارک راحت تر هستید آن را فعال کنید.

مديريت يكپارچه خدمات كنسولی سامانه میخک

وی والت مشترک کشورها جابجایی خدمات کنسولی مديريت يكپارچه خدمات كنسولی سامانه میخک

سامانه میخک چیست ؟


به اطلاع هموطنان گرامی مي رساند كه نظر به گسترش تدريجي خدمات قابل عرضه در سامانه ” مديريت يكپارچه خدمات كنسولی سامانه میخک از فرآيندهاي قابل ارائه در سامانه “تاييد اسناد كنسولي(تاك)” ، آدرس اين سامانه به آدرس زير تغيير يافته است.

بنا به ملاحظات امنیتی و رعایت حفاظت از اطلاعات حریم خصوصی مراجعین، بازخورد، اطلاع رسانی و انعکاس نتایج درخواست فقط از طریق ارسال خودکار رایانامه (ایمیل) به ذینفع انجام شده و از این رو با ارسال درخواست تکمیل شده، هیچگونه اطلاعات و سوابقی در سامانه باقی نمانده و هرگونه اصلاح و یا تکمیل اطلاعات درخواست، صرفا از طریق مراجعه به نمایندگی تعیین شده در خواست امکانپذیر میباشد.

https://mikhak.mfa.gov.ir

لازم به ذکر است برای سهولت کار هموطنان عزیز مقیم خارج از کشور ، موارد تایید مدارک دانشجویی ، تایید امضاء ، وکالتنامه ، اقرارنامه ، رضایت نامه و غیره که در سامانه تاک استفاده می شد به سامانه میخک به آدرس فوق تغییر یافته است.

سواالت متداول سامانه میخک

سوالات عمومی

1 .چگونه میتوانم بدون حضور به نمایندگی مشکالت خود را اعالم کنم؟

• در بخش راهنمای سیستم لینکی با عنوان ارتباط با نمایندگی تعبیه گردیده است که متقاضی بعد از ورود به سامانه میتواند از طریق آن مشکل خود را به نمایندگی اعالم و کدرهگیری دریافت نماید و از طریق لینک پیگیری با وارد کردن کد رهگیری، پاسخ ارسالی از نمایندگی را مشاهده نماید.

2 .کلمه عبور ثابت خود را فراموش کرده ام.

• در صورتی که کلمه عبور ثابت خود را فراموش کردهاید میتوانید از طریق این لینک “کلمه عبور خود را فراموش کرده ام ! ” کلمه عبور موقت خود را از طریق پست الکترونیک دریافت نماید.

3 .رمز یکبار مصرف دریافت نمیکنم:

• ترجیحا از ایمیلهای غیر از دامنه Yahoo و Gmail استفاده نمایید.

تأیید اسناد در سامانه میخک

1 .چگونه درخواست تشکیل پرونده تحصیلی ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

در صورتی که متقاضی بخواهد از مدارک تحصیلی خارج از کشور خود در داخل کشور استفاده کند باید حتما مدارک خود را به تایید سفارت و نمایندگی جمهوری اسالمی در کشور محل اقامت خود برساند. متقاضی میبایست مدارک خود را به نمایندگی مورد نظر ارائه نماید تا نمایندگی مهر، امضاء و صحت مدرک را تایید کند.

برای این کار ابتدا باید وارد سامانه شودو از لینک پرونده تحصیلی وارد درخواست تشکیل پرونده تحصیلی شده و پرونده تحصیلی خود را ثبت نماید و سپس نسبت به درخواست تایید مدارک تحصیلی اقدام نماید.

در این صفحه متقاضی – دانشجو( اطلاعات تحصیلی)نام موسسه/ دانشگاه محل تحصیل، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، گرایش تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و تاریخ پایان تحصیل( و نمایندگی محل تائید )نام سفارت یا سرکنسولگری( را وارد و سپس تصاویر مدارک مورد درخواست را بارگذاری و بر روی دکمه تایید کلیک کرده و میتواند رسید )کد رهگیری( خود را دریافت و سپس به نمایندگی محل تائید مراجعه نماید.

2 .چگونه درخواست تایید مدارک تحصیلی و درمانی ثبت کنیم؟

• الزم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

اشخاصی که برای معالجه و درمان به خارج از کشور مراجعه کردهاند برای اینکه بتوانند هزینههای معالجات خود را بعد از مراجعت به کشور از وزارت بهداشت و یا بیمه دریافت کنند باید از طریق لینک درخواست تایید مدارک تحصیلی/ درمانی وارد صفحه درخواست تایید مدارک درمانی شده و مدارک درمانی خود را اعم از )گواهی بستری، آزمای ، صورتحساب بالینی و غیره( بارگذاری کرده و بعد از کلیک بر روی دکمه تایید اقدام به تایید مدارک درمانی خود کنند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه کرده تا نمایندگی مدارک درمانی را تایید کند.

3 .چگونه درخواست درخواست تنظیم وکالتنامه/ تصدیق امضا ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

تصدیق امضاء به معنی تایید امضا میباشد. وکالتنامهها و هر آنچه حکم صدور مجوز دارد مثل مجوز اجازهی ازدواج برای دختر توسط پدر یا مجوز خروج همسر و فرزندان و غیره در این بخش انجام میشود. در صورتی که متقاضی (موکل) بخواهد به فردی در داخل ایران وکالت برای انجام کاری بدهد، باید وارد لینک درخواست تنظیم وکالتنامه و تصدیق امضاء شده و سپس نوع وکالتنامه خود را که قرار است به متقاضی مورد نظر بدهد انتخاب نماید. در اینجا متقاضی به عنوان موکل میبایست مشخصات وکیل را با دقت وارد نماید

و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده درخواست خود را ثبت و تایید نموده و پس از دریافت رسید یا کد رهگیری به نمایندگی مورد نظر مراجعه نماید. بدیهی است پس از تائید و مهر و امضا وکالتنامه، رضایتنامه یا مدرک تصدیق امضا توسط مامور کنسولی نمایندگی تایید و بارگذاری آن در سامانه، مراحل تائید و تصدیق تکمیل شده و در صورت نیاز مراجع داخل کشور، با مراجعه به سامانه از صحت صدور آن مطلع میگردند.

4 .چگونه درخواست استعالم گواهینامه رانندگی ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

چنانچه متقاضی بخواهد گواهینامه رانندگی صادر شده ایرانی را ارائه دهد باید تاییدیه پلیس راهنمائی و رانندگی ایران را داشته باشد. از طریق لینک استعالم گواهینامه متقاضی درخواست تایید گواهینامه رانندگی خود را ثبت و ارسال میکند و سپس به نمایندگی مورد نظر مراجعه مینماید.

5 .چگونه درخواست گواهی عدم سوءپیشینه ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

چنانچه متقاضی قصد دریافت گواهی عدم سو ءپیشینه داشته باشد از لینک درخواست گواهی عدم سوءپیشینه میتواند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نماید. این درخواست دارای آیتمهای متعددی میباشد که میبایست به دقت توسط متقاضی تکمیل گردد. متقاضی پس از ثبت درخواست میبایست با در دست داشتن رسید دریافت کرده به نمایندگی مربوطه جهت اخذ اثر انگشت مراجعه نماید.

6 .چگونه درخواست عابرین غیر مجاز ثبت کنیم؟

• لازم به ذکر است که ابتدا باید نسبت به ثبت نام و ثبت پروفایل اقدام کنید سپس وارد حساب کاربری خویش شده و باقی مراحل را طی کنید.

چنانچه متقاضی عابر غیر مجاز بوده باشد و قصد دریافت خدمت مانند گذرنامه و غیره داشته باشد در این قسمت میبایست درخواست عابر غیر مجاز خود را ثبت نماید. این درخواست دارای آیتمهای متعددی میباشد که میبایست به دقت توسط متقاضی تکمیل گردد. متقاضی پس از ثبت درخواست میبایست با در دست داشتن رسید دریافت کرده به نمایندگی مربوطه مراجعه نماید.

7 .بر روی دستگاه زبان فارسی نصب نمیباشد، چگونه اقدام به ثبت یک درخواست نمایم؟

• در بالای صفحه سمت راست آیکون کیبورد مجازی تعبیه شده است. با استفاده از آن میتوانید هر آیتمی را که مد نظر است انتخاب کرده و در آن با استفاده از کیبورد فارسی، تایپ نمائید.

8 .در زمان ثبت وکالتنامه پیغام “لطفا از کیبورد استاندارد فارسی و انگلیسی استفاده نمائید ” دریافت میکنم!

• شما از کیبورد استاندارد برای ورود اطلاعات استفاده نکرده اید و متن شما شامل حروف نامعتبر مانند تنوین، همزه و غیره میباشد. مجدد متن خود را با دقت مرور نموده و این عالئم و حروف را حذف نمائید.

سجالت

1 .نحوه ثبت درخواستهای به صورت کلی به چه صورت میباشد؟

• تمامی درخواستها با یک قاعده و قانون مشخص ثبت میشود که بدین شرح میباشد: نخست اطلاعات مورد نیاز (اجباری) هردرخواست درج میگردد و بعد از ثبت اولیه درخواست، مدارک مربوطه آپلود میگردد و در نهایت امکان دانلود رسید درخواست میسر میگردد.

2 .ثبت درخواست فوت به چه صورت انجام میپذیرد؟

• برای ثبت درخواست فوت، بایستی این درخواست بر روی پروفایل متوفی درج گردد.

3 .مدارک اجباری درخواست ها به چه صورت مشخص میگردد؟

• مدارک اجباری هر درخواست به صورت یک عالمت ستاره قرمز در قسمت سمت چپ مشخص گردیده است.

4 .آیا تبدیل تقویم های میالدی به شمسی و بلعکس به صورت اتوماتیک انجام میپذیرد؟

• بله، در درخواست شناسنامه که این دو تقویم وجود دارد، امکان تبدیل اتوماتیک این تاریخها به یکدیگر وجود دارد.

5 .ثبت درخواست ایرانیان بدون کد ملی به چه صورت میباشد؟

• ایرانیان بدون کد ملی برای انجام امور خود، نخست بایستی با ثبت درخواست احراز هویت و مراجعه حضوری به نمایندگی بعد از طی مراحل قانونی، کد ملی خود را دریافت نمایند و سپس اقدام به ثبت پروفایل و درخواست نمایند.

گذرنامه

1 .امکان ویرایش اطلاعات هویتی خود را ندارم.

بعد از تشکیل پروفایل و ثبت نهایی امکان ویرایش اطلاعات هویتی در بخش اینترنتی سامانه میخک وجود ندارد لیکن متقاضیان میتوانند درخواست خود را ثبت کرده و پس از دریافت کدرهگیری به نمایندگی مراجعه نمایند و ویرایش اطلاعات شخص در نمایندگی انجام پذیرد.

2 .ثبت درخواست گذرنامه یا برگه عبور برای افراد زیر 18 سال.

• درخواست صدور گذرنامه و برگه عبور افراد زیر 18 سال باید توسط پدر یا قیم قانونی ثبت گردد. بدین صورت که پدر یا قیم قانونی پروفایل خود را تشکیل داده و سپس اقدام به ثبت درخواست برای فرزند زیر 18 سال خود مینماید. کد رهگیری دریافت شده پس از ثبت نام متعلق به درخواست صدور گذرنامه فرد زیر 18 سال میباشد.

3 .مدارک الزم در هنگام مراجعه به نمایندگی برای تحویل گذرنامه یا برگه عبور.

• هنگام مراجعه به نمایندگی در دست داشتن کدرهگیری و اصل مدارک معتبر بارگذاری شده در درخواست الزامیست.

4 .آیا حضور شخص خدمت گیرنده برای دریافت گذرنامه در نمایندگی الزامیست؟

• بلی

5 .چگونه حجم تصاویر مدارک خود را کم کنم؟

• حداکثر اندازه تصاویر 300kb می باشد. برای کاهش حجم تصاویر می توانید از برنامه Paint استفاده کنید. تصویر مورد نظر را باز کنید در صفحه اصلی نوار ابزار Paint روی دکمه Resize کلیک کنید و با تغییر اندازه درصد یا پیکسل حجم تصویر را کاهش دهید.


مطالب مرتبط :

بازگشت بازگشت
خانه جستجو پشتیبانی